rzezol Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 WitamWczoraj na mój adres email otrzymałem w odstępie ~4 godzin 4 emaile z kodem autoryzującym do logowania z innego komputera niż mój do usługi Steam - czyli ktoś obcy posiada moje hasło, ale Steam Guard nie pozwala mu się zalogować, bo wykrywa obcy komputer.Wieczorem zmieniłem hasło na silniejsze i unikatowe (do przechowywania i generowania haseł korzystam z programu KeePass). Jeszcze tego samego dnia po godzinie 23 znów otrzymałem email z kodem autoryzującym do logowania i kolejny dziś po 9 rano.Nie ma możliwości abym komuś udostępnił hasło do konta, więc jedyne co przyszło mi do głowy to infekcja komputera.We własnym zakresie przeskanowałem system 2 programami - Malwarebytes Anti-Malware oraz HitmanPro (logi z obu operacji dodaję w załączniku). Dodaję też oczywiście obowiązkowe logi z OTL i Gmer.Dodatkowe informacje, które przychodzą mi do głowy i może okażą się przydatne w diagnozie:-na co dzień korzystam z MS Security Essentials;-w trakcie krótkiego działania Malwarebytes Anti-Malware po wcześniejszym skanowaniu zacząłem przeglądać internet - w trakcie tego otrzymałem dwukrotnie taki komunikat: Wygooglałem ten adres. Okazało się, że jest to IP strony rlslog . net, którą miałem dodaną w czytniku RSS - po usunięciu z czytnika komunikat przestał się pokazywać; Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. MBAM-log-2013-05-10 (19-03-02).txt HitmanPro_20130510_1944.txt OTL.Txt Extras.Txt gmer.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Nie ma tu żadnych oznak jawnej infekcji. Są tylko szczątki adware, doczyść je + lokalizacje tymczasowe, ale to nie ma związku z głównym problemem: 1. Odnistaluj Bundled software uninstaller. 2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej::OTLO8:64bit: - Extra context menu item: Ściągaj z Mipony - file://C:\MiPony\MiPonyPortable\App\MiPony\Browser\IEContext.htm File not foundO8 - Extra context menu item: Ściągaj z Mipony - file://C:\MiPony\MiPonyPortable\App\MiPony\Browser\IEContext.htm File not found[2013-04-19 18:59:51 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Users\Adrian\AppData\Local\Bundled software uninstaller[2013-04-19 18:58:53 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Users\Adrian\AppData\Roaming\DealPly:Commands[emptytemp]Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart. Po restarcie w OTL uruchom Sprzątanie. Wczoraj na mój adres email otrzymałem w odstępie ~4 godzin 4 emaile z kodem autoryzującym do logowania z innego komputera niż mój do usługi Steam - czyli ktoś obcy posiada moje hasło, ale Steam Guard nie pozwala mu się zalogować, bo wykrywa obcy komputer. Czy na pewno to jest problem nieautoryzowanego dostępu? W FAQ Steam Guard widzę taki ustęp, choć nie jestem pewna czy "authenticate" odpowiada temu co widziałeś: Why am I being asked to authenticate a new computer every time I log in on the same computer?To resolve this issue please do the following:On WindowsRestart SteamIf the issue persists, exit Steam, rename your ClientRegistry.blob, and restart Steam. The ClientRegistry.blob can be found in your Steam installation directory. C:\Program Files\Steam by default.If the issue still persists, you may have issues with your local Steam files. You may refresh these files without deleting your game files. Please follow this process to refresh your Steam files:Exit SteamNavigate to your Steam installation directory. (C:\Program Files\Steam\ by default.)Delete everything in that directory EXCEPT the following:steam.exesteamapps directory (All of Steam's game files are kept here.)Restart Steam to test the issue Spróbuj to przeprowadzić. We własnym zakresie przeskanowałem system 2 programami - Malwarebytes Anti-Malware oraz HitmanPro (logi z obu operacji dodaję w załączniku). 1. Hitman nie wykrył nic szczególnego:- Adware i jego instalatory (OptimizerPro, DealPly, Lollipop), ciastka i tempy. Po prostu instalowałeś jakiś program, który miał doczepionych sponsorów.- Wyniki z katalogów choinka + programowanie na Pulpicie to pewnie fałszywe alarmy.- Pliki PunkBuster wykryte jako "podejrzane", nie jestem pewna, ale to mi pachnie też jakimś błędnym odczytem. 2. MBAM widzi plik w Przywracaniu systemu na dysku D, a budowa katalogu odpowiada systemowi XP. Nie można stwierdzić co to jest i czy odpowiada stanowi faktycznemu, gdyż plik jest tylko kopią pod zmienioną nazwą. Poza tym, nie ma to znaczenia (magazyn izolowany). Natomiast ten odczyt z dysku D nasuwa mi pytanie: czy na D rzeczywiście jest zainstalowany XP? Jeśli tak, zaloguj się do niego i zrób nowe raporty spod tego systemu.. Odnośnik do komentarza
rzezol Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 1. Odinstaluj Bundled software uninstaller. 2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: [...] Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart. Po restarcie w OTL uruchom Sprzątanie. Zrobione. Czy na pewno to jest problem nieautoryzowanego dostępu? W FAQ Steam Guard widzę taki ustęp, choć nie jestem pewna czy "authenticate" odpowiada temu co widziałeś: Tak, to jest właśnie to co dostałem na email. Może zacytuję treść dla jasności: ear rzezol, We've received a request to access your Steam account from a new computer or web browser. To complete this process, enter the following special access code into the authorization dialog before trying to log in again: XXXXX If you did not attempt this action, please change your password immediately. Thanks for helping us maintain the security of your account. The Steam Support Team http://www.steampowered.com Oczywiście w miejscu iksów podany kod - za każdym razem email wygląda tak samo poza kodem. Ale sam problem wygląda inaczej niż to co jest tam opisane w FAQ. Ja nie otrzymuję komunikatu przy każdej próbie logowania (otrzymałem po zmianie hasła - ale to standard). Tamte 4 emaile przyszły w takich godzinach, że ja po prostu przy komputerze nie byłem, mój PC nie był też uruchomiony, więc osobiście nie mogłem próbować logować się na moje konto (ani w domu, ani nigdzie indziej - bo po prostu sam nie znam na pamięć swojego hasła Tak jak pisałem - przechowuję je w KeePass). Stąd moje podejrzenia, że ktoś obcy poznał w jakiś sposób hasło, i próbował się zalogować. Gdyby wpisywał błędne hasło to nie przyszedłby email z kodem do autoryzacji. Natomiast ten odczyt z dysku D nasuwa mi pytanie: czy na D rzeczywiście jest zainstalowany XP? Nie, na dysku D nie jest zainstalowany żaden system operacyjny. EDIT: Zauważyłem jeszcze coś dziwnego - czy to jest normalne, że na liście procesów w Menadżerze zadań czasem pojawia się dwukrotnie proces explorer.exe? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Jak mówiłam, z danych nic dla mnie nie wynika. Zauważyłem jeszcze coś dziwnego - czy to jest normalne, że na liście procesów w Menadżerze zadań czasem pojawia się dwukrotnie proces explorer.exe? Czy masz zaznaczoną opcję: Opcje folderów i wyszukiwania > Widok > Uruchom okna folderów w osobnych procesach?. Odnośnik do komentarza
rzezol Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Czy masz zaznaczoną opcję: Opcje folderów i wyszukiwania > Widok > Uruchom okna folderów w osobnych procesach? Tak, więc sprawa rozwiązana, bo też już doczytałem Od wczoraj nie było kolejnych prób logowania się na moje konto, więc mam nadzieję, że sprawa się rozwiązała. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi