Skocz do zawartości

Problem z Livebox 2.0


shiris

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam się z prośbą o pomoc w sprawie routera Livebox 2.0. Od końca grudnia wymieniono nam router livebox. Niestety jest z nim problem, ponieważ wielokrotnie w ciągu tych kilkudziesięciu dni tracimy połączenie z internetem. Lampka mryga i trzeba zresetować router, żeby internet ponownie wrócił na miejsce. Nie ma znaczenia jaka pora dnia, bo może się wyłączyć zarówno rano, jak i wieczorem. Do niego są połączone 2 komputery - jeden przez kabel, a drugi łączy się przez wifi. Czy jest ktoś w stanie cokolwiek powiedzieć.

net-log.txt

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Pokaż statystyki ADSL z Livebox.

 

Te routery to chyba najbardziej awaryjny sprzęt, z jakim się spotkałem. Proponuję zgłosić uszkodzenie Orange/TP i czekać na wymianę.

 

  0	                       	              192.168.1.12

	        	 0/ 100 =  0%   |

 1  126ms	 0/ 100 =  0%	 0/ 100 =  0%  192.168.1.1

 

Średni czas pingu do Livebox zdecydowanie zbyt duży, powinno być poniżej 5 ms. Spróbuj jeszcze po kablu zrobić nowy Net-log.

Odnośnik do komentarza

I w jaką zakładkę mam wejść? Żeby te statystyki pokazać?

A co ciekawe dzisiaj pokazało mi się coś takiego... Ja nie wiem o co chodzi. Komunikat od DHCP.

wklejam obrazek, bo kompletnie tego nie rozumiem byłam na stronie podstawowe informacje o Livebox i wywaliło m i net i dostałam taki oto komunikat.

http://img15.imageshack.us/img15/4996/konfiguracjae.jpg

Kompletnie nic z tego nie rozumiem.

Edytowane przez shiris
Odnośnik do komentarza

Tylko tak jak do tego wejść, jaka zakładka, bo nie mam zielonego pojęcia jaka zakładka aby to pokazać i dlaczego akurat pokazało się to dziś? Bo ja nie bardzo wiem, jak tam wejść. Zrobię to już rano dobrze? Tylko powiedz gdzie wejść?

Jestem tu: http://img856.imageshack.us/img856/6599/liveboxz.jpg I teraz co dalej?

Edytowane przez shiris
Odnośnik do komentarza

Przepraszam David ja po prostu nie znam się na sieciach kompletnie i dziwi mnie, jeszcze jedno coś. Zaraz pokażę o co mi chodzi.

A teraz wklejam statystyki ADSL.

http://img541.images...tystykiadsl.jpg

A to jest to, co mnie niepokoi. Przedtem pokazywał podobny komunikat tylko z nazwą karty. Od czasu posiadania nowego Liveboxa pokazuje to.

http://img715.images...rmacjeodtcp.jpg

Teraz mam też często komunikat, nawet jak mnie nie ma przy kompie. Chodzi o rozłączanie się karty. Następuje to prawie codziennie i potem on sam się łączy i znowu karta ma zainicjowane normalne działanie.

http://img202.images.../bdpoczenia.jpg

To chyba wszystko na razie. Dziękuję za pomoc David.

A może to miało związek z uruchomieniem Net- Log, bo on mi tam ustawiał jakąś konfiguracje przewodową. I uruchomił usługę autokonfiguracja sieci przewodowej? Ale ja mam karty przewodowe wyłączone i odłączony kabel sieciowy, bo karty nie działały. Dlatego mam kartę bezprzewodową.

Edytowane przez shiris
Odnośnik do komentarza
A może to miało związek z uruchomieniem Net- Log, bo on mi tam ustawiał jakąś konfiguracje przewodową. I uruchomił usługę autokonfiguracja sieci przewodowej?

 

Ustawił usługę w tryb uruchamiania ręcznego, a potem ją uruchomił. Powinna się wyłączyć przy restarcie komputera. Ta usługa nawet nie jest potrzebna do normalnego działania sieci przewodowej, tylko do zebrania statystyk i uwierzytelniania przez RADIUS, z którego oczywiście nie korzystasz. Karty przewodowe są wyłączone i ich w żadnym logu nie widać.

 

Problem w tym, że te komunikaty nie odnoszą się do połączenia bezprzewodowego. Patrz: numer GUID karty:

 

Indeks:							  65539
Nazwa przyjazna dla uľytkownika:				 PoˆĄczenie sieci bezprzewodowej
Nazwa GUID:						  {32BA1B10-1F8F-4ECC-A076-DF2E004BC4A0}
Opis:					    Belkin F6D4050 Enhanced Wireless USB Adapter  - Sterownik miniport Harmonogramu pakietów

 

Tu jest problem z rozłączaniem się sieci bezprzewodowej, czyli połączenia komputer Livebox. ADSL nie ma na to wpływu, bo o ile może się zdarzać rozłączanie na linii Livebox centralka TP (a parametry ADSL są graniczne, widać, że DLM wymusił migrację z 10 Mb/s na 7,5 Mb/s z powodu złego stanu łącza), to nie będzie to generować takich komunikatów.

