Skocz do zawartości

Biały ekran przy uruchomieniu systemu


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Zasady działu, tu jest zakaz dopisywania się: KLIK. Wydzielone w osobny temat. Prócz infekcji tytułowej są tu ślady rootkita ZeroAccess i systemowy sterownik netbt.sys wygląda na naruszony:

 

DRV - [2008-01-21 03:24:59 | 000,184,320 | ---- | M] () [Kernel | System | Stopped] -- C:\Windows\System32\drivers\netbt.sys -- (netbt)

 

Przechodząc do usuwania infekcji:

 

1. Wykonaj weryfikację poprawności plików systemowych za pomocą komendy sfc /scannow, za pomocą kolejnej komendy przefiltruj log do wystąpień znaczników [sR]: KLIK.

 

2. Uruchom GrantPerms i w oknie wklej:

 

C:\Windows\$NtUninstallKB23449$

 

Klik w Unlock.

 

3. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files

C:\Users\lenovo\*.exe

C:\Users\lenovo\*.com

C:\Users\lenovo\AppData\Roaming\msconfig.dat

C:\Users\lenovo\AppData\Roaming\msconfig.ini

C:\Users\lenovo\AppData\Roaming\updates

C:\Users\lenovo\AppData\Roaming\xehfaj2utuzkaycewrkg1smcijddimfy2

C:\Users\lenovo\AppData\Roaming\xt3nelfhnhi22wvjltirb3mthdfi1vme2

C:\Users\lenovo\AppData\Roaming\xyqyyjynhqddqcwstzksyunqxml2mwhw2

C:\Users\lodzia\AppData\Roaming\updates

C:\Users\lodzia\AppData\Roaming\xcpdlkytcm3hz31drmlvfqtnefdacup12

C:\Users\lodzia\AppData\Roaming\xgjsmfzkn2vxep1v2yxqrzyjyjdszl3y2

C:\ProgramData\common.data

fsutil reparsepoint delete C:\Windows\$NtUninstallKB23449$ /C

 

:Reg

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]

"Shell"=-

 

:OTL

O3 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - No CLSID value found.

O4 - HKLM..\Run: [unattend0000000001{70EB91E7-FAAB-44A4-BA19-C0A45B228BC0}] C:\Windows\test.bat File not found

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [baaah] C:\Users\lenovo\baaah.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [biugii] C:\Users\lenovo\biugii.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [engel] C:\Users\lenovo\AppData\Roaming\updates\updates.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [feevii] C:\Users\lenovo\feevii.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [honey - blow me up] C:\Users\lenovo\Desktop\Music\honey - blow me up.exe /C File not found

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [lieopeh] C:\Users\lenovo\lieopeh.exe /Z File not found

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [mnluur] C:\Users\lenovo\mnluur.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [qdveuj] C:\Users\lenovo\qdveuj.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [queoyuc] C:\Users\lenovo\queoyuc.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [RobinsonMapSmall[1]] F:\RobinsonMapSmall[1].exe /t File not found

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" File not found

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [viaday] C:\Users\lenovo\viaday.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [vmxuul] C:\Users\lenovo\vmxuul.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [waood] C:\Users\lenovo\waood.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [Windows Init] C:\Users\lenovo\AppData\Roaming\xt3nelfhnhi22wvjltirb3mthdfi1vme2\svcnost.exe ()

O4 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004..\Run: [Windows Update Server] C:\Users\lenovo\87c4f2c9-5689.exe ()

F3 - HKU\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004 WinNT: Load - (C:\Users\lenovo\LOCALS~1\Temp\msvblehkj.exe) - C:\Users\lenovo\LOCALS~1\Temp\msvblehkj.exe (ase Corporation)

 

:Commands

[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany. Efekt białego ekranu powinien ustąpić. Opuść Tryb awaryjny.

 

4. Zrób nowe logi: OTL z opcji Skanuj (już bez Extras), zaległy GMER oraz Farbar Service Scanner. Dołącz log z wynikami SFC uzyskany w punkcie 1.

 

 

Czy można się nauczyć czytać te logi, czy to jakaś wiedza "tajemna" ?

 

To nie jest "wiedza tajemna" tylko wiedza o systemie: KLIK. Log to tylko pomocnicze narzędzie prezentujące skrawek systemu.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Dodałeś za duży log, cały CBS.LOG, a miałeś stworzyć log filtrowany do znaczników [sR]. Zrobiłam to za Ciebie i poprawny plik podstawiłam. Narzędzie SFC, zgodnie z tym co już mówiłam, wykryło naruszony sterownik netbt.sys i naprawiło:

 

2012-11-27 18:36:32, Info    CSI    000001bc [sR] Repaired file \SystemRoot\WinSxS\Manifests\\[ml:24{12},l:18{9}]"netbt.sys" by copying from backup

2012-11-27 18:36:32, Info CSI 000001be [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:62{31}]"\??\C:\Windows\System32\drivers"\[l:18{9}]"netbt.sys" from store

 

Reszta zadań też wykonana, ale to nie koniec. Poprawki i skany potwierdzające na widoku.

 

 


1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\Users\lenovo\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\YOUTUBE.PLAYER.exe
C:\Users\lodzia\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\YOUTUBE.PLAYER.exe
C:\Windows\$NtUninstallKB23449$
 
:Reg
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"RobinsonMapSmall[1]"=-
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart.

 

2. ZeroAccess zmasakrował usługi Windows. Odbuduj je za pomocą ServicesRepair.

 

3. Jest tu zainstalowany bardzo stary Symantec. Odinstaluj przez Panel sterowania wszystkie pozycje związane z Nortonem, Symantec i LiveUpdate. Następnie wejdź w Tryb awaryjny Windows i popraw czyścicielem Norton Removal Tool.

 

4. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (bez Extras) oraz Farbar Service Scanner. Dołącz log z wynikami usuwania OTL z punktu 1.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Skrypt jest jednorazowy, powtarzanie po raz kolejny tych samych linii jest bezcelowe, skrypt po raz drugi nie skasuje tego samego. Należało tylko ominiętą linię przetworzyć. Log z OTL tworzyłeś z Trybu awaryjnego - już na tym etapie miałeś być w Trybie normalnym z powrotem. Log z Farbar Service Scanner opowiada, że usługi nie zostały odtworzone, czy był jakiś błąd przy używaniu Services Repair? Powtórka: użyj ponownie narzędzie ServicesRepair, zresetuj system i zrób nowy log z Farbar Service Scanner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Dzień dobry,

Zapora wyrzuca komunikaty:

"Nie można wyświetlić ustawień, ponieważ skojarzona usługa nie jest uruchomiona. Czy chcesz uruchomić?"

Po wybraniu TAK następny komunikat:

"System Windows nie może uruchomić usługi Zapora systemu Windows"

 

Zastanawiam się czy format dysku i zainstalowanie systemu od nowa nie rozwiązałoby sprawy szybciej?

Odnośnik do komentarza

kalama23 ja doskonale wiem, że Zapora wyrzuca takie komunikaty, bo masz skasowane jej usługi. Nie pytałam Cię co widzisz, bo wiem co widzisz. Powiedziałam, że masz powtórzyć to działanie:

 

2. ZeroAccess zmasakrował usługi Windows. Odbuduj je za pomocą ServicesRepair.

 

Czyli: uruchomić narzędzie ServicesRepair, zresetować system, podać nowy log z Farbar Service Scanner.

 

 

Zastanawiam się czy format dysku i zainstalowanie systemu od nowa nie rozwiązałoby sprawy szybciej?

 

Format potrwa dłużej niż cała naprawa, nawet jeśli robiona ręcznie. Format oznacza reinstalację wszystkiego. Nie warte to tego.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wszystkie usługi odbudowane. Tylko jedna wątpliwość, w logu widnieje komunikat "There is no connection to network", czy rzeczywiście brak połączenia sieciowego? Idziemy dalej:

 

1. Wyczyść po narzędziach: w OTL uruchom Sprzątanie, resztę używanych ręcznie skasuj.

 

2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

3. Wykonaj skany potwierdzające. Po wyrzuceniu archaicznego Symantec brak tu jakiegokolwiek podręcznego narzędzia. Zainstaluj Avast oraz Malwarebytes Anti-Malware (tu przy pytaniu o typ wersji wybierz darmową a nie próbną). Zrób pełne skanowanie w obu programach. Jeżeli coś zostanie wykryte, przeklej raporty skanerów.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

1. Ano właśnie, teraz miała być faza aktualizacji. SP2 już jest, reszta aktualizacji "leci", a ja tu jeszcze wypunktuję wersje widziane w pierwszym raporcie:

 

Internet Explorer (Version = 7.0.6001.18000)

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{AC76BA86-7AD7-1033-7B44-A81200000003}" = Adobe Reader 8.1.2

"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 11 ActiveX (wtyczka dla IE)

"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 10 Plugin (wtyczka dla Firefox/Opera)

"Microsoft SQL Server 2005" = Microsoft SQL Server 2005

"PROHYBRIDR" = 2007 Microsoft Office system

 

========== HKEY_USERS Uninstall List ==========

 

[HKEY_USERS\S-1-5-21-1135639285-1662150992-1316060889-1004\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"Google Chrome" = Google Chrome 21.0.1180.89

 

Czyli dodatkowo: usunięcie starych Adobe, aktualizacja Google Chrome, instalacja Internet Explorer 9, instalacja SP3 + reszty łat dla Office 2007, instalacja SP dla Microsoft SQL Server 2005 (KB913089).

 

2. Prewencyjnie zmień hasła logowania w serwisach.

 

 

Uwaga dodatkowa: masz zainstalowane kiepskie Gadu-Gadu 10. Uroków tego delikwenta nie trzeba przedstawiać. Polecam alternatywne programy z obsługą sieci Gadu: WTW, Kadu, Miranda, AQQ. Opisy: KLIK.

 

 

I to byłby koniec zmagań.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...