17pppp Opublikowano 29 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Witam!Zaczęło się od tego, że McAfee pokazał 2 zagrożenia, które udało się usunąć dopiero przy użyciu Malwarebytes. Od tego czasu nie mogę uruchomić Centrum zabezpieczeń systemu Windows, dodatkowo co jakiś czas program McAfee pokazuje, że wyłączona jest Zapora i należy ją ponownie włączyć. Na liście usług services.msc nie występuje Centrum Zabezpieczeń.Załączam logi OLT, Extras, GMER i z Malwarebytes.Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedź. Extras.Txt gmer.txt mbam-log-2013-07-12 (09-43-49).txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Log z OTL nieprawidłowo wykonany, opcja Rejestr ustawiona na Wszystko, a miało być Użyj filtrowania. Czy to na pewno log MBAM z zasadniczego usuwania? W podanym skanie MBAM nie widać nic ciekawego, ale logi z OTL/GMER wskazują, że w systemie działał rootkit ZeroAccess. Widoczne szkody: rozwalony Winsock i Windows Defender. Ale szkód jest więcej (usunięte usługi systemowe). O ile problem nadal aktualny, podaj raporty z FRST i Farbar Service Scanner. . Odnośnik do komentarza
17pppp Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Problem, niestety jest wciąż aktualny. Log z MBAM pochodzi z pierwszego skanowania wykonanego tym programem, więc chyba jest z zasadniczego usuwania. Pozostałe logi ze skanowań MBAM pokazują brak wykrytych zagrożeń. Załączam logi z FRST i FSS. Tym razem wszystko powinno być dobrze zaznaczone. FSS.txt Addition.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 w systemie działał rootkit ZeroAccess. albo dalej działa, tyle tylko, ze to jest ta najnowsza wersja, którą (na razie) wykrywa tylko RogueKiller. ? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 jessica albo dalej działa, tyle tylko, ze to jest ta najnowsza wersja, którą (na razie) wykrywa tylko RogueKiller. Najnowszą wersję ze znakami null i Unicode wykrywa FRST, a także RKill, Combofix. Tu brak w FRST znaków tej infekcji. 17pppp Infekcja ZeroAccess jest w szczątkach. Do zrobienia będzie: usunięcie adware oraz naprawa szkód. Przeprowadź następujące akcje: 1. Przez Panel sterowania odinstaluj adware Yontoo 2.051. 2. Otwórz Notatnik i wklej w nim: DeleteJunctionsIndirectory: C:\Program Files\Windows Defender CMD: netsh winsock reset HKCU\...\Run: [] - [x] Task: {7C867320-C059-4F02-8166-FD13183B2AFF} - System32\Tasks\GoforFilesUpdate => C:\Program Files (x86)\GoforFiles\GFFUpdater.exe No File SearchScopes: HKLM - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = SearchScopes: HKLM-x32 - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = S2 mpich2_smpd; "C:\NUMECA_SOFTWARE\FineMarine23_2\bin\isis64\smpd.exe" [x] S2 mpich_mpd; C:\NUMECA_SOFTWARE\FineMarine23_2\bin\mpd.exe [x] S2 nirshd; C:\NUMECA_SOFTWARE\FineMarine23_2\bin\nirshd.exe [x] S3 Andbus; system32\DRIVERS\lgandbus64.sys [x] S3 AndDiag; system32\DRIVERS\lganddiag64.sys [x] S3 AndGps; system32\DRIVERS\lgandgps64.sys [x] S3 ANDModem; system32\DRIVERS\lgandmodem64.sys [x] S3 andnetadb; System32\Drivers\lgandnetadb.sys [x] S3 androidusb; System32\Drivers\lgandadb.sys [x] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 3. Uruchom ServicesRepair i zresetuj system. 4. Uruchom TFC - Temp Cleaner. 5. Uruchom AdwCleaner i zastosuj Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania. 6. Zrób nowy skan FRST (bez Addition) oraz Farbar Service Scanner. Dołącz plik fixlog.txt oraz log z AdwCleaner. . Odnośnik do komentarza
17pppp Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Instrukcje udało mi się wykonać w całości i bez komunikatów o błędach. Załączam logi. AdwCleanerS0.txt Fixlog.txt FRST.txt FSS.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Wszystko zrobione. Drobne poprawki: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: Winsock: Catalog5 01 mswsock.dll File Not found (Microsoft Corporation) ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\system32\NLAapi.dll" Winsock: Catalog5 05 mswsock.dll File Not found (Microsoft Corporation) ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\System32\mswsock.dll" Winsock: Catalog5-x64 01 mswsock.dll File Not found (Microsoft Corporation) ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\system32\NLAapi.dll" Winsock: Catalog5-x64 05 mswsock.dll File Not found (Microsoft Corporation) ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\System32\mswsock.dll" C:\Users\Kamila\AppData\Local\Temp\Quarantine.exe Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 2. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz fixlog.txt. . Odnośnik do komentarza
17pppp Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Wygląda na to, że już wszystko działa poprawnie. Ogromnie dziękuję za pomoc! Poprawki wprowadzone, załączam logi. Fixlog.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Akcja wykonana. Kończymy: 1. Porządki po narzędziach: przez SHIFT+DEL skasuj folder C:\FRST, w AdwCleaner uruchom Odinstaluj, w OTL uruchom Sprzątanie. 2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 3. Zaktualizuj wyliczone poniżej programy: KLIK. ==================== Installed Programs ======================= Adobe Flash Player 11 ActiveX 64-bit (Version: 11.2.202.222) Adobe Flash Player 11 Plugin (x32 Version: 11.5.502.135) Adobe Reader X (10.1.6) MUI (x32 Version: 10.1.6) Java 7 Update 11 (64-bit) (Version: 7.0.110) Microsoft SQL Server 2005 (x32) Opera 12.13 (x32 Version: 12.13.1734) (Service Pack dla Microsoft SQL Server 2005: KB913089) 4. Prewencyjnie zmień hasła logowania w serwisach. . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się