 

Podaj identyfikatory sprzętu (Windows+R -> devmgmt.msc -> Odpowiednia karta -> Właściwości -> karta Szczegóły -> Identyfikatory sprzętu) oraz wersji zainstalowanego sterownika (Windows+R -> devmgmt.msc -> Odpowiednia karta -> Właściwości -> karta Sterownik). Wystarczy zrobić odpowiednie screeny.

 

Ustawienia karty sieciowej. Wejdź w Windows+R -> devmgmt.msc -> Odpowiednia karta -> Właściwości -> karta Zaawansowane i spisz wszystkie właściwości wraz z ustawionymi wartościami.

 

Pobierz, zainstaluj i uruchom program inSSIDer. Zrób screen z listy sieci:

http://www.metageek.net/products/inssider/

Odnośnik do komentarza

Tylko że Livebox rozłącza się także z komputerem połączonym po kablu. Dziś rano taka sytuacja bez włączonego mojego komputera.Karta przewodowa inny komputer, komunikat ten sam.Czyli nie może odnowić swojego adresu z DHCP I karta została rozłączona I tak zadzwoniliśmy do tepsy po wymianę liveboxa.

http://img15.imagesh...katorsprztu.jpg - Identyfikator sprzętu.

http://img525.images.../sterowniko.jpg - sterownik do karty.

Właściwości karty

Adhoc 802 11n - disable

IEEE 802 11h -disable

Local Mac Network Address - nieobecna

Multimedia/Gaming Environment - disable

Power Saving Mode - CAM

PSP Xlink Mode - disable

Radio On/Off - enable

SSID - DONT Auto - Reconnect

Niestety program nie chce się zainstalować. Mam dokładnie taki komunikat.

http://img69.imageshack.us/img69/383/komunikatv.jpg

Edytowane przez shiris
Odnośnik do komentarza

inSSIDer potrzebuje którejś wersji .NET Framework. Jeżeli problem dotyczy także komputera podłączonego po kablu, to wina Livebox jest bezsporna. Tak samo nie warto już instalować inSSIDer, bo wiemy, gdzie jest problem.

 

Co robisz z Liveboksem, gdy już nie można się połączyć? Restartujesz?

 

Nawiasem mówiąc, parametry łącza są graniczne, ale istnieje sprzęt, który przy takim środowisku wyciągnąłby większą prędkość połączenia (pewnie jakieś pewne 10 Mb/s) niż Livebox. Na Twoim miejscu oddałbym ten router do TP i nie brał nowego, tylko kupił coś lepszego. Zwłaszcza, że za Liveboksa płacisz 10 PLN/miesiąc.

Odnośnik do komentarza

Miałam już zainstalowaną wersję net framework od 2.0 do 3.5 a komunikat taki jak na zdjęciu próbowałam z innego instalatora komunikat ten sam. Tak dotyczy komputera po kablu także, Livebox resetuje i net wraca, sytuacja ma miejsce gdy jest włączony tylko komputer po kablu na dole, są włączone oba komputery, gdy jest włączony tylko ten z kartą bezprzewodową. A powiedz mi jeszcze czemu teraz nie pokazuje się tak jak w starym Liveboxie karta Belkin tylko tak jak pokazałam na obrazku? Może nastąpić rano, wieczorem bez przyczyny. Kiedyś było jeszcze ciekawsze zjawisko mrygało światełko Liveboxa na czerwono, a ja miałam net. On jest bardzo dziwny. Nie wiem też dlaczego zrywa połączenie. A czasem też jest tak, że wszystko się pali na zielono, a netu nie ma.

Odnośnik do komentarza
A powiedz mi jeszcze czemu teraz nie pokazuje się tak jak w starym Liveboxie karta Belkin tylko tak jak pokazałam na obrazku?

 

Prawdę powiedziawszy, nie wiem. Co pokazywane było w komunikacie wcześniej? Możliwe, że to zależy od sterowników karty sieciowej.

 

Naprawdę chcesz mieć dalej Liveboksa? Proponuję kupić jakieś urządzenie na poziomie.

Odnośnik do komentarza

Linia wygląda na słabą, więc polecam kupić router NetGear DG834Gv4 i wgrać nieoficjalne oprogramowanie od DGTeam (http://www.dgteam-mirror.talktalk.net/), które pozwala na monitorowanie działania łącza oraz manipulowanie pewnymi parametrami w celu osiągnięcia wyższych prędkości. Albo kupić modem Siemens SpeedStream 4100 lub 4101 koniecznie Annex A, wgrać automatem firmware od Siemens (http://www.elektroda...19b4bdf#6627751), bo zazwyczaj modem będzie miał okrojone od Efficient Networks, a do tego podpiąć dowolny router, który będzie miał WiFi.

 

Ja mam modem Siemens SpeedStream 4100 oraz router MikroTik RouterBoard RB751G-2HnD, ale on jest dosyć ciężki w konfiguracji.

 

Są szanse na wyciągnięcie na tym łączu pełnych 10 Mb/s, tylko nie wiem, czy masz teraz prędkość obciętą do 7,5 Mb/s przez DLM (wtedy trzeba byłoby pogadać z Orange, żeby wykonali ponowny pomiar możliwości dla tej linii), czy po prostu Livebox nie jest w stanie się wyżej zsynchronizować.

 

Mam nieco lepsze parametry...

 

ADSL Modulation: DSL2PLUS
Downstream Rate (bps): 12442000
Upstream Rate (bps): 1139000
Downstream Attenuation (0.1 dB): 270
Downstream SNR Margin (0.1 dB): 75
Downstream Output Power (0.1 dBm): 0
Upstream Attenuation (0.1 dB): 145
Upstream SNR Margin (0.1 dB): 60
Upstream Output Power (0.1 dBm): 60

 

...i wszystko pięknie działa.

Odnośnik do komentarza

DLM (Dynamic Line Management) to jest system Orange/TP służący do dynamicznego zarządzania łączami ADSL. Ja nie mam do niego dostępu, tylko technicy Orange/TP. Jego najbardziej znanym zastosowaniem jest obcinanie maksymalnej prędkości synchronizacji ADSL dla klientów, dzięki czemu zachowywana jest stabilność połączenia. To nie sztuka dać na takiej - jak, na przykład, Twoja - linii 20 Mb/s, tylko modem będzie miał koszmarne problemy z połączeniem i nie zrobi tego w ogóle albo będzie co chwilę rwał połączenie. Przy 30 dB tłumienia i 6 db SNR Margin to 10 Mb/s jest już graniczną możliwością, nie do osiągnięcia bez dobrego sprzętu.

 

Żeby Orange/TP nie utonęło pod stertą reklamacji i zgłoszeń usterek, to działa taki automat, który na podstawie parametrów łącza obcina możliwą prędkość połączenia do bezpiecznych wartości, przy których połączenie generalnie nie będzie się rwać.

 

Jeżeli masz do Liveboksa podpięty dekoder TV, to prawdopodobnie tego nie przeskoczymy, musi być Livebox.

Odnośnik do komentarza

Ale co miałem wyczytać? Widzę prędkość synchronizacji 9216 kb/s (czyli mniej więcej 7,5 Mb/s), która nie jest żadną standardową, więc założyłem, że masz podpisaną umowę na opcję "do 10 Mb/s" i z powodu słabego modemu lub linii prędkość została ścięta do podanej powyżej. Tylko teraz kwestia tego w jaki sposób została ścięta.

 

Pasmo tną dwie rzeczy.

 

Rate Adaptive, czyli po zerwaniu synchronizacji modem próbuje ponownie nawiązać połączenie, zakładając Target SNR Margin na 6 dB, i po pewnym czasie udaje mu się złapać synchronizację, oczywiście na niższym poziomie niż wcześniej (w końcu zerwanie synchronizacji jest powodowane przez zbyt znaczny spadek wartości SNR Margin). Jeżeli widzisz przy istniejącym, nawiązanym wcześniej, połączeniu SNR Margin poniżej 6 dB, a nie modyfikowałeś konfiguracji modemu/routera w celu zmiany Target SNR Margin, to znaczy to, że w czasie trwania połączenia obniżyły się parametry linii. Jeżeli zrestartujesz modem i po starcie zsynchronizuje się na innej prędkości, to znaczy, że taka była przyczyna ścięcia synchronizacji. Oczywiście, nie ma sensu restartować modemu przy SNR Margin niższym niż 6 dB, bo wtedy prawie na pewno złapie niższe synchro, niż było przez restartem.

 

DLM, a więc automat Orange, który pozwala na uzyskanie stabilności linii. DLM Neostrady jest dosyć agresywny, znam przypadki, gdzie przez słabą linię klienci mieli ścinane pasmo z 10 Mb/s do 2 - 3 Mb/s, ponieważ DLM stwierdził, że nie ma możliwości stabilnego uzyskania wyższej synchronizacji. Okres najostrzejszego działania DLM to pierwsze 10 dni po włączeniu nowej usługi, więc wtedy proponuję go nie denerwować i nie resetować modemu częściej, niż to konieczne. Możesz prosto przekonać się, że to DLM ściął synchronizację, jeżeli po restarcie modemu przy SNR Margin wyższym niż 6 dB, uzyskana synchronizacja jest taka jak wcześniej, a nie jest maksymalna dla zamówionej opcji. Tu zwracam uwagę, że mimo określonej maksymalnej prędkości synchronizacji uploadu na 1312 kb/s, rzadko komu udaje się w Orange przy ADSL2+ taką wartość wyciągnąć, mimo parametrów spokojnie na to pozwalających. Przeważnie jest to 1000 - 1200 kb/s, ja mam teraz 1139 kb/s.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...