rassi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Witam. Od 2 dni mam kosmiczne problemy ze swoim połączeniem ale zacznę od początku. Zawsze miałem internet od Neostrady na początku to było zaledwie 0.5 megabita potem 1MB. Próba puszczenia sygnału na 2MB kończyła się niepowodzeniem. (została taka przeprowadzona gdy zawarłem taką umowę lecz po testach prędkość okazała się nieosiągalna-nie łapało synchronizacji). Zostało więc 1MB. Ponad miesiąc temu podpisałem nową, najmniejszą umowę czyli DO 10MB. Oczywiście DO jest słowem kluczem i wiedziałem, że i tak będę miał 1MB bo na więcej nie pozwala ograniczenie rozbudowy, odległość od centrali. Możecie więc sobie wyobrazić moje zdziwienie gdy złapało mi 3MB. Może dobudowali coś do infrastruktury. Tego nie wiem. Wiem, że 3 MB to dzisiaj nic ale dla mnie przejście z 1 na 3 to był naprawdę duży skok. Zacząłem nawet korzystać z cyfrowej dystrybucji gier bo transfer na poziomie 350kb/s mi w tym przypadku odpowiadał. Niestety moja radość skończyła się 2 dni temu. Przez pół dnia złapało mi 2MB ale się nie przejmowałem. Lecz to co się dzieje od półtorej dnia już jest niepokojące. Internet działa z prędkością niecałe 1MB. Pojawiły się skoki pingu, dość poważne od 50 do 500 ms w ciągu ułamka sekundy co kończy się potężnym lagiem w grach online. Na teamspeaku 3 pojawiły się utraty pakietów sięgające 50%. Miły pan z pomocy technicznej powiedział, że spadek prędkości o 3x jest spowodowany tym, że system uznał, że przy takiej prędkości można zapewnić maksymalną stabilność. Po 1 system miał na to 10 dni jak mnie poinformowano, a ucięło mi transfer po ponad miesiącu. Po 2 te moje 3MB były naprawdę stabilne. 0 disconectów, stabilny może troszeczkę wyższy (65-75ms) ping, stała prędkość transferu 350-360. I tak przez miesiąc, naprawdę 0 problemów z czymkolwiek. Co mam dalej robić? Jak z nimi rozmawiać? Oni nie przyjmują do wiadomości, że miałem to stabilne 3MB. Bardzo proszę o radę i pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Daj raporty z Net-log i ICSI Netalyzr (tu wystarczy tylko link): https://www.fixitpc.pl/forum-44/announcement-11-wazne-zasady-obowiazujace-w-dziale-sieci/ Jaki masz router? Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Dostałem telefon od nich, że problem jest po ich stronie (w sensie, że nie u mnie w konfiguracji) i w jakich godzinach mogą przysłać techników. Gość mówił coś o błędach CRC na linii i tłumieniu na poziomie 65 db. Kilka razy zawieszał rozmowę i "coś" robił. Kazał mi też zresetować router (mam Sagem F@st 2704). Prędkość powoli wraca do normy (około 2,5MB) i skoki pingu są rzadsze. Nie gubi już pakietów. Powiem co i jak po wizycie techników, a teraz mam kilka pytań. Czy błędy CRC mogą się u nich wyświetlać gdy sam resetuję sobie połączenie? Czy wysokie tłumienie zależy od odległości od centrali? Gość mówił coś o jakiś złączkach, że mogła gdzieś puścić. Poinformowałem go też, że mam jakieś głośne trzaski w słuchawce od telefonu. Mówiłem mu też, że skrzynka koło mojego domu wygląda nie za ciekawie. Mówił, że opad śniegu a tym samym dostanie się wilgoci może mieć duży wpływ na jakość połączenia. Ogólnie upewniał mnie, że problemy są spowodowane tłumieniem na wysokim poziomie (65db) i błędami CRC, a także wilgocią w skrzynce. Lecz z drugiej strony zresetowanie routera (15sek przytrzymanie szpilką przycisku) poprawiło znacząco stan rzeczy. Obawiam się też, że technik wyjedzie z tekstem, że u mnie może tylko 1MB może stabilnie działać i przedzwoni żeby mi nie puszczali więcej. O co tu więc chodzi bo za bardzo nie rozumiem. Nie chcę żeby wyszło, że na darmo wzywali technika. Z drugiej strony konsultant sam przyznał, że problem jest fizyczny w takim razie jak mi go naprawił na odległość? Jeszcze jedno. Tłumienie downsteam = 65db Upstream = 35db. Czy jest możliwe wyrównanie obu wartości do 35db? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Przepraszam, ale nie będę pracował bez logów, które mogą mi dużo powiedzieć. Do tego proszę screen ze statystyk ADSL z konfiguracji modemu. Czy błędy CRC mogą się u nich wyświetlać gdy sam resetuję sobie połączenie? Pojawią się zerwania synchronizacji ADSL, a to jest jeszcze gorsze niż błędy CRC. TP nie odróżnia twardego resetowania modemu od zerwania synchronizacji. Właśnie na statystykach częstotliwości tego zdarzenia opiera się algorytm zmniejszania prędkości synchronizacji, żeby ustabilizować połączenie. Mówił, że opad śniegu a tym samym dostanie się wilgoci może mieć duży wpływ na jakość połączenia. I tak oczywiście jest. Ogólnie upewniał mnie, że problemy są spowodowane tłumieniem na wysokim poziomie (65db) i błędami CRC, a także wilgocią w skrzynce. Lecz z drugiej strony zresetowanie routera (15sek przytrzymanie szpilką przycisku) poprawiło znacząco stan rzeczy. Z drugiej strony konsultant sam przyznał, że problem jest fizyczny w takim razie jak mi go naprawił na odległość? Może zwiększyć moc transmisji, ale TP robi to bardzo niechętnie, ponieważ wpływa źle na innych klientów na tej linii, powodując większe zakłócenia po ich stronie. Jeszcze jedno. Tłumienie downsteam = 65db Upstream = 35db. Czy jest możliwe wyrównanie obu wartości do 35db? Nie. Zwróć uwagę, że upstream pracuje na częstotliwościach 25-138 kHz a downstream na 142 - 1104 kHz dla ADSL i 142 - 2208 kHz dla ADSL2+. Możesz zmniejszyć obie wartości przez naprawienie fizycznego uszkodzenia sieci, ale one raczej się nie wyrównają. A przynajmniej nie o to chodzi. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Oczywiście. już daję. Przepraszam http://n1.netalyzr.icsi.berkeley.edu/summary/id=43ca253f-13310-7df21ac0-ea3a-4c2a-8e10 http://img26.imageshack.us/img26/976/adsli.jpg net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zdecydowanie za wysokie wartości tłumienia, generalnie przy ADSL2+ jest to graniczna wartość dla 1-2 Mb/s. SNR Margin oscyluje w okolicach 6 dB, czyli także minimalnej. Dużo błędów niekorygowalnych (CRC), jeszcze więcej korygowalnych (FEC), ale te drugie są normalne. Problem ewidentnie fizyczny, prawdopodobnie po stronie TP. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Odległość od centrali nie ma tu znaczenia? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ma. Ale jeśli sam mówisz, że wcześniej działało, to wygląda na to, że problem na łączu. Widywałem już takie. Jeżeli wiesz, jaka jest odległość do centrali, to podaj. Jeśli nie, podeślij na PW swój adres. Sprawdzę. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Hm, z tego, co podałeś na PW, masz do centralki około 5-6 km, może mniej. Na każdy kilometr przypada tłumienie ok. 13 dB, to się może zgadzać. Jeżeli tak jest faktycznie (baza, którą dysponuję może nie być aktualna), to więcej nie wyciągniesz. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Pierwsza wizyta techników jakieś 3,5 roku temu była spowodowana tym, że nie łapało synchronizacji. Miałem wtedy umowe na 2 MB i musieli ją zmniejszyć do 1MB. Teraz miałem przez miesiąc stabilne 2,8-2,9 MB więc chyba coś musiało się zmienić. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Powiem tak: 90% ludzi z TP, których miałem możliwość (nie powiem, że "przyjemność") spotkać, nie poddaje w wątpliwość pomiarów tłumienia. Możesz zadzwonić na infolinię i zapytać, czy mają odczyty parametrów z ostatnich kilku-kilkunastu dni i poprosić o ich przesłanie. Zainstaluj sobie TeamViewer, podeślij mi na PW identyfikator i PIN oraz hasło logowania do routera. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 To znaczy, żeby było jasne ja nie oczekuje transferu większego niż jestem w stanie realnie osiągnąć. Przez długie lata siedziałem na 1MB. Po prostu chcę mieć tyle co przez ostatni miesiąc nie licząc tych ostatnich dwóch dni. Ta prędkość była jak najbardziej osiągana i stabilna. Po rozmowie z Tobą wiem jak działa ich system i robiłem błąd wyłączając router na noc.Teraz po telefonie od nich gdy ten gość coś przestawiał u siebie (może zresetował ten system DLM dla mojego połączenia?) mam 2,6 MB co jestem w stanie zaakceptować. Technicy jak przyjadą to pewnie zajmą się tylko tą skrzynką w opłakanym stanie i więcej nic nie zrobią. Programem możemy zająć się jutro? Dziś już muszę spadać. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ok, dla mnie nie ma problemu, może być jutro. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Sorry, że dopiero teraz. Wysłane na pw. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ok, ale to dopiero wieczorem/w nocy albo najlepiej jutro po godz. 16. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 (edytowane) Ok to jutro jak w ogóle będzie taka możliwość bo znów coś siadło i tracę ponad połowe pakietów. EDIT Przez 2 dni działało bez zarzutu (3MB), dziś znów zaczęło świrować (potężna strata pakietów - 75% i ping jakbym się z Marsem łączył) i prędkość spadła do 1MB (gubienie pakietów i ping zostały na wysokim poziomie). Wykonałem więc telefon. Po wprowadzeniu numeru usługi dostałem wiadomość z automatu, że zgłoszenie nr XXXXXX zostało ZREALIZOWANE! Oczywiście nie było u mnie nikogo, nie dostałem nawet SMSa o zakończonych pracach, a problem jak był tak jest. Wyjaśniłem to najdelikatniej jak potrafiłem konsultantowi. Zaczęła się stara śpiewka, że 1MB to dla mnie max itd. Problem tylko w tym, że tracę pakiety i skacze mi ping tak przy prędkości 1 jak 3 MB. Poinformowałem także i o tym. Rozmówca palnął głupotę, że może nawet i 1 MB nie działać (korzystałem z 1 MB długie lata). Dałem mu do zrozumienia, że to już w takim razie nie mieści się w granicach umowy. Po tym przyjął zgłoszenie i razem ze starym wysłał nie do techników tylko do tych, którzy ich kontrolują. Co tam się dzieje? Ile takie dymanie klienta może jeszcze trwać? Edytowane 10 Grudnia 2012 przez rassi Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Dymanie klienta? Długo. Co by nie powiedzieć "w ch...". Daj nowy screen ze statystyk ADSL. Ja nie widzę innego wyjścia, niż męczyć dostawcę. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 http://img502.imageshack.us/img502/1208/adsl2.jpg Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Diagnoza się potwierdza po raz kolejny: męczyć TP. Tłumienie bardzo wysokie, na dodatek 30 dB różnicy pomiędzy upstream a downstream to dosyć dużo. Możliwe, że to wina błędów pomiarowych routera, ale i tak zgłaszać dostawcy. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Jest możliwość, że ręcznie wklepali mi maksymalną prędkość? Łącze synchronizuje się przez cały czas na poziomie 2496. Dostępna prędkość w statystykach (zgaduję, że ustalona przez DLM) jest wyższa o ponad 1000. Niestety próby resetu routera (z poziomu konfiguracji nie twardego) nie zmieniają wartości synchronizacji. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Nie. To jest wartość estymowana przez modem na podstawie wartości SNR Margin, tłumienia, statystyk błędów itd. Często nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, bo jest zawyżana, w tym przypadku więcej niż 2 Mb/s nie pójdzie, o ile dostawca nie zajmie się łączem. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 (edytowane) Nie zajmie sie. Oni twierdza, ze wszystko jest ok. Dzis znow mam problemy po kilku dniach wzglednego spokoju. Mozliwe jest to, ze do mojej centrali jest podlaczonych tylu uzytkownikow, ze gdy wiekszosc z nich jest online i intensywnie wykorzystuje transfer to u mne pojawiaja sie straty pakietow? Moze to po prostu przeciazenia i pazernosc panow z TP. EDIT stan obecny http://img819.imageshack.us/img819/5835/adsl3h.jpg bledy moga swiadczyc o przeciazeniu? Edytowane 15 Grudnia 2012 przez rassi Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Tak, mogą świadczyć, ale to nie jest reguła. Ja z tym nic nie zrobię. Przykro mi. Odnośnik do komentarza
rassi Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Kiedy zaczna sie problemu typu utraty pakietow (od 15 do nawet 85%) bede w stanie w jakis sprawdzic jaki wezel jest za to odpowiedzialny? Jesli nie ja to Ty jestes w stanie to okreslic po jakims logu? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Po Net-log widać. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się