Skocz do zawartości

Bluescreen z nieznanego pochodzenia


Colors

Rekomendowane odpowiedzi

Co jakiś czas pojawia się w laptopie (niecały rok mam sprzęt) bluescreen, nieważne co robię w danym momencie. Czasem nawet bezczynnie, w trakcie filmu, czytania artykułu itp. Jako że jakimś cudem wykasowały mi się chyba pliki minidump, bo jest pusto w folderze, a wcześniej były.., umieszczam tylko screen z dziennika zdarzeń, może on coś wyjaśni? Poza tym bluescreenem czasem denerwujące jest powolne działanie na starcie, ikony na pulpicie robią się przez chwilę białe, a potem wracają do swojej normalnej postaci. Jeszcze jedna rzecz-czasem prosta czynność potrafi się zaciąć i pojawia się z komunikatem, że musi zamknac aplikację, np. powoduje to otwarcie obrazu, folderu, pliku. O, np. typu po pierwszym włączeniu gmera

"Program m57glhli.exe przestał działać.

Program przestał działać poprawnie z powodu wystąpienia

problemu. System Windows zamknie program i powiadomi

Cię, jeśli istnieje dostępne rozwiązanie."

Podczas otwarcia GMERa i w trakcie skanu wyskakiwał tekst "C:\Windows\system32\config\system: Proces nie może uzyskać

dostępu do pliku, ponieważ jest on używany przez inny proces."

 

Zamieszczam logi OTL i GMERa, Security check, używałam Adwcleaner.

 

Results of screen317's Security Check version 0.99.72  

 Windows 7 Service Pack 1 x64 (UAC is enabled)  

 Internet Explorer 10  

``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````

 WMI entry may not exist for antivirus; attempting automatic update.

`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````

 Java 7 Update 25  

 Adobe Flash Player 11.8.800.94  

 Adobe Reader XI  

 Google Chrome 28.0.1500.72  

 Google Chrome 28.0.1500.95  

````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````  

 Microsoft Security Essentials MSMpEng.exe

 Microsoft Security Essentials msseces.exe

`````````````````System Health check`````````````````

 Total Fragmentation on Drive C:  

````````````````````End of Log``````````````````````

post-562-0-08769700-1377004546_thumb.png

gmerr.txt

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat przenoszę do działu Windows. Nie notuję oznak infekcji. Są tylko drobne szczątki adware, ale to nie powinno mieć żadnego związku. W spoilerze instrukcje usuwania szczątków i wpisów pustych.

 

 

 

1. Wyczyść Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Reset nie naruszy zakładek i haseł.

 

2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:OTL
FF:64bit: - HKLM\Software\MozillaPlugins\adobe.com/AdobeAAMDetect: C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\CCM\Utilities\npAdobeAAMDetect64.dll File not found
FF - HKLM\Software\MozillaPlugins\@nexon.net/NxGame: C:\ProgramData\NexonUS\NGM\npNxGameUS.dll File not found
FF - HKLM\Software\MozillaPlugins\@pandonetworks.com/PandoWebPlugin: C:\Program Files (x86)\Pando Networks\Media Booster\npPandoWebPlugin.dll File not found
FF - HKCU\Software\MozillaPlugins\ubisoft.com/uplaypc: D:\Program files\Ubisoft Game Launcher\npuplaypc.dll File not found
FF - HKEY_LOCAL_MACHINE\software\mozilla\Firefox\Extensions\\{D19CA586-DD6C-4a0a-96F8-14644F340D60}: C:\Program Files (x86)\Common Files\McAfee\SystemCore
FF - HKEY_LOCAL_MACHINE\software\mozilla\Thunderbird\Extensions\\msktbird@mcafee.com: C:\Program Files\McAfee\MSK
O2 - BHO: (scriptproxy) - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files (x86)\Common Files\McAfee\SystemCore\ScriptSn.20121109204451.dll File not found
O3:64bit: - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found.
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found.
O4 - HKU\S-1-5-21-2627457985-88670378-161851165-1001..\Run: [AdobeBridge] File not found
[2013-08-21 17:19:48 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program Files (x86)\SaveShare
[2013-08-04 13:34:00 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Users\Sayuri\AppData\Roaming\GoforFiles
[2013-06-02 15:08:01 | 000,058,368 | ---- | C] () -- C:\Users\Sayuri\AppData\Local\NAV
[2013-06-02 15:08:01 | 000,057,856 | ---- | C] () -- C:\Users\Sayuri\AppData\Local\NIS
[2013-06-02 15:08:01 | 000,057,856 | ---- | C] () -- C:\Users\Sayuri\AppData\Local\N360
[2012-11-08 13:38:17 | 000,000,352 | ---- | C] () -- C:\Users\Sayuri\AppData\Roaming\sp_data.sys
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart systemu.

 

 

 

 

 

Co jakiś czas pojawia się w laptopie (niecały rok mam sprzęt) bluescreen, nieważne co robię w danym momencie. Czasem nawet bezczynnie, w trakcie filmu, czytania artykułu itp. Jako że jakimś cudem wykasowały mi się chyba pliki minidump, bo jest pusto w folderze, a wcześniej były.., umieszczam tylko screen z dziennika zdarzeń, może on coś wyjaśni?

Niestety, ale przy braku plików DMP nie jestem w stanie nic powiedzieć.

- Czy jest plik C:\Windows\MEMORY.DMP?

- Jak masz skonfigurowane opcje relatywne do ustawień zrzutów pamięci (te z punktu 5: KLIK)?

- Jak masz skonfigurowane opcje relatywne do pamięci wirtualnej?

 

W OTL Extras jest taki odczyt w sekcji Dziennika zdarzeń:

 

Error encountered while reading event logs.

 

Wejdź do Dziennika zdarzeń i sprawdź czy możesz otworzyć po kolei wszystkie gałęzie Dziennika.

 

 

Poza tym bluescreenem czasem denerwujące jest powolne działanie na starcie, ikony na pulpicie robią się przez chwilę białe, a potem wracają do swojej normalnej postaci.

1. Odinstaluj ASUS WebStorage. Ten program wprowadza integrację z powłoką, która w większości przypadków jest wadliwa i prowadzi do błędów explorer.exe.

 

2. Wyłącz też zbędne wpisy w starcie. Uruchom Autoruns i w karcie Logon odznacz:

 

O4:64bit: - HKLM..\Run: [AdobeAAMUpdater-1.0] C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe (Adobe Systems Incorporated)

O4 - HKLM..\Run: [AdobeCS6ServiceManager] C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS6ServiceManager\CS6ServiceManager.exe (Adobe Systems Incorporated)

O4 - HKLM..\Run: [bonus.SSR.FR11] C:\Program Files (x86)\ABBYY FineReader 11\Bonus.ScreenshotReader.exe (ABBYY.)

O4 - HKLM..\Run: [switchBoard] C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe (Adobe Systems Incorporated)

O4 - HKU\S-1-5-21-2627457985-88670378-161851165-1001..\Run: [sanDiskSecureAccess_Manager.exe] C:\Users\Sayuri\AppData\Roaming\SanDisk\SanDiskSecureAccess_Manager.exe (Gemalto N.V.)

 

W karcie Services odznacz:

 

SRV - [2013-08-21 13:00:22 | 000,257,416 | ---- | M] (Adobe Systems Incorporated) [On_Demand | Stopped] -- C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe -- (AdobeFlashPlayerUpdateSvc)

SRV - [2013-06-21 10:57:12 | 000,162,408 | R--- | M] (Skype Technologies) [Auto | Stopped] -- C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe -- (SkypeUpdate)

SRV - [2013-05-11 12:37:26 | 000,065,640 | ---- | M] (Adobe Systems Incorporated) [Auto | Running] -- C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe -- (AdobeARMservice)

