ArturM Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Witam, Od dłuższego czasu borykam się z następującym problemem: 1. Po uruchomieniu laptopa (Win XP, SP 3) przez kilka minut system nie reaguje - "Mój komputer" nie odpowiada, to samo Firefox i inne programy - po upływie ok. 5 min. wszystko wraca do normy. 2. Avast jednak cały czas pozostaje wyłączony i nie reaguje na próby ponownego uruchomienia oraz włączenia osłony. Przeskanowałem system programem Dr.WEB-CureIt, który wykrył kilka zagrożeń - m.in trojana Trojan.Packed.24524, jakieś Adware, "uszkodzone kontenery" itp. Zainfekowane pliki trafiły do kwarantanny i zostały usunięte. Po kolejnym przeskanowaniu był już tylko trojan, natomiast po jeszcze jednym program nie wykrył już niczego. Pomino to problem w niezmienionej formie pozostaje ten sam (zamuła i blokada Avasta). Załączam logi z OTL oraz FRST. Będę wdzięczny za pomoc. OTL.Txt Extras.Txt FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Uwaga na początek: Dr. Web pobrany z felernego linka, na dysku plik Dr.WEB-CureIt(12976).exe, który jest śmieciarskim "Asystentem pobierania" dobrychprogramów.pl, ładującym w system śmieci adware! Nie podałeś w czym skanery widziały infekcje (konkretne ścieżki). Nie dodałeś obowiązkowego raportu z GMER pod kątem rootkitów. W reszcie logów nie notuję oznak infekcji. Tylko drobnica, czyli historyczne mapowanie podpinania zainfekowanych USB oraz adware w przeglądarkach, ale nie ma to związku z problemami. Szybko doczyść: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: HKLM\...\Run: [NPSStartup] - [x] HKLM\...\Run: [userFaultCheck] - %systemroot%\system32\dumprep 0 -u HKLM\...\Run: [KernelFaultCheck] - %systemroot%\system32\dumprep 0 -k MountPoints2: {5d0ac082-9377-11df-9b5d-0026821539c1} - 09lf.exe MountPoints2: {ca4ad88c-bdf4-11e0-9cd1-0026821539c1} - keyboard/flash.exe HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.babylon.com/?AF=119998&babsrc=HP_ss&mntrId=3c4f16fa0000000000000026821539c1 URLSearchHook: NCH Toolbar - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - E:\Program Files\NCH\prxtbNCH.dll (Conduit Ltd.) BHO: Complitly - {0FB6A909-6086-458F-BD92-1F8EE10042A0} - E:\Documents and Settings\Michał Szczerba\Dane aplikacji\Complitly\Complitly.dll (SimplyGen) BHO: NCH Toolbar - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - E:\Program Files\NCH\prxtbNCH.dll (Conduit Ltd.) Toolbar: HKLM - NCH Toolbar - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - E:\Program Files\NCH\prxtbNCH.dll (Conduit Ltd.) Toolbar: HKCU -NCH Toolbar - {C2DB4FE6-8409-45CE-8010-189A7B5CCE86} - E:\Program Files\NCH\prxtbNCH.dll (Conduit Ltd.) FF SearchPlugin: E:\Program Files\mozilla firefox\searchplugins\babylon.xml Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Google" /f Reg: reg delete "HKCU\Software\Google" /f CMD: rd /s /q "%userprofile%\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google" CMD: del /q "%userprofile%\Pulpit\Dr.WEB-CureIt(12976).exe" Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 2. Przez Dodaj/Usuń programy odinstaluj Complitly, McAfee Security Scan Plus, NCH Toolbar. 3. Wyczyść Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Reset nie naruszy zakładek i haseł. 4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania. 5. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt i log z AdwCleaner. 1. Po uruchomieniu laptopa (Win XP, SP 3) przez kilka minut system nie reaguje - "Mój komputer" nie odpowiada, to samo Firefox i inne programy - po upływie ok. 5 min. wszystko wraca do normy. 2. Avast jednak cały czas pozostaje wyłączony i nie reaguje na próby ponownego uruchomienia oraz włączenia osłony. Nasuwa się, że problem stanowi Avast per se. I jest to stara edycja z komponentami datowanymi na rok 2011. Przewprowadź podstawowe kroki: - Odinstaluj Avast przez Dodaj/Usuń programy. - Zastosuj poprawkowy czyściciel Avast Uninstall Utility. - Zainstaluj najnowszą wersję Avast 8. . Odnośnik do komentarza
ArturM Opublikowano 11 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 GMER wywołał bluescreena + reset komputera (po resecie obiawy bez zmian). 1. - wykonano. 2. NCH Toolbar nie reaguje na odinstalowanie, reszta usunięta. Kontynuować 3, 4 i 5? Zamieszczam fixloga. Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 2. NCH Toolbar nie reaguje na odinstalowanie, reszta usunięta. Kontynuować 3, 4 i 5? Tak, kontynuuj. AdwCleaner usunie brutalie pozostałe składniki NCH Toolbar. GMER wywołał bluescreena + reset komputera (po resecie obiawy bez zmian). O których objawach mówisz? O zachowaniu GMER? - Dla świętego spokoju sprawdź co powie Kaspersky TDSSKiller. Jeśli coś wykryje, ustaw Skip i tylko log zaprezentuj. Jeśli nic nie wykryje, log zbędny. - Dodatkowo, skoro był uruchamiany GMER, a w Dzienniku zdarzeń widzę poniższy błąd, zweryfikuj transfer dysku w ustępie Skutki uboczne skanu GMER (dyski w trybie IDE, głównie system XP): KLIK. [ System Events ] Error - 2013-09-11 15:45:10 | Computer Name = MICHALSZCZERBA | Source = iaStor | ID = 262153 Description = Urządzenie \Device\Ide\iaStor0 nie odpowiedziało w ramach ustalonego limitu czasu. . Odnośnik do komentarza
ArturM Opublikowano 12 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Wykonałem pozostałe punkty (logi w załączniku). Dopinam jeszcze log z Kasperskyego - po zaznaczeniu dwóch dodatkowych opcji skanowania coś tam chyba wyhaczył. W międzyczasie poprzez Dodaj/Usuń programy zaktualizowałem Avasta. Po restarcie kompa wszystko bangla jak należy - nie ma zamuły a avast działa poprawnie. Trzeba zrobić jeszcze jakieś profilaktyczne sprzątanko? AdwCleanerS1.txt Fixlog.txt FRST.txt KasperskyLog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Podałeś mi niewłaściwy log AdwCleaner, już z kolejnego uruchomienia, log zasadniczy z wynikami usuwania to AdwCleaner[s0].txt. Wyniki w TDSSKiller nie stanowią troski, to tylko zgłoszenie niepodpisanych cyfrowo plików, pliki nie są szkodliwe. Akcje zrobione, na zakończenie: 1. Przez SHIFT+DEL skasuj foldery: C:\FRST E:\Documents and Settings\Twój profil\Doctor Web E:\Documents and Settings\Twój profil\Pulpit\Stare dane programu Firefox W AdwCleaner uruchom Odinstaluj, w OTL uruchom Sprzątanie. 2. Uruchom TFC - Temp Cleaner. 3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 4. Do aktualizacji poniższe programy: KLIK. Internet Explorer Version 6 ==================== Installed Programs ======================= Adobe Reader XI (11.0.02) (Version: 11.0.02) Gadu-Gadu 6.1 Java 7 Update 25 (Version: 7.0.250) Java 6 Update 18 (Version: 6.0.180) Microsoft Office XP Professional z programem FrontPage - Beta (Version: 10.0.2627.1) Microsoft Silverlight (Version: 5.1.20125.0) Skype™ 5.9 (Version: 5.9.115) A to strasznie archaiczne i niebezpieczne (luki! brak szyfrowania!) Gadu-Gadu 6.1 swobodnie możesz zastąpić nowoczesnym WTW: KLIK. . Odnośnik do komentarza
ArturM Opublikowano 20 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Przepraszam za długą nieobecność. Wszstko gitarra Picasso. Bangladesz. Pełen szacun. Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi