Skocz do zawartości

Przerywający internet


dziubi21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od pewnego czasu mam problem z internetem tzn. co jakiś czas komputer rozłącza się. Mam neostradę łączę się przez router Siemens Gigaset 504 AG. Komputer jest po formacie i czasami się wiesza na moment(30s-1min). Dyski sprzątałem programami Odkurzacz, Ccleaner i Spybot(znalazł coś ale nie mam loga). Proszę o pomoc!!! Daje logi

OTL:

Extras: http://wklej.org/id/887669/

OTL: http://wklej.org/id/887673/

GMER: http://wklej.org/id/887683/

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie mam pojęcia, co ten temat robi w dziale Oprogramowanie zabezpieczające, ale daj jeszcze raporty wymagane regulaminem działu Sieci, to którego ten temat powinien trafić i pewnie wkrótce trafi:

https://www.fixitpc.pl/forum-44/announcement-11-wazne-zasady-obowiazujace-w-dziale-sieci/

 

A Spybot od razu wywal. Dziurawy, nieaktualizowany do bardzo dawna, lubi stwarzać problemy (np. z plikiem HOSTS).

Odnośnik do komentarza

Parametry łącza ADSL wyglądają dobrze. Połączenie, w momencie robienia screenów, było aktywne bez żadnych zerwań od ponad 3 godzin, zatem winę Orange/TP i słabej linii możemy wykluczyć. Router pracuje już prawie trzy dni, stąd wniosek, że nie jest to wina problemów z zasilaniem. Miałem kiedyś taki przypadek.

 

Z drugiej strony: pingi masz w porządku. Statystyki generowane przez 5 minut nie wykazały żadnych strat pakietów.

 

W jaki sposób odczuwasz zrywanie połączenia? Co ile to się zdarza?

Odnośnik do komentarza

Oczywiście. Tylko nie jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna. 90% zerwań pochodzi właśnie z problemów z linią telefoniczną albo routerem. Dodatkowo, czas przywracania połączenia odpowiada mniej więcej czasowi osiągnięcia ponownej synchronizacji ADSL. Chcę się przy okazji przekonać, czy przy zerwaniu masz dostęp do routera. Bo jeśli tak, to wiemy, że winny nie jest Twój komputer.

Odnośnik do komentarza

Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator

Wpisz komendy:

netsh advfirewall reset

netsh int ip reset reset.log

 

Po ich wykonaniu uruchom ponownie komputer.

 

Kliknij Windows+R, wpisz devmgmt.msc i w otwartym oknie Menedżera urządzeń znajdź swoją kartę sieciową. Z menu kontekstowego wybierz Właściwości, potem przejdź do karty Zaawansowane. Spisz wszystkie właściwości wraz z ustawionymi parametrami. Przejdź do karty Szczegóły, znajdź Identyfikatory sprzętu i wrzuć tutaj screen. Tak samo zakładki Sterownik.

Odnośnik do komentarza

Hm, ok. Wyłączyłem moderację przerwań - teraz za każdym razem, jak karta będzie potrzebować mocy obliczeniowej, to wyśle przerwanie do procesora. W ten sposób mamy pewność, że dane będą od razu obsłużone, a nie - jak do tej pory - czasami mogły mieć niewielkie opóźnienie. Jeżeli zauważysz teraz lekki spadek wydajności komputera podczas intensywnego korzystania z sieci, to ustawienie może być przyczyną, chociaż najpewniej nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza

Hm... zerwania połączenia na ok. 5 - 20 sekund raz na dzień, dokładnie co 24 godziny są przy Neostradzie normalne. Jeżeli to samo powtórzy się jutro też około godz. 14, to prawdopodobnie jest to powodowane przez odnawianie sesji PPP i uzyskiwanie nowego adresu IP. Jedna uwaga, w tym czasie nie wyłączaj routera z zasilania. Jednakże przeciw tej hipotezie można postawić fakt, że dalej masz taki sam adres IP, a to wskazuje jednak, że sesja PPP jest wciąż aktywna, ta sama, co wcześniej.

 

Screen w status ma podane 15 godzin działania, tylko to jest czas trwania synchronizacji ADSL, a nie PPP.

 

Potrzebuję mieć zerwanie dostępne na gorącym uczynku. Chcę się dowiedzieć, czy w trakcie jego wystąpienia masz połączenie z routerem, czy też nie. Jeśli masz - wina po stronie dostawcy (ewentualnie resetowanie sesji PPP, co jest normalne), jeśli nie - to winna jest prawdopodobnie karta sieciowa komputera.

 

Zrób jeszcze tak: otwórz dwa osobne okna Wiersza poleceń. W pierwszym wpisz komendę ping -t 8.8.8.8 i w drugim ping -t 192.168.2.1 i zostaw je działające. Powinien cyklicznie pojawiać się komunikat w stylu Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=39ms TTL=49. Jeżeli kilka razy pod rząd pojawi się Upłynął limit czasu żądania, to świadczy to o zerwaniu połączenia. Teraz kluczowe pytanie. Czy pojawia się on w obu równocześnie? Jeśli tylko w pierwszym, a w drugim już nie, to znaczy, że problem po stronie dostawcy. Jeśli w obu zgłasza upłynięcie czasu, to usterka jest gdzieś lokalnie. Sytuacja, w której ping -t 8.8.8.8 działa, a ping -t 192.168.2.1 już nie, jest niemożliwa.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...