Skocz do zawartości

Wirus Policja - po użyciu ComboFix


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem często jak widzę występujący...

Niestety wiedziony podpowiedziami szybkiej naprawy użyłem ComboFix-a ( 2 razy :( .. ) a blokada nadal występuje.

Dopiero po błędnej decyzji i braku efektów trafiłem tutaj, doczytałem i wiem że zrobiłem żle :(

Ale może jest nadzieja ?

Pobrałem OTLa, od tego powinienem zacząć....

Poniżej logi z ComboFix-a i OTL

Uprzejmie proszę o pomoc...

pozdrawiam

ComboFix1.txt

ComboFix2.txt

Extras.Txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Logi z OTL są zrobione z poziomu złego konta, czyli wbudowanego w system Administratora a nie konta użytkownika TMA72:

 

Computer Name: PN003 | User Name: Administrator | Logged in as Administrator.

 

To oznacza mniejszą widoczność elementów infekcji. Logi muszą być stworzone z poziomu konta na którym wystąpił problem. Zastartuj do Trybu awaryjnego > zaloguj się na konto właściwego użytkownika > zrób nowe raporty z OTL.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

W wierszu polecenia masz uruchomić OTL. Ale pierwsza sprawa to jego lokalizacja, uruchamiałeś program ze ścieżki konta Administrator:

 

C:\Documents and Settings\Administrator\Pulpit\OTL.exe

 

Ta ścieżka pewnie nie będzie dostępna z poziomu konta TMA72. Zaloguj się tymczasowo na Administratora i przenieś OTL.exe z Pulpitu wprost na dysk C. Następnie zaloguj się na konto TMA72, w wierszu polecenia wpisz komendę C:\OTL.exe i ENTER. Uruchomi się program, zrób logi i dostarcz tu.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\Documents and Settings\TMA72\wgsdgsdgdsgsd.exe
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\dsgsdgdsgdsgw.pad
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\dsgsdgdsgdsgw.js
C:\Documents and Settings\TMA72\Menu Start\Programy\Autostart\runctf.lnk
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Ask
C:\WINDOWS\0
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winmgmt\Parameters]
"ServiceDll"=hex(2):"%SystemRoot%\system32\wbem\WMIsvc.dll"
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2]
 
:OTL
IE - HKU\S-1-5-21-2031393981-2624961115-777813318-1005\..\SearchScopes\{56256A51-B582-467e-B8D4-7786EDA79AE0}: "URL" = "http://www.mywebsearch.com/jsp/cfg_redir2.jsp?id=GRfox000&fl=0&ptb=wwpYKXdMR2T28aa7P652YA&url=http://search.mywebsearch.com/mywebsearch/dft_redir.jhtml&st=sb&searchfor={searchTerms}"
IE - HKU\S-1-5-21-2031393981-2624961115-777813318-1005\..\SearchScopes\{7C48AA1F-C994-426C-9899-3DBDB318AD3C}: "URL" = "http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=&src=crm&q={searchTerms}&locale=&apn_ptnrs=&apn_dtid=OSJ000&apn_uid=8842B61F-3D92-4265-8957-8D17AA847D1C&apn_sauid=CBA0265D-3962-4B05-AA31-69A664D0DCBC"
O4 - HKU\S-1-5-21-2031393981-2624961115-777813318-1005..\Run: []  File not found
O16 - DPF: {68282C51-9459-467B-95BF-3C0E89627E55} "http://www.mks.com.pl/skaner/SkanerOnline.cab" (Reg Error: Key error.)
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} "http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_37-windows-i586.cab" (Reg Error: Value error.)
O16 - DPF: {CAFEEFAC-0015-0000-0000-ABCDEFFEDCBA} "http://java.sun.com/update/1.5.0/jinstall-1_5_0-windows-i586.cab" (Reg Error: Key error.)
DRV - File not found [Kernel | Auto | Stopped] -- system32\DRIVERS\zumbus.sys -- (zumbus)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\DOCUME~1\ADMINI~1\USTAWI~1\Temp\catchme.sys -- (catchme)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\DOCUME~1\TMA72\USTAWI~1\Temp\__Samsung_Update\ADDMEM.SYS -- (ADDMEM)
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart. Opuść Tryb awaryjny, system powinien zostać odblokowany.

 

2. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras).

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Hmm..a mogę poprosić Cię o podpowiedź dla dyletanta, jak to zrobić ?? już wiem...ehh wystarczy pomyśleć...

 

edit: dałem radę...właśnie się wykonuje, zaraz wrzucę loga :)

edit: Odblokowany !!! :thumbsup: ... a co z nieszczęsnym combofixem na koncie Adm ? Poniżej log po udanym "zabiegu" z normalnego uruchomienia na TMA72

Pytanie na przyszłość, czy Sandboxie zaradzi łapaniu tego ścierwa ?? Avast to przepuszcza.... :wacko:

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza

Wklej zawartość skryptu do Notatnika i zapisz sobie wprost na dysku C plik z tym. Następnie: start w Trybie awaryjnym z Wierszem polecenia na zainfekowane konto. Uruchamiasz w linii komend polecenie notepad, co uruchomi Notatnik. W Notatniku otwórz plik ze skryptem. Następnie w linii komend uruchom OTL tak jak poprzednio i przeklej z Notatnika do okna OTL skrypt, klik w Wykonaj skrypt. A dalej to jak mówiłam wcześniej.

 

 

EDIT: Zedytowałeś post. Ja teraz wychodzę i mnie nie będzie przez kilka godzin. Potem zanalizuję dane.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wykonaj teraz:

 

1. Drobna poprawka. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Reg
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Shell"=-
 
:Files
C:\Documents and Settings\TMA72\Dane aplikacji\msconfig.dat
C:\Documents and Settings\TMA72\Dane aplikacji\msconfig.ini
C:\Documents and Settings\TMA72\ms.exe
C:\Documents and Settings\TMA72\Sa__aßHr.URL
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\SpeedBit
C:\Documents and Settings\TMA72\Dane aplikacji\SystemGadgets
C:\Documents and Settings\TMA72\Dane aplikacji\uniblue
C:\WINDOWS\0

 

Klik w Wykonaj skrypt. Tym razem nie będzie restartu.

 

2. Odinstaluj w prawidłowy sposób ComboFix, co wyczyści też foldery Przywracania systemu. Przenieś go z konta Administrator na dysk C. Start > Uruchom > wklej komendę:

 

C:\ComboFix.exe /uninstall

 

Następnie: w OTL uruchom Sprzątanie i przez SHIFT+DEL skasuj katalog C:\WINDOWS\erdnt.

 

3. Zainstaluj Malwarebytes Anti-Malware (przy pytaniu o typ wersji wybierz darmową a nie komercyjną). Zrób pełne skanowanie. Jeżeli coś zostanie wykryte, przedstaw raport.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

1. To już odpadki po adware i infekcjach. Usuń wszystko z wyjątkiem KMService.exe (RiskWare.Tool.CK), to ... ekhm ... "cukier" do Office. Po usuwaniu ponów czyszczenie folderów Przywracania systemu.

 

2. Wyrzuć stary Adobe Reader i wszystkie Java, zaktualizuj produkty Mozilla i Skype: KLIK. Wg raportu obecnie posiadasz wersje:

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216033FF}" = Java™ 6 Update 37

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83217009FF}" = Java 7 Update 9

"{3248F0A8-6813-11D6-A77B-00B0D0150000}" = J2SE Runtime Environment 5.0

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A81200000003}" = Adobe Reader 8 - Polish

"{EE7257A2-39A2-4D2F-9DAC-F9F25B8AE1D8}" = Skype™ 5.10

"Mozilla Firefox 17.0.1 (x86 pl)" = Mozilla Firefox 17.0.1 (x86 pl)

"Mozilla Thunderbird (3.1.7)" = Mozilla Thunderbird (3.1.7)

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...