Skocz do zawartości

Niestabilny ping


AsDDsA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dwóch zacząłem doświadczać częstych, stałych skoków pingu. Tyczy się to oczywiście gier sieciowych, w których jest to bardzo uciążliwe. Dzisiaj akurat robiłem format, więc wirusy odpadają. Zainstalowałem wszystkie sterowniki, do chipsetu, itp. Wpisałem w cmd komendę pingu i o to, co się wyświetliło:

9974777300_1360448981.png

 

 

 

Od zawsze ping wynosił maksymalnie 30. 18-24 to był standard. Teraz widać, że często wynosi on po 40+, a co jakis czas skacze do 100+. Szukałem już w internecie, ale wszystkie tematy jednak się różnią. Bardzo proszę o pomoc, gdyż problem jest strasznie uciążliwy, szczególnie dla gracza.

Modem, który dostałem od dostawcy podłączony jest do routera, TP-LINKU TL-WR340G, a dopiero z niego idzie kabel do komputera. Router ten nadaje WIFI, które odbiera komputer w drugim pokoju. Oczywiście podczas testowania, drugi PC był wyłączony i w żaden sposób nie zakłócał połączenia. Ping testowałem także po bezpośrednim podłączeniu modemu dostawcy do komputera, żeby wyeliminować ewentualną wadę TP-LINKU, ale problem nadal występował. Na komputerze zainstalowany jest Windows 7, sprawny anty-wirus i wszystkie sterowniki.

Pingowałem także na tym drugim komputerze i ping skakał tak samo. Czy pozostaje mi tylko dzwonić do dostawcy? (TOYA)

Wolałbym tego nie robić, gdyż zazwyczaj "informatycy" w tego typu firmach i tak nie wiedzą jak naprawić problemy z opóźnieniami.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Mam dziwne wrażenie, że odpowiadałem już na ten temat na Elektrodzie. Jaki ten Internet mały. :P

 

No, ale tu są inne zasady, do których mogę się odnieść. Tam na tę moją manię logów patrzą trochę krzywym okiem.

 

Proszę zatem o raport z Net-log i wyniki z ICSI Netalyzr:

https://www.fixitpc.pl/forum-44/announcement-11-wazne-zasady-obowiazujace-w-dziale-sieci/

Odnośnik do komentarza

Potężny problem i to już na pierwszym przeskoku, czyli po kablu do pierwszego routera. Średnia pingu to powinno być nie 193 ms, tylko najwyżej 3 ms. Stąd pojawia się od razu podejrzenie, że problem leży w sieci lokalnej, a nie u dostawcy.

 

Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator.

W otwartym oknie wpisz komendę netsh int ip reset reset.log i po jej wykonaniu uruchom ponownie komputer.

 

Pokaż jeszcze Net-log na bezpośrednim połączeniu z modemem od Toya.

 

Wykonaj logi z OTL;

https://www.fixitpc.pl/topic/61-diagnostyka-ogolne-raporty-systemowe/

Odnośnik do komentarza

Problem jest, jak wcześniej był.

 

Odinstaluj całkowicie na próbę LogMeIn Hamachi i Kaspersky'ego. Dwa silnie zintegrowane z siecią programy, które potrafią robić duże problemy. Widziałem wiele przykładów, gdzie skutecznie uniemożliwiały korzystanie z komputera, zwłaszcza Kaspersky, uruchamiając skanowanie w najmniej oczekiwanych momentach, tych określanych przez niego jako bezczynność komputera, co zresztą prawdą nie było. Nie polecam.

 

Druga sprawa. Wyłącz na próbę IPv6: Panel sterowania -> Centrum sieci i udostępniania -> Zarządzaj połączeniami sieciowymi -> wybierz z listy połączenie, z którego korzystasz -> kliknij na jego ikonkę prawym przyciskiem myszy -> Właściwości -> zakładka: Ogólne -> odznacz: Protokół internetowy w wersji 6 (TCP/IPv6). Po wykonaniu restart komputera.

 

Jeżeli to nie pomoże, to proponuję sprawdzić sprzęt, czyli np. czy kabel łączący teraz komputer z modemem nie jest uszkodzony. Wreszcie czy sam modem nie jest uszkodzony. Możesz podmienić na inny albo sprawdzić z innego komputera.

Odnośnik do komentarza

Podpiąłem modem innym kablem Ethernet i było to samo. Spróbowałem nawet kablem USB, który był dołączony do zestawu. Zainstalowałem sterowniki, podłączyłem jak w instrukcji i dalej to samo. Zostaje tylko modem, tak? No bo skrętki chyba nie sprawdzę sam. Mam jeszcze sąsiada, który ma internet TOYI, więc mogę się do niego przejść i zobaczyć, czy też ma takie wahania pingu. Jak już u niego będę, to powiedz co sprawdzać, żebym nie musiał kilka razy łazić do niego :P

 

No i mam jeszcze drugi, starszy modem, ale nie mam do niego zasilacza niestety. Ten z obecnego modemu nie pasuje, a szkoda.

Odnośnik do komentarza

Jak to dwa? Od tej małej puszki na ścianie idzie skrętka do modemu i tyle. Później z modemu do kompa idzie Ethernet. A jeśli mam jeszcze podłączony router, a by drugi komputer łapał WIFI to idzie tak: modem podłączony do skrętki, z modemu idzie Ethernet to routera, a z routera idzie drugi Ethernet do komputera.

Odnośnik do komentarza

No dobra. Teraz już sam nie wiem. Wytłumaczyłem co i jak sąsiadowi i stwierdził, że jemu też zwalnia internet, itp. Sprawdziłem ping w wierszu poleceń i o dziwo u niego wszystko działało dobrze. Pingi max 20. (on ma 8mb/s a ja 5) Podłączyłem więc swój modem i pingi znowu zaczęły skakać do 200 tak jak na moim komputerze. Ucieszony pomyślałem sobie, że wystarczy opieprzyć dostawcę i wymienią mi modem. Gdy z powrotem podłączyłem jego modem, sprawdziłem na koniec jeszcze raz pingi. Okazało się, że znowu skaczą... Teraz już sam nie wiem co myśleć.

Odnośnik do komentarza

A czy mają oni możliwość odmowy ewentualnej wymiany kabli / modemu, jeśli chodzi o ping? Bo przecież prędkość pobierania jest taka, jak w umowie, więc mogą powiedzieć, że nie było mowy o stabilnym pingu (jeśli w ogóle ich boscy informatycy wiedzą co to) i stwierdzą, że nic nie muszą z tym robić.

Odnośnik do komentarza

Była to pierwsza tego typu usterka, więc na razie to tak zostawię i zobaczę, czy już będzie wszystko ok. Nie ma sensu lecieć do nich i mówić, że przez trzy dni było to i to, bo skoro problemu już nie ma, to zrobię z siebie idiotę tylko. Temat chyba do zamknięcia, bo już nie ma co kombinować. Transfer, ping, wszystko w porządku. Jeśli problem wróci, to przejdę się do nich i tyle. Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...