danol Opublikowano 1 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Witam. Podczas korzystania z internetu i otwierania folderów w komputerze pasek, którym przewija się stronę sam chdzi w górę i w dół. Jest to bardzo uciążliwe gdyż nie da się korzystać z internetu ani nic robić na komputerze. Skanowałem komputer i wykrył wirusa, usunąłem go ale to nic nie pomogło. Proszę o pomoc. edit# Skanowałem jeszcze raz i wykryło 9 innych infekcji w tym Win32 Opencandy. NIe wiem czy usuwać to normalnie programem anty wirusowym czy combofixem?? Extras.Txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 2 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Zabrakło obowiązkowego raportu z GMER. Póki co, oznak infekcji trojanami brak. Są widzialne tylko drobne odpadki adware. To rzecz podrzędna i nie może mieć żadnego związku z problemem głównym. Doczyść to ekspresem i tyle (instrukcje w spoilerze). 1. Uruchom Google Chrome i wejdź do ustawień. W zarządzaniu wyszukiwarkami ustaw Google jako domyślną, po tym usuń Delta Search z listy. 2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :OTL IE - HKU\S-1-5-21-3393852484-3681745173-1571707981-1001\..\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}: "URL" = http://www.delta-search.com/?q={searchTerms}&affID=119828&babsrc=SP_ss&mntrId=8cec7e39000000000000002522c59c33 IE - HKU\S-1-5-21-3393852484-3681745173-1571707981-1001\..\SearchScopes\{B7318896-2E54-49AD-9E21-79CB2A7D4AD9}: "URL" = http://www.google.com/search?q={searchTerms}&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8 O4 - HKLM..\Run: [ROC_roc_ssl_v12] "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\ROC_roc_ssl_v12.exe" / /PROMPT /CMPID=roc_ssl_v12 File not found [2013-02-23 15:40:03 | 000,001,294 | ---- | M] () -- C:\Users\Daniel\AppData\Roaming\mozilla\firefox\profiles\yzlv4jpj.default\searchplugins\delta.xml [2013-02-23 15:39:30 | 000,006,484 | ---- | M] () -- C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\babylon.xml [2013-02-23 15:39:19 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\Daniel\AppData\Roaming\Babylon [2012-03-14 18:08:31 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\Daniel\AppData\Roaming\OpenCandy :Reg [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main] "Start Page"="about:blank" [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search] :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart. Przedstaw wynikowy log z usuwania, tyle wystarczy, nowy skan OTL zbędny. Skanowałem komputer i wykrył wirusa, usunąłem go ale to nic nie pomogło. (...) Skanowałem jeszcze raz i wykryło 9 innych infekcji w tym Win32 Opencandy. Nie podałeś wyników ze skanerów. Proszę je dostarczyć, bo nikt się nie domyśli o co chodzi / co widzi program i gdzie. Na razie z tego tekstu wiadomo tylko tyle, że skaner wykrył conajmniej drobne adware OpenCandy (wchodzi w system jako sponsor innej aplikacji), ale nie wiadomo z kolei gdzie (czy jako element osobny, czy w instalatorze innego programu). W logu OTL widać folder tego adware, usuwam go już powyżej skryptem OTL. NIe wiem czy usuwać to normalnie programem anty wirusowym czy combofixem?? Od ComboFix z daleka. Na temat używania tego programu: KLIK. Podczas korzystania z internetu i otwierania folderów w komputerze pasek, którym przewija się stronę sam chdzi w górę i w dół. To nie powinno mieć żadnego związku z infekcją. Skoro to zachodzi "globalnie" (Windows Explorer + przeglądarka), to się nasuwa urządzenie (mysz / touchpad). Wejdź do Panelu sterowania do konfiguracji urządzenia i szukaj opcji związanej z przewijaniem. . Odnośnik do komentarza
danol Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Zrobiłem wszystko wedle instrukcji jednak problem nie znikł. Oto log: 05022013_131859.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 2 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 danol, tu są dwie sprawy: 1. "Infekcje": Miałeś pokazać wyniki ze skanerów. A prowadzone tu czyszczenie nie miało związku z problemem zasadniczym, przecież mówiłam "To rzecz podrzędna i nie może mieć żadnego związku z problemem głównym." Na dodatek widzę, że skrypt do OTL uruchomiłeś chyba więcej niż raz, co było bezcelowe, skrypt jest jednorazowy i nie zrobi po raz drugi tego samego. 2. Problem główny z przewijaniem: czy sprawdzałeś właściwości i opcje urządzeń w Panelu sterowania? . Odnośnik do komentarza
danol Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Sprawdzałem, w panelu sterowania wszystko jest w porządku. O wynikach skanowania zapomniałem, już wrzucam. skan.txt Odnośnik do komentarza
danol Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Przepraszam i nie chcę być nachalny ale prosiłbym o jakieś wskazówki dotyczące mojego problemu. Wiem, że sporo ludzi pisze na tym forum, ale użytkowanie komputera z tą infekcją jest bardzo uciążliwe. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 danol, nie podałeś raportu z GMER i na wszelki wypadek go dodaj, skoro temat założony w tym dziale. Ale mówiłam: wg już pokazanych danych tu nie ma infekcji w rozumieniu które sugerujesz, Twój problem wynika z czego innego. Wyniki ze skanera teraz pokazane są bez znaczenia, to są skutki instalacji zaśmieconych programów (np. Format Factory, który ma zintegrowanych sponsorów), które próbowały instalować adware. Wyniki są błahe i głównie z lokalizacji tymczasowych. Ja już to wszystko wyczyściłam. Jak mówię: bez znaczenia i porzuć definitywnie ten trop. W kwestii problemu zasadniczego: mysz czy touchpad? Czy masz możliwość podpięcia innego urządzenia dla testu, by się przekonać czy to na pewno nie jest problem po stronie aktualnego urządzenia? . Odnośnik do komentarza
danol Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Zmieniłem mysz i narazie problemu nie widzę, wrzucam raport z GMER. Jeśli problem znów się pojawi, napiszę. Raport GMER.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Na innej myszce nie ma problemu, więc sprawa wyjaśniona. A w ramach zamknięcia czyszczenia systemu ze śmieci, wykonaj czynności końcowe: 1. W OTL uruchom Sprzątanie. 2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się