Skocz do zawartości

Częste rozłączanie internetu


Trev

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od bardzo długiego czasu borykam się z problemem częstego rozłączania się internetu. Są dni że internet rozłącza się nawet co 5 minut, wówczas światełko na routerze zmienia się na czerwone, lecz nie zawsze. Internet mam z netii, dzwoniłem już do nich nie raz. Podawali mi różne instrukcje, m.in. wyłączenie routera na 10sek czy odłączenie telefonu, lecz nic nie pomogło. Co prawda zdarzają się dni że internet działa bez problemu przez cały dzień, choć ostatnimi czasy coraz rzadziej. Właściwie to próbowałem już wszystkiego, co mogłem na własną rękę.

Czy wie ktoś może co mogłoby być przyczyną i jak temu zaradzić?

net-log.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Parametry są w porządku, tylko połączenie trwa zaledwie od 9 minut, więc nie wiem, jak było wcześniej i ile poprzednie trzymało. Nie wiem, czy Netia Spot ma gdzieś statystyki zbierane podczas trwania połączenia, ale obserwuj, jak zmieniają się wartości dla "Marginesu zakłóceń", bo to zazwyczaj skacze najmocniej. Nie powinno skakać w ogóle, dopuszczalne są wahania tak do 3 dB.

Odnośnik do komentarza

Czy podgląd uptime całego netia spot to nie jest to co wysłałem kilka postów wcześniej(http://tinypic.com/view.php?pic=239vya&s=5)? Jeśli nie to, to raczej wątpię że znajdę takie coś, gdyż już przeszukałem chyba cały ten panel. Co do łączenia się z routerem, to tak, jestem w stanie połączyć się podczas gdy internet jest wyłączony, chociaż zdarzają się przypadki że nie, ale to bardzo rzadko.

Odnośnik do komentarza

Tak, to jest to. Na samym dole faktycznie jest uptime. Wniosek taki, że zerwanie synchronizacji ADSL następuje raczej nie z winy modemu, a zdecydowanie bardziej problemów na linii. Ponieważ parametry ADSL nie wyglądają źle, to nie jestem w stanie znaleźć jakiejś oczywistej przyczyny. Ponieważ Netia Spot nie pokazuje więcej statystyk, to mogę tylko zasugerować kilka rzeczy.

 

Zacznij od sprawdzenia okablowania, czy gdzieś nie jest uszkodzone, czy coś się nie porozpinało. Czy masz podpięty poprawnie mikrofiltr do telefonu? Możesz na próbę wymienić (i mikrofiltr, i kabelki) na inne, jeśli posiadasz. Możesz także od kogoś pożyczyć inny modem ADSL do testów, porównać parametry.

 

Potem pozostaje zgłoszenie po raz kolejny sprawy do dostawcy. Prawdę powiedziawszy, Netia Spot należy do nich, więc powinni się tym zająć, a nie spychać diagnostykę problemu na użytkownika.

Odnośnik do komentarza

Powiedziałbym że możliwe ze w jakiś sposób kabel jest uszkodzony, tylko do kogo to zgłosić, żeby ewentualnie ten kabel wymienili? Co do telefonu, to telefon w ogóle jest odłączony. Taką instrukcję dostałem niegdyś od netii, tak więc filtra nie używam. Próbowałem kilka razy używać filtrów przy routrze, ale raz miałem wysokie opóźnienie, a drugim razem internet w ogóle nie działał.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...