jachu876 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Witam. Mam kolejny problem i to dość poważny. Na jednym kompie mam wirusa UKASH cyberprzestępczość. Nie można nic zrobić. Po włączeniu komputera nawet przy odłączonej sieci od razu podczas załączania pulpitu wyskakuje biały ekran i po chwili ładuje się ten wirus. Podłączyłem dysk pod drugi sprawny komputer i zrobiłem skan z OTL. Pozdrawiam OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 1 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Na jednym kompie mam wirusa UKASH cyberprzestępczość. Nie można nic zrobić. Po włączeniu komputera nawet przy odłączonej sieci od razu podczas załączania pulpitu wyskakuje biały ekran i po chwili ładuje się ten wirus. Na zainfekowanym Windows wejdź w Tryb awaryjny z Wierszem polecenia i zrób nowe logi z OTL. Te materiały są do niczego: Podłączyłem dysk pod drugi sprawny komputer i zrobiłem skan z OTL. To nic nie daje w kontekście skanu OTL. OTL skanuje tylko rejestr i składniki aktualnie działającego Windows, czyli w tym wypadku sprawnego, nie są widziane żadne elementy Windows niezaładowanego. Nic kompletnie nie widać. . Odnośnik do komentarza
jachu876 Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Rozumiem. Tylko jak mam wejść w tryb awaryjny z wierszem polecenia jak tą usługę mam wyłączoną przez tego wirusa? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 1 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Tylko jak mam wejść w tryb awaryjny z wierszem polecenia jak tą usługę mam wyłączoną przez tego wirusa? Nie rozumiem tej wypowiedzi. Co rozumiesz pod pojęciem "usługa"? I dlaczego nie możesz otworzyć F8 > Tryb awaryjny z Wierszem polecenia (co się pokazuje)? Jeśli rzeczywiście nie możesz uruchomić Trybu awaryjnego z Wierszem polecenia (nie mówimy tu o normalnym Trybie awaryjnym, tylko jego podtypie), to zrób log z poziomu środowiska zewnętrznego: OTLPE (jeśli to XP) lub FRST (jeśli Vista i wyżej). . Odnośnik do komentarza
jachu876 Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Źle określiłem z tą "usługą". Miałem na myśli to, że nie mogę wejść w tryb awaryjny. Po włączeniu komputera i włączeniu F8 komputer nie reaguje. Normalnie ładuje system. Wykonałem log z poziomu środowiska zewnętrznego OTLPE. OTL.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 2 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 1. Z poziomu OTLPE uruchom OTL i w sekcji Custom Scans/Fixes wklej: :Files E:\Documents and Settings\Kasia\Dane aplikacji\skype.dat E:\Documents and Settings\Kasia\Dane aplikacji\skype.ini :Reg [HKEY_USERS\Kasia_ON_E\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "Shell"=- :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Klik w Run Fix. System zostanie odblokowany. Loguj się normalnie do Windows. 2. Przez Dodaj/Usuń programy odinstaluj zbędne aplikacje: Akamai NetSession Interface, Logitech Desktop Messenger, McAfee Security Scan. 3. Zrób nowe logi za pomocą standardowego OTL z opcji Skanuj (ma powstać też plik Extras). . Odnośnik do komentarza
jachu876 Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Komputer pomyślnie odblokowany Dziękuję. Załączam logi ze standardowego OTL. Extras.Txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 3 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Infekcja pomyślnie usunięta. Tylko drobne poprawki: 1. Nie odinstalowałeś Logitech Desktop Messenger i to do wdrożenia. To jest zbędna aplikacja do "newsów" producenta i nie ma wpływu na pracę sprzętu. Ze sprzętem jest zwizany Logitech SetPoint a nie Logitech Desktop Messenger. 2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :Reg [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "Shell"=- [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes] [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile\AuthorizedApplications\List] "E:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe"=- [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List] "E:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe"=- "E:\Documents and Settings\Kasia\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Akamai\netsession_win.exe"=- :OTL O4 - HKCU..\Run: [Akamai NetSession Interface] "E:\Documents and Settings\Kasia\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Akamai\netsession_win.exe" File not found O4 - HKCU..\Run: [GG] "E:\Documents and Settings\Kasia\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\GG\Application\gghub.exe" File not found O20 - Winlogon\Notify\AtiExtEvent: DllName - (Ati2evxx.dll) - File not found O20 - Winlogon\Notify\LBTWlgn: DllName - (e:\program files\common files\logishrd\bluetooth\LBTWlgn.dll) - File not found Klik w Wykonaj skrypt. Tym razem nie będzie restartu. 3. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras). . Odnośnik do komentarza
jachu876 Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Zrobiłem poprawkę, usunąłem Logitech Desktop Messenger. Skrypt wykonałem. OTL2.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 3 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Akcja przeprowadzona pomyślnie. Zakończ sprawy: 1. W OTL uruchom Sprzątanie. 2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 3. Usuń wszystkie stare Adobe / Java (jedna z przyczyn tej infekcji) i archaizm ACE Mega CoDecS Pack, zaktualizuj Firefox oraz cały Windows: KLIK. Log pokazuje krytyczny poziom aktualizacji XP oraz następujące wersje programów: Windows XP Professional Edition Dodatek Service Pack 2 (Version = 5.1.2600) - Type = NTWorkstation Internet Explorer (Version = 6.0.2900.2180) ========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ========== [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall] "{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83217017FF}" = Java 7 Update 17 "{32A3A4F4-B792-11D6-A78A-00B0D0170170}" = Java SE Development Kit 7 Update 17 "{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A90000000001}" = Adobe Reader 9 - Polish "{FFFF6D5C-E2F1-4B40-BC89-8923312E89EB}}_is1" = ACE Mega CoDecS Pack "Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 10 Plugin "Mozilla Firefox 21.0 (x86 pl)" = Mozilla Firefox 21.0 (x86 pl) . Odnośnik do komentarza
jachu876 Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Biorę się do roboty Dziękuję poraz kolejny za pomoc Picasso Odnośnik do komentarza
jachu876 Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Niestety temat "wirus UKASH cyberprzestępczość" został już zamknięty po pomyślnym usunięciu infekcji, więc postanowiłem napisać nowy temat. Wyskakują co jakiś czas 2 błędy. Jak można je skasować lub naprawić? Załączam obrazek JPEG. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
jachu876 Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 (edytowane) Problem rozwiązany. Zaktualizowałem internet explorer i po problemie. Temat można zamknąć. Pozdrawiam Edytowane 4 Lipca 2013 przez picasso Teat dołączam do poprzedniego. //picasso Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi