Osdamen Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Witam, Problem polega na zrywaniu połączenia co kilka-kilkanaście minut. Dostawca to Orange (dawna TP, Neostrada). Łącze 10Mb/s Interrnet ADSL Dołączam zrzuty ekranu z zakładek statystyk ADSL i informacjami modemu (livebox). ________________________________________________________________________________________________ Proszę o ocenę statystyk. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Melix Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Ja posiadam internet z Dialogu. Miałem problem też na zrywaniu połączenia. Co kilkanaście minut, denerwowało mnie to. Zgłosiłem do dostawcy e-mailem, zdzwonić nie miałem zamiaru. Powiedzieli, że usterka została naprawiona. A w rzeczywistości nie. Więc wina modemu. Poprosiłem o wymienienie go na nowszy model. I usterka nie występuje. Czytałem gdzieś, że starsze modemy obsługują jakieś tam łączę i mają problemy z wyższym. Nie wiem, nie daje ręki uciąć, że to informacja prawdziwa. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Czytałem gdzieś, że starsze modemy obsługują jakieś tam łączę i mają problemy z wyższym. Chodzi prawdopodobnie o ADSL/ADSL2/ADSL2+. Użycie modemu ADSL bez obsługi ADSL2(+) wymusi zastosowanie synchronizacji ADSL G.dmt, co powinno się udać, ponieważ jeżeli karta centralce jest kompatybilna z ADSL2(+), to także obsługuje czyste ADSL. Oczywiście prędkość nie będzie wyższa, niż 8 Mb/s (w praktyce jest to jakieś 6 - 7 Mb/s), ponieważ na więcej pozwala dopiero ADSL2 i ADSL2+. Odpowiednio jest to 12 i 20 Mb/s. I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że to nie wyłącznie modem i centralka ustalają synchronizację na podstawie parametrów łącza (Rate Adaptive), ale są jeszcze przedziały dopuszczalnej synchronizacji ustawione przez dostawcę. Np. dla opcji "do 20 Mb/s" przedziały to 10 - 20 Mb/s i dzięki temu, gdy ktoś podepnie modem obsługujący tylko stare ADSL G.dmt, np. Thomson SpeedTouch 330 po USB, to nigdy nie uzyska on jakiejkolwiek synchronizacji, ponieważ ADSL pozwala tylko na transmisję do klienta z prędkością maksymalną równą 8 Mb/s. A to jest ostro mniej niż 10 Mb/s. Co do screenów. Statystyki są z kilknastu zaledwie minut, więc niewiele mówią. Modem wskazuje, że jest w stanie wyciągnąć 14 Mb/s pobierania, prawdę powiedziawszy, przy takim SNR Margin jest to mało prawdopodobne, chociaż tłumienie pozwala o tym myśleć. Znane są przypadki, gdy SNR Margin było sztucznie obniżane poprzez obniżanie mocy, zwłaszcza, gdy klient znajduje się blisko centralki. Widać trochę błędów, ale screen jest z około kwadransa, czyli dosyć mało, żeby ocenić linię. Na koniec proszę o uzupełnienie wymaganych ogłoszeniem działu Sieci logów: https://www.fixitpc.pl/forum-44/announcement-11-wazne-zasady-obowiazujace-w-dziale-sieci/ Odnośnik do komentarza
Osdamen Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Połączenie od jakiś 2 godzin nie wyłącza się. Net-log: http://www.wklejto.pl/150179 Nowy zrzut ekranu z zakładki ADSL: Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Trochę tych błędów CRC i HEC się pojawia, ale to raczej tego, że jedziesz na granicy możliwości swojego łącza i, jak widać, na razie działa. Tłumienie się nie chwieje, SNR Margin też nie, więc tutaj OK. Raport z Net-log nie pokazuje żadnych problemów. Poproszę jeszcze link do wyników z ICSI Netalyzr. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się