Arinaja Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Witam, problem jest mało konkretny, jednakże niepokojący.Poważny problem zaczął się dziś w nocy (mam nawyk zostawiania komputera włączonego), po przebudzeniu komputer stał zawieszony, otwarte karty z dopiskiem (program nie odpowiada), a pasek windowsa czy próba uruchomienia menadżera zadań nie odpowiadały. Po zresetowaniu komputer dał do wyboru 2 możliwości, albo uruchomienie normalne albo z próbą rozwiązania problemów. Zacząłem od odpalenia normalnego bagatelizując problem, ładowanie zacięło się na logo Windowsa na około 15 minut, więc ponownie go zresetowałem i odpaliłem z ów narzędziem, kt. odpalenie również zajęło dobrych kilkanaście minut. Wyświetlone okno z paskiem postępu pokazywało komunikat "attempting to resolve issues" i "removing disc errors." co zajęło około 4 godzin. Komputer włączył się, jednakże uruchomienie jakiegokolwiek programu (przeglądarka, Skype) zajmowało conajmniej minutę. Dopiero po dłuższym czasie komputer odciął się i zaczął pracować normalnie. Miesiąc wcześniej zmieniałem oprogramowanie antywirusowe, ponieważ Avira miała skłonność do spontanicznego wyłączania się, zainstalowałem BitDefender FreeEdition, który niestety początkowo również miał takie tendencje. Przeskanowałem komputer przy użyciu MalwareBytes, kt wykrył dwa problemy: Trojan.0Access Trojan.Dropper.BCMiner Wiele mi nie mówiły, a program zdawał się je usunąć, po restarcie nic nie wykrywał. Uznałem, iż problem zniknął, aż do dziś, kiedy komputer całkowicie się zaciął i dość długo zajęło ponowne jego uruchomienie. Wykonywałem także co około 2 tygodnie czyszczenie przy użyciu CCleaner. W sumie to wszystko, co wiem o problemie. Innym problemem, którego terminu wystąpienia nie jestem w stanie określić jeszcze mogę powiedzieć, że zauważyłem jakiś czas temu, iż Zapora Systemu Windows przestała działać i przy próbie uruchomienia wyświetla "Zapora systemu Windows nie może zmienić niektórych ustawień. Kod błędu: 0x8007042c" Bardzo uprzejmie zwracam się z prośbą o sprawdzenie informacji i możliwe udzielenie pomocy, gdyż laptop jest dla mnie wyjątkowo istotnym narzędziem.Pozdrawiam, Piotr. EDIT: Po napisaniu tematu ponownie uruchomiłem program Skype, który po dotarciu do ekranu logowania znów sprowadził wydajność komputera do niemalże 0, udało mi się go zamkąć przez menedżera zadań, po czym ponowiłem "eksperyment" i wydaje się, iż logowanie do programu Skype natychmiastowo blokuje pozostałym programom dostęp do internetu. EDIT 2: Od czasu do czasu różne programy zdają się przycinać razem z całym systemem (kursor skacze, nie porusza się płynnie, słychać charakterystyczne zawieszanie dźwięku) na kilka sekund, po czym wszystko wydaje się być w normie znów, menedżer nic nie pokazuje w trakcie tych przycięć. Logi w załącznikach, a tutaj Security Check: Results of screen317's Security Check version 0.99.63 Windows 7 Service Pack 1 x64 Internet Explorer 9 ``````````````Antivirus/Firewall Check:`````````````` Windows Security Center service is not running! This report may not be accurate!Lavasoft Ad-Watch Live! Anti-Virus Avira Desktop Antivirus up to date! `````````Anti-malware/Other Utilities Check:````````` Malwarebytes Anti-Malware wersja 1.75.0.1300 JavaFX 2.1.0 Java 6 Update 23 Java 7 Update 17 Java version out of Date! Adobe Flash Player 11.7.700.169 Adobe Reader XI Mozilla Firefox (20.0.1)````````Process Check: objlist.exe by Laurent```````` Antivir Bitdefender Antivirus Free Edition gzserv.exe Antivir Bitdefender Antivirus Free Edition gziface.exe`````````````````System Health check````````````````` Total Fragmentation on Drive C: ````````````````````End of Log`````````````````````` EDIT 3: Dorzuciłem krótki skan przy użyciu LatencyMon, który przedstawił problem w jego ocenie znaczny.Oto jego wnioski: _________________________________________________________________________________________________________CONCLUSION_________________________________________________________________________________________________________Your system appears to be having trouble handling real-time audio and other tasks. You are likely to experience buffer underruns appearing as drop outs, clicks or pops. One or more DPC routines that belong to a driver running in your system appear to be executing for too long. One problem may be related to power management, disable CPU throttling settings in Control Panel and BIOS setup. Check for BIOS updates.LatencyMon has been analyzing your system for 0:03:50 (h:mm:ss) on all processors._________________________________________________________________________________________________________SYSTEM INFORMATION_________________________________________________________________________________________________________Computer name: ARAJOS version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601 (x64)Hardware: K70ID , ASUSTeK Computer Inc. , ASUSTeK Computer Inc. , K70ID CPU: GenuineIntel Intel® Core2 Duo CPU T6670 @ 2.20GHzLogical processors: 2Processor groups: 1RAM: 4095 MB total_________________________________________________________________________________________________________CPU SPEED_________________________________________________________________________________________________________Reported CPU speed: 2200,0 MHzMeasured CPU speed: 1798,0 MHz (approx.)Note: reported execution times may be calculated based on a fixed reported CPU speed. Disable variable speed settings like Intel Speed Step and AMD Cool N Quiet in the BIOS setup for more accurate results._________________________________________________________________________________________________________MEASURED INTERRUPT TO USER PROCESS LATENCIES_________________________________________________________________________________________________________The interrupt to process latency reflects the measured interval that a usermode process needed to respond to a hardware request from the moment the interrupt service routine started execution. This includes the scheduling and execution of a DPC routine, the signaling of an event and the waking up of a usermode thread from an idle wait state in response to that event.Highest measured interrupt to process latency (µs): 14619,267887Average measured interrupt to process latency (µs): 12,475263Highest measured interrupt to DPC latency (µs): 1237,627219Average measured interrupt to DPC latency (µs): 2,929037_________________________________________________________________________________________________________MEASURED SMI, IPI AND CPU STALLS_________________________________________________________________________________________________________The SMI, IPI and CPU stalls value represents the highest measured interval that a CPU did not respond while having its maskable interrupts disabled.Highest measured SMI or CPU stall (µs) 22,806970_________________________________________________________________________________________________________ REPORTED ISRs_________________________________________________________________________________________________________Interrupt service routines are routines installed by the OS and device drivers that execute in response to a hardware interrupt signal.Highest ISR routine execution time (µs): 159,950Driver with highest ISR routine execution time: dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft CorporationHighest reported total ISR routine time (%): 0,344462Driver with highest ISR total time: dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft CorporationTotal time spent in ISRs (%) 0,472995ISR count (execution time <250 µs): 315164ISR count (execution time 250-500 µs): 0ISR count (execution time 500-999 µs): 0ISR count (execution time 1000-1999 µs): 0ISR count (execution time 2000-3999 µs): 0ISR count (execution time >=4000 µs): 0_________________________________________________________________________________________________________REPORTED DPCs_________________________________________________________________________________________________________DPC routines are part of the interrupt servicing dispatch mechanism and disable the possibility for a process to utilize the CPU while it is interrupted until the DPC has finished execution.Highest DPC routine execution time (µs): 1360,7550Driver with highest DPC routine execution time: nvlddmkm.sys - NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 314.22 , NVIDIA CorporationHighest reported total DPC routine time (%): 0,547114Driver with highest DPC total execution time: nvlddmkm.sys - NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 314.22 , NVIDIA CorporationTotal time spent in DPCs (%) 1,688165DPC count (execution time <250 µs): 1008505DPC count (execution time 250-500 µs): 0DPC count (execution time 500-999 µs): 1059DPC count (execution time 1000-1999 µs): 838DPC count (execution time 2000-3999 µs): 0DPC count (execution time >=4000 µs): 0_________________________________________________________________________________________________________ REPORTED HARD PAGEFAULTS_________________________________________________________________________________________________________Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution.NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit.Process with highest pagefault count: gzserv.exeTotal number of hard pagefaults 130Hard pagefault count of hardest hit process: 93Highest hard pagefault resolution time (µs): 1875995,884545Total time spent in hard pagefaults (%): 1,432694Number of processes hit: 4_________________________________________________________________________________________________________ PER CPU DATA_________________________________________________________________________________________________________CPU 0 Interrupt cycle time (s): 10,708888CPU 0 ISR highest execution time (µs): 159,950CPU 0 ISR total execution time (s): 2,181462CPU 0 ISR count: 315164CPU 0 DPC highest execution time (µs): 1360,7550CPU 0 DPC total execution time (s): 7,732710CPU 0 DPC count: 993328_________________________________________________________________________________________________________CPU 1 Interrupt cycle time (s): 0,816516CPU 1 ISR highest execution time (µs): 0,0CPU 1 ISR total execution time (s): 0,0CPU 1 ISR count: 0CPU 1 DPC highest execution time (µs): 60,580CPU 1 DPC total execution time (s): 0,053142CPU 1 DPC count: 17074_________________________________________________________________________________________________________ Extras.Txt GMER.txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
Arinaja Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Temat do zamknięcia, w serwisie ustalili uszkodzenie hardware, które przymusza mnie do wymiany dysku, więc przeglądanie logów, które jutro nie będą miały nic wspólnego z rzeczywistością nie ma sensu.Dziękuję tak czy inaczej. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi