BartekB2503 Opublikowano 10 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Witam Już na początku chciałem za znaczyć że raczej w tych sprawach jestem raczej laikiem, ale z instrukcją postępowania powinienem sobie poradzić. Mam problem z wirusami w lokalizacjach: C:\windows\system32\services.exe C:\Windows\assembly\GAC_32\Desktop.ini C:\Windows\assembly\GAC_64\Desktop.ini ESET NOD32 ciągle wykazuje obecność trojanów w tych plikach, jednakże nie potrafi temu przeciwdziałać. Ponadto, źródło które generuje zainfekowanie w tych lokalizacjach, "hoduje" kolejne trojany, które jednakże są na szczęście neutralizowane przez antywirusa. Moje pytanie jest takie: w jaki sposób mogę zaradzić temu problemowi? Bardzo byłbym wdzięczny za pomocną odpowiedź Ogólnie, pogrzebałem we wcześniejszych tematach, znalazłem podobny problem do mojego. -> https://www.fixitpc.pl/topic/14890-servicesexe-gac-32desktopini-gac-64desktopini-virus/ Również posiadam Windows 7, wersja 64-bitowa, ponadto, podobnie jak osoba przedstawiająca swój problem w owym poście, prawdopodobnie wszystko zaczęło się od wadliwej paczki Mega Codec Pack, którą zainstalowałem przed kilkoma dniami. Czy wobec tego mogę postępować tak samo jak w instrukcji w tamtym temacie? Oczywiście dołączam pliki z OTL. OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 11 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Infekcję nabyłeś z pakietu Mega Codec Pack (lewa paczka z torrentów): [2013-07-09 16:43:14 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Users\Bartek\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Mega Codec Pack [2013-07-09 16:43:05 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program Files (x86)\Mega Codec Pack Ogólnie, pogrzebałem we wcześniejszych tematach, znalazłem podobny problem do mojego. Również posiadam Windows 7, wersja 64-bitowa, ponadto, podobnie jak osoba przedstawiająca swój problem w owym poście, prawdopodobnie wszystko zaczęło się od wadliwej paczki Mega Codec Pack, którą zainstalowałem przed kilkoma dniami. Czy wobec tego mogę postępować tak samo jak w instrukcji w tamtym temacie? Nie, każdy temat jest rozwiązywany indywidualnie. Poproszę o dodatkowe dane: 1. Spis kopii pliku services.exe. Uruchom SystemLook x64 i do okna wklej: :filefind services.exe Klik w Look. 2. Logi z FRST. 3. Log z Farbar Service Scanner. . Odnośnik do komentarza
BartekB2503 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Proszę. Addition.txt FSS.txt FRST.txt SystemLook.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Procedura będzie wykonywana stopniowo, spora robota przed nami. Na początek tylko wyleczenie pliku services.exe, gdyż dopóki plik jest zainfekowany, czyszczenie pozostałych rzeczy i naprawy szkód nie mają sensu. Akcja: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: Unlock: C:\Windows\System32\services.exe CMD: sfc /scanfile=C:\Windows\system32\services.exe Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i ułóż obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. 2. Obowiązkowy reset systemu w celu wdrożenia naprawy pliku. Po restarcie zrób nowy log z SystemLook na ten sam warunek co poprzednio. Dołącz plik fixlog.txt. . Odnośnik do komentarza
BartekB2503 Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Zrobione. Po tym kroku antywirus już przestał tak wariować Fixlog.txt SystemLook.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 14 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 (edytowane) Plik pomyślnie wyleczony. To był początek. Lecimy dalej: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: SearchScopes: HKLM-x32 - {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = http://startsear.ch/?aff=1&src=sp&cf=98f69c5d-d28e-11e0-ba40-506313e0b9ed&q={searchTerms} SearchScopes: HKLM-x32 - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = ${SEARCH_URL}{searchTerms} SearchScopes: HKLM-x32 - {6FE7C79D-6222-46DE-8DBA-5517BD8419A5} URL = http://startsear.ch/?aff=1&src=sp&cf=98f69c5d-d28e-11e0-ba40-506313e0b9ed&q={searchTerms} SearchScopes: HKLM-x32 - {FAFC0A94-E931-4A00-BC3B-AE055D0FEA34} URL = http://startsear.ch/?q={searchTerms} SearchScopes: HKCU - {043C5167-00BB-4324-AF7E-62013FAEDACF} URL = http://vshare.toolbarhome.com/search.aspx?q={searchTerms}&srch=dsp SearchScopes: HKCU - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = http://search.v9.com/web/?q={searchTerms} SearchScopes: HKCU - {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = http://www.delta-search.com/?q={searchTerms}&babsrc=SP_ss&mntrId=2A5E2A8158F4ED76&affID=119781&tt=300613_dltp&tsp=4929 SearchScopes: HKCU - {1645A33F-0A96-4315-904E-29E188E7720E} URL = http://startsear.ch/?aff=2&src=sp&cf=98f69c5d-d28e-11e0-ba40-506313e0b9ed&q={searchTerms} SearchScopes: HKCU - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://startsear.ch/?src=sp&aff=51&cf=98f69c5d-d28e-11e0-ba40-506313e0b9ed&q={searchTerms} SearchScopes: HKCU - {416DE39D-BABC-4D6B-AAD7-17820B179B54} URL = http://startsear.ch/?aff=1&q={searchTerms} SearchScopes: HKCU - {62BFB7D3-C2DE-4670-9276-878860C9DC4A} URL = http://search.babylon.com/?q={searchTerms}&AF=110000&tt=090212_noffx&babsrc=SP_ss&mntrId=2a5ed81b000000000000506313e0b9ed SearchScopes: HKCU - {7219660F-EBBB-BDCF-159B-1D09FC0C20C8} URL = http://flv.asksearch.com/s/?q={searchTerms}&iesrc={referrer:source?