Skocz do zawartości

Nie uruchamia mi się żaden antywirus


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem jest następujący. Wczoraj przeglądając internet na laptopie rodziców zaatakował go wirus Ukash, gdzie trzeba zapłacić pieniądze i tak dalej... Poradziłem sobie z nim przywracając system do ostatniego punktu kontrolnego i nie było problemu. Teraz kiedy postanowiłem posprzątać nieco komputer zacząłem od antywirusa. Próbowałem odpalać McAfee i Avast, które były zainstalowane, ale to na nic. Po dwukliku na ikonkę po prostu nic się nie działo, próbowałem ze zgodnością, uruchamianiem jako administrator i nic. Usunąłem więc oba i szukałem na internecie innych darmowych antywirusów. Pierw AVG, później Microsoft Security Essentials, potem jeszcze Avira - nic. Przy każdym dzieje się to samo, mogę je zainstalować ale odpalić już nie. Podejrzewam, że jakiś wirus mi w tym skutecznie przeszkadza, więc zwracam się tutaj o pomoc. Mam Windows 7 64 bit.

Extras.Txt

GMER.txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

W systemie jest infekcja i nałożony Debugger na procesy, stąd problem ze startem antywirusów. Przeprowadź następujące działania:

 

1. Pobierz ten plik:

 

fix.txt

 

Upewnij się, że masz włączone pokazywanie rozszerzeń: Opcje folderów > Widok > odznaczone Ukrywaj rozszerzenia znanych typów. Następnie ręcznie zmień nazwę pliku z FIX.TXT na FIX.REG, z prawokliku na plik REG wybierz opcję Scal i potwierdź import do rejestru.

 

2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\PROGRA~3\LOCALS~1\Temp\msbvoyv.com
C:\Users\adam\AppData\Local\47603a32-4e6a-436e-bd36-8ff2d3012181
C:\Users\adam\AppData\Local\~tmp4505751983573070207.exe
C:\Users\adam\AppData\Roaming\result.db
C:\Users\adam\AppData\Roaming\cache.dat
C:\ProgramData\AVG2013
C:\ProgramData\Common Files
C:\ProgramData\MFAData
C:\Users\adam\AppData\Local\MFAData
C:\Users\adam\AppData\Local\Avg2013
C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\fcmdSrch.xml
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart systemu.

 

3. Zrób nowe logi: OTL z opcji Skanuj (bez Extras) + FRST + Farbar Service Scanner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Nie wszystko zrobione i wygląda tak jakby skrypt do OTL się nie wykonał. Wymagane poprawki:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Unlock: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\Run
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\Run" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\avguard.exe" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\AVWEBGRD.EXE" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\avguard.exe" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\AVWEBGRD.EXE" /f
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\mozilla\Thunderbird\Extensions" /v eplgTb@eset.com /f
S2 AVGIDSAgent; "D:\AVG AntiVirus\avgidsagent.exe" [x]
HKLM\...\Runonce: [NCInstallQueue] - rundll32 netman.dll,ProcessQueue [x]
Task: {381FF089-288F-4724-9EDA-EEABB5EBE09A} - System32\Tasks\avast! Emergency Update => D:\Avast\AvastEmUpdate.exe No File
Task: {4562BF10-FCE1-4C37-BC81-6D79E3A2B834} - System32\Tasks\SUPBackground => C:\Program Files\Samsung\Samsung Update Plus\SUPBackground.exe No File
Task: {5EF8D3A0-EDF3-427F-A613-3654F335C423} - System32\Tasks\EasyBatteryManager => %ProgramFiles(x86)%\Samsung\EasyBatteryManager\EasyBatteryMgr4.exe No File
Task: {C4E47875-86C6-4858-A1F8-C44310615D90} - System32\Tasks\EasySpeedUpManager => %programfiles(x86)%\SAMSUNG\EasySpeedUpManager\EasySpeedUpManager.exe No File
Task: {D80AE553-A2B7-4B2B-B2A0-43BFB62AA4CD} - System32\Tasks\SamsungSupportCenter => %programfiles(x86)%\Samsung\Samsung Support Center\SSCKbdHk.exe No File
SearchScopes: HKCU - {0D7562AE-8EF6-416d-A838-AB665251703A} URL = http://start.facemoods.com/?a=ddrnw&s={searchTerms}&f=4
Toolbar: HKCU - No Name - {41564952-412D-5637-00A7-7A786E7484D7} - No File
FF SearchPlugin: C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\fcmdSrch.xml
C:\PROGRA~3\LOCALS~1\Temp\msbvoyv.com
C:\Users\adam\AppData\Local\47603a32-4e6a-436e-bd36-8ff2d3012181
C:\Users\adam\AppData\Local\~tmp4505751983573070207.exe
C:\Users\adam\AppData\Roaming\result.db
C:\Users\adam\AppData\Roaming\cache.dat
C:\Users\adam\AppData\Local\MFAData
C:\Users\adam\AppData\Local\Avg2013
C:\ProgramData\AVG2013
C:\ProgramData\Common Files
C:\ProgramData\MFAData
C:\ProgramData\AVAST Software

