Before Opublikowano 17 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Witam. Niedawno pojawił się u mnie problem z restartami sieci. Zacząłem notowac godziny wystapienia takich restartow i obliczylem ze występują one co 100 minut. Czym moze byc to spowodowane? Czy jest to spowodowane jakims ustawieniem routera? Czy moze bardziej jakims problemem z siecia? Załączam wymagane pliki. http://n1.netalyzr.icsi.berkeley.edu/summary/id=43ca253f-708-a6d6775a-0be2-4e7c-b155 Prosze o szybka odpowiedz. Z góry dziękuje. net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Na komputerze nie widzę nic anormalnego. Możesz jeszcze dla pewności dać logi z OTL: https://www.fixitpc.pl/topic/61-diagnostyka-ogolne-raporty-systemowe/ Masz dostęp do konfiguracji routera? Jakie to urządzenie? Szukałbym przyczyny albo w praktykach dostawcy (TP/Orange na łączach kablowych resetuje sesję PPP co 24 godziny, a tym samym adres IP, na kilka sekund pozbawiając w ten sposób użytkownika połączenia z siecią), albo właśnie w konfiguracji routera. Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Logi z OTL w załączniku. Dostep do konfiguracji routera posiadam. Jest to TP-LINK WR542G. Wydaje mi sie także ze problem tkwi w konfiguracji routera ;/ Dla jasnosci dodam ze IP mam niezmienne. OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Drobne śmieci w postaci adware w przeglądarkach (v9), ale nic poza tym, w szczególności nic, co mogłoby wpływać na działanie połączenia internetowego w opisany przez Ciebie sposób. http://www.fixitpc.p...7664#entry57664 Pobierz AdwCleaner, zaprezentuj log z opcji "Search". Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Log z adw w załączniku. AdwCleanerR1.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Ok, odpal AdwCleaner z opcji "Delete". Usunie szczątki po v9 z Internet Explorera. Potem dostań się do routera i zrób screeny z zakładek Status, wszystkiego w Network oraz System Tools Log i Statistic. Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Odpalilem opcje delete. Screeny w załączniku. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Tutaj znowu nic interesującego. Proponuję zgłosić problem dostawcy. Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 No wlasnie zglosilem, poniewaz naprawde nie wiem co sie dzieje a wyliczanie godzin "kickow" na kartce troche mija sie z celem. Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 A mam jeszcze pytanko czy moze byc to spowodowane zmiana routera na inny? Byc moze moja karta sieciowa nie wspolgra odpowiednio z tym routerem? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Wątpię. Problem jest zbyt cykliczny. Zdarzają się zerwania połączeń przy występujących konfliktach adresów MAC lub IP, ale to się dzieje cały czas, ewentualnie po zaistnieniu jakichś szczególnych okoliczności, jak podpięcie kolejnego komputera, ale to nie jest okresowe i tak. Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Czyli ze nie istnieje taka mozliwosc? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Nie spodziewam się, żeby to była przyczyna. Możesz na próbę zresetować router do ustawień domyślnych, potem ręcznie skonfigurować go od nowa i sprawdzić, jak działa. Tylko jedna uwaga: najpierw musisz podjąć decyzję, czy jesteś w stanie samodzielnie skonfigurować swojego TP-Linka. Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 To znaczy jest to moj stary router bo mialem inny ale zepsul sie najprawdopodobniej. Ten musialem zrestartowac do fabrycznych i ustawic go samodzielnie. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Nie jest dla mnie do końca jasne, co rozumiesz przez: problem z restartami sieci Tracisz połączenie ze swoim routerem, czy router rozłącza się z dostawcą? Ponieważ używasz WiFi nie można wykluczyć, że jakiś sąsiad robi ci kawał np. w ten sposób. W dodatku nie znalazłem w logu nic na temat zabezpieczenia sieci. I jeszcze jedno: w logu adres twojego routera to 192.168.1.2 a na zrzutach z konfiguracji TP-Linka 192.168.1.110. Czy coś zmieniałeś w międzyczasie? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 W dodatku nie znalazłem w logu nic na temat zabezpieczenia sieci. Bo to XP. Nie znalazłem szybkiej metody na odfiltrowanie z XP takich danych. A nieszybkiej od dwóch lat nie chce mi się dopisać. Before - daj screen z programu inSSIDer z listy sieci. Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Screen z inSSIDer w załączniku. W dodatku napisalem z tym problemem do dostawcy i otrzymałem nastepującą odpowiedź: Nie jest możliwe aby połączenie restarowało się co 100 min. Urządzenia w przypadku braku odpowiedzi bramy mają maksymalny czas restartu 900 s. czyli 15 min. Nasz serwer nie odświeża połączeń. Może to być jakieś złośliwe oprogramowanie albo zdalny serwer. Tracisz połączenie ze swoim routerem, czy router rozłącza się z dostawcą? Ponieważ używasz WiFi nie można wykluczyć, że jakiś sąsiad robi ci kawał np. w ten sposób. W dodatku nie znalazłem w logu nic na temat zabezpieczenia sieci. I jeszcze jedno: w logu adres twojego routera to 192.168.1.2 a na zrzutach z konfiguracji TP-Linka 192.168.1.110. Czy coś zmieniałeś w międzyczasie? Nie. Nic nie zmienialem. Nic nie ruszalem. Moze w tym tkwi problem? Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 OK, mamy już przynajmniej jasność w kwestii zabezpieczenia twojej sieci WiFi. Jest dobrze, jeśli jeszcze hasło jest odpowiednio silne (nie jakiś "domek" lub "ala123") to nikt obcy nie powinien mieć do niej dostępu. Co oczywiście nie wyklucza złośliwego rozłączania metodą, którą podałem w linku powyżej. W dalszym ciągu nie wiem, jak wyglądają te, jak je nazwałeś, "restarty sieci". Może spróbuj połączyć się z routerem po kablu. Jeśli nie zaobserwujesz problemów (nie będzie przerw w działaniu sieci co 100 minut) to możemy założyć, że wina nie jest po stronie dostawcy, a coś nie jest w porządku pomiędzy TP-Linkiem a twoim kompem. I w dalszym ciągu męczą mnie te różne adresy IP bramy - w logu i w konfiguracji routera. Może przez pomyłkę podłączyłeś się do nieswojej sieci? Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Nie no podlaczylem sie do swojej sieci napewno. Jestem pewien, Chociazby wpisujac haslo, ktore jest trudne. Restart taki wyglada ze przez 10 sekund nie mam internetu. Nie bylo by problemu gdyby nie lag w grze MMO podczas tego przez co poprostu moja postac ginie. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 OK, mamy już przynajmniej jasność w kwestii zabezpieczenia twojej sieci WiFi. Jest dobrze, jeśli jeszcze hasło jest odpowiednio silne (nie jakiś "domek" lub "ala123") to nikt obcy nie powinien mieć do niej dostępu. Co oczywiście nie wyklucza złośliwego rozłączania metodą, którą podałem w linku powyżej. O ile ktoś zna hasło do tej sieci (czyli jest zgodność szyfrowania), to może wysyłać DeAuth. Proponuję otworzyć sobie dwa okna cmd. W jednym wpisać ping -t 8.8.8.8, w drugim ping -t 192.168.1.110 (o ile taki jest teraz adres Twojego routera) i czekać, aż się połączenie zerwie. Wtedy będziemy wiedzieć, czy tracisz połączenie z samym routerem (wynikiem będzie Upłynął limit czasu żądania w obu oknach), czy tylko routera z Internetem (wtedy w.w. komunikat pojawi się tylko w oknie, z którego pingowany jest serwer 8.8.8.8). Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Za każdym razem wpisujesz hasło? Podłącz się kablem i wykonaj w konsoli polecenie "ipconfig" i wrzuć tu jego wynik. O ile ktoś zna hasło do tej sieci (czyli jest zgodność szyfrowania), to może wysyłać DeAuth. Nie chcę się spierać, ale według autora tamtego poradnika znajomość hasła nie jest wymagana. Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 @gajowy Nie nie wpisuje za kazdym razem hasla. @DawidS28 Nawet jezeli mam internet tak jak w tej chwili to czasami wyskakuje w obydwoch oknach Upłynął limit czasu żądania (Nie równoczesnie). W sytuacji takiego restartu za chwile dam znac i edytne post, poniewaz wg moich wyliczeń nastąpi tak owy o 23:58. Edit. Podczas restartu ten komunikat wyskoczyl mi tylko przy otwartym cmd z komenda ping -t 8.8.8.8 Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Nie chcę się spierać, ale według autora tamtego poradnika znajomość hasła nie jest wymagana. Autor prawdopodobnie wychodzi z założenia, że aircrack złamie hasło. W WEP zrobi to praktycznie od ręki, z WPA/WPA2 będzie to "trochę" trudniejsze, natomiast przy PreShared Key wystarczy przechwycić inicjalizację połączenia, żeby mieć wgląd w szyfrowanie. Przy WPA/WPA2-Enterprise nie ma takiej możliwości. Nawet jezeli mam internet tak jak w tej chwili to czasami wyskakuje w obydwoch oknach Upłynął limit czasu żądania (Nie równoczesnie). W sytuacji takiego restartu za chwile dam znac i edytne post, poniewaz wg moich wyliczeń nastąpi tak owy o 23:58. A to by mogło sugerować problemy z siecią bezprzewodową. Czy to samo jest po kablu? Odnośnik do komentarza
Before Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Nie probowalem po kablu. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 No to najwyższy czas. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się