vince Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam, dziś przy wychodzeniu z trybu uśpienia pojawił się BSOD. Jest to niepierwsza taka sytuacja. BSODy pojawiają się raz w trakcie zwykłego korzystania z lapka innym razem przy wychodzeniu z uśpienia, czy hibernacji. http://speedy.sh/UMr6V/HW-info.jpg Poniżej zamieszczam treść zdebuggowanego minidumpa Microsoft ® Windows Debugger Version 6.2.8229.0 X86Copyright © Microsoft Corporation. All rights reserved.Loading Dump File [D:\Warsztat\minidumps\Mini040413-01.dmp]Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are availableSymbol search path is: SRV*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbolsExecutable search path is:Windows Server 2008/Windows Vista Kernel Version 6002 (Service Pack 2) MP (2 procs) Free x86 compatibleProduct: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTSBuilt by: 6002.18765.x86fre.vistasp2_gdr.130104-1437Machine Name:Kernel base = 0x82e04000 PsLoadedModuleList = 0x82f1bc70Debug session time: Thu Apr 4 17:15:59.352 2013 (UTC + 2:00)System Uptime: 0 days 0:01:03.070Loading Kernel Symbols..............................................................................................................................................Loading User SymbolsLoading unloaded module list...TRIAGER: Could not open triage file : C:\Program Files\Windows Kits\8.0\Debuggers\x86\triage\oca.ini, error 2TRIAGER: Could not open triage file : C:\Program Files\Windows Kits\8.0\Debuggers\x86\winxp\triage.ini, error 2******************************************************************************** ** Bugcheck Analysis ** ********************************************************************************Use !analyze -v to get detailed debugging information.BugCheck 116, {8a600008, 8fc27afc, 0, 2}*** WARNING: Unable to verify timestamp for atikmdag.sys*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for atikmdag.sysTRIAGER: Could not open triage file : C:\Program Files\Windows Kits\8.0\Debuggers\x86\triage\modclass.ini, error 2Probably caused by : atikmdag.sys ( atikmdag+19afc )Followup: MachineOwner---------0: kd> !analyze -v******************************************************************************** ** Bugcheck Analysis ** ********************************************************************************VIDEO_TDR_FAILURE (116)Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.Arguments:Arg1: 8a600008, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).Arg2: 8fc27afc, The pointer into responsible device driver module (e.g. owner tag).Arg3: 00000000, Optional error code (NTSTATUS) of the last failed operation.Arg4: 00000002, Optional internal context dependent data.Debugging Details:------------------TRIAGER: Could not open triage file : C:\Program Files\Windows Kits\8.0\Debuggers\x86\triage\modclass.ini, error 2FAULTING_IP:atikmdag+19afc8fc27afc 8bff mov edi,ediDEFAULT_BUCKET_ID: GRAPHICS_DRIVER_TDR_FAULTCUSTOMER_CRASH_COUNT: 1BUGCHECK_STR: 0x116PROCESS_NAME: SystemCURRENT_IRQL: 0STACK_TEXT: 8bf97bc0 90362046 00000116 8a600008 8fc27afc nt!KeBugCheckEx+0x1e8bf97be4 90362d36 8fc27afc 00000000 00000002 dxgkrnl!TdrBugcheckOnTimeout+0x8d8bf97c04 902ff4fd 00000000 00000102 8a32e8b8 dxgkrnl!TdrIsRecoveryRequired+0xa18bf97c6c 9031bf8b 8a32e8b8 00000f05 00000000 dxgkrnl!VidSchiReportHwHang+0x2f58bf97c98 9031bceb 8a32e8b8 00000000 00000000 dxgkrnl!VidSchiCheckHwProgress+0x698bf97cc4 902ed5c0 00000002 82e4892a 8a32e8b8 dxgkrnl!VidSchiWaitForSchedulerEvents+0x13f8bf97d54 9031c032 8a32e8b8 82e4892a 8a32e8b8 dxgkrnl!VidSchiScheduleCommandToRun+0xac8bf97d68 90351698 8a32e8b8 00000000 8adf4d78 dxgkrnl!VidSchiRun_PriorityTable+0xf8bf97d7c 82fd9fa2 8a32e8b8 778e53f8 00000000 dxgkrnl!VidSchiWorkerThread+0x628bf97dc0 82e42f0e 90351636 8a32e8b8 00000000 nt!PspSystemThreadStartup+0x9d00000000 00000000 00000000 00000000 00000000 nt!KiThreadStartup+0x16STACK_COMMAND: .bugcheck ; kbFOLLOWUP_IP:atikmdag+19afc8fc27afc 8bff mov edi,ediSYMBOL_NAME: atikmdag+19afcFOLLOWUP_NAME: MachineOwnerMODULE_NAME: atikmdagIMAGE_NAME: atikmdag.sysDEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 46704549FAILURE_BUCKET_ID: 0x116_IMAGE_atikmdag.sysBUCKET_ID: 0x116_IMAGE_atikmdag.sysFollowup: MachineOwner--------- Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Wg. mnie problem ewidentnie dotyczy sterownika grafiki. Pobierz aktualny ze strony Toshiby i zaktualizuj. Odnośnik do komentarza
vince Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Właśnie zapomniałem dodać, że instalowałem sterownik już w różnych wersjach i problem nadal występuje. Poniżej zamieszczam screen z BSODem. http://speedy.sh/eJw8a/P4040001.jpg Dodam, że gdy laptop działa bez zainstalowanych sterowników problemy nie występują. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Bo problemem jest sterownik atikmdag.sys. Musisz pobrać ze strony producenta lapka sterownik grafiki. Pobierz stąd - KLIK DriverSweeper (teraz płatny na stronie producenta) i zainstaluj. Uwaga na stronę dobrychprogramów i instalator - fundują problemy. Usuń sterownik AMD przez programy i funkcje. Restart i przez F8 wejdź w tryb awaryjny. Odpal DriverSweeper i zaznacz AMD Display - analizuj i usuń + restart. Powinien ruszyć na sterowniku VGA - brzydki obraz. Zobacz czy w C:\Windows\System32\Drivers jest plik atikmdag.sys. Jeżeli nadal jest to PPM -> Właściwości - Szczegóły (zapisz to). Następnie usuń go przez Shift + Del. Odpal pobrany sterownik grafiki i po ewentualnym restarcie zobacz czy atikmdag.sys jest w innej wersji. Odnośnik do komentarza
vince Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Korzystałem już z DriverSweepera i doczyszczałem śmieci po sterownikach wg tych zaleceń http://www.hardwareheaven.com/mobility-radeon-drivers-support/206549-ati-catalyst-mobility-11-11-display-drivers-notebook-computers-15-11-2011-a-2.html#post1411683 Niestety na niewiele sie to zdało. Również modowałem sterowniki od kart pctowych na mobilne jednak problem dalej występuje. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Niestety lapki to dla mnie czarna magia a szczególnie soft producenta. Może właśnie tu poszukaj problemów włącznie z ustawieniami i softem nadzorującym, który zazwyczaj pilnuje sam siebie i ogranicza możliwość używania sprzętu bo brak zasobów. Ewentualnie poszukaj w sieci tematu ze sterownikiem atikmdag.sys. Jest tego duuuużo. Linka czytałem. EDYTA Jeżeli to zjawisko nowe to analizuj wcześniejsze działania. Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez wieslaw531 Odnośnik do komentarza
vince Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Problem pojawia się już od dłuższego czasu w związku z czym m.in. instalowałem sam sterownik, wyłączałem przyspieszenie sprzętowe, PowerPlay, wymontowywałem kości RAMu i nic. Dziś sflashowałem BIOS i różnica jest taka, że Ati Tray Tools nie krzyczy komunikatem 'list index out of bounds'. Przechodzi także test Unigine Heaven ale na niektórych wcześniej instalowanych sterownikach również przechodził. Trzeba więc trochę poczekać z wnioskami. Na razie dzięki za zainteresowanie tematem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się