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

2. W urządzeniach jest wadliwy odpadek Avast:

 

==================== Faulty Device Manager Devices =============

 

Name: avast! Firewall NDIS Filter Miniport

Description: avast! Firewall NDIS Filter Miniport

Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}

Manufacturer: ALWIL Software

Service: aswNdis

Problem: : Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19)

 

- Panel sterowania > Sieć i internet > Centrum sieci i udostępniania > Zmień ustawienia karty sieciowej > dla wszystkich widzialnych połączeń z prawokliku wybierasz Właściwości > w pierwszej karcie sprawdź jakie komponenty są używane przez połączenie. Jeśli znajdziesz Avast, odinstaluj i zresetuj komputer.

- Start > w polu szukania wklep devmgmt.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator > z menu Widok włącz pokazywanie ukrytych urządzeń > rozwiń gałęzie Karty sieciowe + Sterowniki niezgodne z Plug and Play i popatrz czy są jakieś urządzenia od Avast. Jeśli tak, odinstaluj + restart.

 

3. Zrób nowy log z FRST (bez Addition). Dodaj plik fixlog.txt. I odpowiedz mi na pytanie czy widzisz w folderze C:\Program Files (x86)\McAfee deinstalator McAfee SiteAdvisor, bo program jest nadal uruchomiony.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Nie mam pojęcia co robiłeś, ale fixlog wskazuje, że w ogóle nie tak jak należy. Nic nie wykonane, a plik z wynikami jest bardzo dziwacznie formatowany. Do powtórzenia cały punkt 1. Przypominam: treść wklejona z posta do Notatnika musi mieć identyczne przejścia do nowej linii. Po wykonaniu akcji przedstaw wynikowy fixlog.txt oraz:

 

 

Jest, jest. Rozumiem, że mam to odinstalować teraz?

Tak. I po tym zrób nowy log FRST z opcji Scan.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Widzę:

- McAfee został pomyślnie odinstalowany, gdyż jego wpisy rozruchowe zniknęły. Mógł się ostać folder, ale stan jest inny niż poprzednio.

- W międzyczasie nabawiłeś się adware Ask Toolbar (zainstalowany z Avira).

 

1. Odinstaluj Avira SearchFree Toolbar plus Web Protection.

 

2. Uruchom AdwCleaner i zastosuj Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania.

 

3. Dokasuj szczątki McAfee. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Startup: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\$McRebootA5E6DEAA56$.lnk
S2 0290041374595881mcinstcleanup; C:\Users\adam\AppData\Local\Temp\029004~1.EXE [822104 2011-01-26] (McAfee, Inc.)
2013-07-23 13:53 - 2010-11-08 04:36 - 00000000 ____D C:\ProgramData\McAfee
2013-07-23 13:51 - 2010-11-08 04:36 - 00000000 ____D C:\Program Files (x86)\McAfee

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

4. Zrób nowy skan FRST (z Addition). Dołącz log AdwCleaner oraz fixlog.txt.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...