Skocz do zawartości

Problem ze stacją dysków i WMP - Nie można odnaleźć aplikacji


AjWi

Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Sprawdzilem wszytkie komponenty pierwotne na twoim systemie i sa w porzadku co mnie troche

dziwi jak i fakt ze normalne aktualizacje mozna instalowac.W dzienniku masz pelno bledow

 

CAPI2 ,MS o tym bledzie tutaj: http://support.microsoft.com/kb/2328240

 

dodatkowo oproznij zawartosc tych folderow:

 

%windir%\SysWOW64\config\systemprofile\AppData\LocalLow\Microsoft\CryptnetUrlCache\Content

%windir%\SysWOW64\config\systemprofile\AppData\LocalLow\Microsoft\CryptnetUrlCache\MetaData

 

 

Ale najwazniejsze jest to:

 

post-510-024858100 1288894368_thumb.jpgpost-510-077925100 1288894392_thumb.jpg

 

a posiadasz build bez SP

 

64bit- Home Premium Edition (Version = 6.1.7600) - Type = NTWorkstation

cytat z OTL,w rejestrze też to jest:

 

i komentarz:

 

Masz zainstalowane jadro TrustedInstallera od SP1RC chociaz samego SP nie ma.

Albo usilowales go zainstalowac i sie nie udalo ale zostawil czesc komponentow po sobie,lub byl ale

go odinstalowales...tylko ze nieudana instalacja/(nawet prawidłowa)deinstalacja nie jest bezsladowa...on instaluje czesc

na stale nawet jesli go zdeinstalujesz to zostawia po sobie pamiątki -tutaj nowy build TrustedInstallera

 

SP1RC to niestabilna wersja i to moze powodowac problemy -pamietaj ze TrustedInstaller bierze bezposredni

udzial w instalacji pakietow systemu.Jesli masz checkpoint przed instalacji SP to sugeruje go użyc.

Odnośnik do komentarza

Witaj. Serdecznie dziękuję za zaangażowanie i pomoc. Nie instalowałem zdecydowanie SP, a tym bardziej nie usuwałem niczego z nim związanego. Nie potrafię wyjaśnić tej sytuacji. Może weszło coś przez Update. System był zainstalowany na laptopie Asus N61 VG. I kupiłem go w dniu premiery Windows 7. Sterowniki mam aktualne, sprawdzam regularnie przez Driver Max.

Odnośnik do komentarza

Nie instalowałem zdecydowanie SP, a tym bardziej nie usuwałem niczego z nim związanego. Nie potrafię wyjaśnić tej sytuacji. Może weszło coś przez Update. System był zainstalowany na laptopie Asus N61 VG. I kupiłem go w dniu premiery Windows 7. Sterowniki mam aktualne, sprawdzam regularnie przez Driver Max.

Już wiem - to nowe jądro zainstalowała aktualizacja KB976902 http://krebsonsecurity.com/2010/10/demystifying-kb976902-a-k-a-microsofts-blackhole-update/ -masz tą łatę.

 

Zmiana TrustedInstallera może czasem powodować problemy także i tej wersji http://social.answers.microsoft.com/Forums/en/vistawu/thread/ebd18ad2-cae7-4513-91d1-35b45467446d -dziwne że ja wciąż nie mam jej oferowanej.W każdym razie jeśli jest to możliwe proponuję przywrócić system do punktu sprzed instalacji tej łaty.Możesz jedynie przywrócić system -łaty tej nie można odinstalować.

Odnośnik do komentarza

Witaj. Jestem pełen podziwu za dociekliwość.

Łata KB 976902 zainstalowała się 27 10 2010

Nie mogę cofnąć systemu, ponieważ nowy obraz zrobiłem 30 10 2010 a wcześniejszy, ponieważ miał 42 GB usunąłem razem z punktami przywracania.

Jeżeli istnieje realne i duże zagrożenie dla systemu, mogę użyć płyty Recovery. Wolałbym tego jednak nie robić. ( przez rok użytkowania, trochę się nagromadziło )

Odnośnik do komentarza

Sterowniki do twego modelu jakby były potrzebne -zainstaluj wszystko co jest oferowane na tej stronie http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=pl-pl

 

 

Witaj. Jestem pełen podziwu za dociekliwość.

Łata KB 976902 zainstalowała się 27 10 2010

Nie mogę cofnąć systemu, ponieważ nowy obraz zrobiłem 30 10 2010 a wcześniejszy, ponieważ miał 42 GB usunąłem razem z punktami przywracania.

Jeżeli istnieje realne i duże zagrożenie dla systemu, mogę użyć płyty Recovery. Wolałbym tego jednak nie robić. ( przez rok użytkowania, trochę się nagromadziło )

I ja się wstrzymam z robieniem czymkolwiek z tym TrustedInstaller - to ostateczność jeśli wszystkie metody zawiodą.Tak jak było mówione wcześniej sprawdzę sterowniki i programy w sobotę - może część da się wogóle wyrzucić i to coś zmieni w końcu w notebookach pełno jest wszelkiego rodzaju bloatware i mogą one powodować problemy kolidując z komponentami czysto systemowymi...

Odnośnik do komentarza

Dla tych co śledzą temat - próbowaliśmy jeszcze resetować logi transakcji ale to też nic nie dało,podjęliśmy więc ryzykowną decyzję o ręcznej deinstalacji łaty KB976902 bo oficjalnie jej nie można odinstalować.Do rejestru systemu @Ajwi wprowadziłem taki o to fix:

 

 

 

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\ApplicabilityEvaluationCache\Package_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\ComponentDetect\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_0.0.0.0_none_8957f279c7d227d0]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\ComponentDetect\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_0.0.0.0_none_2d3956f60f74b69a]

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\PackageDetect\Microsoft-Windows-EmbeddedCore-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~0.0.0.0]

"Package_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

"Package_for_KB976902_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\PackageDetect\Microsoft-Windows-Foundation-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~0.0.0.0]

"Package_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

"Package_for_KB976902_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

"Package_1_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\PackageDetect\Microsoft-Windows-ServerCore-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~0.0.0.0]

"Package_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

"Package_for_KB976902_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

"Package_1_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\PackageDetect\Microsoft-Windows-WinPE-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~0.0.0.0]

"Package_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

"Package_for_KB976902_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105"=-

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\PackageIndex\Package_1_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~0.0.0.0]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\PackageIndex\Package_for_KB976902_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~0.0.0.0]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\PackageIndex\Package_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~0.0.0.0]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages\Package_1_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages\Package_for_KB976902_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages\Package_for_KB976902_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages\Package_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS\DerivedData\COMPONENTS\amd64_ea036391a5232073e196e67b68eaa944_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_6838fd0e49e2abce]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS\DerivedData\COMPONENTS\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_0b7293d225839c39]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS\DerivedData\COMPONENTS\amd64_75a0c2cc2a925bc1d28178aedac7851c_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_a9e1e7d80be3e06f]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS\DerivedData\COMPONENTS\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_67912f55dde10d6f]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS\CanonicalData\Catalogs\b8a9d8d2a24425aab848fd826114a18d6f3a14d85923b1f3c1291240aa5b8bb4]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS\CanonicalData\Deployments\75a0c2cc2a9..8aedac7851c_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_a9e1e7d80be3e06f]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS\CanonicalData\Deployments\ea036391a52..67b68eaa944_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_6838fd0e49e2abce]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS\ServicingStackVersions]

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS\ServicingStackVersions]

"LastWCPVersionToAccessStore"="6.1.7600.16385 (win7_rtm.090713-1255)"

"6.1.7050.0 (fbl_deployment_bugfix(anfairch).090224-1514)"="2009/7/14:3:1:24.254 6.1.7050.0 (fbl_deployment_bugfix(anfairch).090224-1514)"

