BrunoBuszmen Opublikowano 20 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Cześć, dziś założono mi internet 1 mb/s (mieszkam w małej wsi i nie ma możliwości niestety ;/) Wraz z założeniem postanowiłem sprawdzić, a raczej skontrolować pingi i niestety wyszło na jaw, że jest z tym problem. Ping waha się od 35 - 150 ms, co gorsza występują 'Upłynął limit czasu żądania' Prosiłbym o to, żeby wytłumaczyć mi co 'to' dokładnie znaczy i czy sam moge coś z tym zrobić sam (ostatecznie zadzwonie do operatora). Z góry dzięki! Krystian Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Umieść raport z Net-log, inaczej ciężko będzie mi cokolwiek powiedzieć: https://www.fixitpc.pl/topic/2394-diagnostyka-ogolny-raport-konfiguracji-sieci/ Jaki to dostawca? Odnośnik do komentarza
BrunoBuszmen Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 dołączam plik wygenerowany przez net.log http://speedy.sh/DsjXy/net-log.txt dostawca: GLOBAL-NET Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Ponieważ usługa jest świadczona drogą radiową, to skoki pingu będą na porządku dziennym. Jedyną dla użytkownika końcowego możliwością posiadania w miarę stabilnego pingu bez odchyłów (fachowo nazywa się to niskim jitterem) jest połączenie kablowe, np. taka Neostrada od Orange świadczona po linii telefonicznej. Podaje ten przykład, bo jest to usługa świadczona na największym obszarze w Polsce. Jeżeli będzie również u Ciebie dostępna, a masz jeszcze możliwość wykręcenia się z umowy z dostawcą radiowym, to proponuję zmienić providera na Orange. Tutaj formularz sprawdzania dostępności Neostrady: http://www.orange.pl/prt/service_availability_check Wracając do pingu. Połączenie z routerem (po kablu) jest w normie, średni ping do niego na poziomie 1 ms, żadnych strat pakietów, potem zaczyna się problem. Średnia wartość pingu dla pierwszego węzła dostawcy to ok. 70 ms, straty na poziomie 5 - 10% i to utrzymuje się cały czas. Generalnie nic z tym nie zrobisz, parametry te są zależne od wielu czynników, m.in. odległości między nadajnikami, siły nadawania, pogody, drzew rosnących na linii nadajnik operatora - Ty, innych przeszkód. A co do komunikatu "Upłynął limit czasu żądania": systemowe polecenie ping ma ustawiony domyślny czas oczekiwania na odpowiedź. Ping polega na tym, że Twój komputer wysyła komunikat do określonego odbiorcy, ten odbiorca go otrzymuje, przetwarza, wysyła odpowiedź, którą Ty następnie odbierasz. Czas pomiędzy wysłaniem komunikatu a otrzymaniem informacji zwrotnej jest podawany w milisekundach (ms) w odpowiedziach polecenia. Jeżeli komputer w pewnym określonym czasie nie doczeka się na odpowiedź (domyślnie w Windows jest to 3 sekundy, wartość można regulować przełącznikiem -w), to wyświetlany jest komunikat Upłynął limit czasu żądania i wysyłany jest kolejny komunikat do określonego serwera, fachowo nazywany ICMP Echo Request, na który znowu ma przyjść ICMP Echo Reply i tak dalej, aż zostanie wykonana odpowiednia ilość ping-ów, domyślnie 4. Ten komunikat nie musi oznaczać, że połączenie nie działa. Jeżeli zdarza się sporadycznie, to znaczy, że połączenie jest wolne, ewentualnie po drodze następuje gdzieś gubienie pakietów. Odnośnik do komentarza
BrunoBuszmen Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Dzięki wielkie za wytłumaczenie. Wielki 'szacun' za taką wiedzę Szkoda że nie da się nic zrobić, usługi Orange też nie są dostępne na moim terenie. Jeszcze raz wielkie dzięki! Krystian Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Jeszcze jedna sprawa: wszystkie statystyki, czyli średnie czasy odpowiedzi, gubienie pakietów itd. możesz sprawdzać poleceniem pathping. Działa ono trochę dłużej niż normalny ping, bo po 25 sekund na każdy węzeł, który bierze udział w transmisji, czyli zazwyczaj około 4-5 minut, natomiast pozwala na obejrzenie danych uśrednionych. Nie ma tak, że jakieś chwilowe zawirowania wpływają na wynik pomiarów. Na podstawie procentowego współczynnika gubienia pakietów możesz też określić w jakim stanie jest Twoje łącze. Jeśli na jakimś węźle w komunikacji (w szczególności na pierwszym należącym do dostawcy, w Twoim przypadku o adresie 192.168.5.4) występuje gubienie pakietów na poziomie wyższym niż 20%, to znak, że coś się dzieje i przydałoby się zgłosić problem dostawcy. Jeżeli natomiast gdzieś się zdarzy, że węzeł odrzuca 100% pakietów, ale jednak Internet działa, to nie ma się tym co przejmować. Czasami dostawcy blokują odpowiadanie na pakiety ICMP w celu zwiększenia wydajności serwerów/routerów. Temat zamykam jako rozwiązany. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi