Trev Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Witam, od bardzo długiego czasu borykam się z problemem częstego rozłączania się internetu. Są dni że internet rozłącza się nawet co 5 minut, wówczas światełko na routerze zmienia się na czerwone, lecz nie zawsze. Internet mam z netii, dzwoniłem już do nich nie raz. Podawali mi różne instrukcje, m.in. wyłączenie routera na 10sek czy odłączenie telefonu, lecz nic nie pomogło. Co prawda zdarzają się dni że internet działa bez problemu przez cały dzień, choć ostatnimi czasy coraz rzadziej. Właściwie to próbowałem już wszystkiego, co mogłem na własną rękę. Czy wie ktoś może co mogłoby być przyczyną i jak temu zaradzić? net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Kilka rzeczy do uzupełnienia, żebym mógł cokolwiek powiedzieć. Wykonaj test przez http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/ i zamieść link do wyników. Znajdź w konfiguracji modemu statystyki ADSL i zamieść tutaj ich screen. Odnośnik do komentarza
Trev Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 http://imageshack.us/photo/my-images/822/adslt.jpg/ http://n1.netalyzr.icsi.berkeley.edu/summary/id=43ca253f-9289-2fcbf9e9-56c6-4abd-b296 Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Za mało. Potrzebuję tego: http://obrazki.elektroda.pl/4677443900_1365091357.jpg Nie mam pojęcia, gdzie to w Netia Spot siedzi, bo nie korzystam z niego. Odnośnik do komentarza
Trev Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Takie coś znalazłem: http://imageshack.us/photo/my-images/51/adssl.jpg/ i jeszcze to http://tinypic.com/view.php?pic=239vya&s=5 Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Parametry są w porządku, tylko połączenie trwa zaledwie od 9 minut, więc nie wiem, jak było wcześniej i ile poprzednie trzymało. Nie wiem, czy Netia Spot ma gdzieś statystyki zbierane podczas trwania połączenia, ale obserwuj, jak zmieniają się wartości dla "Marginesu zakłóceń", bo to zazwyczaj skacze najmocniej. Nie powinno skakać w ogóle, dopuszczalne są wahania tak do 3 dB. Odnośnik do komentarza
Trev Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 "Margines zakłóceń" oscyluje wokół 10dB,a podczas gdy internet jest rozłączony nie wyświetla mi tych parametrów. Co więcej przez ostatnie pół godziny zdążył się wyłączyć już jakieś 5 razy. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Ok, rozumiem, że wtedy zegar trwania sesji ADSL się zeruje. Czy masz gdzieś podgląd uptime całego Netia Spota, a nie tylko połączenia ADSL? Czy jesteś w stanie się połączyć z routerem, gdy zrywane jest połączenie z Internetem? Odnośnik do komentarza
Trev Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Czy podgląd uptime całego netia spot to nie jest to co wysłałem kilka postów wcześniej(http://tinypic.com/view.php?pic=239vya&s=5)? Jeśli nie to, to raczej wątpię że znajdę takie coś, gdyż już przeszukałem chyba cały ten panel. Co do łączenia się z routerem, to tak, jestem w stanie połączyć się podczas gdy internet jest wyłączony, chociaż zdarzają się przypadki że nie, ale to bardzo rzadko. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Tak, to jest to. Na samym dole faktycznie jest uptime. Wniosek taki, że zerwanie synchronizacji ADSL następuje raczej nie z winy modemu, a zdecydowanie bardziej problemów na linii. Ponieważ parametry ADSL nie wyglądają źle, to nie jestem w stanie znaleźć jakiejś oczywistej przyczyny. Ponieważ Netia Spot nie pokazuje więcej statystyk, to mogę tylko zasugerować kilka rzeczy. Zacznij od sprawdzenia okablowania, czy gdzieś nie jest uszkodzone, czy coś się nie porozpinało. Czy masz podpięty poprawnie mikrofiltr do telefonu? Możesz na próbę wymienić (i mikrofiltr, i kabelki) na inne, jeśli posiadasz. Możesz także od kogoś pożyczyć inny modem ADSL do testów, porównać parametry. Potem pozostaje zgłoszenie po raz kolejny sprawy do dostawcy. Prawdę powiedziawszy, Netia Spot należy do nich, więc powinni się tym zająć, a nie spychać diagnostykę problemu na użytkownika. Odnośnik do komentarza
Trev Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Powiedziałbym że możliwe ze w jakiś sposób kabel jest uszkodzony, tylko do kogo to zgłosić, żeby ewentualnie ten kabel wymienili? Co do telefonu, to telefon w ogóle jest odłączony. Taką instrukcję dostałem niegdyś od netii, tak więc filtra nie używam. Próbowałem kilka razy używać filtrów przy routrze, ale raz miałem wysokie opóźnienie, a drugim razem internet w ogóle nie działał. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Przy routerze nie stosuj filtrów. One są tylko po to, żeby obcinać zakłócenia z telefonu. Jak nie masz telefonu, to nie potrzebujesz. Usterki zgłasza się prawdopodobnie na Infonetia: http://firma.netia.pl/kontakt,tab,2.html Nie jestem klientem Netii, więc w tej dziedzinie Ci już wiele nie pomogę. Odnośnik do komentarza
Trev Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Rozumiem. Dzięki więc za pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się