"6.1.7600.16385 (win7_rtm.090713-1255)"="2010/11/5:6:42:36.83 6.1.7600.16385 (win7_rtm.090713-1255)"

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Version]

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Version]

"6.1.7600.16385"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,\

6f,00,74,00,25,00,5c,00,77,00,69,00,6e,00,73,00,78,00,73,00,5c,00,61,00,6d,\

00,64,00,36,00,34,00,5f,00,6d,00,69,00,63,00,72,00,6f,00,73,00,6f,00,66,00,\

74,00,2d,00,77,00,69,00,6e,00,64,00,6f,00,77,00,73,00,2d,00,73,00,65,00,72,\

00,76,00,69,00,63,00,69,00,6e,00,67,00,73,00,74,00,61,00,63,00,6b,00,5f,00,\

33,00,31,00,62,00,66,00,33,00,38,00,35,00,36,00,61,00,64,00,33,00,36,00,34,\

00,65,00,33,00,35,00,5f,00,36,00,2e,00,31,00,2e,00,37,00,36,00,30,00,30,00,\

2e,00,31,00,36,00,33,00,38,00,35,00,5f,00,6e,00,6f,00,6e,00,65,00,5f,00,36,\

00,35,00,35,00,34,00,35,00,32,00,65,00,66,00,65,00,30,00,66,00,62,00,38,00,\

31,00,30,00,62,00,00,00

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SideBySide\Winners\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_none_ee01dfbc727bc8e6\6.1]

"6.1.7600.16385"=hex:01

@="6.1.7600.16385"

"6.1.7601.17105"=-

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SideBySide\Winners\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_none_4a207b402ad93a1c\6.1]

"6.1.7600.16385"=hex:01

@="6.1.7600.16385"

"6.1.7601.17105"=-

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SideBySide\Winners\amd64_75a0c2cc2a925bc1d28178aedac7851c_31bf3856ad364e35_none_0f0df615422e3f1c]

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SideBySide\Winners\amd64_ea036391a5232073e196e67b68eaa944_31bf3856ad364e35_none_5d82bc23026744f5]

 

 

 

Ponizszy fix importowałem do jego rejestru w WinRE aby obejść problem z uprawnieniami

 

Nie gwarantuję że fix jest jednakowy dla wszystkich 64bit Win7

 

Zostały usunięte takie o to foldery:

 

%SystemRoot%\Servicing\Packages\Versions\6.1.7601.17105

%SystemRoot%\winsxs\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_67912f55dde10d6f

%SystemRoot%\winsxs\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_0b7293d225839c39

 

usunięte pliki:

 

%SystemRoot%\winsxs\Manifests\amd64_75a0c2cc2a925bc1d28178aedac7851c_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_a9e1e7d80be3e06f.manifest

%SystemRoot%\winsxs\Manifests\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_0b7293d225839c39.manifest

%SystemRoot%\winsxs\Manifests\amd64_ea036391a5232073e196e67b68eaa944_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_6838fd0e49e2abce.manifest

%SystemRoot%\winsxs\Manifests\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17105_none_67912f55dde10d6f.manifest

%SystemRoot%\servicing\Packages\Package_for_KB976902_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105.cat

%SystemRoot%\servicing\Packages\Package_for_KB976902_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105.mum

%SystemRoot%\servicing\Packages\Package_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105.cat

%SystemRoot%\servicing\Packages\Package_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105.mum

%SystemRoot%\servicing\Packages\Package_1_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105.cat

%SystemRoot%\servicing\Packages\Package_1_for_KB976902~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17105.mum

 

został utworzony folder

 

%SystemRoot%\Servicing\Packages\Versions\6.1.7600.16385

 

oraz podmieniony plik TrustedInstaller od builda 6.1.7600

 

Nie pomogło to jednak w osiągnięciu głównego celu tego tematu,jedynym pozytywnym efektem tej operacji jest to że udało się uruchomić Readiness Tool.Możliwe że jedyną przyczyną niedziałania narzędzia na jego komputerze było to że nawet najnowsza wersja nie jest jeszcze przystosowana pod SP1,no a z powodu tej łaty on miał niektóre komponenty z SP1RC.Narzędzie nie zwróciło żadnych błędów...nie tylko dot. tej szalonej operacji ale również jakichkolwiek błedów które spodziwałem się znaleźć...

