Skocz do zawartości

Zamulony laptop po infekcji weelsof


Rekomendowane odpowiedzi

Laptop mojego kolegi, dlatego nie wiem w jakich okolicznościach doszło do infekcji, ani jakie działania poza prawdopodobnym przywracaniem systemu w trybie awaryjnym zostały podjęte w celu odblokowania.

System: Windows 7 Home Premium SP1 64 bit, RAM 4GB (dostępne 3,6 GB - dlaczego w wersji 64 bit?)

Bardzo wolno uruchamia się i zamyka, w trakcie skanowania OTL-em kilkakrotnie samoczynnie otworzyło się okno Firefoxa ze stroną citibanku.

Logi wykonały się bez problemów:

OTL.Txt

Extras.Txt

gmer.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

To na pewno pełny log z GMER? Coś krótki, przy aktywnym McAfee powinien być znacznie bardziej zasobny.

 

W raportach nie widzę oznak infekcji Weelsof, ale nie jest czysto: działa aktywnie inwazyjny śmieć TUTO4PC.

 

1. Przez Panel sterowania odinstaluj adware TUTO4PC, tuto4pc_pl_6 oraz McAfee Security Scan Plus (sponsor przemycany w paczkach Adobe).

 

2. Firefox: radykalne czyszczenie z adware poprzez menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox.

 

3. Google Chrome: wejdź do ustawień i w zarządzaniu wyszukiwarkami ustaw Google jako domyślną + po tym usuń z listy Claro Search, w Rozszerzeniach odinstaluj Babylon Toolbar.

 

4. Uruchom AdwCleaner i zastosuj Usuń. Na dysku C powstanie log z usuwania.

 

5. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras). Dołącz log utworzony przez AdwCleaner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wykonane wszystkie punkty (trwało to długo, bo każda operacja powoduje "zamrożenie" kompa). Nowe logi w załączniku. W trakcie skanowania OTL laptop wszedł w stan hibernacji - nie wiem, czy ma to jakiś wpływ na treść logu. W międzyczasie pojawił się taki komunikat:

post-4746-0-05288300-1361607848_thumb.png

 

Niestety nadal nie da się normalnie pracować, sprawdzę, czy nie jest to przyczyna sprzętowa (skan dysku MHDD).

 

PS. log z gmera zrobiłem wg instrukcji - najpierw szybkie skanowanie, potem odptaszkowałem Quick scan i ponownie szukaj.

OTL.Txt

AdwCleanerS1.txt

Odnośnik do komentarza

gajowy - ja w kwestii McAfee, sypie błedami

 

Error - 2013-02-22 14:23:34 | Computer Name = Mongolia | Source = Service Control Manager | ID = 7031

Description = Usługa McAfee McShield niespodziewanie zakończyła pracę. Wystąpiło

to razy: 2. W przeciągu 5000 milisekund zostanie podjęta następująca czynność korekcyjna:

Uruchom usługę ponownie.

 

Może czas odinstalować?

 

A dysku podzielić na partycje nie mozna?

Odnośnik do komentarza

W kwestii czyszczenia po adware drobne korekty i końcówka:

 

1. Korekta domyślnych wyszukiwarek IE (AdwCleaner je zeruje). Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Windows Registry Editor Version 5.00
 
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990}"
 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990}"
 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990}"
 
[-HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
 
[-HKEY_USERS\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
 
[-HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.REG

 

Kliknij prawym na plik i z menu wybierz opcję Scal. Potwierdź import do rejestru.

 

2. Porządki po narzędziach: przez SHIFT+DEL skasuj z Pulpitu folder Stare dane programu Firefox, w AdwCleaner uruchom Odinstaluj, w OTL uruchom Sprzątanie.

 

3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

 

Niestety nadal nie da się normalnie pracować, sprawdzę, czy nie jest to przyczyna sprzętowa (skan dysku MHDD).

 

Tak jak mówi Belfegor, nasuwa się McAfee.

 

 

W międzyczasie pojawił się taki komunikat

 

"System Windows nie może połączyć z usługą Usługa powiadomienia o zdarzeniach systemowych. Uniemożliwia to logowanie się do systemu zwykłym użytkownikom." = czy ten komunikat powtarza się stale przy starcie? Jeśli tak:

- to ten McAfee też tu może być przyczyną

- wypróbuj też reset Winsock: Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wklep netsh winsock reset > zresetuj system.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wykonane punkty 1 - 3, McAfee usunięty wg instrukcji, reset Winsock. Niestety w dalszym ciągu komunikat "Nie można nawiązać połączenia z usługą systemu Windows" i długie zamykania i uruchamianie systemu :(

Wykonałem też czynności opisane w tutorialu Analiza długiego startu systemu

Skan MHDD wskazuje, że problem jest jednak sprzętowy, zwłaszcza, że uszkodzone sektory znajdują się w początkowej części dysku (w 1% pojemności):
skan.png

smart.png

Temat do zamknięcia, ewentualnie będę kontynuować w dziale hardware.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...