Skocz do zawartości

Komputer dalej nie chce "wstać" po uśpieniu


reff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w ostatnim czasie mam problem z trybem uśpienia w Win 7. W systemie znalazłem też malware, które niezwłocznie usunęłem. Avast skanując podczas uruchomienia, wykrył jednego trojana (Java:Agent) i dwa exploity (prawdopodobnie Java/CVE) znajdujące się w folderze Javy. Niestety przez nieuwagę usunęłem raport razem z deinstalacją Avasta, stąd tylko szczątkowe informacje. Następnie zainstalowałem Kaspersky Internet Security, który wykrył mi kolejne dwa trojany - Chifrax.a. Późniejsze skanowanie nic nie wykryło. Po usunięciu tego wszystkiego system wyraźnie przyśpieszył, ale problem z trybem uśpienia nie minął.

Gdy komputer przejdzie w tryb uśpienia, przy próbie "obudzenia" na ekranie nie pojawia się nic (standby), zaczyna pracować dysk, bywa, że odezwie się dźwięk logowania na konto użytkownika i komputer sam się zrestartuje po dłuższym czasie, po czym po ponownym uruchomieniu wyrzuca błąd o nieoczekiwanym zamknięciu systemu - BlueScreen (załączam szczegóły dwóch takich błędów). Czasem jednak, zanim usunęłem wyżej wspomniane malware z systemu, zdarzało się tak, że komputer "wstał", ale obraz na monitorze (ekran wyboru użytkownika) był zniekształcony (paskowany), spłaszczony i pomniejszony (czarne paski) w kolorze tylko żółto-pomarańczowym. Niestety nie mam screena, jakby wystąpiło ponownie to go wykonam. Warto zaznaczyć, że czasami zdarza się, że po uśpieniu komputer normalnie wraca do pracy.

Nie wiem czy w komputerze dalej coś może być czy to tylko pozostałość po malware, a może jeszcze coś innego. GMER nic nie komunikował i niezwykle szybko zeskanował system. W komputerze po całym zajściu zaaktualizowałem oprogramowanie i usunęłem już zbędne mi programy. Jeśli to istotne użyłem także CCleanera do czyszczenia systemu i rejestru. Usunęłem też DAEMON tools. Sterownik SPTD nie wykryty. Proszę o sprawdzenie logów i pomoc.

OTL.Txt

Extras.Txt

GMER.txt

bluescreen.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

astępnie zainstalowałem Kaspersky Internet Security, który wykrył mi kolejne dwa trojany - Chifrax.a. Późniejsze skanowanie nic nie wykryło. Po usunięciu tego wszystkiego system wyraźnie przyśpieszył, ale problem z trybem uśpienia nie minął.

Gdyby nie to, że KIS pojawił się post factum, byłby pierwszym delikwentem do sprawdzenia. W logach brak konkretów i brak oczywistych oznak infekcji. Aczkolwiek w GMER niepokoi mnie wątek "System" w sekcji Threads. Na wszelki wypadek sprawdź co widzi Kaspersky TDSSKiller. Jeśli coś wykryje, ustaw Skip i przedstaw log utworzony na dysku C. Jeśli nic nie wykryje, log zbędny.

 

 

Gdy komputer przejdzie w tryb uśpienia, przy próbie "obudzenia" na ekranie nie pojawia się nic (standby), zaczyna pracować dysk, bywa, że odezwie się dźwięk logowania na konto użytkownika i komputer sam się zrestartuje po dłuższym czasie, po czym po ponownym uruchomieniu wyrzuca błąd o nieoczekiwanym zamknięciu systemu - BlueScreen (załączam szczegóły dwóch takich błędów).

Pliki pomagające opisać problem:

C:\Windows\Minidump\081613-18361-01.dmp

 

Skopiuj na Pulpit cały folder C:\Windows\Minidump, spakuj do ZIP, umieść na jakimś hostingu i podaj link do paczki.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Dostarczyłeś mi dwa pliki DMP. Oba wskazują jako przyczynę sterownik grafiki AMD:

 

0: kd> !analyze -v

*******************************************************************************

* *

* Bugcheck Analysis *

* *

*******************************************************************************

 

VIDEO_TDR_FAILURE (116)

Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.

Arguments:

Arg1: db7a6158, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).

Arg2: 8fccc0c6, The pointer into responsible device driver module (e.g. owner tag).

Arg3: 00000000, Optional error code (NTSTATUS) of the last failed operation.

Arg4: 0000000d, Optional internal context dependent data.

 

Debugging Details:

------------------

 

 

FAULTING_IP:

atikmpag+90c6

8fccc0c6 8bff mov edi,edi

 

DEFAULT_BUCKET_ID: GRAPHICS_DRIVER_TDR_FAULT

 

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

 

BUGCHECK_STR: 0x116

 

PROCESS_NAME: System

 

CURRENT_IRQL: 0

 

STACK_TEXT:

8deadb74 8fdc607f 00000116 db7a6158 8fccc0c6 nt!KeBugCheckEx+0x1e

8deadb98 8fdba9e2 8fccc0c6 00000000 0000000d dxgkrnl!TdrBugcheckOnTimeout+0x8d

8deadbbc 97a0792c 00000000 00000102 87901388 dxgkrnl!TdrIsRecoveryRequired+0xb8

8deadc34 97a31aaa fffffcfb 0003d18c 00000000 dxgmms1!VidSchiReportHwHang+0x3c0

8deadc5c 97a3219d 00000000 00000000 00000000 dxgmms1!VidSchiCheckHwProgress+0x96

8deadc98 97a0e8f0 8deadc90 d95fe810 da410ad8 dxgmms1!VidSchiWaitForSchedulerEvents+0x1b1

8deadd28 97a33501 87901388 83885b99 87901388 dxgmms1!VidSchiScheduleCommandToRun+0xaa

8deadd3c 97a335bd 87901388 00000000 8790ab48 dxgmms1!VidSchiRun_PriorityTable+0xf

8deadd50 83a5812b 87901388 a00b8afe 00000000 dxgmms1!VidSchiWorkerThread+0x7f

8deadd90 838ff559 97a3353e 87901388 00000000 nt!PspSystemThreadStartup+0x9e

00000000 00000000 00000000 00000000 00000000 nt!KiThreadStartup+0x19

 

 

STACK_COMMAND: .bugcheck ; kb

 

FOLLOWUP_IP:

atikmpag+90c6

8fccc0c6 8bff mov edi,edi

 

SYMBOL_NAME: atikmpag+90c6

 

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

 

MODULE_NAME: atikmpag

 

IMAGE_NAME: atikmpag.sys

 

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 5154e9a8

 

FAILURE_BUCKET_ID: 0x116_IMAGE_atikmpag.sys

 

BUCKET_ID: 0x116_IMAGE_atikmpag.sys

 

Followup: MachineOwner

---------

 

Wg raportu OTL sterowniki mają datowanie:

 

DRV - [2013-03-29 04:33:52 | 009,986,048 | ---- | M] (Advanced Micro Devices, Inc.) [Kernel | On_Demand | Running] -- C:\Windows\System32\drivers\atikmdag.sys -- (amdkmdag)

DRV - [2013-03-29 03:08:56 | 000,463,872 | ---- | M] (Advanced Micro Devices, Inc.) [Kernel | On_Demand | Running] -- C:\Windows\System32\drivers\atikmpag.sys -- (amdkmdap)

 

Może wypróbuj inną wersję sterowników AMD. Był zresztą podobny temat na forum: KLIK.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...