 

=================================

Checking System Update Readiness.

Binary Version 6.1.7600.20751

Package Version 9.0

2010-11-07 09:07

 

Checking Windows Servicing Packages

 

Checking Package Manifests and Catalogs

 

Checking Package Watchlist

 

Checking Component Watchlist

 

Checking Packages

 

Checking Component Store

 

Summary:

Seconds executed: 633

No errors detected

Odnośnik do komentarza
Domyślnie używam WMP jako odtwarzacza. W autoodtwarzaniu wszystkie opcje zapisałem - pytaj za każdym razem - Po włożeniu jakiegokolwiek dysku, wyświetla się okno z opcjami, wskazuję Odtwórz przez WMP, po czym wyskakuje komunikat ( Nie można odnaleźć aplikacji )

Taki sam komunikat jest, gdy pomijając opcje, próbuję otworzyć dysk w Mój Komputer.

Jednak, gdy najpierw kliknę na pustą stację dysków , która się otworzy i po monicie włóż dysk, zrobię to - wówczas wyświetla się okno z plikami znajdującymi się na płycie i mogę odtworzyć.

Jeżeli najpierw uruchomię odtwarzacz i potem włożę dysk, wszystko działa.

 

O ile ja to dobrze czytam, przecież z pierwszego zdania wynika, że ta sama opcja działa bez przeszkód, jeśli zostanie inaczej wywołane zdarzenie "insert", zaś z drugiego, że wpływ ma i kolejność działań. Gdyby naprawdę funkcja WMP była uszkodzona, nie powinna w ogóle działać, niezależnie od tego jak się wsadza płytę i kiedy ....

Interesuje mnie opcja "najpierw uruchomię odtwarzacz" = a skąd go uruchamiasz ręcznie? Czyli czy to 32-bitowa czy 64-bitowa wersja WMP, bo:

 

64bit- Home Premium Edition (Version = 6.1.7600) - Type = NTWorkstation

 

Błąd "Nie znaleziono aplikacji", czy tu może nie ma czegoś w rodzaju (bardzo podobne objawy na x64): KLIK. Czyli opisz tu: która wersja WMP jest ustawiona jako domyślna (32-bit czy 64-bit), czy masz jakieś kodeki domontowane (np. TE) i czy wykonywałeś jakieś dostosowania w tym obszarze?

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Witam. Spróbuję uporządkować:

 

Do stacji dysków, wkładam płytę, wyświetla się okno dialogowe, wybieram odtwórz przez WMP, pojawia się komunikat ( nie można odnaleźć aplikacji ). Opcje uruchomienia innych programów działają prawidłowo.

 

Ręcznie WMP uruchamiam z menu start i jest to wersja 32 bitowa.i gdy teraz włożę płytę do stacji, działa prawidłowo. ( nie umiem określić, która wersja była ustawiona jako domyślna )

 

Nie instalowałem dodatkowych kodeków.

 

Nie robiłem modyfikacji

 

Jednak chyba większym moim zmartwieniem jest to, że nie mogę wyłączyć żadnej funkcji Windows w oknie Włącz/wyłącz funkcje systemu Windows. Chciałem wyłączyć WMP a potem uruchomić ponownie. Spróbowałem też z IE8, również nieskutecznie.

 

Po zaznaczeniu, co chcę wyłączyć w połowie działania narzędzia pojawia się komunikat ( Nie wszystkie składniki mogą zostać wyłączone ), Po restarcie jest tak jak było poprzednio.

 

Próbowałem przy wyłączonym UAC, jako administrator i w trybie awaryjnym.

Edytowane przez picasso
21.02.2011 - Temat zostaje zamknięty. Wygasła jego żywotność ustalona zasadami. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...