SRV - [2013-03-15 07:53:06 | 001,266,464 | ---- | M] (NVIDIA Corporation) [Auto | Stopped] -- C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe -- (nvUpdatusService)

SRV - [2012-12-10 17:43:18 | 000,115,184 | ---- | M] (Mozilla Foundation) [On_Demand | Stopped] -- C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe -- (MozillaMaintenance)

 

Zresetuj system.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wyniki z OTL po wykonaniu skryptu:

 

 

 

All processes killed
========== OTL ==========
64bit-Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\MozillaPlugins\adobe.com/AdobeAAMDetect\ deleted successfully.
Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\MozillaPlugins\@nexon.net/NxGame\ deleted successfully.
Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\MozillaPlugins\@pandonetworks.com/PandoWebPlugin\ deleted successfully.
Registry key HKEY_CURRENT_USER\Software\MozillaPlugins\ubisoft.com/uplaypc\ deleted successfully.
Registry value HKEY_LOCAL_MACHINE\software\mozilla\Firefox\Extensions\\{D19CA586-DD6C-4a0a-96F8-14644F340D60} deleted successfully.
Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{D19CA586-DD6C-4a0a-96F8-14644F340D60}\ not found.
File C:\Program Files (x86)\Common Files\McAfee\SystemCore not found.
Registry value HKEY_LOCAL_MACHINE\software\mozilla\Thunderbird\Extensions\\msktbird@mcafee.com deleted successfully.
File C:\Program Files\McAfee\MSK not found.
Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231}\ deleted successfully.
Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231}\ deleted successfully.
64bit-Registry value HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\\Locked deleted successfully.
Registry value HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\\Locked deleted successfully.
Registry value HKEY_USERS\S-1-5-21-2627457985-88670378-161851165-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\AdobeBridge deleted successfully.
C:\Program Files (x86)\SaveShare folder moved successfully.
C:\Users\Sayuri\AppData\Roaming\GoforFiles folder moved successfully.
C:\Users\Sayuri\AppData\Local\NAV moved successfully.
C:\Users\Sayuri\AppData\Local\NIS moved successfully.
C:\Users\Sayuri\AppData\Local\N360 moved successfully.
C:\Users\Sayuri\AppData\Roaming\sp_data.sys moved successfully.
========== COMMANDS ==========
 
[EMPTYTEMP]
 
User: All Users
 
User: Default
->Temp folder emptied: 0 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes
 
User: Default User
->Temp folder emptied: 0 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes
 
User: Public
 
User: Sayuri
->Temp folder emptied: 71654552 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 28199057 bytes
->Java cache emptied: 3299831 bytes
->FireFox cache emptied: 21243404 bytes
->Google Chrome cache emptied: 150098957 bytes
->Flash cache emptied: 2938529 bytes
 
User: UpdatusUser
->Temp folder emptied: 0 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes
 
%systemdrive% .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot% .tmp files removed: 356352 bytes
%systemroot%\System32 .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot%\System32 (64bit) .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot%\System32\drivers .tmp files removed: 0 bytes
Windows Temp folder emptied: 7419576371 bytes
%systemroot%\sysnative\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files folder emptied: 42321578 bytes
RecycleBin emptied: 0 bytes
 
Total Files Cleaned = 7 381,00 mb
 
 
OTL by OldTimer - Version 3.2.69.0 log created on 08222013_205910

Files\Folders moved on Reboot...
C:\Users\Sayuri\AppData\Local\Temp\FXSAPIDebugLogFile.txt moved successfully.
C:\Users\Sayuri\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\counters.dat moved successfully.

PendingFileRenameOperations files...

Registry entries deleted on Reboot...

 

 

Niestety, ale przy braku plików DMP nie jestem w stanie nic powiedzieć.

- Czy jest plik C:\Windows\MEMORY.DMP?

 

Tak, jest

 

- Jak masz skonfigurowane opcje relatywne do ustawień zrzutów pamięci (te z punktu 5: KLIK)?

 

http://imageshack.us/a/img841/6941/7ion.png


 

- Jak masz skonfigurowane opcje relatywne do pamięci wirtualnej?

 

 

Chyba chodziło o to, prawda? http://imageshack.us/a/img694/6453/an7i.png
 

Wejdź do Dziennika zdarzeń i sprawdź czy możesz otworzyć po kolei wszystkie gałęzie Dziennika.

 

Wydaje się być w porządku

 

 

1. Odinstaluj ASUS WebStorage. Ten program wprowadza integrację z powłoką, która w większości przypadków jest wadliwa i prowadzi do błędów explorer.exe.

2. Wyłącz też zbędne wpisy w starcie. Uruchom Autoruns i w karcie Logon odznacz:

 

 

Odinstalowałam, wyłączyłam te wpisy z Autoruns

 

 

Może jeszcze zarzucę logami z dziennika zdarzeń http://www.speedyshare.com/qN3c2/Logi.rar i nie mogłam wygenerować raportu kondycji systemu... "

Błąd:
 
Wystąpił błąd podczas próby wygenerowania raportu."

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...