dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Witam od pewnego czasu mam problem z internetem tzn. co jakiś czas komputer rozłącza się. Mam neostradę łączę się przez router Siemens Gigaset 504 AG. Komputer jest po formacie i czasami się wiesza na moment(30s-1min). Dyski sprzątałem programami Odkurzacz, Ccleaner i Spybot(znalazł coś ale nie mam loga). Proszę o pomoc!!! Daje logi OTL: Extras: http://wklej.org/id/887669/ OTL: http://wklej.org/id/887673/ GMER: http://wklej.org/id/887683/ Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Nie mam pojęcia, co ten temat robi w dziale Oprogramowanie zabezpieczające, ale daj jeszcze raporty wymagane regulaminem działu Sieci, to którego ten temat powinien trafić i pewnie wkrótce trafi: https://www.fixitpc.pl/forum-44/announcement-11-wazne-zasady-obowiazujace-w-dziale-sieci/ A Spybot od razu wywal. Dziurawy, nieaktualizowany do bardzo dawna, lubi stwarzać problemy (np. z plikiem HOSTS). Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Raport z ISCI Netalyzr: http://wklej.org/id/887825/ Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Proszę jeszcze o raport z Net-log. A co do Netalyzr: jeśli masz link, to go zamieść, bo taką kopię ciężko się czyta. Nie widzę tam nic podejrzanego, ale wolałbym sprawdzić przy normalnym formatowaniu, bo mogłem czegoś nie zauważyć. Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Raport z Net-log: http://wklej.org/id/887835/ link do Netalyzr: http://n3.netalyzr.icsi.berkeley.edu/summary/id=ae81b058-31567-de57d65e-af6c-433d-b93a Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Połącz się z http://192.168.2.1 i spróbuj się zalogować. Jeżeli znasz login i hasło, to ok. Jeśli nie, to albo admin i admin, albo pozostaw oba pola puste. Zrób screeny ze wszystkich zakładek w Status. Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 http://wstaw.org/w/1wwx/ http://wstaw.org/w/1wwy/ http://wstaw.org/w/1wwz/ http://wstaw.org/w/1wwA/ http://wstaw.org/w/1wwC/ Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Parametry łącza ADSL wyglądają dobrze. Połączenie, w momencie robienia screenów, było aktywne bez żadnych zerwań od ponad 3 godzin, zatem winę Orange/TP i słabej linii możemy wykluczyć. Router pracuje już prawie trzy dni, stąd wniosek, że nie jest to wina problemów z zasilaniem. Miałem kiedyś taki przypadek. Z drugiej strony: pingi masz w porządku. Statystyki generowane przez 5 minut nie wykazały żadnych strat pakietów. W jaki sposób odczuwasz zrywanie połączenia? Co ile to się zdarza? Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zdarza się to czasami rzadko a czasami co godzinę. Gdy np. słucham radia wyłącza się ono a w przeglądarce strony się nie wczytują. Trwa to około minuty. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Jak się coś takiego stanie, to wejdź w konfigurację routera i zrób screen z Status -> Internet. Zobaczymy, czy to jednak czasem nie ADSL się zrywa. Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Dobrze, a może to być wina sprzętu?? Ostatnio wyskakiwało mi dużo błędów dysku w podglądzie zdarzeń gdy przełączyłem taśmy to ten problem znikł. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Oczywiście. Tylko nie jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna. 90% zerwań pochodzi właśnie z problemów z linią telefoniczną albo routerem. Dodatkowo, czas przywracania połączenia odpowiada mniej więcej czasowi osiągnięcia ponownej synchronizacji ADSL. Chcę się przy okazji przekonać, czy przy zerwaniu masz dostęp do routera. Bo jeśli tak, to wiemy, że winny nie jest Twój komputer. Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Strona speedtest.net wskazuje mi dobrą prędkość a przeglądarka jest powolna cały czas. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator Wpisz komendy: netsh advfirewall reset netsh int ip reset reset.log Po ich wykonaniu uruchom ponownie komputer. Kliknij Windows+R, wpisz devmgmt.msc i w otwartym oknie Menedżera urządzeń znajdź swoją kartę sieciową. Z menu kontekstowego wybierz Właściwości, potem przejdź do karty Zaawansowane. Spisz wszystkie właściwości wraz z ustawionymi parametrami. Przejdź do karty Szczegóły, znajdź Identyfikatory sprzętu i wrzuć tutaj screen. Tak samo zakładki Sterownik. Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Flow control- ON Interrupt Moderation - ON Max IRQ per Second- 5000 Maximum Frame size- 1514 Media Type- Auto Network Address- Not Present Number of Receive Buffers- 256 Number of Transmit Buffers- 256 Shutdown wake up- Off Task Offload- On Wake Up Capabilities- MagicPacket & PatternMatch Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 http://wstaw.org/w/1wyO/ Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zmień Interrupt moderation na Off i zrestartuj system. Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Chyba jest lekka poprawa ale zobaczę jutro. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Hm, ok. Wyłączyłem moderację przerwań - teraz za każdym razem, jak karta będzie potrzebować mocy obliczeniowej, to wyśle przerwanie do procesora. W ten sposób mamy pewność, że dane będą od razu obsłużone, a nie - jak do tej pory - czasami mogły mieć niewielkie opóźnienie. Jeżeli zauważysz teraz lekki spadek wydajności komputera podczas intensywnego korzystania z sieci, to ustawienie może być przyczyną, chociaż najpewniej nic się nie stanie. Odnośnik do komentarza
Bonifacy Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 A Spybot od razu wywal. Dziurawy, nieaktualizowany do bardzo dawna, lubi stwarzać problemy (np. z plikiem HOSTS). Ściślej mówiąc jest nowa wersja, ale chyba lepiej ją sobie odpuszczać: SpyBot - Search & Destroy 2.0 - http://www.softpedia.com/get/Internet/Popup-Ad-Spyware-Blockers/SpyBotSearch-Destroy.shtml Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 A jest coś godnego polecenia? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Z oprogramowania zabezpieczającego? Np. darmowe Avira + Comodo Firewall. Z komercyjnych: korzystam z ESET na ponad setce stanowisk i działa. Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 No dzisiaj jeszcze mi się nie "zaciął". Odnośnik do komentarza
dziubi21 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 A jednak. Gdy ściągałem Avira odszedłem na moment od komputera i przerwało połączenie. Gdy wróciłem zrobiłem screena: http://wstaw.org/w/1wCv/ Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Hm... zerwania połączenia na ok. 5 - 20 sekund raz na dzień, dokładnie co 24 godziny są przy Neostradzie normalne. Jeżeli to samo powtórzy się jutro też około godz. 14, to prawdopodobnie jest to powodowane przez odnawianie sesji PPP i uzyskiwanie nowego adresu IP. Jedna uwaga, w tym czasie nie wyłączaj routera z zasilania. Jednakże przeciw tej hipotezie można postawić fakt, że dalej masz taki sam adres IP, a to wskazuje jednak, że sesja PPP jest wciąż aktywna, ta sama, co wcześniej. Screen w status ma podane 15 godzin działania, tylko to jest czas trwania synchronizacji ADSL, a nie PPP. Potrzebuję mieć zerwanie dostępne na gorącym uczynku. Chcę się dowiedzieć, czy w trakcie jego wystąpienia masz połączenie z routerem, czy też nie. Jeśli masz - wina po stronie dostawcy (ewentualnie resetowanie sesji PPP, co jest normalne), jeśli nie - to winna jest prawdopodobnie karta sieciowa komputera. Zrób jeszcze tak: otwórz dwa osobne okna Wiersza poleceń. W pierwszym wpisz komendę ping -t 8.8.8.8 i w drugim ping -t 192.168.2.1 i zostaw je działające. Powinien cyklicznie pojawiać się komunikat w stylu Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=39ms TTL=49. Jeżeli kilka razy pod rząd pojawi się Upłynął limit czasu żądania, to świadczy to o zerwaniu połączenia. Teraz kluczowe pytanie. Czy pojawia się on w obu równocześnie? Jeśli tylko w pierwszym, a w drugim już nie, to znaczy, że problem po stronie dostawcy. Jeśli w obu zgłasza upłynięcie czasu, to usterka jest gdzieś lokalnie. Sytuacja, w której ping -t 8.8.8.8 działa, a ping -t 192.168.2.1 już nie, jest niemożliwa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się