Skocz do zawartości

3x mniejszy transfer, skoki pingu, utrata pakietów


rassi

Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Jesli okresowosc 21 dni potwierdzi sie to DLM powinien zareagowac 17-18 stycznia. Ostatnio synchronizacja mi skoczyla 28 grudnia do 2000kb ale szybko spadla bo Margin skakal.

 

EDIT

 

DLM generuje jakies logi? Oni moga sprawdzic wartosc synchronizacji po pierwszym dzialaniu optymalizera (10 dni od podpisania umowy)?

Edytowane przez rassi
Odnośnik do komentarza

O to moze bede im w stanie udowodnic i przyjma w koncu do wiadomosci, ze 1 Mb to nie max dla mojej linii przy stabilnym Marginie. To moze ulatwic wymuszenie zresetowanie tego cuda. Choc po licznych rozmowach z nimi jest to bliskie zeru.

 

EDIT

 

Wpis: "zresetowali mi DLM" w google nie pokazuje zbyt wiele konkretow :D

Edytowane przez rassi
Odnośnik do komentarza

Witam

 

Mam podobny problem co rassi.

 

Po zmianie umowy z 2 Mb/s na tą do 10 Mb/s, przez ponad tydzień miałem 5 Mb/s a później spadło na 2,5, po kilku tygodniach na 1,9 no i ostatnio (ok 3 tygodnie temu) spadło na 1 Mb/s

 

Kilka razy dzwoniłem do TP, no i fakt że technicy sa już praktycznie po godznie , ale co z tego jak cały czas sprawdzają praktycznie to samo, czyli SNR ilość błędów itp a to ja bez nich potrafie sprawdzić :P

Cały czas też mi wmawiają że 1 Mb/s to maks , ale nie bardzo potrafią wytłumaczyć dlaczego rok działało mi 2 Mb/s ja miałem taką umowę i nie było zadnego minimum jak teraz...

 

Po spadku predkości wymieniłem kabel od puszki na zewnątrz do gniazdka, i router. Sama wymiana kabla na starym routerze zmniejszyła tłumienie o 1dB, a nowy router to że SNR nie "pływa" tylko jest w miarę stabilny

 

Oto moje parametry:

routerog.png

 

rassi daj znać co ci się udało wywalczyć, bo ja juz nie ma pomysłu jak to z nimi załatwić...

Odnośnik do komentarza

Ja mam od 28 grudnia stabily SNR Margin i teraz czekam 21 dni na poprawe predkosci, ktora wedlug znawcow z infolinii powinna nastapic automatycznie. Jesli 17-18 stycznia predkosc nie drgnie, a Margin bedzie nadal stabilny to bede walczyl o reset DLM. Masz duzy zapas Marginu jesli bedzie on caly czas stabilny obawiam sie, ze bedziesz musial czekac na podnisienie predkosci przez DLM.

 

Piszesz, ze Margin jest "w miare" stabilny. Jesli Ci plywa to na poczatek musisz podjac dzialania w celu jego pelnej stabilizacji. Takze proponuje sprawdzac go regularnie czy np. w jakis godzinach nie spada on gwaltownie.

Odnośnik do komentarza

Wiecie, największy problem jest w tym, że tak de facto przy 60 dB tłumienia, to stabilnie działać może 1, góra 2 Mb/s. Jeżeli działa więcej, to jest to splot szczęśliwych okoliczności (długa, ale dobra i stabilna linia, w Polsce rzadkość) i ewentualnie świadomości użytkownika, jak np. celowe obniżanie Target SNR Margin (można robić na modemach z nieoficjalnym firmware od DGTeam).

Odnośnik do komentarza

Dokladnie. Ja jestem swiadom, ze pokazujac moje parametry linii w 99% przypadkach dostalbym odpowiedz, ze 1 Mb to max. Dzieki nowej umowie na neta w widelkach przekonalem sie jednak, ze 2,5-3Mb jest u mnie realne i stabilne co przetestowalem przede wszystkim w grach online gdzie jakakolwiek strata pakietow, skok pingu lub co gorsza utrata synchro jest najbardziej odczuwalna. Przez pierwszy miesiac gdy snieg nie zaczal wpadac do niezabezpieczonych kabli bylo wszystko ok.

 

Mam nadzieje, ze panowie technicy uwierza w prawdziwosc moich screenow, a jesli nie to logow DLM, ktore mam nadzieje, ze prowadzi i zresetuja automat jesli ten po uplywie "proceduralnych" 21 dni nie pdniesie wartosci synchro.

Odnośnik do komentarza

Nawiazujac do postu nr 88

 

Po rozmowie telefonicznej - jakies 10 min pozniej zerwalo mi synchro. Prawdopodobnie oni cos robili bo u mnie Margin stabilny. Sladowa ilosc bledow wiec nie bylo powodow do zerwania synchro.

 

Zauwazylem, ze od tego czasu dzieje sie cos dziwnego. Codziennie dokladnie o 15.53 trace polaczenie. W statusie na stronie konfiguracji pod wartoscia synchronizacji nastepuje zmiana z Polaczony na Odlaczony na okolo 30 sek. DHCP wskazuje, z moje ip wygasa po 20h wiec to raczej nie zmiana dynamicznego ip. Co to moze byc?

 

Poza tym Margin stabilny na poziomie 17 db. Czekam na dzialanie DLMu jeszcze jakies 4-5 dni.

Odnośnik do komentarza

Normalne, tyle, że zmienia się IP zewnętrzne modemu, a nie Twojego komputera. I nie przez DHCP, tylko protokół IPCP (IP Control Protocol), który jest jedną z podwarstw Point-to-Point Protocol.

 

Tak to wygląda u mnie w logach:

 

2013-01-12 13:57:20Z E |PPP                  |LCP down
2013-01-12 13:57:20Z E |PPP                  |IPCP down
2013-01-12 13:57:40Z E |PPP                  |LCP neg CHAP
2013-01-12 13:57:40Z E |PPP                  |LCP up
2013-01-12 13:57:40Z E |PPP                  |IPCP nak option: 3
2013-01-12 13:57:40Z E |PPP                  |IPCP nak option: 129
2013-01-12 13:57:40Z E |PPP                  |IPCP nak option: 131
2013-01-12 13:57:40Z E |PPP                  |IPCP up  ip: 178.43.126.8, gw: 83.1.4.50
2013-01-12 13:57:40Z E |PPP                  |IPCP     dns: 194.204.152.34, 194.204.159.1

Odnośnik do komentarza

Mam wersje robocza maila do BOKu w sprawie resetu DLM. Sprawdz prosze czy tak moze byc i co ewentualnie dopisac.

 

Usługa na:

XXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXXX

nr. telefonu na którym jest usługa:XXXXXXXXXXX

nr. kontaktowy XXXXXXXXXXX

 

 

Dzień dobry,

 

na początku chcę poinformować, że jestem waszym klientem od dobrych kilkunastu lat - telefon stacjonarny i kilku - internet. Do tej pory jestem bardzo zadowolony z jakości usług oferowanych przez Waszą firmę. Nie mam żadnej alternatywy i tylko Wy jesteście w stanie zapewnić mi stałe, stabilne połączenie internetowe. Mam do Was ogromną prośbę. Zacznę od początku.

 

Zawsze miałem internet od TP na początku to było zaledwie 0.5 megabita potem 1Mb/s. Próba puszczenia sygnału na 2Mb/s kończyła się niepowodzeniem. (została taka przeprowadzona gdy zawarłem taką umowę lecz po testach prędkość okazała się nieosiągalna-nie łapało synchronizacji). Zostało więc 1Mb/s. Blisko 3 miesiące temu podpisałem nową, najmniejszą umowę czyli DO 10Mb/s. Oczywiście DO jest słowem kluczem i wiedziałem, że i tak będę miał 1Mb/s bo na więcej nie pozwala ograniczenie rozbudowy, odległość od centrali.

 

Możecie więc sobie wyobrazić moje zdziwienie gdy złapało mi około 3Mb/s. Wiem, że 3 Mb/s to dzisiaj nic ale dla mnie przejście z 1 na 3 to był naprawdę duży skok. Zacząłem nawet korzystać z cyfrowej dystrybucji gier bo transfer na poziomie 350kB/s mi w tym przypadku odpowiadał.

 

Dowody:

http://img41.imagesh...00/50952492.jpg pomiar Speedtestem 2.83Mb/s

http://img41.imagesh...speedtestij.jpg pomiar Speedtestem 2.95Mb/s

http://img201.images...81/90479370.jpg pomiar Orange 2.50 Mb/s

http://img203.images...rangepomiar.jpg pomiar Orange 3Mb/s

http://img571.images.../370/steamv.jpg transfer na Steam 362kB/s

http://img210.images...555/steam2d.jpg transfer na Steam 362kB/s

http://img844.images...2/transferh.jpg transfer Utorrent 316kB/s (prędkość średnia)

 

http://img69.imagesh.../2450/adsln.jpg statystyki ADSL routera przed awarią:

- synchronizacja na poziomie 3000kbps czyli około jakieś 2.6-2.7Mb/s w rzeczywistości

- Margin SNR na granicznym poziomie stabilności 6 db świadczy o wykorzystaniu linii w 100%

- ilość słów RS wskazuję na uptime około 5-6 dni

- znikoma ilość błędów

 

Ja jestem świadom, ze pokazując moje parametry linii w 99% przypadkach dostałbym odpowiedz, ze 1 Mb/s to maksimum. Dzięki nowej umowie na internet w widełkach przekonałem się jednak, ze 2,5-3Mb/s jest u mnie realne i stabilne co przetestowałem przede wszystkim w grach online gdzie jakakolwiek strata pakietów, skok pingu lub co gorsza utrata synchronizacji jest najbardziej odczuwalna.

 

Największym ograniczenie prędkości mojego połączenia jest tłumienność jest to nie do przeskoczenia w tej chwili bo wynika ona z długości mojej linii - około 4,7km. Jednak całkiem wysoki i przede wszystkim stabilny SNR Margin pozwalał na około 3Mb/s.

 

Moja radość trwała 5 tygodni. Musicie przyznać, że okres działania DLM już dawno się skończył (trwa on 10 dni) i moja prędkość była wynikiem startowych ustaleń optymalizera, który uznał ją za stabilną i maksymalną dla mojej linii.

 

Problemy z usługą zaczęły się wraz z nadejściem zimy. 5 grudnia prędkość spadała do 2 czasem 1Mb/s. Pojawiły się ogromne utraty pakietów i skoki pingu, a także zerwania synchronizacji.Margin SNR był bardzo niestabilny. Przybierał wartości ujemne. Wykonałem wiele telefonów w tej sprawie. Niestety nie bardzo potrafili mi pomóc. Dopiero po dłuższym czasie, od osób trzecich dowiedziałem się o fatalnym stanie skrzynki przyłączeniowej jakieś 100-150 metrów od mojego domu. Teraz znam już przyczynę nagłego spadku prędkości do 1Mb/s i niestabilnego Marginu SNR. Objawami były także szumy i trzaski w telefonie. Chodziło o wilgoć (opady śniegu z deszczem) i poluzowanie styku w skrzynce.

 

Stan skrzynki:

http://img560.images...99/22284847.jpg

http://img547.images...93/76821909.jpg

http://img585.images...35/73968033.jpg

 

 

Stan połączenia w czasie awarii:

http://img46.imagesh.../1208/adsl2.jpg liczne błędy

http://img593.images.../1473/adsl3.jpg potworna ilość błędów przy krótkim uptimie

 

Zgłosiłem awarię przez formularz online załączając te zdjęcia. Już na drugi dzień pojawił się pan technik, który zabezpieczył słupek folią co było tymczasowym usunięciem awarii. W raporcie dopisał konieczność wymiany słupka na nowy. Awaria 30 grudnia zmieniła status na zrealizowany. Niestety ja zostałem z prędkością ściętą przez DLM do poziomu 1Mb/s.

 

Minęło już 21 dni od usunięcia awarii (tymczasowo, słupek nadal nie jest wymieniony). Przez te 21 dni mam synchronizację na poziomie 1536 kbps. Down Margin SNR jest niezwykle stabilny od czasu 30 grudnia 2012 i utrzymuje się na stałym poziomie > 16,5 db. Nie zmienia swojej wartości w ciągu dnia. Daje to około 10-10,5 db zapasu, który nie jest wykorzystywany. Według algorytmu routera dostępna prędkość w tej chwili dla mnie to 3500kbps czyli około 3Mb/s. Odpowiada to temu co miałem przed awarią.

 

Obecny stan linii:

- długi uptime

- znikoma ilość błędów

- stały, stabilny zapas Margin SNR około 17db (down)

 

http://img707.images...7/4721/gitl.jpg obecne1 statystyki ADSL

http://img812.images.../2655/git2r.jpg obecne2 statystyki ADSL

http://img580.images...0/3339/git3.jpg obecne3 statystyki ADSL

http://img580.images.../3218/git4t.jpg obecne4 statystyki ADSL

http://img833.images.../8576/git5i.jpg obecne5 statystyki ADSL

 

"Pocięty" uptime jest tylko i wyłącznie efektem moich działań czyli resetowaniem połączenia z poziomu konfiguracji routera. Zerwania synchronizacji nie występują tak teraz jak i przed awarią.

 

Dziwna dla mnie jest kwestia wymiany tego słupka. Drugiego stycznia zadzwoniłem na infolinie i konsultant wystawił zlecenie dotyczące wymiany. Dostałem informację, że nie można tego zrobić w ramach jednego zgłoszenia (30grudnia). Po wystawieniu zlecenia, trzeciego stycznia zadzwonił do mnie technik, który poinformował mnie, że zostanie to zrobione ale nie wiadomo kiedy. Powiedział, że może zrobią to w tym miesiącu (styczeń), a może następnym (luty). Twierdzi on, że na czas obecny awaria jest usunięta. Trudno się z nim nie zgodzić. Tymczasowo założona folia rozwiązała problem i nie jest to dla nich takie pilne. Niestety zostałem poinformowany także, iż dopiero po wymianie skrzynki przyłączeniowej zostanie zresetowany automat DML dla mojej linii.

 

Właśnie minęło więcej niż proceduralne 21 dni od czasu usunięcia awarii (30 grudnia) i znacznej poprawy parametrów. Niestety automat DML nie podjął zwiększania prędkości. I teraz moja prośba:

 

1. Czy można przyśpieszyć wymianę tego słupka? Mija już miesiąc od zlecenia wymiany.

 

2. Czy można zresetować automat DLM już teraz? W końcu spadek prędkości był spowodowany znacznym pogorszeniem parametrów linii wskutek FIZYCZNEJ awarii, która została usunięta i parametry wróciły do normy, a 21 dni od tego zdarzenia już minęły.

 

Bardzo liczę na pozytywne rozpatrzenie mojej sprawy. Jestem wieloletnim klientem, który przestrzega terminów płatności. Mam też nadzieję, że moja argumentacja jest wyczerpująca, a dowody odpowiednio przedstawione.

 

Dziękuję i pozdrawiam,

Mateusz XXXXXXXXXXXX

 

PS. Zrzuty ekranu załączam także w postaci załączników w razie wygaśnięcia linków.

Odnośnik do komentarza

Zgloszenie przyjete wczoraj (SMS), a dzis jest juz wpis online. Wchodze na czat z konsultatnem zapytac o jego tresc. Pierwsza czesc dotyczy awarii, ktora jest juz usunieta (problemy z czytaniem ze zrozumieniem?) na szczescie druga dotyczy resetu DLM. Panowie technicy pewnie skupia sie na czesci pierwszej, a drugiej nawet nie rusza.

 

EDIT

Był gosc, poprawil styk w skrzynce i tyle. 0 zmian bo nie moglo ich byc. [Filtr wulgaryzmów] oni nawet sformulowac zgloszenia nie potrafia. Ciec jedzie do skrzynki a nie moze zresetowac DLM...

Edytowane przez rassi
Odnośnik do komentarza

Awaria zrealizowana dopisek technikow: poprawienie styków na calej dlugosci linii (taaaa 5km napewno...) i koniec.

 

Zalogowalem sie na czat z konsultantem i mialem PRZYJEMNOSC rozmawiania z panem Tomaszem T. Jest to jedyny czlowiek od 5 grudnia ktory potraktowal mnie rzeczowo i nie zbyl byle glupota. Wytlumaczylem co i jak. Poprosil zebym podal mu parametry potem spytal o wiek linii. Po tych informacjach bez tlumaczenia przez 30 min napisal, "ze zgaduje iz synchro powinno byc nieco powyzej 3000kbps osiagniete" i natychmiast wystawil zlecenie resetu DLM. Zero! pieprzenia, ze 1Mb to max i usluga miesci sie w widelkach! Napisal tez, ze jesli jakims cudem po jego zgloszeniu nie zresetuja "to bedzie zglaszac do skutku az rusza [Filtr wulgaryzmów]" - jego slowa :D Po w[Filtr wulgaryzmów]ieniu przyszedl czas na naprawde dobry humor.

Odnośnik do komentarza

Byli technicy w domu po to zeby powiedziec, ze 1Mb to max. Gdy mowilem o zapasie SNR to oni wracali do tlumiennosci. Jak zapraszalem ich do pokoju, zeby zobaczyli zrzuty ekranu to powiedzieli ze sie spiesza. Mowili takze zeby nie zglaszac wiecej takich rzeczy bo nie bede sie nimi zajmowac. Wola jechac kilka kilometrow zeby [Filtr wulgaryzmów]ic mi glupoty niz w kilka sekund zresetowac DLM o co tutaj chodzi?! Czemu ten reset jest tak ciezko uzyskac?! Co dalej moge zrobic bo [Filtr wulgaryzmów] nie odpuszcze tego?

Odnośnik do komentarza

Oczywiscie. Dlatego sie dzwie, ze wola jechac do mnie do domu niz zresetowac ten pieprzony system i miec swiety spokoj. Nie ma sensu zebym dawal Ci statystyki teraz bo odlaczali telefon i mierzyli tlumiennosc. Nic sie w tej kwesti od 30 grudnia nie zmienilo. Margin nigdy nie spadl ponizej 16,5 db. Bledy CrC przy 150 milionach slow RS sa na poziomie 1500, a HEC ponizej 20.

Odnośnik do komentarza

Powtórzę to, co już wcześniej pisałem. Przy takim tłumieniu nikt Ci nie zagwarantuje, że Internet będzie działał szybciej niż obecnie. Ja wiem, że to jest wykonalne przy dobrym sprzęcie i odrobinie szczęścia, natomiast jak spojrzysz na oficjalne limity tłumienności ustalone przez TP (a które wyciekły dzięki etlink.pl), to zobaczysz, że przy ADSL to się nawet do 1 Mb/s nie kwalifikuje:

 

adam_linia.jpg

 

Te dane są dosyć stare, ale nie spodziewam się, żeby coś się zmieniło. W sumie... mogę kiedyś zadzwonić na infolinię techniczną i spróbować z nich wyciągnąć nowe przedziały, o ile takie istnieją.

Odnośnik do komentarza

http://img41.imagesh...00/50952492.jpg pomiar Speedtestem 2.83Mb/s

http://img41.imagesh...speedtestij.jpg pomiar Speedtestem 2.95Mb/s

http://img201.images...81/90479370.jpg pomiar Orange 2.50 Mb/s

http://img203.images...rangepomiar.jpg pomiar Orange 3Mb/s

http://img571.images.../370/steamv.jpg transfer na Steam 362kB/s

http://img210.images...555/steam2d.jpg transfer na Steam 362kB/s

http://img844.images...2/transferh.jpg transfer Utorrent 316kB/s (prędkość średnia)

 

http://img69.imagesh.../2450/adsln.jpg statystyki ADSL routera przed awarią:

- synchronizacja na poziomie 3000kbps czyli około jakieś 2.6-2.7Mb/s w rzeczywistości

- Margin SNR na granicznym poziomie stabilności 6 db świadczy o wykorzystaniu linii w 100%

- ilość słów RS wskazuję na uptime około 5-6 dni

- znikoma ilość błędów

 

W kazdym zgloszeniu jest tez dodane, ze w razie watpliwosci moga przegladnac logi z pierwszych 5 tygodni od podpisania umowy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...