Skocz do zawartości

Problemy z włączeniem systemu, zawieszanie się

Marchigiana

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że jestem kompletnym laikiem, dlatego proszę o wyrozumiałość.

Zacznę od tego, że od jakiegoś czasu włączanie komputera zajmuje mi... 10-15 minut. Codzienny rytuał wygląda mniej więcej tak:

-po włączeniu pokazuje się ekran BIOS

-pojawia się czarny ekran z migającym białym podkreślnikiem w lewym górnym rogu; nie da się nic zrobić, więc resetuję Ctrl+Alt+Del

-znowu ekran BIOS

-na ekranie gdzie wypisuje "PCI Devices Listning..." w lewym dolnym rogu wyskakuje komunikat:

"A disk read error occured

Press Ctrl+Alt+Del to restart"; robię co każe

-udaje się dojść do poziomu "Starting Windows" na czarnym tle i w tym momencie komp się zawiesza; logo Windows cały czas miga, ale nic dalej się nie dzieje; nie da się nic zrobić, więc resetuję przyciskiem

-po ekranie BIOS pojawia się "Windows Error Recovery", gdzie prosi mnie o wybór pomiędzy "Launch Startup Repair (Recommended)" a "Start Windows Normally"; wybieram drugą opcję

-system w końcu sie włącza.

Czasami w między czasie włącza się "Checking file system".

Dzisiaj po raz pierwszy wyskoczyło Windows Error Recovery z opcjami "Safe Mode", "Safe Mode with Networking", "Safe mode with Command Prompt" i "Start Windows Normally".

Ostatnio (chyba wczoraj) pokazało "Disk Boot Failure Insert System Disk And Press Enter"

Z początku włączałam Startup Repair, ale przestałam ponieważ nic to nie dawało, a tylko wydłużało czas włączania kompa.

Po "Starting Windows" pojawia się czarny ekran z kursorem na środku, następnie niebieski ekran Welcome (czasami zamiast welcome wyświetla tylko kółko ładowania). Każdy z tych etapów trwa zwykle min. 5 sekund, czasami dłużej. W końcu pokazuje pulpit, na którym ikony zwykle pojawiają się dopiero po chwili.