simpleasy Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Witam, Nie będę opowiadać od początku, bo jak tak robię to wszyscy informatycy z okolicy biorą mnie za wariatkę, więc zacznę od końca, wtedy problem wydaje się bardziej przejrzysty. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu mam problem z internetem. Mam radiowe UPC ( dawniej GHnet), Z routera korzystają 2 laptopy, oba przez Wi-Fi. Od pewnego czasu, szczególnie w godzinach od 19 wzwyż, są duże problemy z prędkością, by po jakimś czasie dostępu do internetu nie było żadnego. Trwa to już jakieś 2 tygodnie, więc miałam okazję poczynić pewne obserwację. 1) W momencie kiedy tracę łączność z internetem, pozostaje mi przeważnie połączenie lokalne. 2) Jak ustawiam żeby zdiagnozować problem, piszą że jest problem z konfiguracją DNS, lub że trzeba zrestartować kartę sieciową. 3) Mam mały programik producenta laptopa, do zarządzania połączeniami i tam jak zaczynają się problemy z siecią, widać, jak do mojej nazwy sieci 'nadpisują się' dziwne nazwy, znaki (np: jeśli moja sieć nazywa się Portiernia, to w czasie problemów widać jak ta nazwa ewoluuje średnio co sekundę i jest Portiernia00, Portierniewir40598, czasem pojawi się jakiś kwadracik) 4) Jeśli w ustawieniach routera, w części: Status/WAN, użyje się opcji Release i router przypisze określone DNS, internet wraca (jednakowoż czasem nawet takie zabawy nie skutkują) 5) Jeśli będąc w tych samym miejscu w ustawieniach routera, użyję czasem opcji Release, lub Renew, zamiast konkretnych wartości pojawiają się same zera, wtedy internetu nie ma. Logi z net-loga robiłam w momencie kiedy miałam problem z połączeniem, było tylko połączenie lokalne i występowało nadpisywanie, nie wiem czy to dobry moment, mogę zrobić jeszcze teraz jak mam internet i się 'nadpisuje', loga z działającej sieci trzeba poczekać do jutra. Robiąc skan nie wyłączyłam żadnych programów, bo nie wiedziałam które są problematyczne. net-log.txt Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Ad1) Rozumiem, że przez "połączenie lokalne" rozumiesz sytuacje, w której widzisz / możesz komunikować się z drugim laptopem, podczas gdy brak połączenia z internetem? (bo nazwa "połączenie lokalne" zazwyczaj odnosi się do czegoś innego) Wygląda na to, że twój router ma problem z pobraniem ustawień DNS od dostawcy internetu. Spróbuj ustawić w nim statyczny adres np. 8.8.8.8 (DNS Google). W logu niepokoi mnie to: -------------------------------------------------------------------------------- PING 127.0.0.1 Badanie 127.0.0.1 z 32 bajtami danych: Odpowied« z 127.0.0.1: bajt˘w=32 czas=33ms TTL=128 Odpowied« z 127.0.0.1: bajt˘w=32 czas=7ms TTL=128 Odpowied« z 127.0.0.1: bajt˘w=32 czas=6ms TTL=128 Odpowied« z 127.0.0.1: bajt˘w=32 czas=6ms TTL=128 Statystyka badania ping dla 127.0.0.1: Pakiety: Wysane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty), Szacunkowy czas bĄdzenia pakiet˘w w millisekundach: Minimum = 6 ms, Maksimum = 33 ms, Czas redni = 13 ms -------------------------------------------------------------------------------- Jest to adres tzw. localhosta i czasy powinny być poniżej 1 ms. Odnośnik do komentarza
simpleasy Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Pisząc 'Połączenie lokalne' mam na myśli określenie które podaje mi system , gdy najadę myszką na ikonkę połączeń i w centrum sieci i udostępnień pokazuje mi że mój komputer jest połączony z siecią/routerem, ale on nie jest połączony z internetem. W praktyce nie wiem co to oznacza. Jest to stan w którym mogę wejść na 192.168.1.1, w przypadku braku połączenia/sieci jest to niemożliwe. A ten statyczny DNS mam wpisać w ustawieniach routera czy komputera? Odnośnik do komentarza
simpleasy Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Ustawienie statycznego DNS-a nic nie zmieniło. Znów dzisiaj straciłam kontrolę nad siecią/routerem na 3 godziny. Nie miałam internetu nawet po kablu. Pojawiały się też alternatywne sieci do mojej (takie które ustanawiałam wcześniej). Muszę sprostować sprawę jakoby po zmianie DNS-ów sytuacja by się poprawiała - rozmawiałam z drugim użytkownikiem tej samej sieci i podobno to czasem działa czasem nie. Przez ostatnie kilka dni był umiarkowany spokój ( głównie duże spowolnienie), ale dzisiaj znów masakra. Wiem że to brzmi dziwnie, ale wydaje mi się że ktoś/coś kontroluje moją sieć, korzysta z niej jak jej potrzebuje (ma większe uprawnienia ode mnie). Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 1 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 #Połączenie lokalne - moje przyzwyczajenie z XP. W tym systemie jest to domyślna nazwa połączenia karty ethernetowej (po kablu). Jeśli podejrzewasz, że ktoś nieuprawniony ma dostęp do twojej sieci, to należy ją zabezpieczyć silnym hasłem. Jedno hasło do WPA2, drugie do panelu zarządzania routerem (192.168.1.1). Mam wrażenie, że nakładają się tu na siebie dwa problemy: 1) połączenie routera z dostawcą (przy okazji jaki model?) 2) jak wcześniej pisałem ping do localhost na poziomie 33 ms nie jest normalnym objawem, niestety nie wiem, co może być tego przyczyną. Odnośnik do komentarza
simpleasy Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 router to: TL-WR740N, tp-link, a to hasło WPA2 to ustawia się w opcjach routera? po prostu się coś wpisuje? nie wiem do końca w czym tkwi problem, problem pojawił się w momencie kiedy próbowałam się połączyć po kablu z siecią u brata. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 2 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Jeśli chodzi o zabezpieczenie sieci to zdecydowanie odradzam korzystanie z funkcji QSS (Quick Secure Setup). Są programy, które potrafią złamać to zabezpieczenie umożliwiając dostęp osobie niepowołanej do sieci. Lepiej ustawić na disable. Zamiast tego lepiej ustawić własne hasło: logujesz się do routera, wchodzisz w Wireless→Wireless Security, zaznaczasz opcję WPA/WPA2-Personal(Recommended) i poniżej w polu Password wpisujesz nowe hasło (min. 8 znaków). Musisz pamiętać, żeby powiadomić drugą osobę korzystającą z tej sieci o nowym haśle. Koniecznie należy też zmienić logowanie do routera z domyślnego admin admin na własne. W menu przechodzisz System Tools → Password, wpisujesz starą nazwę użytkownika i stare hasło, poniżej podajesz nową nazwę, nowe hasło i potwierdzasz nowe hasło. Następnie klikasz Save. W tym momencie najprawdopodobniej konieczne będzie ponowne zalogowanie się już przy użyciu nowej nazwy i hasła. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 3 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Ponieważ to UPC, to istnieje we mnie bardzo mocne przeświadczenie, że problem powstaje u samego dostawcy (np. w wyniku przeciążenia sieci) lub na routerze. Takie przypadki już kilka razy na forum widziałem, najczęściej - co znamiennie - występowała w nich firma UPC. Router jest własnością Twoją czy dostawcy? Odnośnik do komentarza
simpleasy Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Wprowadziłam hasło do routera i sieci, nic to nie zmieniło (może trochę złagodziło problemy). Nie sądzę, żeby to był problem z UPC, co prawda nie mam go długo bo dopiero jakieś 3 miesiące, ale do tej pory było wszystko w porządku, poza tym fakt, iż te problemy pojawiły się dokładnie w momencie kiedy łączyłam się z routerem u brata ( który nie jest w stanie połączyć się z internetem już od jakiegoś miesiąca). DawidS28 - a co do tych przypadków z UPC, zdarzało się zablokowanie sieci i istnienie fantomowych sieci? tudzież braku internetu wi-fi ? ( po telefonie do UPC, coś tam przestawili i przypisali do sieci konkretny adres jednego z laptopów, to poprawiło sytuację, następnie po kilku próbach resetowania routera do ustawień początkowych, wprowadziliśmy hasło na router i do sieci, od tego czasu brak sieci zdarza się już rzadko (wcześniej prawie codziennie na kilka godzin), ale czuć że problem jest nadal). Obawiamy się że coś może siedzieć na routerze i kompach, dlatego boimy się wychodzić z komputerami na miasto - zakrawa to już na lekką paranoję, ale nie chcemy komuś rozwalić sieci. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 DawidS28 - a co do tych przypadków z UPC, zdarzało się zablokowanie sieci i istnienie fantomowych sieci? tudzież braku internetu wi-fi ? Takie mnożenie się sieci widzę pierwszy raz. Net-log nie potwierdza, że tych sieci jest więcej - widać tylko jedną o nazwie "Portiernia". To może być spowodowane przez problemy z oprogramowaniem do zarządzania połączeniami, routerem, ewentualnie kartą sieciową. W Net-log widzę swój ulubiony model Intel WiFiLink 5100, który już mi wiele problemów sprawiał, dlatego proponuję zacząć od instalacji najnowszych sterowników do niego: https://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/21040/eng/Wireless_14.3.0_Dv32.zip&lang=eng&Dwnldid=21040 Jeśli zaś chodzi o problemy z UPC, to tutaj dla mnie wyznacznikiem była okresowość problemów, która może wskazywać na to, że po prostu sieć dostawcy jest obciążona i nie wyrabia. Obawiamy się że coś może siedzieć na routerze i kompach, dlatego boimy się wychodzić z komputerami na miasto - zakrawa to już na lekką paranoję, ale nie chcemy komuś rozwalić sieci. Według mnie to nie to. 2) Jak ustawiam żeby zdiagnozować problem, piszą że jest problem z konfiguracją DNS, lub że trzeba zrestartować kartę sieciową. Jeżeli pojawi się jeszcze raz ten komunikat, to Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator, do wywołania komenda netsh winsock reset i po niej restart komputera. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się