VNSY Opublikowano 11 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Witam. Od dnia 17.10.2012r. zauważyłem zjawisko tracenia pakietów, czasami rzędu 32%. Nigdy wcześniej nie miałem tego problemu. Technicy stwierdzili że nie jest to wina dostawcy, lecz jakiegoś urządzenia. Jeżeli potrzeba więcej informacji, postaram się o podanie ich. net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 11 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Log wyraźnie wskazuje, że problem zaczyna się między węzłem o adresie 192.168.1.1 a public32767.xdsl.centertel.pl, który należy dostawcy. Wnioski nasuwają się same: uszkodzone łącze pomiędzy tymi dwoma urządzeniami lub ten węzeł Orange, wymieniony tutaj jako drugi w kolejności. Masz dostęp do konfiguracji routera? Odnośnik do komentarza
VNSY Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Mam dostęp. Co dalej? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 12 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Znajdź statystyki ADSL i zrób screen. Podaj od razu, jaki masz sprzęt. Odnośnik do komentarza
VNSY Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 D-LINK DSL-2740B Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 12 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Irracjonalna wartość RS Correctable Errors dla Upstream, czyli wysyłanych danych. Tłumienie na bardzo wysokim poziomie (51 dB) dla downstream, sprawę ratuje pewien zapas SNR Margin (11,9 dB), ale nie rozumiem takiego optymizmu routera - 8000 kb/s przy takim tłumieniu nie ruszy, chyba, że zdarzy się cud. Proponuję sprawdzić kable, które masz w domu, spróbuj podmienić na próbę. Jeżeli korzystasz na tej samej linii z telefonu, to czy mikrofiltr jest dobrze wpięty. Wpięcie na odwrót może powodować właśnie wzrost tłumienia. Ma być tak: Odnośnik do komentarza
VNSY Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 został odłączony aparat telefoniczny i zamienione kabelki w gniazdku telefonicznym, przesyłam nowy wynik adsl Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 12 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Obciąłeś górę, ale to już w sumie nic nie zmienia, bo widzę, że tłumienie na takim samym poziomie. Daj jeszcze raport z Net-log, ale to chyba nie to. Odnośnik do komentarza
VNSY Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 jutro jeszcze sprawdzę łączenie kabli w puszce która znajduje się w ścianie na zewnątrz,może są źle zaizolowane i zawilgotniały nie mogę znaleźc Net-Log,gdzie on się znajduje? przy okazji wysyłam diagnostic Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 12 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 https://www.fixitpc.pl/topic/2394-diagnostyka-ogolny-raport-konfiguracji-sieci/ Odnośnik do komentarza
VNSY Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Podłączyłem router bezpośrednio pod kabel idący od słupa TP i wysyłam aktualny Net-Lognet-log.txt Odnośnik do komentarza
VNSY Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Słup TP znajduje się 50m od domu.Od słupa idzie przewód do puszki pod którą podłączyłem bezpośrednio router.Żadne inne urządzenie w tym podłaczeniu nie zakłucają sygnału. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 To nie to, uszkodzony jest D-Link albo problem po stronie dostawcy (Orange/TP). Chociaż jak znam życie, to TP powie Ci, że tłumienie jest zbyt wysokie jak na taką prędkość i jedyne, co mogą zaoferować, to migracja w dół z powodu "braku warunków technicznych" do świadczenia usługi na obecnym poziomie. Najlepiej będzie pożyczyć od kogoś inny modem/router ADSL i sprawdzić na nim. Odnośnik do komentarza
VNSY Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 sprawdzałem również na innym routerze dla pewności ASMAX AR 804gu i pingtest.net pokazywał jeszcze gorsze parametry Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 No to wina TP. Ewentualnie przyłącza, które masz do domu zrobione, a którego ostatnia część jednak trochę kiepsko wygląda. Jednak tym też powinien zająć się dostawca (Ty odpowiadasz za modem i wszystko co jest dalej, chyba, że modem jest z TP). Męczyć Orange/TP do oporu. Powiedz koniecznie, że sprawdzałeś na dwóch modemach. Odnośnik do komentarza
VNSY Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 ok miesiąca temu zmniejszałem transfer z 6Mbit/s na 2Mbit/s powodem było zawieszanie się routera,przewertowałem wtedy 3 routery i za każdym razem był ten sam problem,od czasu do czasu trzeba było wyłączyc i włączyc router bo się zawieszał.Po zgłoszeniu broblemu w sieci ORANGE przyjechali technicy i stwierdzili że łącze nie uciągnie więcej jak 6Mbit/s i trzeba zmniejdszyc transfer.Zmniejszyłem, ale teraz mam inny problem z utratą pakietów. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 No dobra, ale co ja na to poradzę? Mogę Ci co najwyżej zaproponować kupno modemu przystosowanego do warunków ekstremalnych, a i tak nie dam gwarancji, że będzie działać. Odnośnik do komentarza
VNSY Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Problem utraty pakietów, nie dotyczy tylko mnie. Na forum Orange znalazlem kilka osób, które również mieszkają w woj.Łódzkim i od października mają ten sam problem. http://www.orange.pl/kid,4002278347,id,2264400424,title,Jeden-wielki-problem-z-internetem-od-Orange,forumthread.html http://www.orange.pl/kid,4002278347,id,1244000016,title,Kiedy-wkoncu-zostanie-naprawiona-usterka-z-utrata-pakietow-na-slasku-,forumthread.html (str.37) Temat chyba do zamknięcia. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 I to nawet ten sam węzeł/router TP. Serdecznie pozdrawiam firmę i cieszę się, że moich okolicach (kilka kilometrów na północ od Krakowa) nie ma podobnych atrakcji. Nawiasem mówiąc, co Ci szkodzi zgłosić sprawę do UKE? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się