alex362 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Problem dotyczy nowych pamięci Kingston HyperX KHX6400D2k2/4G. Pierwsza kość przechodzi bezbłędnie 10 testów (ponad 7h), jednak przy testowaniu drugiej pojawił się taki oto błąd: Czy to oznacza że kość jest uszkodzona ? Na początku kości były testowane obie naraz w trybie dual channel i również pojawił się jeden błąd, dlatego postanowiłem przetestować obie kości osobno. Czy warto przetestować tą jedną kość na innym komputerze, czy ten test definitywnie potwierdza że pamięć jest uszkodzona ? Dodatkowe pytania, czy płyta główna/zasilacz mogą mieć wpływ na wyniki tego testu ? Czym może skutkować używanie takiej pamięci ? Czy jest możliwe uszkodzenie danych na dysku z powodu takiej kości ? Za pomoc w tej sprawie z góry dziękuję Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Czy to oznacza że kość jest uszkodzona ? Kość jeszt uszkodzona i należy ją reklamować. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Kość jeszt uszkodzona i należy ją reklamować. Niekoniecznie. Teoretycznie każdy błąd dyskwalifikuje pamięć, w praktyce przyczyną może być np. uszkodzony zasilacz. Moja sugestia: sprawdzić w innym komputerze. Jeśli się potwierdzi, do reklamacji. A tu przykład z mojej praktyki: Ewidentnie wadliwa kość. Reklamacja i wymiana na nową. I o dziwo, stara kość przełożona do innej maszyny działa bez zarzutu, nie generuje żadnych błędów. Odnośnik do komentarza
veswanniek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Skoro pierwsza kość chodzi bezbłędnie, można być niemal pewnym że jest to problem z kością z błędami Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 można być niemal pewnym że jest to problem z kością z błędami Tak ale przy założeniu, że test jest na tym samym kompie co wcale nie znaczy iż kość jest uszkodzona - szczególnie dla Kingstona. Osobiście szukałbym problemu w slocie, niewłaściwym montażu, napięciu zasilacza itp. Kingston to firma i marka. No chyba, że siedzi w takim miejscu na płycie gdzie jest grzana jak w mikrofalówce - luft z radiatora procka wali na RAM a buda nie jest wentylowana. Dodam jeszcze, że pewnie była testowana tuż po pierwszej i miała już wstępną wysoką temperaturę. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Skoro pierwsza kość chodzi bezbłędnie, można być niemal pewnym że jest to problem z kością z błędami Najprawdopodobniej. Ja jednak wolałbym się upewnić. Np. żeby nie zostać obciążony kosztami nieuzasadnionej reklamacji. Tym bardziej, że przykład z mojego poprzedniego posta wskazuje, że zależność nie jest taka oczywista. Komputer z wymienioną kością również pracuje poprawnie i nie sypie błędami. Oczywiście rozumiem, że w warunkach domowych przeprowadzenie dodatkowych testów może być utrudnione (nie każdy posiada drugi komputer, na dodatek kompatybilny pod względem sprzętowym). Odnośnik do komentarza
Rychwal Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Kości zasadniczo testuje się pojedynczo, dlatego dobrze byłoby powtórzyć testy szczególnie na tej która ma być uszkodzona. Jeżeli pojawią się błędy ponownie to trzeba będzie reklamować. Odnośnik do komentarza
alex362 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Odpowiedz od firmy od której pamieć była kupiona: Hi, sorry to hear you having problems, to be honest memtest is a nightmare program, which often fins fault where there is none...even Kingston do not recommend using it...I can either refund 50% of the value or replace the 1 module, but I would ask you contact Kingston technical support your verify the module is really faulty as memtest alone is not a trustworthy diagnostic tool..You can find details for Kingston support on www.kingston.com they have support team who are very helpful and will get back to you quickly if you contact them on email with you configuration/set up details and memtest error results. Jak widać uważają że sam memtest nie jest w pełni wiarygodny. Może przetestować dodatkowo czymś innym ? Problem w slocie i niewiaściwy montaż odpada, obudowa była otwarta podczas wszystkich testów. Pamięci były testowane osobno, każda innego dnia.1 dzień - obie w dual channel (wywaliło jeden błąd przy 3 lub 5 pętli, więc postanowiłem przetestować je osobno) 2 dzień - pierwsza kość, zero błędów przez ponad 7 godzin (10 pętli)3 dzień - druga kość, 1 błąd podczas 9 testu jak widać (też ponad 7 godzin, potem jeszcze test leciał 3 godziny i dalszych błędów brak) Zasilacz na testowanym kompie jest napewno słabej marki i już ma swoje lata, jednak raczej nie jest uszkodzony. Nie wiem jak z napięciami, ale komp nie jest obciążony, więc tutaj nie powinno być problemu, chyba że skok napięci po kilku godzinach może skutkować wywaleniem takiego błędu podczas testu. Jednak dla pewności przetestuję pąmieć również na innym kompie. Odnośnik do komentarza
alex362 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Na chwilę obecną nie mam możliwości przetestowania tej pamięci na drugim kompie, jednak ponowne testy pokazują że błąd zawsze pojawia się w tym samym miejscu 828.9MB (00033ce94fc). Jeżeli byłaby to wina zasilacza to błędy by się pokazywały w różnych adresach, a nie tylko w jednym i tym samym. Proszę o potwierdzenie że mój tok rozumowania nie jest błędny w tej sytuacji, gdyż jak dla mnie ponowne testy pokazują że ta konkretna kość jest na 100% uszkodzona. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Skoro robiłeś te różne testy i adres ten sam to wg. mnie dobrze kombinujesz. Do reklamacji. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się