Skocz do zawartości

Problemy z włączeniem systemu, zawieszanie się


Marchigiana

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że jestem kompletnym laikiem, dlatego proszę o wyrozumiałość.

 

Zacznę od tego, że od jakiegoś czasu włączanie komputera zajmuje mi... 10-15 minut. Codzienny rytuał wygląda mniej więcej tak:

 

-po włączeniu pokazuje się ekran BIOS

-pojawia się czarny ekran z migającym białym podkreślnikiem w lewym górnym rogu; nie da się nic zrobić, więc resetuję Ctrl+Alt+Del

-znowu ekran BIOS

-na ekranie gdzie wypisuje "PCI Devices Listning..." w lewym dolnym rogu wyskakuje komunikat:

"A disk read error occured

Press Ctrl+Alt+Del to restart"; robię co każe

-udaje się dojść do poziomu "Starting Windows" na czarnym tle i w tym momencie komp się zawiesza; logo Windows cały czas miga, ale nic dalej się nie dzieje; nie da się nic zrobić, więc resetuję przyciskiem

-po ekranie BIOS pojawia się "Windows Error Recovery", gdzie prosi mnie o wybór pomiędzy "Launch Startup Repair (Recommended)" a "Start Windows Normally"; wybieram drugą opcję

-system w końcu sie włącza.

 

Czasami w między czasie włącza się "Checking file system".

Dzisiaj po raz pierwszy wyskoczyło Windows Error Recovery z opcjami "Safe Mode", "Safe Mode with Networking", "Safe mode with Command Prompt" i "Start Windows Normally".

Ostatnio (chyba wczoraj) pokazało "Disk Boot Failure Insert System Disk And Press Enter"

Z początku włączałam Startup Repair, ale przestałam ponieważ nic to nie dawało, a tylko wydłużało czas włączania kompa.

 

Po "Starting Windows" pojawia się czarny ekran z kursorem na środku, następnie niebieski ekran Welcome (czasami zamiast welcome wyświetla tylko kółko ładowania). Każdy z tych etapów trwa zwykle min. 5 sekund, czasami dłużej. W końcu pokazuje pulpit, na którym ikony zwykle pojawiają się dopiero po chwili. 

 

Poza tym, komputer bardzo muli, głośno pracuje. Czy to podczas przeglądania internetu, czy folderów często się zawiesza, na górze otwartych okien pokazuje się "(brak odpowiedzi)", okna znikają, by za moment znów sie pojawić. Czasami wyskakują różne komunikaty, np. "Nie można nawiązać połączenia z usługą systemu Windows", czy "Wysokie wykorzystanie procesora przez np. Firefox" (to chyba z Nortona).

 

Miałam problemy z aktualizacjami, które nie chciały się instalować. Codziennie, po wyłączeniu systemu pokazywało informację, że komputer instaluje ileśtam aktualizacji i żeby nie odłączać komputera od zasilania. Ciągłe skanowania w poszukiwaniu aktualizacji, które i tak się nie instalowały spowalniały dodatkowo pracę komputera, więc już dawno wyłączyłam opcję ich wyszukiwania... Mam teraz na pewno sporo zaległości.

 

Logi z OTL zrobiłam bez problemu. Jeśli chodzi o FRST, to po włączeniu skanował normalnie, a że zajmuje to trochę czasu to odeszłam od komputera. Po przyjściu zastałam takie coś:

0f7eb86b4087eb8f.jpg

Komunikat w lewym rogu mruga, i program się chyba zawiesił. Chciałam go wyłączyć, ale po kliknięciu na "x" nic się nie dzieje. Co mam zrobić? Zauważyłam, że wygenerowało już, przynajmniej część, pliku Addition, który załączam.

 

Dodam jeszcze, że miałam zainstalowany program Daemon Tools Lite. Odinstalowałam go przez panel sterowania, a następnie włączyłam SPDT, który jednak nie wykrył żadnego sterownika.

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Ten plik Addition jest oczywiście niepełny (usuwam). Logi muszą powstać w formie całkowitej.

 

Jeśli chodzi o FRST, to po włączeniu skanował normalnie, a że zajmuje to trochę czasu to odeszłam od komputera. Po przyjściu zastałam takie coś: (...)

Komunikat w lewym rogu mruga, i program się chyba zawiesił. Chciałam go wyłączyć, ale po kliknięciu na "x" nic się nie dzieje. Co mam zrobić? Zauważyłam, że wygenerowało już, przynajmniej część, pliku Addition, który załączam.

Start > w polu szukania wpisz eventvwr.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Po lewej stronie w sekcji Dzienniki systemu Windows z prawokliku wyczyść dzienniki Aplikacje i System. Zresetuj Windows. Ponów próbę skanu FRST, z tym że: zaznacz także opcję List BCD + tym razem ręcznie należy zaznaczyć pozycję Addition.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Duplikat raportów niepotrzebny. Usuwam nadwyżkę zostawiając tylko odczyt kompletny.

 

Problemem zasadniczym nie są infekcje, nawet system tu raczej nie ma nic do rzeczy. Jest tu owszem adware, ale to rzecz podrzędna bez jakiegokolwiek wpływu na problemy ze startem Windows i nie ma sensu czyścić teraz. Na wszelki wypadek daję instrukcje w spoilerze, ale to wykonaj raczej po dalszej diagnostyce, bo może i tak system będzie reinstalowany, co anuluje wszystkie czynności sprzątające.

 

 

 

1. Przez Panel sterowania odinstaluj adware WebCake 3.00.

 

2. Wyczyść Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Zakładki i hasła zostaną zachowane.

 

3. Wyczyść Google Chrome:

  • Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie włącz.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Po uruchomieniu > usuń otwieranie websearch.searchouse.info, przestaw na "Otwórz stronę nowej karty"
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Wygląd i zaznacz "Pokaż przycisk strony startowej" > klik w Zmień i usuń adres websearch.searchouse.info
  • Ustawienia > karta Historia > wyczyść
4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń.

 

 

 

 

Klaruje się problem sprzętowy. W Dzienniku zdarzeń są takie błędy wskazujące bad sektory dysku:

 

Error: (09/19/2013 11:18:16 AM) (Source: Disk) (User: )

Description: W urządzeniu \Device\Harddisk0\DR0 wystąpił zły blok.

 

To wyjaśnia tu wiele w kontekście problemów z rozruchem i błędami "A disk read error occured" / "Windows Error Recovery". Temat przenoszę do działu Hardware.

- Dział ma inne wytyczne, inny rodzaj informacji potrzebny: KLIK. Prócz omawianej podstawowej konfiguracji sprzętowej, dodaj skan i SMART dysku pobrane przez MHDD: KLIK.

- I od razu proponuję na wszelki wypadek zrobić kopię zapasową cennych danych zlokalizowanych na tym dysku. Nie wiadomo jakie są dalsze widoki i metody naprawcze i nie wiadomo czy nagle nie nastąpi utrata danych.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Poza zalecanymi informacjami obowiązkowo pokaż obrazki z zakładki System Summary oraz z Sensors - tak aby były widoczne wartości napięć a szczególnie + 12 V , + 5 V oraz VBat. W tym celu pobierz HWInfo - KLIK , zainstaluj i uruchom.

 

Podejrzewam padniętą baterię na płycie czego skutkiem może być gubienie przez BIOS informacji o sprzęcie.

Odnośnik do komentarza

Póki co mam tyle:

-raporty http://images63.fotosik.pl/193/bb979db443f9ab6a.jpg

-summary http://images64.fotosik.pl/193/410c5738a82b97d2.jpg

-sensor http://images61.fotosik.pl/193/8418b4c667b810f2.jpg

 

A czy ten skan dysku i SMART mogę wykonać jakimś innym programem? Nie wiem, czy czuję się na siłach by grzebać w BIOS-ie :(

Do zasilacza postaram się dostać jutro.

Odnośnik do komentarza

Smart - pobierz CrystalDiskInfo - KLIK , zainstaluj i pokaż obrazek.

Wstępny skan - pobierz HDTune (wersja Free wystarczy) - KLIK , zainstaluj - uruchom Error Scan - START (ma być odznaczony Quick Scan) i finalnie pokaż obrazek.

 

Czy po odpaleniu kompa masz właściwą datę i czas czy musisz ustawiać?

Sądząc z wersji i daty BIOS`u płyta ma sporo lat i myślę, że nie wymieniałaś baterii na płycie.

Odnośnik do komentarza

Znowu problemy... Pobrałam CristalDiskInfo, uruchomiłam instalator, wybrałam lokalizację pliku i z chwilą, kiedy nacisnęłam przycisk "instaluj" momentalnie wyskoczył niebieski ekran z informacjami o jakimś błędzie i odliczaniem. Nie zdążyłam przeczytać, bo po chwili komputer się zresetował, po czym wyskoczyło Windows Error Recovery, następnie uruchomił się proces "Checking file system on C:" i potem znowu Windows Error Recovery. Nie wiem, czy próbować ponownie?

 

Z datą i godziną nigdy nie było i nie ma problemu.

Komputer liczy sobie jakieś 6 lat i z tego, co mi wiadomo od momentu zakupu nic nie było w nim wymieniane.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...