auror Opublikowano 18 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Witam, Tym razem mam problem z drugim komputerem. Zapora nieaktywna. Przy próbie uruchomienia pojawia się błąd. Dołączam też log z Farbar Service Scanner, na którym widać, że chyba coś jest "nie halo". Prośba o analizę logów. Dziękuję. OTL.Txt Extras.Txt FSS.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Zakres szkód w usługach sugeruje trojana ZeroAccess, albo kiedyś był i nie naprawiono po nim w prawidłowy sposób, albo jest tu wariant modyfikujący plik services.exe. Podaj mi na wszelki wypadek skan na ten plik. Uruchom SystemLook x64 i w oknie wklej: :filefind services.exe Klik w Look. Przedstaw wynikowy raport. . Odnośnik do komentarza
auror Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Dzięki picasso za Twoją pomoc. Te forum to prawdziwy skarb. SystemLook x64 skanował trochę długo (tak ze 2 minuty). Dołączam log. SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff Log created at 18:19 on 19/11/2012 by bitstream Administrator - Elevation successful ========== filefind ========== Searching for "services.exe" C:\Windows\System32\services.exe --a---- 328704 bytes [23:19 13/07/2009] [01:39 14/07/2009] 24ACB7E5BE595468E3B9AA488B9B4FCB C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-s..s-servicecontroller_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_2b54b20ee6fa07b1\services.exe --a---- 328704 bytes [23:19 13/07/2009] [01:39 14/07/2009] 24ACB7E5BE595468E3B9AA488B9B4FCB -= EOF =- Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Plik jest w porządku, czyli zabieram się już za naprawę usług i szczątki adware. 1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :OTL IE - HKLM\..\SearchScopes\{71CA4CCF-74E0-4317-8C71-446E3A0C7380}: "URL" = "http://startsear.ch/?aff=2&src=sp&cf=88853498-c927-11e1-8d04-00248c2cecb0&q={searchTerms}" IE - HKU\S-1-5-21-1319446930-3825953659-905038583-1000\..\SearchScopes\{5FEAD8F7-DD96-424A-B076-2A2A7624E700}: "URL" = "http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=AVR-3&o=APN10401&src=crm&q={searchTerms}&locale=&apn_ptnrs=^ABZ&apn_dtid=^YYYYYY^YY^PL&apn_uid=a88f3ba6-ec1e-419c-af4d-e42e795d06d3&apn_sauid=89E2DC48-81A1-413E-8CED-5A3B5DE903AB" IE - HKU\S-1-5-21-1319446930-3825953659-905038583-1000\..\SearchScopes\{71CA4CCF-74E0-4317-8C71-446E3A0C7380}: "URL" = "http://startsear.ch/?aff=2&src=sp&cf=88853498-c927-11e1-8d04-00248c2cecb0&q={searchTerms}" IE - HKU\S-1-5-21-1319446930-3825953659-905038583-1003\..\SearchScopes\{0D7562AE-8EF6-416d-A838-AB665251703A}: "URL" = "http://start.facemoods.com/?a=ddrnw&s={searchTerms}&f=4" O4 - HKLM..\Run: [] File not found O7 - HKU\S-1-5-21-1319446930-3825953659-905038583-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: HideSCAHealth = 1 [2012-08-06 10:50:35 | 000,000,080 | RHS- | C] () -- C:\Windows\SysWow64\0AD141A908.dll [2012-01-01 04:11:12 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\bitstream\AppData\Roaming\LogSys :Reg [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Search] [HKEY_USERS\S-1-5-21-1319446930-3825953659-905038583-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main] "Start Page"="about:blank" [HKEY_USERS\S-1-5-21-1319446930-3825953659-905038583-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes] "DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" [HKEY_USERS\S-1-5-21-1319446930-3825953659-905038583-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes] "DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" [-HKEY_USERS\S-1-5-21-1319446930-3825953659-905038583-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Live Security Platinum] :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart. 2. Odbuduj usunięte usługi za pomocą ServicesRepair. 3. Po restarcie systemu zrób nowe raporty: OTL z opcji Skanuj + Farbar Service Scanner. . Odnośnik do komentarza
auror Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Wygląda na to, że zapora i pozostałe usługi się odbudowały. Mam jeszcze problem z jednym plikiem z którym nic nie można zrobić. Ani usunąć, ani przenieść. Wszelkie próby powodują zawieszenie się explorer.exe Próbowałem też Total Commanderem i nic to nie daje. Nawet samo wejście do folderu gdzie znajduje się ten plik, nie otwierając go, powoduje zawieszkę explorer.exe Czy to oznacza, że konieczne jest zapuszczenie chkdsk ? OTL.Txt FSS.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Zadania wykonane, usługi odbudowane. Kończymy: 1. Mała poprawka (za późno zedytowałam skrypt). Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :Reg [-HKEY_USERS\S-1-5-21-1319446930-3825953659-905038583-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Live Security Platinum] :OTL [2012-08-06 10:50:35 | 000,000,080 | RHS- | C] () -- C:\Windows\SysWow64\0AD141A908.dll [2012-01-01 04:11:12 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Users\bitstream\AppData\Roaming\LogSys Klik w Wykonaj skrypt. Po tym uruchom Sprzątanie. 2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 3. Zaktualizuj wyliczone poniżej aplikacje. Wg raportu obecnie masz zainstalowane: ========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ========== 64bit: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 11 ActiveX 64-bit (wtyczka dla IE)"Microsoft SQL Server 10" = Microsoft SQL Server 2008 (64-bit) [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]"{EB87675F-5281-4767-A54B-31931794C23D}" = OpenOffice.org 3.3"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 11 Plugin (wtyczka dla Firefox/Opera)"Opera 11.64.1403" = Opera 11.64 FF - HKLM\Software\MozillaPlugins\@adobe.com/FlashPlayer: C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\NPSWF32_11_4_402_287.dll () Czyli: odinstaluj Adobe Flash i zastąp najnowszym, zaktualizuj Operę i OpenOffice.org, zainstaluj Service Pack dla Microsoft SQL Server 2008 (KB968382). Mam jeszcze problem z jednym plikiem z którym nic nie można zrobić.Ani usunąć, ani przenieść. Wszelkie próby powodują zawieszenie się explorer.exe Próbowałem też Total Commanderem i nic to nie daje. Nawet samo wejście do folderu gdzie znajduje się ten plik, nie otwierając go, powoduje zawieszkę explorer.exe Czy to oznacza, że konieczne jest zapuszczenie chkdsk ? Zastartuj do Trybu awaryjnego z Wierszem polecenia (nie ładuje powłoki explorer.exe), wpisz poniższą komendę i ENTER: del /q "pełna ścieżka dostępu do pliku" . Odnośnik do komentarza
auror Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Powyższe 3 punkty wykonane. Natomiast z tym plikiem w Trybie awaryjnym z Wierszem poleceń się nie udało. Wyskoczył mi komunikat: The request could not be performed because of an i/o device error Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Co to konkretnie za plik, gdzie leży i jaka jest jego nazwa? Odnośnik do komentarza
auror Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 To jest zwykły film mkv o rozmiarze ok. 4,4 GB (tak jak DVD). Mieści się w utworzonym przeze mnie katalogu {user}/Downloads/Filmy Na początku dało się uruchomić film i go obejrzeć. Dopiero później jak robiłem porządki czyli przenosiłem pliki na dysk zewnętrzny pojawił się problem. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Jak sądzę, film jest uszkodzony lub w eksploratorze ładuje się określone rozszerzenie kodekowe, próba przetwarzania danych o pliku powoduje lock explorer.exe. Dlatego mnie dziwi, że nie daje temu rady Tryb awaryjny z Wierszem polecenia... Tylko się upewnię, to na pewno był ten tryb a nie zwykły awaryjny i uruchomiona linia komend cmd? . Odnośnik do komentarza
auror Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Tak, awaryjny z linią cmd. Dodam, że raz wywalił się niebieski ekran i restart komputera Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Spróbuj usunąć plik przez środowisko zewnętrzne WinRE: F8 > Napraw komputer > Wiersz polecenia > del /q "pełna ścieżka dostępu do pliku" Odnośnik do komentarza
auror Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Przez środowisko zewnętrzne WinRE to samo The request could not be performed because of an I/O device error Coś mi się wydaje, że to jakieś błędy na dysku Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 19 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Z poziomu WinRE wykonaj komendę chkdsk /f /r. Po tym spróbuj ponowić usuwanie pliku. Odnośnik do komentarza
auror Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 chkdsk skanował całą noc ale naprawił błędy na dysku. Raport ujawnił 88 KB złych sektorów. Plik udało się skasować. Wielkie dzięki picasso za pomoc. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi