Loiosh Opublikowano 12 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Witam, na początek dwa pliki: OTL: http://wklej.org/id/869352/ Extras: http://wklej.org/id/869354/ Problem polega na tym, iż nie mogę korzystać z aplikacji EA Origin(aplikacja podobna do Steam, łączy się z netem z poziomu aplikacji). Później zauważyłem, że brak jest również możliwości aktualizacji niektórych programów (z poziomu aplikacji), generalnie tak jakby w przypadku niektórych czynności coś blokowało połączenie z internetem. Problemów z przeglądaniem stron nie ma żadnych (chociaż zauważyłem, że IE nie działa, nie wiem dlaczego, ale jako, że używam FF nie spędzało mi to snu z powiek). Byłbym wdzięczny za każdą pomoc, która uchroni mnie przed reinstalką systemu, Próbowałem coś działać sam i tak trafiłem tutaj. Jak nikt mi nie pomoże będę grzebał dalej, ale liczę, że ktoś może ogarnie w czym problem. Jeżeli mogę cokolwiek dorzucić co by pomogło, to tylko poproszę o informację. Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Nie widzę żadnych oznak infekcji w logach. Temat jedzie do innego działu. Spróbuj na początek najprostszej rzeczy - wejdź w tryb awaryjny z obsługą sieci i zobacz czy te problemy występują. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 A dział Sieci prosi jeszcze o raport z Net-log http://www.fixitpc.p...iguracji-sieci/ Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Niestety, próbowałem już uruchamiać w trybie awaryjnym i było to samo:/ Ale dziękuję za weryfikację chociaż pod kątem infekcji, przynajmniej wiem, że to nie to. W takim razie witam dział sieci i liczę, że tutaj ktoś mi pomoże) Załączam pliki z netloga: - plik net-log-TA.txt został zrobiony w trybie awaryjnym z obsługą sieci - plik net-log.txt został zrobiony normalnie, przy aplikacjach włączonych wraz ze startem systemu. Tak jak mówię, próbowałem wyłączać firewalla, kombinowałem trochę z regułami, generalnie kilka sztuczek jakie udało mi się znaleźć w necie też testowałem i nic nie działa. Antywirus to Avast, ale pewnie gdzieś tam w logach się pojawiło. Net idzie z neostrady na liveboxie. Tak jak mówiłem, jeżeli mogę coś jeszcze zrobić to proszę o instrukcje. Z góry dziękuję za pomoc, net-log.txt net-log -TA.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 "MzRAMBooster_is1" = Mz RAM Booster Do wywalenia. Placebo, które nie działa. http://bitsum.com/virtual_memory_facts_and_memory_optimizer_scams.php Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator. Wpisz komendy: netsh advfirewall set all state off netsh int ip reset reset.log Po jej wykonaniu uruchom ponownie komputer. Jeśli to nic nie da, to wyłącz IPv6 według tego: https://www.fixitpc.pl/topic/4745-internet-i-sieci-faq/page__view__findpost__p__34814 Potem kolejny restart. Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Niestety, wykonałem wszystkie polecenia i wciąż nic nie pomaga. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Odinstaluj na próbę Avasta. Masz dostęp do konfiguracji Liveboksa? Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Avast odinstalowany. Wciąż nic. Tak, mam dostęp. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Daj screen ze statystyk ADSL, przekierowywania portów (chodzi o to: http://www.orange.pl/kid,4002234908,id,4002317333,title,Livebox-20-przekierowanie-portow,helparticle.html?selectedTerminal=Livebox+2.0&selectedProducer=Livebox&containerShortName=esupport_modems%26devices_b2c_is) Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Niestety mam starszego Liveboxa i tam nie widzę takich opcji, a ekran statstyk ADSL wygląda tak jak w załączniku, chociaż jak rozumiem to jest niewystarczające. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Na starym Liveboksie idzie to tak: http://www.orange.pl/kid,4002234908,id,4002313675,title,Livebox-11-problemy-przekierowanie-portow,helparticle.html?selectedTerminal=Livebox+1.1&selectedProducer=Livebox&containerShortName=esupport_modems%26devices_b2c_is Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Dzięki, screen w załączniku. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Dużo pootwieranych przez Teredo portów, wskazujących głównie na Twój komputer, ale jednak nic, co by odstawało od normy. Wygeneruj nowy raport z Net-log (wystarczy tylko jeden, z trybu normalnego). Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Plik w załączniku. EDIT: Teraz jestem w pracy, ale znalazłem też info dot. portów z jakich korzysta Origin. Porty TCP: 80 443 9960 - 9969 1024 - 1124 18000 18120 18060 27900 28910 29900 Porty UDP: 1024 - 1124 18000 29900 Czy można jakoś sprawdzić czy są one zablokowane, ew. odblokować tam właśnie w panelu liveboxa? net-log_2.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 14 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Te porty mają być odblokowane, czyli możliwe połączenia (na port XX, np. 80), a nie przekierowane. Wiele z portów na liście odpowiada zwykłym usługom, np. 80/tcp to zwykłe HTTP, czyli protokół przeglądania stron WWW. 443/tcp to HTTPS. Porty normalnie są odblokowane i tutaj nie powinno być problemów. Jeśli chcesz, to możesz sprawdzić programem PortyQry: http://support.microsoft.com/kb/310099 Pamiętaj, że jak przekierujesz port, to usługa, która z niego korzysta (np. EA Origin) może być wykorzystywana tylko na jednym komputerze w Twojej podsieci, a tutaj już widzę, że masz dwa. Bierze się to stąd, że Livebox ma jeden adres IP, zza którego z Internetu korzysta kilka komputerów. Zwróć uwagę na jedną rzecz. Masz aktywne połączenie przez WiFi i przewodowo. Każdy interfejs ma nadane inne IP (WiFi - 192.168.1.10, ETH - 192.168.1.12), a przekierowania na Livebox masz zrobione w większości dla 192.168.1.10, czyli WiFi. Z założenia ETH (przewodowe) ma niższą metrykę, czyli niejako niższy koszt połączenia: Aktywne trasy: Miejsce docelowe w sieci Maska sieci Brama Interfejs Metryka 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.1 192.168.1.12 20 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.1 192.168.1.10 25 Powyżej wyciąg z tablicy routingu (polecenie route print). Cała komunikacja, jeśli nie określono inaczej, idzie zatem przez bramę domyślną z niższą metryką, czyli przez adres 192.168.1.12, czyli po kablu. A prawie wszystkie przekierowania na Livebox masz zrobione pod adres WiFi, czyli 192.168.1.10. Nie wiem, z czego najczęściej korzystasz, ale nie da się jednocześnie korzystać i z WiFi, i z połączenia kablowego, bo będzie to skutkować podobnymi efektami, jak teraz widzisz. Zdecyduj, czy będziesz korzystać przy graniu z WiFi, czy po kablu. Ja polecam po kablu z dwóch powodów: jest szybsze (niższe pingi) i bardziej stabilne od bezprzewodówki (nie mają wpływu na kabel żadne zakłócenia z otoczenia, jak na przykład kuchenki mikrofalowe albo inne sieci w pobliżu), a jednocześnie ma niższą metrykę w tablicy routingu, więc nie trzeba będzie w niej zbytnio mieszać, żeby przepychać cały ruch przez bezprzewodówkę, gdy jest podłączony kabel. No i wreszcie: na Windows load balancing łatwo nie zrobisz, nawet jak masz podpięty komputer i po WiFi, i po kablu, to maksymalna szybkość połączenia to maksimum z tych dwóch, czyli kabel (zazwyczaj 100 Mb/s). Chociaż to i tak ma małe znaczenie, ponieważ Neostrada obcina pasmo do tego, co masz wpisane w umowę, czyli niepełne 10 Mb/s. Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Dzięki za garść użytecznych informacji:) W sieci tak naprawdę mam już teraz tylko jeden komputer, kiedyś śmigały dwa, ale to już się praktycznie nie zdarza. Co do korzystania to na początku używałem kabla, później przerzuciłem się na WIFI i od dłuższego czasu rzeczywiście korzystałem z sieci bezprzewodowej.Tak czy inaczej, korzystanie z kabla nie jest dla mnie większym problemem, więc jeżeli to ma w czymkolwiek pomóc to się przerzucę, chociaż połączenie testowałem zarówno na kablu jak i WIFI (podczas gdy drugie połączenie było zdeaktywowane) i problem wciąż występował. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 14 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Więc mówisz kabel, dobra... Karta przewodowa ma adres IP 192.168.1.12. Wejdź w konfigurację Liveboxa, otwórz kartę z przekierowywaniem portów: http://www.orange.pl/kid,4002234908,id,4002313675,title,Livebox-11-problemy-przekierowanie-portow,helparticle.html?selectedTerminal=Livebox+1.1&selectedProducer=Livebox&containerShortName=esupport_modems%26devices_b2c_is I teraz dla każdego ustawiasz lokalny adres IP na 192.168.1.12. Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Zrobione, niestety wciąż nie śmiga:/ Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 14 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Kliknij Windows+R, wpisz cmd i w otwartym oknie Wiersza poleceń wpisujesz komendy: netsh int ip reset C:\resetlog.txt ipconfig /all >> C:\resetlog.txt route print >> C:\resetlog.txt pathping 80.50.50.100 >> C:\resetlog.txt Po ich wykonaniu wrzuć plik C:\resetlog.txt na forum. Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Proszę. resetlog.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 14 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Mój błąd, zapomniałem, że pierwsza komenda wymaga uprawnień admina. Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator. Wpisz komendy: netsh int ip reset C:\resetlog.txt netsh int teredo set state disable Potem restart komputera i zamieszczasz znowu plik C:\resetlog.txt. Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Działa! W międzyczasie zacząłem grzebać przy ustawieniach IE, bo zastanawiało mnie dlaczego nie działa. Wszedłem w opcje internetowe, klikałem tu i ówdzie, aż wszedłem w zaawansowane i skorzystałem z opcji resetuj ustawienia(sic!). Nie mam zielonego pojęcia jak to mogło mieć aż taki wpływ(Ty pewnie masz jakieś podejrzenia:)), ale teraz działa zarówno Origin, jak i inne aplikacje pobierające dane z serwera. Bardzo Ci dziękuję za pomoc i sorry, że zabrałem tyle czasu. Niemniej gdyby nie Wasza pomoc, to pewnie bym się jeszcze bujał z podejrzeniami o malware, albo jakieś ustawienia liveboxa. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i dużo pożytecznych informacji, a teraz idę ogarniać jakiegoś antywirusa;) Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 14 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 I teraz się zastanawiam, czy pomogło wyłączenie Teredo podaną przeze mnie komendą (nie zdziwiłbym się), czy reset ustawień IE (tam są np. proxy, ustawienia zapory, którą wyłączyłem)... Robiłeś restart po tym, co opisałem i dalej nie działało? Odnośnik do komentarza
Loiosh Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Tak, zrobiłem restart i nie działało. Poza tym robiłem to jeszcze nie z opcji admina. Nie wiem co się stało, jeżeli chcesz mogę zrobić jeszcze zrzut z Netloga, jeżeli to cokolwiek Ci wyjaśni. Ja się cieszę tak czy inaczej:) Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 14 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Możesz dać OTL i Net-log, to zobaczymy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi