rassi Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Oczywiscie musze go wykonac w trakcie pojawienia sie problemu? EDIT W ogole jest sens takiego zabiegu? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Nie musisz całego Net-log, wystarczy jedno polecenie, czyli pathping 8.8.8.8 > C:\cmd_log.txt i dostaniesz po kilku minutach statystyki gubienia pakietów. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 —ledzenie trasy do google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8] z maksymalnĄ liczbĄ 30 przeskok˘w: 0 Rassi-Komputer.home [192.168.1.2] 1 modem.home [192.168.1.1] 2 kat-bg2.neo.tpnet.pl [83.1.4.42] 3 kat-r1.tpnet.pl [80.50.156.201] 4 war-r1.tpnet.pl [194.204.175.113] 5 bundle-ether2.ffttr3.Frankfurt.opentransit.net [193.251.250.77] 6 google-5.GW.opentransit.net [193.251.249.54] 7 72.14.238.46 8 72.14.239.62 9 209.85.254.112 10 * * * Wyliczanie statystyk dla 225 sekund... Ł¤r˘dˆo Ten w©zeˆ/Ł¥Ącze Przeskok RTT Zgubione/wysˆane = Pct Zgubione/wysˆane = adres Pct 0 Rassi-Komputer.home [192.168.1.2] 0/ 100 = 0% | 1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% modem.home [192.168.1.1] 1/ 100 = 1% | 2 48ms 1/ 100 = 1% 0/ 100 = 0% kat-bg2.neo.tpnet.pl [83.1.4.42] 1/ 100 = 1% | 3 44ms 2/ 100 = 2% 0/ 100 = 0% kat-r1.tpnet.pl [80.50.156.201] 0/ 100 = 0% | 4 52ms 2/ 100 = 2% 0/ 100 = 0% war-r1.tpnet.pl [194.204.175.113] 0/ 100 = 0% | 5 72ms 4/ 100 = 4% 2/ 100 = 2% bundle-ether2.ffttr3.Frankfurt.opentransit.net [193.251.250.77] 0/ 100 = 0% | 6 87ms 2/ 100 = 2% 0/ 100 = 0% google-5.GW.opentransit.net [193.251.249.54] 2/ 100 = 2% | 7 68ms 4/ 100 = 4% 0/ 100 = 0% 72.14.238.46 96/ 100 = 96% | 8 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% 72.14.239.62 0/ 100 = 0% | 9 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% 209.85.254.112 Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Na 7 trace prawie 100%? co to za ip Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Nie na 7, tylko między 7 a 8. To jest normalne, a adres należy do Google. Nie każdy węzeł musi odpowiadać na komunikaty ICMP. Jeśli więc router odrzuca 100% komunikatów, to zazwyczaj oznacza, że został tak skonfigurowany, a nie, że nie działa. Interesuje nas tylko infrastruktura Orange/TP, w której straty są w normie, czyli na poziomie 2%. To jeszcze nic. I nie wklejaj tak preformatowanego tekstu prosto w posta, bo się nie da czytać. Następnym razem jako załącznik. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Zrobie to ponownie jak sie zaczna problemy. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Łącze się już chyba ustabilizowało. Rzadko zdarzają się większe straty pakietów. Niestety prędkość to tylko 1mb. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Przy takim tłumieniu, to na więcej bym nie liczył. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 (edytowane) Przez pierwszy miesiac od podpisania nowej umowy mialem 3. http://img543.images...81/52806901.jpg Te kilka db zrobilo roznice? Teram mam o 2 wieksze tlumienie. Edytowane 19 Grudnia 2012 przez rassi Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Ale obecne warunki atmosferyczne nie wpływają pozytywnie na działanie łączy telefonicznych. Możesz zgłaszać do TP, ja z tym nic nie zrobię, bo nie mam jak. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 (edytowane) Zgloszenie nic nie da bo predkosc miesci sie w granicach umowy. Wlasnie nie wiedzialem czy o tym pisac zeby nie walnac glupoty ale rzeczywiscie predkosc siadla gdy przymrozilo. Margines SNR skacze od 6 do 13. Czasem nawet do 17. Jesli problem jest rzeczywiscie fizyczny to temat jest do zamkniecia. Dzieki za probe pomocy i wiele nowych informacji. Edytowane 19 Grudnia 2012 przez rassi Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Korzystajac z okazji, ze temat nadal jest otwarty powiem wam czego sie dowiedzialem od konsultanta na video callu. Poinformowal mnie ze system DLM raz na 21 dni sprawdza aktualny stan linii. W sumie by sie zgadzalo. Liczac czas od poczatku umowy do problemow wynika, ze drugie odswiezanie dlmu wypadlo podczas fatalnego stanu linii. Jest to pierwszy gosc, ktory mnie o tym poinformowal. Nikt telefonicznie nigdy nie mowil, ze DLM sprawdza co 3 tygodnie stan linii i dostosowuje predkosc do warunkow na niej. Zawsze byla gadka tylko o pierwszych 10 dniach od podpisania umowy i tyle. Czy to prawda? Wiedziales o tym? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Pierwsze 10 - 14 dni jest powtarzane jak mantra i jestem nawet skłonny w to uwierzyć. O dalszym monitorowaniu łącza też wiem, natomiast z taką okresowością się wcześniej nie spotkałem. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Na innych forach wyczytalem, ze da sie to przyspieszyc. Niby sprzedanie bajeczki o nowym routerze/telefonie powoduje ze sa bardziej sklonni do zrestartowania systemu dla linii. Zdecydowalem, ze poczekam te 21 dni ( liczone od videocall wiec z duzym zapasem). Jesli predkosc nie skoczy w gore bede kombinowal z wymuszeniem restartu. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 DLM rozpoczal zwiekszanie predkosci. Zlapalo 2 Mb. Niestety margines szumu skacze od wartosci ujemnych do 12,5 db. Po restarcie routera (z poziomu konfiguracji) i zmniejszeniu synchro do 1536 problem pozostal. Dluzszy czas wszystko dzialalo dobrze 17 db przy 1MB mialem. Do wartosci granicznej wiec jest spory zapas, ktory moze byc wykorzystany na podkrecenie predkosci, niestety przy tak rozhuśtanym Marginie SNR nie ma o tym mowy. Technicy nie zajeli sie nawet rozpieprzona skrzynka z ktorej wystaja wszystkie kable. Mam nadzieje, ze wszystkiemu sa winne warunki pogodowe. Od 1 listopada do 5 grudnia nie mialem problemow z SNR. Przy synchro 3mb byl on na granicy 6db ale za to byl stabilny i nie zrywalo polaczenia. Zaklocen tez nie bylo. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Szkoda, że nie masz modemu, który pokazywałby obłożenie tonów bitami. W ADSL transmisja danych zachodzi równolegle na wielu częstotliwościach, są to tzw. tony. Dla każdego ustalany jest osobny SNR Margin, potem tony w miarę możliwości łącza wykorzystuje się do transmisji i patrzy, jak zachowuje SNR Margin. Te dane potrafią dużo powiedzieć o sieci i jej stabilności. Niestety margines szumu skacze od wartosci ujemnych do 12,5 db. Wartość ujemna zerwanie synchronizacji DSL. Potem modem próbuje się zsynchronizować na niższej prędkości i tak do skutku. Tyle teoria. Czasami się zdarza, że modem pokazuje ujemne wartości marginu, a synchronizacja nadal działa. I nie jest to efekt potężnej stabilności połączenia, tylko problemów z oprogramowaniem urządzenia. Mój SpeedStream zaraz obok ujemnego rozmiaru przesłanych danych pokazuje ujemny SNR Margin. Zaklocen tez nie bylo. Zakłóceń? Masz jakieś problemy z telefonem? Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Teraz margin znow jest stabilny. 14 db przy okolo 2000kb synchro. Niestety przy odswiezaniu DLM (okres 21 dni sie zgadza, awarie i spadek predkosc zglosilem 7 grudnia) byl chyba niestabilny bo max synchro zlapalo mi wlasnie te 2k. Teraz przy stabilnym algorytm routera (statystyki>xdsl>dostepna predkosc pokazje 3500kb) Szkoda, ze akurat trafil DLM w punkt kiedy skakal SNR bo zdarza sie to w ciagu dnia raczej rzadko. Mowiac zaklocenia mialem na mysli utraty pakietow/wysoki ping. Skoro pytasz o telefon to trzaski w nim sa odkad zostalem podpiety do neta. Jakies 7 lat temu. W tym okresie byli u mnie technicy i zignorowali to. Zglaszalem to takze 7 grudnia teraz. Co do tych tonow to w Konfiguracja routera>Ustawiania zaawansowane>DSL>Ustawiania zaawansowane>mam jakis test, ktory pozwala na wybor tonow http://img846.images.../4617/tonyn.jpg Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Mówiłem już pewnie wiele razy, że to, co router widzi jako maksymalną możliwą prędkość, jest często oderwane od rzeczywistości. Pokaż screen ze statystyk ADSL, to postaram się ocenić. O te tony chodzi, tylko nic mi z możliwości wyboru tonów, skoro nie wiem, jak który się zachowuje. Modem na podstawie stabilności poszczególnych częstotliwości powinien sam ustalić, który ton bardziej obciąża transmisją, realizują to różne algorytmy. http://www.kitz.co.u..._technology.htm Trzaski zgłaszaj do skutku. Miałem podobny problem: synchronizacja ADSL zrywała się po rozpoczęciu rozmowy, technicy przyjechali, coś pogrzebali w rozdzielni (nie było mnie wtedy, nie wiem, co dokładnie robili) i działa. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 http://img534.imageshack.us/img534/8031/adsll.jpg Zjazd SNRu do stabilnych 6 db nie pozwolilby na synchro w okolicy 3mb? Wczoraj przy synchro 1536 mialem 17db. Dzis przy +400 snr spadl o 3db. Nie wiem czy to zawsze tak regularnie idzie ale na prosty rozum wychodzi, ze zapas 8 db to okolo 1100 kb synchro wiecej. Wiec okolice 2,7- 2,9 Mb Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Bel jest jednostką czegoś, co nie wzrasta liniowo. Nie można tak sobie zakładać. Zjazd SNRu do stabilnych 6 db nie pozwolilby na synchro w okolicy 3mb? Przy takich wahaniach: nie. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 (edytowane) Domyslilem sie, ze SNR musialby byc stabilny.Przy skokach tego parametru to i 1mb fatalnie dziala. Mam nadzieje, ze to nastapi przy poprawie warunkow atmosferycznych. Myslalem jeszcze, ze przy okazji oslonie jakos ta skrzynke z kablami. No i zaczelo skakac z 14 db do 3... Edytowane 28 Grudnia 2012 przez rassi Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Co jest w tej skrzynce? Ona jest po Twojej stronie, czy Orange/TP? Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Ona jest około 100-150 metrów od mojego domu zamontowana na niskim betonowym słupku przy ziemi. Nie podam Ci żadnych oznaczeń bo drzwiczki są urwane. Wystają z niej kable np. białe oplecione czerwonymi i inne. Jest to wystawione na działanie deszczu,śniegu i wiatru. Brakuje tylko żeby to jakiś pies olał. Sa to jakies kable telefoniczne ale konkretow nie wiem w sensie za co dokladnie odpowiadaja. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 To męczyć Orange/TP o zrobienie z tym porządku. Zgłoś przez http://orange.pl szumy, trzaski, zakłócenia. U mnie na drugi dzień przyjechali. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Jak okreslic ta skrzynke? Jak sie ona nazywa fachowo? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się