Skocz do zawartości

Infekcja sirefef i inne trojany


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w dniu dzisiejszym NOD zaczął pokazywać komunikaty o zaifekowanych plikach m.in. wirusem sirefef.aw, dodatkowo jeszcze conedex.c i patched.A.Gen. Robiłem skan Malwarebytes ale nic nie znalazł. NOD nie radzi sobie z usunieciem plików i po restarcie w dalszym ciągu pokazują się komunikaty. Dodatkowo NOD wyświetla komunikat "Wystąpił błąd podczas uruchamiania usług. Analiza protokołów aplikacji (POP3, HTTP) nie będzie wykonywana." W załączniku przesyłam wymagane logi i z góry dziękuję za pomoc.

Extras.Txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Zapewne jest tak jak piszesz. Dołączam nowe skany.

 

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff

Log created at 19:16 on 15/11/2012 by Lechu

Administrator - Elevation successful

 

========== filefind ==========

 

Searching for "services.exe"

C:\Windows\System32\services.exe --a---- 329216 bytes [23:19 13/07/2009] [01:39 14/07/2009] (Unable to calculate MD5)

C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-s..s-servicecontroller_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_2b54b20ee6fa07b1\services.exe --a---- 328704 bytes [23:19 13/07/2009] [01:39 14/07/2009] 24ACB7E5BE595468E3B9AA488B9B4FCB

 

-= EOF =-

FSS.txt

Odnośnik do komentarza

Plik jest na pewno naruszony, bo jest zablokowany i nie można sprawdzić sumy kontrolnej:

 

C:\Windows\System32\services.exe --a---- 329216 bytes [23:19 13/07/2009] [01:39 14/07/2009] (Unable to calculate MD5)

 

1. W Trybie awaryjnym uruchom GrantPerms x64 i w oknie wklej:

 

C:\Windows\system32\services.exe

 

Klik w Unlock.

 

2. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wklej komendę:

 

sfc /scanfile=C:\Windows\system32\services.exe

 

Zresetuj system w celu ukończeniu naprawy pliku. Jeśli pojawi się tu błąd, STOP, zgłoś się od razu na forum. Jeśli nie będzie błędu, kolejne akcje:

 

3. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wklej komendę:

 

netsh winsock reset

 

Zresetuj system w celu ukończeniu resetu katalogu sieciowego Winsock.

 

4. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files

C:\Windows\assembly\GAC_32\Desktop.ini

C:\Windows\assembly\GAC_64\Desktop.ini

C:\Users\Lechu\AppData\Roaming\Splashtop

 

:Reg

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

"Default_Page_URL"=-

"Search Bar"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main]

"Default_Page_URL"=-

"Start Page"="about:blank"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]

"DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}"

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}]

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{32826A3F-60DB-4254-A9C1-1DB3F05A8C4A}]

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}]

 

:Commands

[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany.

 

5. Odbuduj usunięte przez trojana usługi systemowe za pomocą ServicesRepair.

 

6. Zrób nowe logi: OTL z opcji Skanuj (bez Extras), Farbar Service Scanner oraz SystemLook na warunki:

 

:filefind

services.exe

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wszystko poszło bez żadnych problemów. Załączam nowe logi. Gotowe, nie wiem dlaczego pod koniec skanowania samo się to przestawia. Jeśli dalej będzie źle to będę próbował jeszcze raz.

 

 

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff

Log created at 19:59 on 15/11/2012 by Lechu

Administrator - Elevation successful

 

========== filefind ==========

 

Searching for "services.exe"

C:\Windows\System32\services.exe --a---- 328704 bytes [23:19 13/07/2009] [01:39 14/07/2009] 24ACB7E5BE595468E3B9AA488B9B4FCB

C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-s..s-servicecontroller_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_2b54b20ee6fa07b1\services.exe --a---- 328704 bytes [23:19 13/07/2009] [01:39 14/07/2009] 24ACB7E5BE595468E3B9AA488B9B4FCB

 

-= EOF =-

FSS.txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza

Wszystko pomyślnie wykonane: plik wyleczony, Winsock zresetowany, usługi naprawione.

 

1. Wyczyść po narzędziach: w OTL uruchom Sprzątanie, a resztę używanych już ręcznie dokasuj.

 

2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

3. Dla pewności zrób pełne (nie ekspresowe) skanowanie w Malwarebytes Anti-Malware. Jeżeli coś zostanie wykryte, przedstaw raport. Tak, używałeś go wcześniej, ale chcę mieć potwierdzenie, że skanowanie głębokie nic nie widzi (nie wiem jaki tryb dobrałeś uprzednio).

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...