zuz Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Dysk WD Elements Desktop 2TB - dane odzyskałam, bo szwankować zaczął stopniowo, a nie padł całkowicie od razu; - windowsowe formatowanie się nie udało; - chkdsk poinformował, że system plików ni stąd ni zowąd z NTFS zmienił się na RAW; - HD Tune benchmarka nie był w stanie przeprowadzić, a error scan przerwałam jak w pierwszych kilkudziesięciu GB znalazł mi pięć uszkodzonych bloków; - ówczesnego SMARTa z CrytalDiskInfo nie zapisałam, ale pokazywał kilkadziesiąt niestabilnych sektorów; - dysk wyzerowałam programem Data Lifeguard Diagnostics (MHDD nie wchodzi w grę, bo nie chcę stracić gwarancji, a dlg działa przez usb); - wciąż nic nie działa, a bad sectory się jeszcze namnożyły: OS : Windows 7 Home Premium Edition SP1 [6.1 Build 7601] (x64) Date : 2013/01/18 13:16:01 -- Controller Map ---------------------------------------------------------- + Intel® 7 Series Chipset Family SATA AHCI Controller [ATA] - ST1000LM024 HN-M101MBB - Slimtype DVD A DS8A8SH -- Disk List --------------------------------------------------------------- (1) ST1000LM024 HN-M101MBB : 1000,2 GB [0/0/0, pd1] - st (2) WDC WD20EACS-11BHUB0 : 2000,3 GB [1/X/X, sa1] (V=1058, P=1021) ---------------------------------------------------------------------------- (2) WDC WD20EACS-11BHUB0 ---------------------------------------------------------------------------- Enclosure : WD Ext HDD 1021 USB Device (V=1058, P=1021, sa1) Model : WDC WD20EACS-11BHUB0 Firmware : 51.0AB51 Serial Number : WD-WCAZA3896014 Disk Size : 2000,3 GB (8,4/137,4/2000,3) Buffer Size : 16384 KB Queue Depth : 32 # of Sectors : 3907029168 Rotation Rate : Unknown Interface : USB (Serial ATA) Major Version : ATA8-ACS Minor Version : ---- Transfer Mode : SATA/300 Power On Hours : 237 godzin Power On Count : 98 count Temparature : 36 C (96 F) Health Status : uwaga Features : S.M.A.R.T., AAM, 48bit LBA, NCQ APM Level : ---- AAM Level : 80FEh [OFF] -- S.M.A.R.T. -------------------------------------------------------------- ID Cur Wor Thr RawValues(6) Attribute Name 01 160 150 _51 000000000561 Częstotliwość pojawiania się błędów podczas odczytu RAW 03 243 170 _21 000000000B19 Czas potrzebny do "rozkręcenia" talerzy dysku 04 100 100 __0 000000000095 Ilość cykli start/stop 05 200 200 140 000000000000 Ilość realokowanych sektorów 07 200 200 __0 000000000000 Częstotliwość błędów podczas pozycjonowania 09 100 100 __0 0000000000ED Liczba godzin pracy dysku 0A 100 100 __0 000000000000 Liczba prób uruchomienia osi napędowej dysku 0B 100 253 __0 000000000000 Liczba prób kalibracji 0C 100 100 __0 000000000062 Llość skończonych operacji start/stop C0 200 200 __0 00000000000A Ilość naprawionych cykli wyłączenia C1 200 200 __0 000000000B75 Ilość cykli do tak zwanej "Landing Zone" C2 114 104 __0 000000000024 Temperatury dysku (ogólna) C4 200 200 __0 000000000000 Liczba remapowanych operacji C5 198 198 __0 000000000338 Liczba sektorów niestabilnych (oczekujących na remapowanie) C6 200 200 __0 000000000002 Ilość nie naprawionych błędów C7 200 200 __0 000000000000 Liczba błędów CRC podczas pracy w trybie Ultra DMA C8 200 200 __0 000000000014 Liczba błędów zapisu Czy wedle państwa fachowej opinii jest jeszcze coś, co mogę spróbować zrobić, czy na tym etapie powinnam uznać, że skoro badsectory na wyzerowanym dysku wciąż się mnożą, to znaczy, że są mechaniczne i to smutny koniec? Jak widać, jeszcze go nie próbowałam remapować. Tylko wydaje mnie się, że badsectory logiczne logicznymi, ale ilość błędów przy odczycie RAW też niesympatycznie wysoka jest, a tu chyba remapowanie nic nie da - ale ja nie wiem, ja się nie znam zupełnie, bardzo proszę o pomoc. (i tak, wiem, jest na gwarancji, mogłam go bez żadnego użerania się wysłać do naprawy, ale drań mi po ambicji pojechał: "jak to, ja nie naprawię? Przecież mam google, wszystko naprawię!" ) Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 wiem, jest na gwarancji, mogłam go bez żadnego użerania się wysłać do naprawy, ale drań mi po ambicji pojechał: "jak to, ja nie naprawię? Przecież mam google, wszystko naprawię!" To wyślij teraz bo z takimi parametrami do niczego się nie nadaje poza wymianą. C5 198 198 __0 000000000338 Liczba sektorów niestabilnych (oczekujących na remapowanie) Odnośnik do komentarza
zuz Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź Odnośnik do komentarza
S1944 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Niestabilne sektory nie stanowią podstawy do wymiany dysku. Gwarancja będzie uznana gdy zostaną remapowane. Nie wykonałaś prawdopodobnie zerowania dysku, lecz jego 0 sektora, lub 100 pierwszych (Quick Erase). Musisz wybrać Full Erase, to jednak potrwa kilka godzin, średnio około 1 minuty na 1 giga dysku. To samo dotyczy testowania dysku. ZAAWANSOWANY TEST WinDlg . Gdy wykryje błędy jest to podstawa do uznania reklamacji. Uruchom test, gdy pojawią się błędy przerwij i odczytaj ponownie SMART dysku, jeśli parametr 05 będzie różny od zera, reklamację Ci uznają. Gdy WinDlg nie wykona remapu, napisz na forum. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Dla ciebie nic nie stanowi podstawy reklamacji nawet to 140 000000000000 Ilość realokowanych sektorów Odnośnik do komentarza
