Tom75 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Witajcie, jakiś czas temu bateria mi siadła i rozstroił mi się zegar systemowy. Dzisiaj ją wymieniłem. Po uruchomieniu zatrzymał się na ładowaniu i coś tam error Cmos. Puściłem go dalej i się uruchomił. Czy ja teraz powinienem zaktualizować Bios, czy może lepiej dać go kogoś kto sobie z tym poradzi ? Powinno sie go teraz jakoś ustawić by odkrył czynną baterię ? Nie wiem, przyznam że nie znam się na tym więc proszę o wyrozumiałość. Robiłem jednak wiele w moim systemie i tego bym się nie bał gdyby ktoś mi wyjaśnił dokładnie jak to zrobić. Jak poznać jaką mam wersję ? aby aktualizacja odpowiednio przebiegła, jakie parametry w biosie trzeba ustawić ? Odnośnik do komentarza
kosa351 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Nie rozumiem. Po wymianie baterii CMOS wejdź po prostu do BIOSu ustaw poprawną datę, zapisz zmiany i tyle. Odnośnik do komentarza
Tom75 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Ok, to już zrobiłem. A czy sam Bios nie wymaga w takiej sytuacji aktualizacji ? edit... Dziwna sprawa, postanowiłem nadpisać system za pomocą płyty aby ew podmienić uszkodzone potencjalnie pliki i oczyścić się ze śmieci. Jednak podczas uruchamiania płyty wyskakuje komunikat, że system jest nowszy niż na płycie ! Co jest oczywiście niemożliwe bo to jest oryginalna płyta windows'a, która była zainstalowana na tym pececie. Co spowodowało, że system stał się 'nowszy' ? Odnośnik do komentarza
keramti Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Co spowodowało, że system stał się 'nowszy' ? najprawdopodobniej moim skromnym zdaniem system pobrał aktualizację systemowe i stąd taki komunikat. Odnośnik do komentarza