bpm Opublikowano 21 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Dzień dobry, dziś komputer z systemem Windows 7, który działa wolno. Usunąłem nieaktywny Norton 360, usunąłem niektóre programy z autostartu, poprawa jest jednak nie za wielka. System się zacina np. przy próbie otwarcia jakiegokolwiek folderu, net na kablu jaki i przy połączeniu przez WIfi chodzi wolno. Przeskanowałem system MBAM, TDSSKiller, SalityKiller oraz Dr. Web CureIt!, które praktycznie nic nie znalazły. Odnośnie wirusa Brontok widzę mnóstwo folderów i plików o nazwie Bron.tok w folderze C:\Users\INWAZJA\AppData|local. Jeden z plików tekstowych wygląda następująco: Brontok.A By: HVM31 -- JowoBot #VM Community -- Wklejam wszystkie logi oraz proszę o analizę: OTL Extras Gmer FRST Addition MBAM Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 23 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Oznak czynnej infekcji brak, są tylko mini szczątki (w tym adware), które nie powinny mieć żadnego wpływu na pracę systemu. Doczyść to: 1. Przez SHIFT+DEL dokasuj z Local wszystkie pliki / foldery mające w nazwie "Bron". 2. Wyczyść preferencje Google Chrome: Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie włącz. Ustawienia > karta Ustawienia > Po uruchomieniu > usuń strony tam otwierane, przestaw na "Otwórz stronę nowej karty" Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Wyszukiwanie > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > na liście ustaw Google jako domyślną, po tym skasuj z listy śmieci (o ile będą). Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj Search-NewTAb Ustawienia > karta Historia > wyczyść 3. Otwórz Notatnik i wklej w nim: SearchScopes: HKCU - {1AE67597-9C4E-42EA-A89A-C03E6B192B39} URL = http://search.softonic.com/MON00085/tb_v1?q={searchTerms}&SearchSource=4&cc= Toolbar: HKCU - No Name - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - No File Toolbar: HKCU - No Name - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - No File Task: {2076556E-31AC-4388-8F17-A9B0B01834EE} - System32\Tasks\Norton 360\Norton Error Processor => C:\Program Files (x86)\Norton 360\Engine\6.4.1.14\SymErr.exe Task: {24BB767C-29AC-49D0-93B0-150331FBD55F} - System32\Tasks\{0DAFC4A5-AFAC-417E-95FD-8574BF4ACE5C} => Chrome.exe http://ui.skype.com/ui/0/5.5.0.117/pl/abandoninstall?source=lightinstaller&page=tsProblems&LastError=404&installinfo=google-toolbar:notoffered;ienotdefaultbrowser2,google-chrome:notoffered;ienotdefaultbrowser2 Task: {6A374760-0C17-4C51-95EB-8F517419A41A} - System32\Tasks\Norton WSC Integration => C:\Program Files (x86)\Norton 360\Engine\6.4.1.14\WSCStub.exe Task: {7DA50E1A-DB21-4970-819B-4093604AB538} - System32\Tasks\{EBAE6FFD-7AE0-444D-B6FB-84F16799DD99} => Chrome.exe http://www.skype.com/go/downloading?source=lightinstaller&ver=5.5.0.117&LastError=404 Task: {D876EB67-7E3F-4465-A193-D3964A94CA52} - \BrowserProtect No Task File Task: {F1977280-044F-4A13-84F6-B8C561190499} - System32\Tasks\Norton 360\Norton Error Analyzer => C:\Program Files (x86)\Norton 360\Engine\6.4.1.14\SymErr.exe HKCU\...\Policies\Explorer: [NoFolderOptions] 0 HKCU\...\Policies\Explorer: [HideClock] 0 HKCU\...\Policies\Explorer: [NoFind] 0 HKCU\...\Policies\Explorer: [NoViewContextMenu] 0 U0 sr; C:\Users\INWAZJA\AppData\Roaming\EgFJid7hygE0 C:\Program Files (x86)\BrowseToSave C:\ProgramData\Norton C:\ProgramData\Uniblue Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania. 5. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt i log z AdwCleaner. dziś komputer z systemem Windows 7, który działa wolno. Usunąłem nieaktywny Norton 360, usunąłem niektóre programy z autostartu, poprawa jest jednak nie za wielka. System się zacina np. przy próbie otwarcia jakiegokolwiek folderu, net na kablu jaki i przy połączeniu przez WIfi chodzi wolno. To wygląda na osobny problem, a w Dzieniku zdarzeń są błędy tego rodzaju: System errors: ============= Error: (09/21/2013 10:08:39 AM) (Source: Ntfs) (User: ) Description: Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie nadaje się do użytku. Uruchom narzędzie chkdsk na woluminie C:. . Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 23 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Wykonane zgodnie z zaleceniami. Nowe logi: Fixlog AdwCleanerlog FRST Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Akcje wykonane. I tu już możesz kończyć wg wiadomego schematu: 1. Usunięcie narzędzi, wliczając te foldery: C:\FRST C:\Users\INWAZJA\Doctor Web C:\Windows\System32\Tasks\Norton 360 2. Czyszczenie Temp i folderów Przywracania systemu. Natomiast mnie interesuje co z owym błędem podanym w Dzienniku zdarzeń. Czy zrobiłeś checkdisk? Czy są jakieś zmiany w zachowaniu systemu? . Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 24 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Zrobione. A co do chkdsk to tak, zrobiłem skan. Faktycznie błędy były, jak to wygląda jest tutaj: klik Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 3 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Czy po przeprowadzeniu sprawdzania dysku są jakieś zmiany w działaniu systemu? Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 5 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Owszem i to znaczne, brak zacięć. Temat jest do zamknięcia. Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, miłego dnia. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi