Skocz do zawartości

Spadek wydajności, wolniejsza praca komputera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu mój komputer "ledwo co chodzi". Zamula się, przy włączonej samej przeglądarce zdarzy mu się zaciąć, uruchamia sie wiele dziwnych procesów.

Utworzyłem temat na innym forum, ale zostałem odesłany tutaj:

"Szczerze Ci powiem, że nie znam nikogo bardziej kompetentnego niż Picasso na Fixitpc, załóż tam temat"

Proszę was o pomoc, z góry dziękuję.

OTL.Txt

Extras.Txt

gmer.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Sprawa jest lekko mówiąc nie wesoła. Masz wirusa Sality infekcującego pliki .exe na dysku i w logu jest usługa tej infekcji:

 

DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Running] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\plnul.sys -- (amsint32)

 

Spróbujemy to wyleczyć, ale wcale nie gwarantuje, że się uda.

 

1. Pobierz SalityKiller. Wykonaj nim skan powtarzany tyle razy, dopóki nie uzyskasz zwrotu zero zainfekowanych.

 

2. Pobierz Sality_RegKeys, ze środka uruchom plik SafeBootWinXP.reg, potwierdzając import do rejestru.

 

3. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:Files
autorun.inf /alldrives
gryvee.exe /alldrives
netsh firewall reset /C
 
:OTL
SRV - [2008-04-14 21:50:36 | 000,137,240 | RHS- | M] () [Auto | Stopped] -- C:\WINDOWS\system32\jvrlkzi.dll -- (ddhmobf)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Running] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\plnul.sys -- (amsint32)
O4 - HKU\S-1-5-21-789336058-1275210071-1606980848-1003..\Run: [EXPLORER.EXE] C:\WINDOWS\System32\EXPLORER.EXE (Microsoft Corporation)
O4 - HKU\S-1-5-21-789336058-1275210071-1606980848-1003..\Run: [wsctf.exe] wsctf.exe File not found
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Userinit"="C:\\WINDOWS\\system32\\userinit.exe,"
[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2]
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

4. Uruchamiasz OTL ponownie (wszystkie opcje zaznacz na "Użyj filtrowania"), tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL (otl + extras). Daj też znać co pokazał SalityKiller.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za pomoc, wykonałem wszystkie twoje polecenia.

 

1. Pierwszy skan trwał 24h. Drugi skan trwał już krócej i program wykrył jeszcze 109 infekcji. Wynik ostatniego trzeciego skanowania: czysto.

2. Wprowadziłem informację do rejestru bez żadnych kłopotów.

3. Wkleiłem skrypt do OTL'a, komputer zaciął się na parę sekund, wyskoczyła informacja o restarcie komputera. Przy uruchomieniu wyświetlił się log, który umieszczę w załączniku.

4. Pliki OTL.txt i Extras.txt w załączniku.

 

Czekam na dalsze polecenia.

Extras.Txt

OTL.Txt

03112013_183608.txt

Odnośnik do komentarza

Na obecną chwilę wszystko wygląda w porządku. W logach nie notuję żadnych znaków infekcji. Można więc przypuszczać, że się udało to wyleczyć. Przejdź do zakończenia:

 

1. Wyczyść reguły Zapory systemowej: Start > Uruchom > cmd i wpisz netsh firewall reset

 

2. Użyj opcji Sprzątanie z OTL.

 

3. Opróżnij przywracanie systemu: KLIK

 

4. Na sam koniec wykonaj skan przez Malwarebytes Anti-Malware

Odnośnik do komentarza

Na zakończenie:

 

1. Zaktualizuj Adobe Flash w Firefox, Adobe Reader, Internet Explorer i OpenOffice.org: KLIK. Wg raportu obecnie posiadasz wersje:

 

Internet Explorer (Version = 6.0.2900.5512)

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-AB0000000001}" = Adobe Reader XI - Polish

"{E33DB440-A008-4928-8A4E-5FC5ADDED608}" = OpenOffice.org 2.4

"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 11 Plugin

 

FF - HKLM\Software\MozillaPlugins\@adobe.com/FlashPlayer: C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\NPSWF32_11_6_602_168.dll ()

 

2. Wyposaż się w antywirusa, bo brak jakiegokolwiek.

 

Temat rozwiązany. Zamykam.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...