S1944 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Czy masz jakieś kłopoty z czytaniem? Może tak będzie łatwiej: ID Cur Wor Thr RawValues(6) Attribute Name 05 200 200 140 000000000000 Ilość realokowanych sektorów ID 05 Cur 200 Wor 200 Thr 140 RawValues 000000000000 Oznaczenia co która wartość oznacza dostępne są w sieci, natomiast wartość oktalną Raw możesz sobie przeliczyć na dziesiętne. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Spokojnie. Belfegor pierwotnie podał właściwy parametr C5 a później zacytował 05. @S1944 Domyślam się, że masz coś wspólnego z serwisem. I stąd prośba. Zerknij w temat @polin w dziale W7. https://www.fixitpc.pl/topic/15172-blue-screen-win32ksys/page__view__findpost__p__106787 Odnośnik do komentarza
S1944 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Napisałem do Niej na pocztę. Obecnie nie mam nic wspólnego z serwisem, ale znam procedury. To nie ja uznam dany element, za spełniający warunki wymiany. Informuję jedynie czego się spodziewać. Jak widzisz, w cytowanym temacie, Samsung usiłuje dziewczynę oszukać i zapewne nie jest odosobniony w tej praktyce. Poniważ obecny "trynd" w serwisach wymaga istnienia uszkodzonych (remapowanych) sektorów, to można im tą potrzebę zaspokoić. Odnośnik do komentarza
zuz Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 @S1944 WinDlg najpierw próbowałam zrobić quick erase, ale błąd wyskoczył i odmówił współpracy, więc wyzerowałam całkowicie (coś ponad 12 godzin to zajęło). I po i przed zerowaniem zaawansowany test (bo szybki w ogóle się nie przeprowadzał, od razu wyskakiwał error) kończył się tak samo - po kilku minutach informował, że znaleziono too many bad sectors. Powinnam go teraz próbować remapować jeszcze? Walczę z tym dosyć zawzięcie, bo chcę mieć pewność, że wszystkie opcje wykorzystałam i dysk faktycznie jest do wymiany - byłoby mi niezmiernie głupio, jakbym go oddała do serwisu tylko po to, żeby się dowiedzieć, że takie sobie zerowanie czy coś, co mogę w domu zrobić, naprawiłoby wszystkie problemy. edit: a propos warunków reklamacji - na stronie WD informują, że przy zakładaniu zgłoszeń RMA trzeba zaznaczyć przyczynę, a jedną z możliwych opcji są właśnie błędy analizy SMART - błędów tutaj dostatek, jak mniemam. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Czy masz jakieś kłopoty z czytaniem? Może tak będzie łatwiej: Oczywiście, że mam kłopoty z czytaniem. Ale moje kłopoty z czytaniem nie zmieniają faktu, że dysk nadaje się na złom. Powiem więcej nie zmienia to faktu, że serwisy wszystkich krajów świata lecą w kulki (delikatnie mówiąc). Samsung usiłuje dziewczynę oszukać i zapewne nie jest odosobniony w tej praktyce. Takie czasy. Wszyscy oszukują, nie ma gdzie złożyć reklamacji. Odnośnik do komentarza
S1944 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zuz Podstawą uznania gwarancji są błędy dysku znalezione ich programem WinDlg. Zapisz numery błędów (Error Code), lub ich opis i to jedynie podawaj w RMA. W okresie gwarancji dysk ma działać bezbłędnie, bez żadnej Twojej ingerencji. Zastanów się natomiast czy występować o naprawę gwarancyjną, czy żądać wymiany na nowy w sklepie(?) na podstawie niezgodności z umową - dysk nie nadaje się do celów, w jakich był zakupiony, gdyż nie przechodzi testów producenta(WinDlg). Powodzenia. Odnośnik do komentarza
zuz Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Ok, dzięki wielkie. Jeszcze tylko jedna rzecz mnie w takim razie zastanawia. WinDlg przy przeprowadzaniu testów pokazuje błędy, a w analizie SMART wartości liczbowe są takie same, jak te co podałam wcześniej, czyli marne. A mimo to program, w tej właśnie analizie SMART, informuje, że wszystko jest ładnie pięknie, 100% healthy i zielone ptaszki. Nie wiem, może to mieć w ogóle jakieś znaczenie? Bo nie do końca ogarniam, dlaczego mi wmawia, że działa, jak nie działa. Odnośnik do komentarza
S1944 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Przyczyną może być uszkodzony kontroler dysku, bady w strefie serwisowej dysku, błędy ROM dysku i inne możliwe do ustalenia specjalistycznym sprzętem. Dla Ciebie i serwisu istotne jest iż program diagnostyczny WD wykrywa błędy dysku. Odnośnik do komentarza
zuz Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Mały apdejt, bo nie lubię niedokończonych tematów: WD okazało się bezproblemowe, i bez żadnych dalszych pytań, w dziesięć dni po wysyłaniu im złoma, dostałam nowy dysk, a że mojego modelu widocznie na składzie nie mieli, to nawet nowszy, co usb 3 posiada. Obsługa gwarancyjna WD, polecam Dziękuję jeszcze raz wszystkim za wsparcie! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi