Michal222 Opublikowano 30 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Witam, Sprawa wygląda następująco ok. 2 tyg. temu odświeżyłem umowę z TP, wczesniej miałem 2Mb/s, obecnie zaproponowali mi "przepięcie" i zagwarantowali że będę mógł mieć nawet do 10Mb/s. Zgodziłem się, przyjechali Panowie coś podłubiali i internet ładnie działał, jak sprawdzałem prędkość to łapało między 8 a 9Mb/s i to mi spokojnie wystarczało. Ale od wczoraj mój internet nie dochodzi nawet do 2Mb/s (1-1,5Mb/s), strony, pobieranie to wszystko tak długo trwa... i co jakiś czas, strony tak jak by sie zacinały, w ogole sie nie wczytują przez 2-3min. Przy pobieraniu pliku prękość skacze przykładowo: 170kb/s i nagle 22kb/s i tak co troche z takimi bardzo dużymi przeskokami, a nigdy tego nie było. Nawet przy 2Mb/s nie miałem takiej prędkości pobierania. Posiadam Windows 7 64. Router TP-LINK TL-WR741N, zaznaczę że router posiadam gdzieś od 2 miesięcy i nie było żadnych problemów na 2Mb/s. Może to ja mam coś źle podpięte? Ale tak nagle samo z siebie sie przestawiło? Załączam plik z Net-log'a. net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 30 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 To nie jest gwarantowana prędkość 10 Mb/s. To jest opcja "do 10 Mb/s", prędkość jest ustalana przez pierwsze 7-14 dni od włączenia usługi na podstawie statystyk generowanych po stronie dostawcy (na centralkach, czyli DSLAM). Stąd w interesie klienta Orange/TP jest utrzymanie możliwie najwyższej stabilności połączenia. Resetowanie modemu może zostać uznane za zerwanie synchronizacji z powodu problemów z linią i mechanizm DLM (Dynamic Line Management) obetnie prędkość w celu większej niezawodności łącza. Też mam podpisaną umowę na opcję "do 10 Mb/s" i o ile downstream synchronizuje się na pełne 12442 kb/s, to upstream jest obcięty aktualnie do 1117 kb/s (zamiast 1312 kb/s). Po informacje o prędkościach synchronizacji patrz tutaj: http://www.orange.pl/kid,4002234817,id,4002235266,title,Neostrada-podstawowe-informacje,helparticle.html Patrząc na log: masz potężne problemy ze stabilnością połączenia routera z Internetem. Komunikacja między komputerem i routerem wygląda normalnie. Ten router jest połączony jeszcze z jakimś modemem? Bo widzę w ścieżce (polecenie tracert) jakieś urządzenie między Twoim routerem a pierwszym węzłem dostawcy, czyli kra-bg1.neo.tpnet.pl, które nie odpowiada na komunikaty ICMP, ale istnieje. Co więcej, wydaje mi się, że ten model routera nie ma wejścia ADSL jako WAN, tylko zwykłe Ethernet. Nawiasem mówiąc, jak już rozwiążesz problem z Internetem, to zainstaluj Service Pack 1 dla Windows 7. Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Tak, posiadam modem z drugim budynku i jest on podpiety do routera ktory rozdziela na komputery w firmie i osobno idzie kablem do mojego routera w domu, a ten dzieli mi na konsole i na pc no i wi-fi. Tzn, ja tak napisałem że 10Mb/s, ale własnie to miałem na mysli że do 10 nawet nie oczekuje tego 10, ale chociaz te 3-4 albo to co miałem, bo teraz jest na prawdę strasznie zamulony i nic nie można na nim zrobić. Ok, Service Pack 1 będzie W tej sytuacji co mogę zrobić? Bo wydaje mi się że troche dziwnie, miałem długo tak internet i teraz nagle taki spadek, z jakiej to może być przyczyny? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 30 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Na początek potrzebujesz dostępu do konfiguracji modemu i z niego statystyk ADSL. Jakie to urządzenie? Tzn, ja tak napisałem że 10Mb/s, ale własnie to miałem na mysli że do 10 nawet nie oczekuje tego 10, ale chociaz te 3-4 albo to co miałem, bo teraz jest na prawdę strasznie zamulony i nic nie można na nim zrobić. Nie znam przypadku, żeby komuś prędkość spadła poniżej 3 Mb/s po takiej zmianie, jeśli miał więcej. Owszem, spadki z 6 Mb/s na chociażby 4 Mb/s się zdarzały, ale nigdy aż takich radykalnych nie widziałem. Inna sprawa, tutaj raczej nie automatyczne obcięcie pasma nie to jest problemem. Masz dostęp do konfiguracji routerów? Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 (edytowane) To jest tak: Internet jest razem z telefonem, na dachu mam antene która łapie sygnal i daje pod telefon a nastepnie idzie do routera (kiedy kiedys byla "puszka" z neostrady) a ten puszcza na mój router do domu. Dodam jeszcze że jest drugi router w firmie... ale on nie jest połączony ze mną. "Szedłem" po kablu i tak to wlasnie wyglada, nie ma nigdzie glownego modemu. Wszystko zaczyna sie od tego nadajnika na dachu. Jeden który puszcza do mnie sygnal to: PLANET ADE 4110, nie mam pojecia gdzie moge go skonfigurowac, przelecialem wszystkie komputery i pusto jak by router nie istnial... A to pare lat do tylu robil "informatyk.." Drugi router który niby nie jest ze mną połączony to: Jaht JS-2005EP również nigdzie nie mogę go znaleźć. @kluseczka, zanim tu napisalem czytalem kilka tematów na innych forach również i są osoby które mają obecnie ten sam problem czy z 6Mb/s czy z 10Mb/s, własnie taki drastyczny spadek. Edytowane 1 Grudnia 2012 przez DawidS28 Post @kluseczka wydzielam w osobny temat: http://www.fixitpc.pl/topic/14585-neostrada-niestabilna-przepustowosc-i-wysoki-ping/ Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Neostrada? Od momentu powstania, tą nazwą określa się usługę dostępu do Internetu w technologii ADSL po łączach telefonicznych, która oferowana jest przez TP/Orange. Tutaj mamy zupełnie inny przypadek, masz łącze radiowe, jak rozumiem, założone przez Orange. Co widzisz pod adresem http://192.168.0.1? Jeżeli pojawi się okno logowania, to spróbuj loginu admin i haseł 1234, epicrouter lub po prostu admin. Co ciekawe, ten router Planet jest typowym urządzeniem do podłączenia ADSL (do linii telefonicznej), ale nie mamy żadnych danych jak jest podłączony. Dawno nie spotkałem się z łączami radiowymi w TP, myślałem, że to trochę wymarła technologia i kable są wszędzie, a tu niespodzianka... kluseczka - jeszcze raz wycinam post, przeniesione do Twojego tematu, czyli tutaj: https://www.fixitpc.pl/topic/14585-neostrada-niestabilna-przepustowosc-i-wysoki-ping/ Proszę nie dopinać się do cudzych tematów. Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Po tym połaczeniu Orange a TP to ja nie wiem co jest co... Pare lat do tyłu był wzięty internet na firmę na telefon stacjonarny o jednym numerze i tak jest do tej pory. Jedyne co dochodziło to routery i dopiero nie dawno przepięcie aby było do 10Mb/s. Od anteny na dachu puszczony jest kabel do skrzynki w budynku i tam jest rozdzielenie na internet i telefon. Jest podpiecie pod router pod ADSL, może to cos podpowie Próbowałem wpisywać ten adres który mi podałeś na wszystkich komputerach i nic się nie dzieje, w ogóle go nie wczytuje. Jedynie na moim komputerze przechodzi na stronę routera TP-LINK który jest w domu. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Daj Net-logi z jakiegoś innego komputera, który nie jest podpięty pod ten router. Co widzisz ze swojego komputera po wejściu na stronę routera? Możesz się zalogować? Daj screeny ze strony Status, czyli pierwszej, która powinna pokazać się po zalogowaniu. Gdzie idzie kabel, który jest podpięty do portu ADSL na routerze Planet? Jest w ogóle taki? Masz jakiś wolny port Ethernet na tym routerze, do którego mógłbyś podpiąć komputer, np. jakiegoś laptopa? Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Jeszcze dzisiaj postaram sie dać log. A co do pozostałych pytań, tak mogę sie zalogować i wszyskie opcje są dostępne, załączam screen ze strony Status. To jest dosłownie tak: antena która jest na dachu jest połaczona z puszką(rozdzielaczem) w budynku. I od tej puszki idzie kabel który jest podpięty do portu ADSL na routerze Planet i koniec, a od tego routera wychodzi reszta kabli do komputerów w firmie i dodatkowo jeden do domu czyli do mojego routera Tp link. Obecnie wolnego portu nie ma, ale w każdej chwili mogę wypiąć inny komputer i podłącze laptopa, jeśli dobrze rozumiem. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Ok, co widzisz pod http://10.0.0.2? To jest prawdopodobnie adres tego Planeta, możliwe, że jest osiągalny z Twojej sieci. Powinien być. Login i hasła takie, jak wcześniej podawałem, jeśli by Cię o to pytał. Masz możliwość sprawdzenia, co jest w tej puszcze? I, może głupie pytanie, ale chcę je zadać: czy masz doprowadzone jakiekolwiek inne kable od TP, czy tylko antenę? Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Połaczyłem sie ze swojego komputera z tym routerem tak jak podałeś, daje screena z glownej strony routera planet. Jak byli goście z TP to grzebali w kablach przy puszce która jest obok domu, zrobili raz- niby było ok i za 20min znów przyjechali bo coś im źle działało i wstawali nowy kabel bo tamten podobno już się nie nadawał i co więcej w domu miałem wczesniej telefon stacjonarny i została wtyka i przy tym też cos grzebali i jak już zrobiłi internet śmigał ładnie. Więcej nic nie mam od TP. Postaram sie to sprawdzić co jest w tej puszce Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zrób screeny ze Status PPP i ADSL. Dodatkowo ze wszystkiego, co jest pod Admin Privilege i nadaje się do zrzutów. Admin Level Username/Password i Reset to Factory Default oczywiście nie musisz. Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Wszystko to co mi opisałeś dodaje System Log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Piękne dane. Żeby tak każdy router tworzył logi, to diagnostyka byłaby zdecydowanie prostsza. Niestety, ten router obsługuje tylko technologię ADSL (ANSI T1.413 Issue 2/ITU G.992.1 (G.DMT)/IT G.992.2 (G.Lite)), czyli prędkość pobierania do 8 Mb/s i wysyłania do 1 Mb/s. W praktyce na liniach TP w ADSL G.dmt nie wyciągniesz więcej niż 6 Mb/s. Teraz standardem jest ADSL2+ (ITU G.992.5), który pozwala na pełne 20 Mb/s pobierania i 1 Mb/s wysyłania, czyli w Twoim przypadku 10/1 Mb/s, a więc tak jak podpisałeś umowę. 12/01/2012 11:48:07> ADSL connected 12/01/2012 11:48:07> Modulation: G.dmt 12/01/2012 11:48:07> Annex Mode: ANNEX_A 12/01/2012 11:48:07> Max Tx Power: -38dBm/Hz 12/01/2012 11:48:07> CO Vendor: UNUSED_VENDOR_0 12/01/2012 11:48:07> d/s SNR: 25.8dB, u/s SNR: 31.0dB 12/01/2012 11:48:07> d/s Attenuation: 32.4dB, u/s Attenuation: 17.0dB 12/01/2012 11:48:07> d/s Data Rate: 4096kbps, u/s Data Rate: 416kbps 12/01/2012 11:48:07> d/s Latency: INTERLEAVED, u/s Latency: INTERLEAVED 12/01/2012 11:48:07> d/s total bit capacity: 2800bits, used: 1160bits 12/01/2012 11:48:07> u/s total bit capacity: 137bits, used: 137bits Parametry masz podobne do mnie, ja po zmianie na ADSL2+ korzystam z pełnego 10/1 Mb/s (opcja do 10 Mb/s). Widać, że Ci się obecnie synchronizuje na 4 Mb/s i więcej raczej przy tym routerze nie wyciągniesz. ADSL2+ pozwala na lepsze parametry łącza, jest bardziej stabilne niż ADSL. Niestety, nie znalazłem żadnego alternatywnego firmware na ten router, które pozwalałoby na odblokowanie opcji ADSL2+. Screen z ADSL Status pokazuje dużą liczbę błędnych pakietów i aż 12 strat sygnału. Zgłoś problem do Orange/TP, tak nie powinno być. Linia jest najwyraźniej uszkodzona, przy takich parametrach to łącze powinno być stabilne jak skała. Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Teraz sprawdziłem prędkośc internetu i pokazuje 3Mb/s, prędkość pobierania miałem maks 370kb/s, minimalnie widać różnicę porównując do tego co było wczoraj, chociaż nie wiem jak to samo sie ruszyło że trochę lepiej działa. Czyli jedyne co mogę teraz zrobić to wymienić router pod ADSL2+? Muszę o to zapytać bo nie znam się na tym a nie chce złego kupić, jeśli teraz mam podpięty kabel z puszki w firmie do routera pod port ADSL, to ten sam kabel który mam puszczony podejdzie do nowego routera pod ADSL2+? I mam zgłosić do TP błąd utraty sygnału? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Jeżeli przy ADSL są problemy, to przy ADSL2+ też będą. Każdy router, który obsługuje ADSL2+, będzie obsługiwał także ADSL, więc nie ma problemu, że coś będzie niekompatybilne. Ten sam kabel, to samo wejście na routerze. Zgłoś problem do TP. Pokaż im screen z ADSL Status, powinno wystarczyć. Zaznacz, że są problemy z transferem. Nie chcę zajmować pozycji eksperta, ponieważ mówisz, że masz aktywną usługę radiową, a tego na Neostradzie dawno nie widziałem. Nie Orange/TP się tym zajmie, oni to zakładali, oni to naprawią. Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Czyli teraz co muszę zrobić to zgłosić to do Orange/TP i pokaże im screen z ADSL Status, tak jak pisałeś. A jeszcze mam pytanie, pisałeś że na ADSL nie wyciągnę więcej jak 6 Mb/s, a mam teraz maks 3Mb/s, czyli widoczny problem jest cały czas. A jeśli po zgłoszeniu, poinformują mnie że już jest ok i wszystko naprawione (załóżmy że tak będzie) to aby wyciągać do 10Mb/s musze zmienić na router z ADSL2+, dobrze to rozumiem? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Dokładnie tak, pod jednym tylko warunkiem: pełne 10 Mb/s wyciągniesz, jeżeli TP oferuje na tej linii ADSL2+. Jest to już de facto standard, ale zdarzają się jeszcze przypadki, kiedy na centralce są wolne tylko porty ADSL. Poza tym, nie wiem, jak u Ciebie ta instalacja wygląda i jakie ma ograniczenia. Normalnie przy takich parametrach 10 Mb/s na ADSL2+ przy dobrym sprzęcie powinno ruszyć. Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 A jak będę zgłaszał problem, to oni powinni wiedziec czy na mojej lini oferują ADSL2+? Akurat nie był bym ździwiony jeżeli ja tym przypadkiem bym był Bo jeżeli by już naprawili ten problem, mam podpisaną umowę do 10Mb/s i mogę zakupić router to dlaczego miał bym tego nie zrobić i nie korzystać. I jeszcze jak bym mogł tutaj zapytac, mniej wiecej jakie routery mógłbys mi polecić? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Akurat Kraków i okolice należą do jednych z lepiej rozwiniętych regionów pod względem dostępu do Internetu. Sam tu mieszkam. I jeszcze jak bym mogł tutaj zapytac, mniej wiecej jakie routery mógłbys mi polecić? To będzie długa opowieść. Ja mam Siemens SpeedStream 4100, pierwotnie z oprogramowaniem Efficient Networks, wgrałem oryginalne od Samsunga i ADSL2+ działa poprawnie. Kilka osób się dziwiło, że na tym łączu w ogóle 10 Mb/s funkcjonuje. Ja się nie dziwię, po prostu korzystam. Drobny minus - ten modem ma tylko jedno wyjście Ethernet. Mnie to nie przeszkadza, do jest od razu podpięty do routera MikroTik. Dużo można osiągnąć, korzystając z NetGear DGN2000 oraz Netgear DG834GT v4. Są oparte o bardzo stabilny układ ADSL od Broadcom, który sprawdza się na słabych liniach. Poza tym, możesz na nie wgrać oprogramowanie od DGTeam i ręcznie regulować "target SNR Margin" (nie polecam tej metody osobom początkującym, ale można próbować). Oczywiście, nikt Ci nie da gwarancji, że to będzie działać i nie usmażysz przypadkiem routera. Ja takie kilka razy naprawiałem, natomiast nie wziąłbym odpowiedzialności, że nic się nie stanie i będę w każdej chwili taki sprzęt przywrócić do działania. Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 (edytowane) Dzięki, coś już wiem Nad routerem będę myślał jak TP rozwiąże problem, narazie będę ich męczył bo muszą to zrobić. Jeśli możliwe prosiłbym nie zamykać tematu bo na pewno jeszcze sie tutaj odezwę. Edytowane 1 Grudnia 2012 przez DawidS28 Ok, nie zamykam. Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Witam, Zgłosiłem problem do TP, Pan zresetował połaczenie i stwierdził że faktycznie jest nie tak jak powinno. Panowie z TP przyjechali dziś do mnie i zaczeli grzebać, po 30min wywnioskowali że router PLANET miał problem z połaczeniem sie do internetu a kiedy już mu sie udało, przestawił sie/"ustawił się" na maksymalną prędkość do 3-4Mb/s, oni to niby odblokowali i powiedzieli że teraz powinno byc ok. Prędkość sięga do 8Mb/s, sprawdzałem to przy nich i jak poszli wszystko było ok, żeby móc osiągnąć 10Mb/s powiedzieli że łacze jest stabilne i tutaj musi łapać 10Mb/s, muszę wymienić router ponieważ ten maksymalnie obsługuje do 8Mb/s. Zaznaczyłem wcześniej że były okropne spadki transferu pobierania, ale powiedzieli że z tym nic nie mogą zrobić nawet jeśli będzie to występowało. I teraz niby internet działa dobrze, ale spadki transferu nadal są. Przykład: pobieranie 880KB/s, nagle 200KB/s a pozniej 10KB/s i znow 300 i 800 itd itd, okropnie. A chwilami na 5-10min spadnie poniżej 100KB/s i więcej nie pójdzie. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłosiłem problem do TP, Pan zresetował połaczenie i stwierdził że faktycznie jest nie tak jak powinno. Panowie z TP przyjechali dziś do mnie i zaczeli grzebać, po 30min wywnioskowali że router PLANET miał problem z połaczeniem sie do internetu a kiedy już mu sie udało, przestawił sie/"ustawił się" na maksymalną prędkość do 3-4Mb/s, oni to niby odblokowali i powiedzieli że teraz powinno byc ok. ADSL G.lite? Jak patrzyłem na screeny z konfiguracji, to tego nie było. Prędkość sięga do 8Mb/s, sprawdzałem to przy nich i jak poszli wszystko było ok, żeby móc osiągnąć 10Mb/s powiedzieli że łacze jest stabilne i tutaj musi łapać 10Mb/s, muszę wymienić router ponieważ ten maksymalnie obsługuje do 8Mb/s. A to się zgadza. Ten router obsługuje tylko ADSL G.lite i G.dmt, czyli do 8 Mb/s w przypadku tego drugiego. W praktyce na G.dmt nie śmiga więcej niż 6,5 Mb/s. Kup jakiś router z ADSL2+, polecam Siemens SpeedStream 4100 (ale to modem, ma tylko jedno wyjście, chociaż jest najstabilniejszy z tych wszystkich), NetGear DG834G v4, NetGear DGN2000. W tych NetGearach będziesz mógł zmieniać target SNR Margin, co mogłoby przyspieszyć połączenie, gdybyś podpisał umowę na opcję do 20 Mb/s. No i żonglowania konfiguracją ADSL nie polecam bez dobrej znajomości technologii. Zaznaczyłem wcześniej że były okropne spadki transferu pobierania, ale powiedzieli że z tym nic nie mogą zrobić nawet jeśli będzie to występowało. I teraz niby internet działa dobrze, ale spadki transferu nadal są. Przykład: pobieranie 880KB/s, nagle 200KB/s a pozniej 10KB/s i znow 300 i 800 itd itd, okropnie. A chwilami na 5-10min spadnie poniżej 100KB/s i więcej nie pójdzie. Nie jestem w stanie stwierdzić przyczyny. Musiałbym mieć podpięty na linii modem, który generuje wszystkie statystyki, czyli albo coś z tych wymienionych wyżej, albo z oprogramowaniem ADSLCTL (teraz nie podam przykładów, nie pamiętam, które dokładnie mają). Odnośnik do komentarza
Michal222 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Okazało się że PLANET, to jest modem z wbudowanym routerem i do niego jest podpięty kabel ADSL. Teraz przed sekundą zmierzyłem prędkość i pokazało 6Mb/s ale spadło do 3Mb/s... Znów jest to samo, nie mam pojęcia co tu zrobić. Czy może wywalić tego planet i kupić coś lepszego? A teraz mam pobieranie 30kb/s... Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Możesz spróbować. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się