}&cfg=2-58-0-9gA4 SearchScopes: HKCU - {AD22EBAF-0D18-4fc7-90CC-5EA0ABBE9EB8} URL = http://www.daemon-search.com/search?q={searchTerms} SearchScopes: HKCU - {C14C088A-5B85-4949-ACD4-0E0B950C7490} URL = http://search.v9.com/web/?q={searchTerms} BHO-x32: No Name - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - No File BHO-x32: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll No File BHO-x32: IEPluginBHO Class - {F5CC7F02-6F4E-4462-B5B1-394A57FD3E0D} - C:\ProgramData\Gadu-Gadu 10\_userdata\ggbho.2.dll No File HKCU\...\Run: [cacaoweb] - "C:\Users\Bartek\AppData\Roaming\cacaoweb\cacaoweb.exe" -noplayer [451584 2013-07-10] () HKCU\...\Run: [GameXN GO] - "C:\ProgramData\GameXN\GameXNGO.exe" /startup [x] Toolbar: HKCU - No Name - {043C5167-00BB-4324-AF7E-62013FAEDACF} - No File Toolbar: HKCU - No Name - {7AC3E13B-3BCA-4158-B330-F66DBB03C1B5} - No File Handler: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - No File Handler: vsharechrome - {3F3A4B8A-86FC-43A4-BB00-6D7EBE9D4484} - No File U3 ack5yy99; C:\Windows\System32\Drivers\ack5yy99.sys [0 ] (Microsoft Corporation) Task: {2C5B7700-37C8-4A25-AEF3-6673B14BE8A8} - System32\Tasks\{F8E81509-3ABF-4C93-923F-633DE600BE87} => C:\Program Files (x86)\Team17\Worms World Party\wcp.exe No File Task: {2F771B9E-2F6D-4C44-91E5-F3310611E1AD} - System32\Tasks\{320B3754-8D12-44C8-AB74-C21B42FF2126} => C:\Program Files (x86)\Team17\Worms World Party\wcp.exe No File Task: {8DC90FCF-2879-4B17-B6C8-7052F1D4A261} - System32\Tasks\{AACDA1AE-9E49-4E6A-8A2F-C862B01DBFE9} => C:\Install.exe [2007-11-07] (Microsoft Corporation) Task: {A8D12BA9-FD7F-4E5E-A3BA-4E7662CD43F4} - System32\Tasks\{97D6A386-32DF-4FAB-A320-27A26A7C84DF} => C:\Install\setup.exe No File Task: {E97D234D-4375-4B66-9A3F-3C659C22982B} - System32\Tasks\{CEB1C827-19B4-4450-ADCD-69BA88CDDC07} => C:\Install.exe [2007-11-07] (Microsoft Corporation) Winsock: Catalog5 01 mswsock.dll File Not found () ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\system32\NLAapi.dll" Winsock: Catalog5 08 mswsock.dll File Not found () ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\System32\mswsock.dll" Winsock: Catalog5-x64 01 mswsock.dll File Not found () ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\system32\NLAapi.dll" Winsock: Catalog5-x64 08 mswsock.dll File Not found () ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\System32\mswsock.dll" CMD: netsh winsock reset DeleteJunctionsIndirectory: C:\Program Files\Windows Defender C:\Windows\Installer\{d871a7f8-7cdd-28b8-cc09-37d316d2ce8f} C:\Windows\assembly\GAC_32\Desktop.ini C:\Windows\assembly\GAC_64\Desktop.ini C:\Users\Bartek\SetupReg.exe C:\Users\Bartek\SpideyPC.exe C:\Users\Bartek\stvplye.exe C:\Users\Bartek\AppData\Local\PutLockerDownloader C:\Users\Bartek\AppData\Roaming\cacaoweb C:\Users\Bartek\AppData\Roaming\BabSolution C:\Users\Bartek\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Mega Codec Pack C:\Program Files (x86)\Mega Codec Pack C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\ffxtlbr@babylon.com C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\{dd05fd3d-18df-4ce4-ae53-e795339c5f01} C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\plugins\npfflivevdoplg.dll C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\plugins\npvsharetvplg.dll C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\babylon.xml C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\v9.xml Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt. Zresetuj system. 2. Uruchom ServicesRepair i zresetuj system. 3. Odinstaluj adware i wyczyść preferencje przeglądarek: - Przez Panel sterowania: Complitly, FoxTab Music Converter, FTDownloader, LiveVDO, LiveVDO plugin 1.3, vShare Plugin, vShare.tv plugin 1.3 - Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Reset nie naruszy zakładek i haseł. - Google Chrome: W Rozszerzeniach odinstaluj Complitly plugin for chrome, FT Downloader, LiveVDO plugin, vshare plugin. Zresetuj cache wtyczek, co usunie martwe wpisy: w pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER, na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz, następnie wtyczkę ponownie włącz. Zamknij Google Chrome. 4. Uruchom AdwCleaner i zastosuj Usuń. Na dysku C powstanie log z usuwania. 5. Zrób nowe logi: OTL z opcji Skanuj (już bez Extras) + FRST + Farbar Service Scanner. Dołącz fixlog.txt oraz log utworzony przez AdwCleaner. . Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez picasso 25.08.2013 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi