DawidS28 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Nie wiem, co tam jest... Takie? To jest skrzynka przyłączeniowa. Nawiasem, pisz przede wszystkim o problemach, jakich doświadczasz. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Mniej wiecej tyle ze moja jest brunatna (albo rdza ja wpierdzielila ) i jest przy ziemi. Zglosze to po Nowym Roku bo teraz i tak nie ma sensu. Meczenie raczej skutkow nie przynosi. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Rdza. Możesz zrobić zdjęcie. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 cyk1 http://img560.imageshack.us/img560/1499/22284847.jpg cyk2 http://img547.imageshack.us/img547/7493/76821909.jpg cyk3 http://img585.imageshack.us/img585/7135/73968033.jpg Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 To jeszcze działa?! Zgłaszaj jako awarię telefonu, nie Neostrady, zauważyłem, że wtedy zgłoszenia są jakby mniej olewane. I tak, to wygląda na skrzynkę przyłączeniową. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Myslisz, ze jak zrobia z tym porzadek tlumiennosc moze spasc choc troche a SNR bedzie bardziej stabilny? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Oczywiście. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zglosze to zaraz po Nowym Roku. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Proponuję zrobić tak. https://www.orange.p...ria/awaria_ind/ Ustaw wybraną usługę na linię telefoniczną. symptom uszkodzenia na Trzaski, szumy lub inne uszkodzenia i piszesz wiadomość. Zaznacz w niej, że od dłuższego czasu występuje problem z zakłóceniami na linii telefonicznej, praktycznie od uruchomienia usługi ADSL, co uniemożliwia normalne korzystanie z telefonu i prawdopodobnie powoduje także problemy z Internetem (skoki transferu, zerwania synchronizacji). Dodatkowo zauważyłeś, ze skrzynka przyłączeniowa, do której jesteś podpięty jest w bardzo złym stanie. Jako załącznik wrzuć zdjęcie, może być pierwsze z tych, co mi przesłałeś, to dobrze działa na wyobraźnię. Wyślij od razu, co Ci szkodzi. Ja zgłosiłem w jeden dzień wieczorem, następnego dnia koło 16. już byli. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 W sumie jutro jest roboczy. Juz zglosilem. Thx za dotychczasowa pomoc. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Był juz jakis gosc, ktory mowil, ze nie jest z tej firmy ktora sie tym zajmuje ale mimo to wyslali go. Pogrzebal cos chwile i powiedzial, ze powinno byc lepiej. Jedyna roznica to skok SNR przy synchro 1536 kb o 1db do wartosci 18db. Trzaski sa jak byly. Odpowiedni ludzie maja przyjechac po nowym roku. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Wiesz, z jakiej firmy był? TP, jeśli dobrze pamiętam, ma podpisaną umowę na świadczenie usług z Eltel Networks. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 (edytowane) Tak z tej. Gosciowi chodzilo chyba bardziej ze on nie jest monterem tych skrzynek, bo domyslam sie, ze wymienia ja calkowicie. Ja z nim nie gadalem, bo dzwonil na domowy a mnie nie bylo. Zauwazylem, ze oni ZAWSZE dzwonia na domowy mimo tego, ze zawsze w kontaktowym podaje komorke i prosze o kontakt na nia. Edytowane 31 Grudnia 2012 przez rassi Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Dostalem smsa w ktorym zostalem poinformowany, ze awaria zostala usunieta. O co tutaj chodzi bo ja juz nie wiem? Gosc przyjechal, popatrzyl i tyle? Status online to: oczekiwanie na potwierdzenie klienta. W celu uzyskania szczegółowych informacji skontaktuj się Doradcą. To zwykły syf w systemie czy oni juz zakonczyli swoje dzialania? Facet zapewnial, ze po nowym roku pojawia sie usunac usterke. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Oni już zakończyli. Z doświadczenia wiem, że po wizycie technika zgłoszenie jest zamykane niemalże z automatu. Zakładasz nowe z tym samym problemem i opisem, dodając, że jesteś po wizycie technika, który nie rozwiązał problemu. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 (edytowane) Zadzwonilem do nich na infolinie. Baba mi mowi, ze mozliwe jest to, ze zgloszenie poszlo do innej jednostki dlatego system wygenerowal taka wiadomosc sms. Wedlug niej jest ciagle otwarte i nalezy czekac. Sprawdzalem nr zgloszenia (bo mam kilka). Informacja w smsie napewno dotyczylo tego ostatniego ze skrzynka. Edytowane 31 Grudnia 2012 przez rassi Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Wiesz... u mnie "oczekiwanie na potwierdzenie klienta" zazwyczaj wisi kilka dni, a potem zmienia się na "zrealizowano" bez żadnego powiadomienia. Proponuję założyć nowe zgłoszenie, bo - jak znam życie - konsultantka, z którą rozmawiałeś nie zrobiła nic i ticket zostanie zamknięty. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Jutro i tak nie przyjada bo jest wolne. Od 3 dni SNR jest stabilny jak nie byl od dobrych 2 tygodni. Po rzeczywistej naprawie i tak mi nie zresetuja DLMa i bede musial czekac 21 dni na aktualizacje tego "swietnego" systemu. Poczekam te 2-3 dni po Nowym Roku. Chyba, ze status tak jak mowisz skoczy na zrealizowane szybciej. Nie jestem przyzwyczajony do takiego grania w [Filtr wulgaryzmów] przez uslugodawce i tez mi tak glupio zglaszac 10 razy ta sama usterke. Potem przyjada i beda [Filtr wulgaryzmów]ic, ze zglaszam i zglaszam jak jeszcze jedno zostalo niewykonane. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Po wprowadzeniu opcji "do 10 Mb/s" (to był chyba sierpień 2012) Orange zaczęło otrzymywać wiele reklamacji od klientów, ponieważ jest niemal normą, iż konsultanci wciskają w promocji ofertę "10 Mb/s", a klient nie ma świadomości, że jest to w praktyce usługa z przepustowością między 1 a 10 Mb/s, w zależności, na co pozwoli linia. Pierwotnie DLM był ustawiony tak, że po stwierdzeniu problemów przycinał synchronizację dosyć agresywnie i na stałe. Po pewnym czasie Orange odblokowało pływanie wartości synchronizacji i teraz jest możliwość zwiększenia się prędkości co jakiś okres, Ty tutaj podajesz 21 dni, ale mam wrażenie, że nie jest to ściśle ustalone. Pamiętaj, że pasmo tną dwie rzeczy. Rate Adaptive, czyli po zerwaniu synchronizacji modem próbuje ponownie nawiązać połączenie, zakładając Target SNR Margin na 6 dB, i po pewnym czasie udaje mu się złapać synchronizację, oczywiście na niższym poziomie niż wcześniej (w końcu zerwanie synchronizacji jest powodowane przez zbyt znaczny spadek wartości SNR Margin). Jeżeli widzisz przy istniejącym, nawiązanym wcześniej, połączeniu SNR Margin poniżej 6 dB, a nie modyfikowałeś konfiguracji modemu/routera w celu zmiany Target SNR Margin, to znaczy to, że w czasie trwania połączenia obniżyły się parametry linii. Jeżeli zrestartujesz modem i po starcie zsynchronizuje się na innej prędkości, to znaczy, że taka była przyczyna ścięcia synchronizacji. Oczywiście, nie ma sensu restartować modemu przy SNR Margin niższym niż 6 dB, bo wtedy prawie na pewno złapie niższe synchro, niż było przez restartem. DLM, a więc automat Orange, który pozwala na uzyskanie stabilności linii. DLM Neostrady jest dosyć agresywny, znam przypadki, gdzie przez słabą linię klienci mieli ścinane pasmo z 10 Mb/s do 2 - 3 Mb/s, ponieważ DLM stwierdził, że nie ma możliwości stabilnego uzyskania wyższej synchronizacji. Okres najostrzejszego działania DLM to pierwsze 10 dni po włączeniu nowej usługi, więc wtedy proponuję go nie denerwować i nie resetować modemu częściej, niż to konieczne. Możesz prosto przekonać się, że to DLM ściął synchronizację, jeżeli po restarcie modemu przy SNR Margin wyższym niż 6 dB, uzyskana synchronizacja jest taka jak wcześniej, a nie jest maksymalna dla zamówionej opcji. Tu zwracam uwagę, że mimo określonej maksymalnej prędkości synchronizacji uploadu na 1312 kb/s, rzadko komu udaje się w Orange przy ADSL2+ taką wartość wyciągnąć, mimo parametrów spokojnie na to pozwalających. Przeważnie jest to 1000 - 1200 kb/s, ja mam teraz 1117 kb/s. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Wiem, ze mam predkosc scieta przez DLM i w tej konkretnej chwili nie wykorzystuje 100% mozliwosci mojego lacza. Możesz prosto przekonać się, że to DLM ściął synchronizację, jeżeli po restarcie modemu przy SNR Margin wyższym niż 6 dB, uzyskana synchronizacja jest taka jak wcześniej Dokładnie tak jest Po pewnym czasie Orange odblokowało pływanie wartości synchronizacji i teraz jest możliwość zwiększenia się prędkości co jakiś okres, Okres ten przypadl (przynajmiej tak mi sie wydaje) w czasie awarii - totalnie niestabilny i na niskim poziomie Margin SNR. Dlatego scielo mi predkosc. Teraz musze czekac na kolejny taki okres i liczyc na to, ze nic zlego w zakresie stabilnosci Marginu SNR dziac sie nie bedzie. Wtedy DLM podniesie mi predkosc. Zgadza sie? Synchro 1536 kb mam juz od okolo 3 tygodni. Trzy dni temu predkosc na kilka godzin podniosla sie do 2000 kb. Niestety Margin znow zaczal szalec i znow zjechalo w dol. Teraz od 3 dni jest stabilny (nie spada ponizej 17 a dzis po wizycie technika przy skrzynce - zabezpieczyl ja folia jest 18.1 i nie ma wachania). Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Tak, zgadza się. Pamiętaj, że SNR Margin nie jest jedynym parametrem charakteryzującym możliwości i zapas na linii, warto też patrzyć na liczby generowanych błędów, a u Ciebie są one kolosalne. Jeszcze warto zwrócić uwagę na fakt, że najlepiej jest restartować modem przy najmniejszym obciążeniu linii, jeśli założyć, że węzły wymiany danych między operatorami są miarodajne, to wyniki z największego PLIX-a i tego Orange (TPIX) wskazują, iż najlepiej robić restart koło godziny 6 rano: http://www.plix.pl/p...twork/statistic http://www.tpix.pl/statystyki.html Pokaż screen ze statystyk teraz. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 (edytowane) Wiem, ze sam Magin lacza nie czyni Jest on jednak w moim przypadku najwieksza niestabilna wartoscia ( przynajmiej ostatnio). Z wystepowanie bledow sie z Toba nie zgodze. Oczywiscie mowie o stabilnej linii a nie skokach parametrow. Po prostu jak jest dobrze to nie dokumentuje tego robieniem zrzutów. Bardzo szkoda, ze nie poprosiles o statystyki doslownie 2-3 godziny temu. Niedawno resetowalem polaczenie pierwszy raz od 2-3 dni i mialem 80 milionow słow RS w tym bledow korygowalnych ponizej 12 tysiecy, niekorygowalnych ponizej 150 sztuk nie tysiecy. Ramek nie pamietam ale blednych bylo ponizej 100. Bledow HEC 29. Teraz jest tak http://img831.images...86/errorybx.jpg Edytowane 31 Grudnia 2012 przez rassi Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Ok, oparłem się na tym, co było kilkanaście dni temu, a tam - jak pewnie sam przyznasz - nie było ciekawie. Teraz masz znikomą liczbę błędów, pod tym względem wygląda normalnie. Tłumienie dalej bardzo duże, a te 64,5 dB tam widoczne jest z pomiaru dla częstotliwości 300 kHz, czasami jest to średnia z tłumienia dla poszczególnych tonów. Ponieważ tłumienie wzrasta wraz z częstotliwością, to nie zdziwiłbym się, gdyby gdzieś koło 512. tonu (czyli ok. 2,2 MHz - a taki jest górny zakres częstotliwości dla ADSL2+) występowało ponad 100 dB, co generalnie uniemożliwia transmisję na tych częstotliwościach. W Twoim przypadku korzyści płynące z ADSL2+ są pewnie żadne, podobnie - jeśli nie identycznie - byłoby na ADSL. Na razie niech zostanie, bo według mnie, jest duża szansa, że to wysokie tłumienie jest wywołane jakimś słabym stykiem w infrastrukturze dostawcy, pierwszy podejrzany to sfotografowana przez Ciebie skrzyneczka. Modem typuje maksymalne możliwe pasmo na 3700 kb/s dla samej synchronizacji ADSL, czyli około 2,9 Mb/s rzeczywistego transferu i trudno mu się dziwić, przy obecnym tłumieniu nie ma szans na więcej. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Tłumienie jest wysokie i sie nie zmieni (max kilka db w dol jak zajma sie skrzynka). Moja linia ma 4-5 km dlugosci. ADSL2+? Mi nawet na chwile nie przeszlo to przez mysl. Ja nie licze na 10Mb ani nawet 6Mb. Bardzo chce miec stabilne 3Mb. Caly czas mi wciskali kit, ze max dla mojej linii to 0,5 Mb potem 1 Mb. Gdyby nie ta nowa oferta Orange w widelkach to nigdy bym sie nie dowiedzial, ze 3Mb jest u mnie mozliwe. Szczesliwie trafilem z poczatkiem umowy na bardzo stabilne parametry mojej linii i DLM byl dla mnie dosc laskawy. Przez 5 tygodni cieszylem sie stabilna synchronizacja 3Mb. Duzo gram w gry online i strata choc malego procentu pakietow i skok pingu jest dla mnie natychmiast odczuwalny. Przez ponad miesiac tego nie bylo. Transfer na poziomie 350-360 kB/s to byla predkosc swiatla dla mnie. Wiem, ze to smieszne w dobie laczy na poziomie 100MB ale dla mnie przejscie z 1 na 3 to byl duzy boost. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Wróć. To jednak jest ADSL_G.dmt.bis, czyli ADSL2, czyli według norm ITU G.992.3, a nie ADSL2+. Korzysta z tych samych częstotliwości, co ADSL, a więc górna granica zakresu to 1,1 MHz. Tylko pasmo pobierania wzrosło do 12 Mb/s. Odpowiednio nie ton 512 tylko 256. To samo się tyczy tłumienia. Jedna mała uwaga. 350 kb/s to 350 kilobitów na sekundę. 350 kB/s to 350 kilobajtów/sekundę. 8 bitów = 1 bajt (8 b = 1 . Stąd 3 Mb/s = 3072 kb/s = 384 kB/s. Więc nie miałeś 360 kb/s, tylko 360 kB/s. A, i jeszcze osiągalne przez komputer pasmo to około 80% tego, co wynegocjuje modem i jest podane jako synchronizacja ADSL. Pozostałe 20 % odpada na sumy kontrolne pozwalające stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem uszkodzenia transmitowanych danych, informacje sterujące połączeniem itd. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się