Skocz do zawartości

Nie uruchamia się proces explorer.exe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

System XP 32bit i sieć Novell NetWare 5.1.

Od kilku dni po zalogowaniu się w oknie clienta novell'owego ekran robi sie niebieski - nie uruchamia sie explorer.exe. Po wejściu Ctrl+Alt+Del w Menedżera zadań i dodaniu procesu jest OK.

Po wybraniu w oknie logowania clienta 'tylko stacja robocza' proces explorer.exe uruchamia się normalnie, później mogę się zalogować do Novella i wszystko działa.

W trybie awaryjnym także pulpit jest z ikonkami.

Proszę o pomoc.

Załączam logi z OTL.

Z góry bardzo dziękuję.

Extras.Txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie wygląda na to, by infekcja była czynna, ale należy wyczyścić jej elementy (link symboliczny + uszkodzony Winsock + plik "bez nazwy" w system32) plus zlikwidować adware:

 

1. Przez Dodaj/Usuń programy odinstaluj adware Internet Explorer Toolbar 4.6 by SweetPacks, SweetIM for Messenger 3.7 oraz archaiczny Skaner on-line mks_vir.

 

2. Uruchom GrantPerms i w oknie wklej:

 

C:\WINDOWS\$NtUninstallKB62753$

 

Klik w Unlock.

 

3. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files

del "\\?\C:\Windows\System32\ " /C

fsutil reparsepoint delete C:\WINDOWS\$NtUninstallKB62753$ /C

netsh winsock reset /C

 

:Reg

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2]

 

:Commands

[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart systemu.

 

4. Uruchom AdwCleaner i zastosuj Usuń. Na dysku C powstanie log z usuwania.

 

5. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras). Dołącz log utworzony przez AdwCleaner.

 

 

Od kilku dni po zalogowaniu się w oknie clienta novell'owego ekran robi sie niebieski - nie uruchamia sie explorer.exe. Po wejściu Ctrl+Alt+Del w Menedżera zadań i dodaniu procesu jest OK.

Po wybraniu w oknie logowania clienta 'tylko stacja robocza' proces explorer.exe uruchamia się normalnie, później mogę się zalogować do Novella i wszystko działa.

W trybie awaryjnym także pulpit jest z ikonkami.

 

To może być problem nie związany z infekcją wcale. "Od kilku dni" = w raporcie zwraca uwagę świeża instalacja Avast wykonana 28 lutego. Avast to jeden z tych programów, które mają siłę, by wchodzić w kolizję z innymi programami ładowanymi przy starcie. Znamiennym też jest, że problemu nie ma w Trybie awaryjnym (w tym stanie nie ładuje się Avast).

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

W kwestii podstawowej podtrzymuję koncepcję z Avast.

 

A pozostałe zadania wykonane i tylko poprawki:

 

1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\WINDOWS\$NtUninstallKB62753$
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List]
"C:\Program Files\SweetIM\Communicator\SweetPacksUpdateManager.exe"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{F2E392F7-5EFD-4308-9C46-74ED0AB05168}"
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990}]
[-HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
[-HKEY_USERS\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
[-HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]

 

Klik w Wykonaj skrypt. Tym razem nie będzie restartu. Dla potwierdzenia pomyślności akcji, wklej do posta wyniki przetwarzania skryptu, nowy skan OTL zbędny.

 

2. Porządki po narzędziach: w AdwCleaner uruchom Odinstaluj, w OTL uruchom Sprzątanie.

 

3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

 

 

.

Edytowane przez picasso
19.05.2013 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...