polin Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 (edytowane) A jak zrobie te zerowanie, to potem moge go oddac na gwarancje w razie niepowodzenia, czy juz wtedy mi na pewno nie uznaja, bo to bedzie moja ingerencja w dysk? I czy usuwaja sie wtedy wszystkie partycje? I ponawiam pytanie o te wstrząsy, skąd się to mogło wziąć? I który to parametr w smarcie o tych wstrzasach? Chcialabym to porownac z poprzednim testem. Edytowane 9 Stycznia 2013 przez polin Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 (edytowane) A jak zrobie te zerowanie, to potem moge go oddac na gwarancje w razie niepowodzenia, czy juz wtedy mi na pewno nie uznaja, bo to bedzie moja ingerencja w dysk? Dysk możesz oddać na gwarancje. Zerowanie usuwa wszystko. Nie ma nic. zadnych partycji. Czysty dysk ze sklepu. I ponawiam pytanie o te wstrząsy, skąd się to mogło wziąć? A skąd mnie to wiedzieć? Ja nie jestem właścicielem lapka. A poza tym, nie zwracaj na to szczególnej uwagi, dysk poprostu może mieć wadę. Resztę wątpliwości rozwiąże Wiesław. Z własnego doświadczenia dodam - pracowałem spokojnie na gorszym technicznie dysku i nic sie nie wydarzyło. Faktem jest że miałem stracha czy pewnego dnia nie siądzie. Ale on jakby wyczuwał mój strach i nie siadł do dzisiaj. A jest w gorzszym stanie jeśli chodzi o wolne sektory od Twojego. Edytowane 9 Stycznia 2013 przez Belfegor Odnośnik do komentarza
polin Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 To chyba najpierw sprobuje z tym zerowaniem, jeżeli może to pomóc, ale to juz nie dzisiaj. A później jeśli nic to nie da, to oddam go na gwarancje. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 A później jeśli nic to nie da, to oddam go na gwarancje. Nie tak od razu. Najpierw zrobisz zerowanie. potem remap (wszystko masz opisane) potem zrobisz skan po remapie i przedstawisz wyniki. Tak sie możemy umówić. Odnośnik do komentarza
polin Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 (edytowane) Ok. To już jutro. Tylko powiedz mi jak potem stworzyć partycje na nowo. Tego jeszcze nie umiem Aha, i gdzies wyczytalam, ze zerowanie moze jeszcze bardziej uszkodzic dysk. Ile w tym prawdy? I czy na pewno nic sie nie stanie jak usune te partycje recovery? Wkoncu po coś mi ją zainstalowali. @Sama znalazlam parametr 191 ze smarta to jest ten o wstrzasach. I znalazłam jeszcze na innym forum cos takiego : "zapomniałem dodać że dysk z tym statusem Atrybut ID 191 ( BF ) G-sense error rate Częstotliwość błędów w wyniku oddziaływania przeciążenia. traci gwarancję, niestety bo niby z winy użytkownika" "No ładnie, a niby mój dysk ma 5 lat gwarancji. To w zasadzie na nic mi ona" "spoko na pw ci napisze co i jak w razie czego bez większych sztuczek gwarancja będzie obowiązywała. oficjalnie nie wypada, przecież szkoda gwarancji" Czy ktos rozumie co to za "sztuczka"? Podejrzewam, ze to cos nielegalnego? Edytowane 9 Stycznia 2013 przez polin Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 (edytowane) I który to parametr w smarcie o tych wstrzasach? Chcialabym to porownac z poprzednim testem. Att 191. Od poprzedniego skanu i smarta przybyło Ci 13. Tu masz cytat z opisu: 191 - BF - G-sense error rate - Ilość błędów spowodowanych wstrząsami, lub wibracjami. Powodem mogą być wibracje dysku z powodu niezbyt dokładnego zamocowania. Czy korzystając wcześniej z lapka nie czułaś delikatnego drżenia? Kobiece dłonie są bardziej wyczulone. Tak czy inaczej gdybyś reklamowała ten dysk to pilnuj tego aby zwrócić uwagę na to, że ten parametr zbyt szybko rośnie. Z prostego liczenia wychodzi, że wstrząs lub zarejestrowana wibracja pojawia się co około 1,5 godziny. Widzę edycję: Aha, i gdzies wyczytalam, ze zerowanie moze jeszcze bardziej uszkodzic dysk. Ile w tym prawdy? Fałsz. Pamiętaj, że nie wykonujesz zerowania przez 2xF4 tylko przez komendę erase + enter + zgoda. Potem F4 -> strzałka na dół do Remap -> spacją zmieniasz na ON -> F4. I czy na pewno nic sie nie stanie jak usune te partycje recovery? Wkoncu po coś mi ją zainstalowali. Tam masz obraz do instalacji systemu ale z całym badziewiem Samsunga i sterownikami. Edytowane 9 Stycznia 2013 przez wieslaw531 Odnośnik do komentarza
polin Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Trudno powiedziec czy cos czulam, raczej nie zwracalam na to uwagi. Cos tam jakby pracuje pod spodem, ale to pewnie normalne. Teraz bede to monitorowac, a w ktorym miejscu mozna spodziewac sie takiej wibracji, w okolicach touchpada czy gdzies bardziej z tyłu? Nie bardzo wiem gdzie lezy dysk. Edytowalam swój wczesniejszy post, prosilabym o rzucenie okiem. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 w ktorym miejscu mozna spodziewac sie takiej wibracji, w okolicach touchpada czy gdzies bardziej z tyłu? Nie bardzo wiem gdzie lezy dysk. Odwróc wyłaczonyego alpka do góry nogami i zrób zdjęcie. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 (edytowane) Dysk jest zamontowany pod spodem - chyba powinna być klapka ze śróbką. Jeżeli wibruje to powinno być czuć jak oprzesz stabilnie dłoń na biurku i bardzo lekko palce przytkniesz do obudowy np. od góry. Testujesz dłużej wcześniej włączając jakieś długie operacje dyskowe (np. testowa kopia dużej ilości plików - później do kasacji). To może być fabryczna wada dysku. Klient zazwyczaj jest na pozycji przegranej. A jakie to sposoby - nie wiem. Raczej związane z ingerencją w dysk. Tylko absolutnie nie wierz w to, że kasuje takie dane hddregenerator lub coś podobnego. ON ROZWALA DYSK. EDYTA Masz teraz zainstalowany system z płyty. Czy aktywowałaś system czy jest automatycznie aktywowany. Komputer PPM -> właściwości - co tam jest na dole? Pytam bo nie wiem czego dotyczy klucz aktywacyjny - partycji recovery czy również instalki z płyty. Jeżeli wyzerujesz dysk i będziesz chciała go reklamować to zawsze możesz powiedzieć, że miałaś infekcję i wyczyściłaś całkowicie dysk. Edytowane 9 Stycznia 2013 przez wieslaw531 Odnośnik do komentarza
polin Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Chyba automatycznie, bo nic nie musialam wpisywac. "system windows jest aktywowany" Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 To bardzo dobra informacja bo klucz licencyjny dotyczy tej płyty. Spokojnie możesz zerować cały dysk. Odnośnik do komentarza
S1944 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Może wyjaśnijmy kilka mitów na temat dysków i ich naprawy. Program MHDD nie jest cudownym panaceum na wszystkie kłopoty z dyskiem. Wersja 4.6 jest nieco bardziej ograniczono od wersji 4.5(terminal), choć nieco bardziej popularna. Zerowanie NIE naprawia dysku, pozwala natomiast na likwidację błędów logicznych systemu plików. Zerowanie powoduje przemagnesowanie nośnika w obrębie sektora i zapis informacji o sektorze, oraz poprawnej sumy kontrolnej. Przy uszkodzeniu fizycznym talerza zerowanie może zakończyć żywot dysku i uszkodzić głowice. Tzw. "wolne sektory" nie oznaczają iż dysk(talerz) w tych miejscach zwalnia., lecz iż suma kontrolna sektora wyliczona z odczytanych danych jest inna od zapisanej na dysku. Następuje ponowny odczyt i jeśli kilka prób odczytu nie da efektu, sektor jest zapisany jako "BAD". Remap polega na zaznaczeniu położenia uszkodzonego sektora w Service Area(S.A.) dysku oraz wpisaniu danych tego sektora w sektor zapasowy. W przypadku Polin zerowanie dysku nie ma sensu gdyż parametry 1 i 11 wskazują na kłopoty z mechaniką dysku, 191 natomiast świadczy albo o rzutach laptopem, albo o wadliwym czujniku. Skoro wszystko działa zostaw dysk w spokoju, sprawdzaj jedynie parametry 1 i 11. Gdy zaczną rosnąć oddaj laptop na gwarancję. Usunięcie kilku wolnych sektorów nie wymaga zerowania całego dysku, wystarczy Erase Delays w MHDD dla cierpliwych, lub zapisanie adresów psotników i kopia, zapis zer, zapis jedynek i wpis kopii do określonego sektora, np. przy pomocy DMDE. Jeśli dysk nie ma widocznych uszkodzeń mechanicznych parametr 191 jest nieistotny dla uznania gwarancji. Odnośnik do komentarza
polin Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Kazdy radzi co innego To w razie podwyzszenia tych parametrow co mam powiedziec oddajac go na gwarancje? Skoro nie ma zadnych widocznych objawow, bo system dziala, poza tymi zlymi wynikami z mhdd, a to podobno za malo, zeby oddac go na gwarancje. Tylko, ze ja nie wiem co tam jest widoczne na tym dysku, a oni moga mi wmowic, ze to na pewno moja wina, bo ja zadnych dowodow nie mam ze nim nie rzucalam. Odnośnik do komentarza
S1944 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Gwarancje masz na laptopa, a nie poszczególne podzespoły. Zapisz wartość Atrybutu #1 03-01-2013 było 550, a 09-01 już 568. Świadczy to o degradacji powierzchni talerza dysku. Zrób zdjęcia laptopa z obu stron, oraz z otwartym i ekranem i działającym systemem, aby udokumentować brak uszkodzeń mechanicznych, przed oddaniem go na gwarancję. Przeczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic960084.html i zwróć uwagę na komendę "MAKE BAD". Zaznaczając tak zerowy sektor dysku spowodujesz niemożność odczytu dysku. Nie jest to oszustwo, gdyż stan dysku kwalifikuje go do wymiany i wykonać to można po ewentualnym odrzuceniu reklamacji. Ty nie musisz diagnozować stanu laptopa. Powodem reklamacji może być konieczność reinstalacji systemu. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Gwarancje masz na laptopa, a nie poszczególne podzespoły. Mylisz się. Dysk jest integralną częścią lapka i tak samo podlega gwarancji. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) @polin Do kiedy masz gwarancję na lapka? @S1944 Ze zrobieniem zdjęć przed oddaniem na gwarancję pomysł dobry. System działa bo reinstalowany. Można to podać jako powód reklamacji. Natomiast działania na dysku związane z Erase Delays czy MAKEBAD mogą spowodować, że system padnie a poza tym takie niestandardowe operacje (MAKEBAD) wymagają od usera pewnej wiedzy. Uważam, że dysk (lapek ) zdecydowanie kwalifikuje się do reklamacji bo to bomba z opóźnionym zapłonem tylko nie wiadomo czy lont już odpalony. Autorka tematu powinna bardzo pilnować robienia kopii danych jeżeli chce go jeszcze używać. Edytowane 10 Stycznia 2013 przez wieslaw531 Odnośnik do komentarza
polin Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Jeżeli gwarancja jest na 2 lata to do października. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Musisz zdecydować co robić. Chcesz dalej używać i ryzykować czy możesz obyć się bez niego przez czas trwania naprawy gwarancyjnej. Nie rozumiem "Jeżeli". Odnośnik do komentarza
polin Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 No bo nie mam nigdzie napisane ile, a na stronie jest napisane ze 24 miesiace to podejrzewam, ze tyle. Musze sie zastanowic, tylko z jednej strony piszecie zeby zrobic zerowanie, a z drugiej ze to nie ma sensu. Z jednej piszecie, ze mi nie uznaja gwarancji bo tego parametru 191 nigdy nie uznaja, bo to niby wina uzytkownika, a z drugiej ktos pisze ze jednak uznaja, bo to nie tylko ten parametr. Czy ten dysk moze paść w kazdej chwili? Mam sesje zaraz na uczelni, a potrzebny mi laptop do nauki i mam watpliwosci Jeszcze wczoraj mialam robic zerowanie, dobrze ze nie zaczelam tylko z tym poczekalam.. Aha, dodam tez ze w miejscu dysku od góry wydziela sie cieplo, wydaje mi sie ze wczesniej tego nie bylo. Chociaz moze teraz to jestem juz przeczulona na tym punkcie. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Tak może paść. Możesz nie odpalić systemu jak w temacie. Może jednak jeszcze działać dzień, miesiąc, rok lub 10 lat. Może powodować problemy, błędy w aplikacjach itp. Producent lapka zna typowe problemy dla konkretnych modeli (zastosowane komponenty) i czasami bez dyskusji naprawia. To tak jak w info o wadach w konkretnych modelach samochodów i np. z konkretnej serii wyprodukownej w danym kraju. Jeżeli dalej będziesz używać - kopiuj regularnie dane. I pamiętaj o bezpiecznym usuwaniu sprzętu bo możesz stracić również to. Edytowane 10 Stycznia 2013 przez wieslaw531 Odnośnik do komentarza
polin Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) To chyba zadzwonie w poniedzialek i bede sie modlic zeby jak najszybciej mi go odesłali. Tylko jak to wyglada, bo nigdy nic nie oddawalam na gwarancje, a czytalam, ze dzwoniac trzeba powiedziec w czym lezy problem + do pudelka wlozyc kartke z opisem problemu. Mam cos mowic o tych bledach w parametrach, bluescreenie i ze robilam te skany mhdd? Zalaczac te zdjecia (skanow, obudowy i wlaczonego laptopa)? Nie wysmieja mnie ze oddaje im pozornie sprawny laptop? Jeszcze jedno, czy potrzebuja mojej plytki z windowsem? Dziekuje za poswiecenie mi tyle czasu W razie jakis watpliwosci jeszcze sie odezwe. Kopiowalam teraz spory plik na pendrive i odczuwam wibracje w miejscu dysku i wydziela sie cieplo. Podczas normalniej pracy tak sie nie dzieje. Takze sprawdzaja sie podejrzenia. Edytowane 10 Stycznia 2013 przez polin Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Kiedyś reklamowałem grafikę. Zadzwoniłem i zapytałem co mam dostarczyć i jak + również w jakiej formie info o usterce. Poszło bez problemów. To nie jest pozornie sprawny laptop. To laptop po reinstalacji systemu - co mogą sprawdzić. I to jest powód reklamacji ze wskazaniem na wady dysku. Zapytaj jakie informacje i dane masz dołączyć do reklamowanego sprzętu. A płyty nie dołączaj - chyba, że tego zażądają ale zaznacz w przesyłce. Odnośnik do komentarza
Anonim8 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) A płyty nie dołączaj - chyba, że tego zażądają ale zaznacz w przesyłce. Pod żadnym pozorem to jest dodatkowe wyposażenie lapka i nie ma związku ze sprawą. Kopiowalam teraz spory plik na pendrive i odczuwam wibracje w miejscu dysku i wydziela sie cieplo. Podczas normalniej pracy tak sie nie dzieje. Takze sprawdzaja sie podejrzenia. To niekoniecznie musi się kwalifikować jako objaw usterki dysku. U mnie jak otworzę kilka kart w FF też tak jest. Jak ściągam duży plik podobnie. A dysk nie ma takich objawów. Edytowane 10 Stycznia 2013 przez Belfegor Odnośnik do komentarza
polin Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 (edytowane) Zadzwoniłam na gwarancje i kazali mi przeskanować jakims HD TUNE i podać im wynik bad sectorow. Zapytałam czy nie może być MHDD to powiedzieli, ze oni z tego nie korzystają. PRzeciez ja nie mam bad sectorow :/ I Powiedzieli, że reinstalacja systemu to nie jest powod do oddania laptopa na gwarancje... Edytowane 15 Stycznia 2013 przez polin Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 (edytowane) Skoro tacy cwani to zrób im niespodziankę. 1. Pobierz HDTune - zainstaluj - uruchom - Klik w Error Scan - odptaszkuj Quick scan - Start. 2. Zminimalizuj HDTune i w tym czasie działaj na jakichś aplikacjach tak aby głowice dysku musiały miądlić po dysku - to powinno pogorszyć uzyskane wyniki. 3. Zrób fotkę i spisz wyniki. 4. Następnie odpal Benchmark i tak jak w p.2 działaj na aplikacjach. Powinno być źle. Fotka jako dowód. Mówisz, że niczego nie robiłaś tylko patrzyłaś na efekty. 5. Pokaż obrazki to ocenię czy dobrze wyszły tak aby ich zaspokoić. 6. Pobierz CrystalDiskInfo i wykonaj SMART dysku - pokaż obrazek. SMART jest ogólnie znaną technologią i dupki nie powinni tego kwestionować. Będzie mulić ale tym się nie przejmuj. Mają wyjść ładne obrazki i wyniki. Potem zobaczymy Edytowane 15 Stycznia 2013 przez wieslaw531 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się