olczak Opublikowano 19 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Witam Ponownie mam problem z wirusem Brontok. Wcześniej miałem go na innym komputerze ale został odwirusowany za pomocą rad na tym forum. Dokładnie chodzi o komputer z tego tematu: http://www.fixitpc.p...3869#entry83869 Teraz mam podobny problem na drugim komputerze. Wolno działa. Zniknęły mi Opcje folderów z Narzędzi. KAspersky wykrył jakieś pliki zawirusowane Brontok ale jeszcze nie skończył skanować Póżniej załączę log. Deamona wyłączyłem za pomocą programy Deffoger Proszę o sprawdzenie logów. OTL.Txt Extras.Txt gmer.txt kaspersky.txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 19 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Rzeczywiście tutaj też masz Brontoka. 1. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst: :OTL SRV - File not found [unavailable | Unknown] -- -- (SQLAgent$PINNACLESYS) DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- System32\Drivers\ZDPSp50.sys -- (ZDPSp50) DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\WINDOWS\system32\ZDCndis5.SYS -- (ZDCndis5) DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\Wbutton.sys -- (Wbutton) DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- -- (mailKmd) DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- system32\drivers\InCDRm.sys -- (InCDRm) DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- system32\drivers\InCDPass.sys -- (InCDPass) DRV - File not found [File_System | Disabled | Stopped] -- system32\drivers\InCDFs.sys -- (InCDFs) DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\Program Files\BurnInTest\DirectIo32.sys -- (DIRECTIO) DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- -- (cdrbsvsd) IE - HKLM\..\SearchScopes\{CF739809-1C6C-47C0-85B9-569DBB141420}: "URL" = "http://toolbar.ask.com/toolbarv/askRedirect?o=13925&gct=&gc=1&q={searchTerms}&crm=1" IE - HKU\.DEFAULT\..\SearchScopes\{102D08FE-6AE9-4D7E-A8A8-3644DE18941C}: "URL" = "http://www.dealio.com/products.html?kwd={searchTerms}" IE - HKU\S-1-5-18\..\SearchScopes\{102D08FE-6AE9-4D7E-A8A8-3644DE18941C}: "URL" = "http://www.dealio.com/products.html?kwd={searchTerms}" IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{0388404D-6072-4CEB-B521-8F090FEAEE57}: "URL" = "http://klit.startnow.com/s/?q={searchTerms}&src=defsearch&provider=&provider_name=yahoo&provider_code=&partner_id=693&product_id=741&affiliate_id=&channel=&toolbar_id=200&toolbar_version=2.4.0&install_country=PL&install_date=20120429&user_guid=EBD3B18855CD460199D400371D843A70&machine_id=6f9ed062996d4bb8d1830d015c127a74&browser=IE&os=win&os_version=5.1-x86-SP3&iesrc={referrer:source}" IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}: "URL" = "http://search.babylon.com/?q={searchTerms}&AF=100482&babsrc=SP_ss&mntrId=153319d4000000000000000ae4e11e16" IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{171DEBEB-C3D4-40b7-AC73-056A5EBA4A7E}: "URL" = "http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=100000027&src=crm&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=U3&apn_dtid=OSJ000YYPL&apn_uid=3FC456FB-EE7B-46F1-8710-E198706F3AD9&apn_sauid=2CF1A091-A3AB-4CA6-ACB9-F3904ECF4DA4" IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}: "URL" = "http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT2475029" IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{C60930BD-F52E-4879-8609-32C414A6DD93}: "URL" = "http://www.dealio.com/products.html?kwd={searchTerms}" IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{CF739809-1C6C-47C0-85B9-569DBB141420}: "URL" = "http://toolbar.ask.com/toolbarv/askRedirect?o=13925&gct=&gc=1&q={searchTerms}&crm=1" O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {0D704FAD-66E9-4F0A-BFED-4F665770DDB3} - No CLSID value found. O3 - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\Toolbar\ShellBrowser: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - No CLSID value found. O3 - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - No CLSID value found. O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\run: = 1 O7 - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: NoFolderOptions = 1 O7 - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\System: DisableRegistryTools = 1 :Files C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\winlogon.exe C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\services.exe C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\lsass.exe C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\inetinfo.exe C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Bron.tok.A12.em.bin :Reg [HKEY_USERS\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes] "DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera. 2. Przez Panel sterowania odinstaluj: Complitly / MyAshampoo Toolbar / StartNow Toolbar 3. Uruchom AdwCleaner z opcji Delete 4. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras) Odnośnik do komentarza
olczak Opublikowano 19 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Logi: 10192012_232811.txt AdwCleanerS1.txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Skrypt pomyślnie wykonany. Przejdź do finalizacji: 1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL. 2. Opróżnij przywracanie systemu: KLIK 3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji: "{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216033FF}" = Java 6 Update 30 "{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A95000000001}" = Adobe Reader 9.5.2 - Polish Szczegóły aktualizacyjne: KLIK 4. Przeskanuj się na koniec za pomocą Kaspersky Virus Removal Tool Pozostaje twoja ocena jak się zachowuje system. Odnośnik do komentarza
olczak Opublikowano 20 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Mam problem z punktem nr 2. Nie mogę wyłączyć przywracania systemu bo opcja jest nieaktywna. W nawiasie napisane jest - Wyłączone przez zasady grupy. Oczyściłem przywracanie systemu przez Oczyszczanie dysku ale tam jest napisane, że usuwa wszystkie punkty przywracania poza najnowszym. Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 No tak zawsze usuwane są wszystkie punkty, poza najnowszym więc nie widzę problemu. Odnośnik do komentarza
olczak Opublikowano 20 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Myślałem, że jak usuwam wyłączając to na zakładce Przywracanie systemu tak jak jest napisane w tej instrukcji do której jest link to usuwa się wszystko. Pierwszy raz widzę, żeby ta opcja nie była aktywna. Czy można to jakoś uaktywnić? Bo w sumie to teraz chyba przywracanie jest nie włączone bo nie ma ptaszka zaznaczonego w polu, ale ogólnie cała opcja jest szara. Tak to wygląda: Czyli i tak w najnowszym punkcie przywracania mogą być te pliki z wirusami zachowane tak? Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Bo w sumie to teraz chyba przywracanie jest nie włączone bo nie ma ptaszka zaznaczonego w polu, ale ogólnie cała opcja jest szara. Ależ skąd, przywracanie działa. Zobacz na stan - Monitorowane. Czyli i tak w najnowszym punkcie przywracania mogą być te pliki z wirusami zachowane tak? W najnowszym nie bo to już będzie po usunięciu infekcji z systemu. A zobacz w ten temat bo tu raz był ktoś z tym problemem: http://www.fixitpc.p...z-zasady-grupy/ Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 30 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 (edytowane) Pierwszy raz widzę, żeby ta opcja nie była aktywna. Czy można to jakoś uaktywnić? Odpowiedź w OTL Extras: ========== System Restore Settings ========== [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore]"DisableSR" = 0"DisableConfig" = 0 Start > Uruchom > regedit i skasuj z prawokliku klucz: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore Zresetuj system. Konfiguracja Przywracania systemu zostanie odblokowana. . Edytowane 30 Listopada 2012 przez picasso 30.11.2012 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi