maciek1921 Opublikowano 29 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Znajomy w pracy dał mi komputer do sprawdzenia bo podobno złapał wirusa który zablokował mu ekran żądając zapłaty za jego odblokowanie. Objawy sugerują kolejny przypadek ataku ukasha. Co ciekawe gdy podłączyłem komputer w pracy to ukash się nie pokazał. Załączam logi do sprawdzenia. Z góry dziękuje w imieniu swoim i znajomego. otl http://wklej.to/cP6fK extras http://wklej.to/N90z4 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 29 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Infekcja jak najbardziej jest w systemie, oto linia startowa: O4 - Startup: C:\Users\Czarodziej\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\ctfmon.lnk = C:\ProgramData\lsass.exe (Microsoft Corporation) 1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :Files C:\Users\Czarodziej\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\ctfmon.lnk C:\ProgramData\lsass.exe C:\ProgramData\dsgsdgdsgdsgw.pad :OTL FF - HKEY_LOCAL_MACHINE\software\mozilla\Firefox\Extensions\\{D19CA586-DD6C-4a0a-96F8-14644F340D60}: C:\Program Files (x86)\Common Files\McAfee\SystemCore FF - HKEY_LOCAL_MACHINE\software\mozilla\Thunderbird\Extensions\\msktbird@mcafee.com: C:\Program Files\McAfee\MSK O2:64bit: - BHO: (scriptproxy) - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\ScriptSn.20120226215505.dll File not found O2 - BHO: (scriptproxy) - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files (x86)\Common Files\McAfee\SystemCore\ScriptSn.20120226215505.dll File not found O4:64bit: - HKLM..\Run: [] File not found :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany. Blokada zniknie. 2. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras). . Odnośnik do komentarza
maciek1921 Opublikowano 29 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Nowy log http://wklej.to/8I0te Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 29 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Wszystko zrobione, zamykamy sprawy: 1. W OTL uruchom Sprzątanie dedykowane likwidacji z dysku OTL wraz z kwarantanną. 2. W Dzienniku zdarzeń występuje częsty błąd WMI numer 10. Napraw narzędziem z KB2545227. 3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 4. Zaktualizuj poniżej wyliczone aplikacje: KLIK. W logu widać wersje: ========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ========== [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216030FF}" = Java 6 Update 30"{89F4137D-6C26-4A84-BDB8-2E5A4BB71E00}" = Microsoft Silverlight"{95140000-0070-0000-0000-0000000FF1CE}" = Microsoft Office 2010"{AC76BA86-7AD7-FFFF-7B44-AA0000000001}" = Adobe Reader X (10.1.0) MUI"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 11 ActiveX (wtyczka IE) FF - HKLM\Software\MozillaPlugins\@Microsoft.com/NpCtrl,version=1.0: c:\Program Files (x86)\Microsoft Silverlight\4.1.10329.0\npctrl.dll ( Microsoft Corporation)CHR - plugin: Silverlight Plug-In (Enabled) = c:\Program Files (x86)\Microsoft Silverlight\4.1.10329.0\npctrl.dll Czyli: sprawdź wersję wtyczki Adobe Flash w Internet Explorer, odinstaluj starą Java i wtyczkę Silverlight przed wprowadzeniem nowych, doinstaluj pakiet SP1 dla Office 2010. . Odnośnik do komentarza
maciek1921 Opublikowano 29 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi