AsDDsA Opublikowano 10 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Witam. Od dwóch zacząłem doświadczać częstych, stałych skoków pingu. Tyczy się to oczywiście gier sieciowych, w których jest to bardzo uciążliwe. Dzisiaj akurat robiłem format, więc wirusy odpadają. Zainstalowałem wszystkie sterowniki, do chipsetu, itp. Wpisałem w cmd komendę pingu i o to, co się wyświetliło: Od zawsze ping wynosił maksymalnie 30. 18-24 to był standard. Teraz widać, że często wynosi on po 40+, a co jakis czas skacze do 100+. Szukałem już w internecie, ale wszystkie tematy jednak się różnią. Bardzo proszę o pomoc, gdyż problem jest strasznie uciążliwy, szczególnie dla gracza. Modem, który dostałem od dostawcy podłączony jest do routera, TP-LINKU TL-WR340G, a dopiero z niego idzie kabel do komputera. Router ten nadaje WIFI, które odbiera komputer w drugim pokoju. Oczywiście podczas testowania, drugi PC był wyłączony i w żaden sposób nie zakłócał połączenia. Ping testowałem także po bezpośrednim podłączeniu modemu dostawcy do komputera, żeby wyeliminować ewentualną wadę TP-LINKU, ale problem nadal występował. Na komputerze zainstalowany jest Windows 7, sprawny anty-wirus i wszystkie sterowniki. Pingowałem także na tym drugim komputerze i ping skakał tak samo. Czy pozostaje mi tylko dzwonić do dostawcy? (TOYA) Wolałbym tego nie robić, gdyż zazwyczaj "informatycy" w tego typu firmach i tak nie wiedzą jak naprawić problemy z opóźnieniami. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 10 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Mam dziwne wrażenie, że odpowiadałem już na ten temat na Elektrodzie. Jaki ten Internet mały. No, ale tu są inne zasady, do których mogę się odnieść. Tam na tę moją manię logów patrzą trochę krzywym okiem. Proszę zatem o raport z Net-log i wyniki z ICSI Netalyzr: https://www.fixitpc.pl/forum-44/announcement-11-wazne-zasady-obowiazujace-w-dziale-sieci/ Odnośnik do komentarza
AsDDsA Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Ta... Z 10 minut szukałem gdzie jest do ściągnięcia log z ICSI.... W każdym razie, trzymaj i działaj http://n1.netalyzr.i...-9e17-48b3-851e net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Potężny problem i to już na pierwszym przeskoku, czyli po kablu do pierwszego routera. Średnia pingu to powinno być nie 193 ms, tylko najwyżej 3 ms. Stąd pojawia się od razu podejrzenie, że problem leży w sieci lokalnej, a nie u dostawcy. Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator. W otwartym oknie wpisz komendę netsh int ip reset reset.log i po jej wykonaniu uruchom ponownie komputer. Pokaż jeszcze Net-log na bezpośrednim połączeniu z modemem od Toya. Wykonaj logi z OTL; https://www.fixitpc.pl/topic/61-diagnostyka-ogolne-raporty-systemowe/ Odnośnik do komentarza
AsDDsA Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Dobra, wszystko zrobione. Nie wiem tylko, czy po netsh int ip reset reset.log powinny być jakieś logi? Po resecie wiersz poleceń się nie włączył już ani nic, więc zacząłem Net-log, itd. Logi: Extras.Txt net-log.txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Problem jest, jak wcześniej był. Odinstaluj całkowicie na próbę LogMeIn Hamachi i Kaspersky'ego. Dwa silnie zintegrowane z siecią programy, które potrafią robić duże problemy. Widziałem wiele przykładów, gdzie skutecznie uniemożliwiały korzystanie z komputera, zwłaszcza Kaspersky, uruchamiając skanowanie w najmniej oczekiwanych momentach, tych określanych przez niego jako bezczynność komputera, co zresztą prawdą nie było. Nie polecam. Druga sprawa. Wyłącz na próbę IPv6: Panel sterowania -> Centrum sieci i udostępniania -> Zarządzaj połączeniami sieciowymi -> wybierz z listy połączenie, z którego korzystasz -> kliknij na jego ikonkę prawym przyciskiem myszy -> Właściwości -> zakładka: Ogólne -> odznacz: Protokół internetowy w wersji 6 (TCP/IPv6). Po wykonaniu restart komputera. Jeżeli to nie pomoże, to proponuję sprawdzić sprzęt, czyli np. czy kabel łączący teraz komputer z modemem nie jest uszkodzony. Wreszcie czy sam modem nie jest uszkodzony. Możesz podmienić na inny albo sprawdzić z innego komputera. Odnośnik do komentarza
AsDDsA Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Niestety, problem dalej jest. Jedyne co pozostaje, to pożyczenie od kogoś drugiego modemu od TOYI i ponowna próba? Czy mogę jeszcze coś w własnym zakresie zdziałać? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Zrobiłeś to wszystko, co opisałem? Zacząłbym od dokładnego sprawdzenia kabelków, bo średnio 90% tego typu problemów jest spowodowanych uszkodzeniem w warstwie fizycznej. Możesz jeszcze wypalić na płytce jakieś LiveCD, polecam do takich testów Knoppix, i z niego sprawdzić działanie sieci. Odnośnik do komentarza
AsDDsA Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Podpiąłem modem innym kablem Ethernet i było to samo. Spróbowałem nawet kablem USB, który był dołączony do zestawu. Zainstalowałem sterowniki, podłączyłem jak w instrukcji i dalej to samo. Zostaje tylko modem, tak? No bo skrętki chyba nie sprawdzę sam. Mam jeszcze sąsiada, który ma internet TOYI, więc mogę się do niego przejść i zobaczyć, czy też ma takie wahania pingu. Jak już u niego będę, to powiedz co sprawdzać, żebym nie musiał kilka razy łazić do niego No i mam jeszcze drugi, starszy modem, ale nie mam do niego zasilacza niestety. Ten z obecnego modemu nie pasuje, a szkoda. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 (edytowane) Jeśli podejrzewacie problemy z systemem, to może warto odpalić kompa z jakiejś live CD (np linuxa) i zrobić test ping żeby je wykluczyć lub potwierdzić. Dawid byłeś szybszy Edytowane 11 Lutego 2013 przez gajowy Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Masz dwa kawałki skrętki, prawda? Ten do połączenia router-komputer i ten do połączenia router-modem. Raczej dwa się na raz nie zepsuły. Zrób u sąsiada Net-log i ewentualnie popatrz na pingi, tak jak to do tej pory robiłeś. Odnośnik do komentarza
AsDDsA Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Jak to dwa? Od tej małej puszki na ścianie idzie skrętka do modemu i tyle. Później z modemu do kompa idzie Ethernet. A jeśli mam jeszcze podłączony router, a by drugi komputer łapał WIFI to idzie tak: modem podłączony do skrętki, z modemu idzie Ethernet to routera, a z routera idzie drugi Ethernet do komputera. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 A, ok. Na razie pozostają zatem dwie metody. Sprawdzenie u sąsiada i LiveCD. Odnośnik do komentarza
AsDDsA Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 No dobra. Teraz już sam nie wiem. Wytłumaczyłem co i jak sąsiadowi i stwierdził, że jemu też zwalnia internet, itp. Sprawdziłem ping w wierszu poleceń i o dziwo u niego wszystko działało dobrze. Pingi max 20. (on ma 8mb/s a ja 5) Podłączyłem więc swój modem i pingi znowu zaczęły skakać do 200 tak jak na moim komputerze. Ucieszony pomyślałem sobie, że wystarczy opieprzyć dostawcę i wymienią mi modem. Gdy z powrotem podłączyłem jego modem, sprawdziłem na koniec jeszcze raz pingi. Okazało się, że znowu skaczą... Teraz już sam nie wiem co myśleć. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Też opieprzyć dostawcę. Jak dokładnie poszukasz na forum, to masz jako nie pierwszy i pewnie nie ostatni problem z Toya. Odnośnik do komentarza
AsDDsA Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 A czy mają oni możliwość odmowy ewentualnej wymiany kabli / modemu, jeśli chodzi o ping? Bo przecież prędkość pobierania jest taka, jak w umowie, więc mogą powiedzieć, że nie było mowy o stabilnym pingu (jeśli w ogóle ich boscy informatycy wiedzą co to) i stwierdzą, że nic nie muszą z tym robić. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Nie znam Twojej umowy, ale doświadczenie mówi, że tak mogą. Odnośnik do komentarza
AsDDsA Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Nie wiem już o co chodzi, ale wczoraj w nocy wyłączyli internet (nie wiem na ile), a gdy dzisiaj rano spingowałem google, z nadzieją, że coś się zmieniło, okazało się, że: Logi: http://n1.netalyzr.i...-39b3-4315-b8ae net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 12 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Ping do modemu dalej dosyć wysoki, ale 10 ms to jeszcze nie jest aż tak wiele za dużo. Pozostałe wyglądają normalnie. Co sądzisz? Odnośnik do komentarza
AsDDsA Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Była to pierwsza tego typu usterka, więc na razie to tak zostawię i zobaczę, czy już będzie wszystko ok. Nie ma sensu lecieć do nich i mówić, że przez trzy dni było to i to, bo skoro problemu już nie ma, to zrobię z siebie idiotę tylko. Temat chyba do zamknięcia, bo już nie ma co kombinować. Transfer, ping, wszystko w porządku. Jeśli problem wróci, to przejdę się do nich i tyle. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi