Skocz do zawartości

Trojan-Dropper.Win32.Injector.jhed, PDM:Trojan.Win32.Generic - blokada programów


Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam się do specjalistów z prośbą o analizę problemu.

 

System (Win 7 Pro x64),zaraz po załadowaniu, nie pozwalał na uruchomienie żadnego programu a poprawnie go wyłączyć można było tylko dzięki CrlAltDel. 

 

Skanowanie Kasperskim (również Rescue Disk) w trybie awaryjnym nic nie wykazało. ESET online - nic, Dr Web, Malware.. - nic. SMART dysków - w porządku, sprawdzanie systemu płytą instalacyjną - w porządku. Przywracanie systemu - ciągle problem.

Czasami udało się uruchomić go właściwie - loteria.

 

Stale działający KIS 2013 nie alarmował. Do wczoraj, gdy po użyciu RefreshPC (nigdy wcześniej nie był używany, liczyłam się z formatem) i bezproblemowej pracy pojawiło się to:

 

Typ: inne szkodliwe oprogramowanie (1)

PDM:Trojan.Win32.Generic Usunięty; wycofano 2013-08-28 17:15:23 c:\windows\syswow64\installdir\ windowsnt.exe  (z adnotacją: działania aplikacji zostały wycofane)

 

a dziś to:

 

Typ: koń trojański (1)

Trojan-Dropper.Win32.Injector.jhed Usunięty 2013-08-29 09:51:36 c:\windows\syswow64\ windownt.exe

 

System działa, był dziś wielokrotnie uruchamiany bez problemu, ale czy Kaspersky sobie poradził, skoro wcześniej nie reagował?

 

Bardzo proszę o sprawdzenie dołączonych logów z FRST, OTL  i GMER oraz wskazówki.

 

Z góry dziękuję za zainteresowanie się tematem.

Addition.txtPobieranie informacji ...

FRST.txtPobieranie informacji ...

Extras.TxtPobieranie informacji ...

OTL.TxtPobieranie informacji ...

GMER.txtPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

GMER został zrobiony w złym środowisku, przy czynnym sterowniku SPTD od emulacji napędów wirtuanych (KLIK).

 

R0 sptd; C:\Windows\System32\Drivers\sptd.sys [564824 2013-08-29] (Duplex Secure Ltd.)

 

W raportach nie notuję jawnej infekcji (tylko drobne szczątki adware w Firefox) ale:

 

  Cytat

Stale działający KIS 2013 nie alarmował. Do wczoraj, gdy po użyciu RefreshPC (nigdy wcześniej nie był używany, liczyłam się z formatem) i bezproblemowej pracy pojawiło się to:

 

Typ: inne szkodliwe oprogramowanie (1)

PDM:Trojan.Win32.Generic Usunięty; wycofano 2013-08-28 17:15:23 c:\windows\syswow64\installdir\ windowsnt.exe (z adnotacją: działania aplikacji zostały wycofane)

 

a dziś to:

 

Typ: koń trojański (1)

Trojan-Dropper.Win32.Injector.jhed Usunięty 2013-08-29 09:51:36 c:\windows\syswow64\ windownt.exe

Ta ścieżka C:\Windows\SysWow64\InstallDir sugeruje trojana zainstalowanego w kluczu Active Setup. Na dysku widzę dwa katalogi tego rodzaju:

 

2013-08-28 17:51 - 2013-08-27 14:38 - 00000000 ____D C:\Windows\SysWOW64\InstallDir

2013-08-28 17:17 - 2013-08-28 08:27 - 00000000 ____D C:\Users\Marta\AppData\Roaming\InstallDir

 

Podaj skan dodatkowy. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Folder: C:\Windows\SysWow64\InstallDir
Folder: C:\Users\Marta\AppData\Roaming\InstallDir
Reg: reg query "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Active Setup\Installed Components" /s

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Picasso, dziękuję za tak szybką odpowiedź :)

 

Odnośnie GMER - odinstalowałam napędy i wykonałam instrukcje dot. ich usuwania (do pkt. 2 włącznie), ale widocznie coś poszło nie tak (podejrzewam, że mogłam zapomnieć o restarcie).

 

W pierwszej kolejności odczytałam maila i wykonałam log z SystemLook.

 

Chwilę później przeczytałam odpowiedź na forum, więc dołączam także log z FRST.

 

Pozdrawiam

Fixlog.txtPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza

Skan z SystemLook nie jest potrzebny (i wstawiłaś tam błędne komendy, czyli komendy FRST), więc go usuwam. Wg skanu foldery są puste, a w kluczu Active Setup nie ma żadnego odnośnika do trojana. Zabierzmy się więc po prostu za usunięcie resztek:

 

1. Wyczyść Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Reset nie naruszy zakładek i haseł.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

2013-08-28 17:51 - 2013-08-27 14:38 - 00000000 ____D C:\Windows\SysWOW64\InstallDir
2013-08-28 17:17 - 2013-08-28 08:27 - 00000000 ____D C:\Users\Marta\AppData\Roaming\InstallDir
DPF: HKLM-x32 {68282C51-9459-467B-95BF-3C0E89627E55} http://www.mks.com.pl/skaner/SkanerOnline.cab
S3 13ABD630; \??\e:\temp marta\13ABD630.sys [x]
S3 58905472; \??\e:\temp marta\58905472.sys [x]
S3 BTMCOM; System32\Drivers\btmcom.sys [x]
S4 nvvad_WaveExtensible; system32\drivers\nvvad64v.sys [x]
Reg: reg delete "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /f
Reg: reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoDriveTypeAutoRun /t REG_DWORD / /d 0xb5 /f

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Gucio04, proszę się nie dopisywać do cudzych tematów tylko założyć własny temat. Proszę przeczytać zasady działu: KLIK. Wszystko tam opisane jak i co. Zakładasz temat (a nie pisanie postów w cudzym) opisując dokładnie problem i załączając zestaw obowiązkowych logów (linki do instrukcji robienia raportów są również w zasadach).

 

Już tu kasowałam Twój post i wysłałam Ci PW z wyjaśnieniem, a Ty dalej swoje i śmiecisz cudzy temat.

 

[Posty na kasację]

Odnośnik do komentarza

Picasso,

 

zastosuję się oczywiście do wskazówek końcowych.

 

Bardzo dziękuję za poświęcenie cennego czasu na czytanie moich metrowych logów, szczegółowe instrukcje, temperowanie nadgorliwości - całą pomoc w tym temacie.

 

Mam nadzieję, że nie będę musiała zakładać nowego wątku w tym dziale, ale wiem do kogo zgłoszę się w przypadku podobnego problemu.

 

Serdecznie pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...