wieslaw531 Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Przepraszam za podbicie tematu ale chodzi mi o prawdziwość informacji w związku z SMS. Czy to nie jest spychologia klienta? Oczywiście dla poprawności forum proszę o połączenie postów. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Dokładnie, to jest spychologia stosowana. Przewidywanie, ilu klientów będzie jednocześnie korzystać z centralki i z jakiej przepustowości będą korzystać. Modele oparte są zazwyczaj na z d... księżyca wziętych przesłankach. A i prawdę powiedziawszy, takich rzeczy nie da się przewidzieć. Ja jedyne, czego się podejmuję, to ustawienia aktualizacji na godz. 3 w nocy i backupów na godz. 5 rano, ponieważ to drugie robi się częściowo zdalnie, a najmniejszy ruch jest zazwyczaj między 5 a 9 rano (patrz: statystyki PLIX albo TPIX, czyli międzyoperatorskich węzłów wymiany ruchu). Tylko że nie wyobrażam sobie przeciążenia centralki przez ADSL. Przez łącze, które idzie z centralki do jakiegoś routera brzegowego Netii, to nie ma problemu. Nie pierwszy i nie ostatni raz. Możliwe, że uruchomili za dużo linii ISDN, a te potrafią generować spore zakłócenia, ale jakoś nie wyobrażam sobie powszechnego użycia tej technologii w obecnych czasach. Za droga i za mało wydajna. No cóż. Tak samo nie wyobrażam sobie sztucznego zbijania synchronizacji ADSL w celu ścięcia pasma poszczególnym użytkownikom. Za skomplikowane, DLM został przez Orange/TP wprowadzony jakiś rok temu i do tej pory mają potężny problem z ogarnięciem jego działania. Zarówno tam na górze, jak i wśród techników. Pozostaje kwestia, czy cała linia i centralka są Netii (CU), czy tylko centralka (albo jej kawałek) jest Netii (LLU), czy wreszcie i kable, i centralka należą do Orange (BSA). W przypadku dwóch ostatnich rozwiązań nic mnie już chyba nie zdziwi, bo w LLU Netia nie odpowiada za to, w jakim stanie są kable i co po nich idzie, a w ostatnim modelu Netia nie odpowiada za nic, poza rozliczaniem faktur (no tak w skrócie). Przekazywanie informacji między Netią a Orange jest, jak pewnie sam zauważyłeś, niezadowalające. Przy czym, w mowie nie użyłbym tego słowa. A pismo zostaje, więc... Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) Pozostaje kwestia, czy cała linia i centralka są Netii (CU), czy tylko centralka (albo jej kawałek) jest Netii (LLU), czy wreszcie i kable, i centralka należą do Orange (BSA). Niestety tak. To usługa Netii na łączach i centralce TP SA. Kopia ze strony NetiaOnline. Bitstream BSA - aktywowana Edytowane 5 Marca 2013 przez wieslaw531 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się