Skocz do zawartości

Problem z netem i opóźnione ładowanie usługi audio


Rostov

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, czy problem spowodowany jest przez infekcję, jednak profilaktycznie umieszczam go tutaj. Najwyżej zostanie przeniesiony do odpowiedniego działu.

 

Na początek trochę danych technicznych:

 

- Laptop: DELL N5050,

- System: Windows 7 Home Premium (x64),

- Router: TP-LINK TD-W8901G,

- Net: Neostrada TP.

 

Gdy wczoraj jeszcze korzystałem z kompa (praca biurowa w Wordzie), wszystko było OK.

Dziś, po starcie systemu, zauważyłem natomiast dwie zmiany:

 

1) start z opóźnieniem usługi Windows Audio - tzn. przez ok 20-30 od pełnego załadowania się pulpitu, miałem ikonę głośniczka z białym iksem na czerwonym tle i napis "Usługa audio nie jest uruchomiona", dopiero po wymienionym czasie pojawiła się właściwa ikona:

 

 

 

I tak się dzieje za każdym startem systemu. Sprawdzałem w usługach - usługa ta ma ustawiony automatyczny typ uruchomienia (bez uruchomienia opóźnionego).

 

2) dość często mam problem z netem, pojawia mi się taka oto ikona:

 

 

 

i niemożliwe jest ładowanie stron. Czasem naprawia się samo, a czasem pomaga dopiero rozłączenie i ponowne połączenie lub reset routera. W momencie, gdy problem występuje, diagnostyka sieci przedstawia mi taki oto wynik:

 

 

 

Być może jest to wina samej Tepsy (bo od jakiegoś czasu na razie net działa), która ostatnio ma duże problemy z Neostradą (nie chce mi się tam dzwonić ze zgłoszeniem awarii, bo za dużo kasują za minutę), ale dziwi mnie, że gdy pojawia się problem, to w routerze świecą się obie diody: Internet i ADSL, które zwykle strajkują w takich momentach.

 

Być może trochę panikuję (bo sprzęt jest nowy i jeszcze na gwarancji :P), ale niepokoi mnie jednoczesne pojawienie się tych dwóch problemów i nie wiem, czy nie są od siebie zależne.

 

Logi:

 

 

 

 

 

Results of screen317's Security Check version 0.99.51

Windows 7 Service Pack 1 x64 (UAC is disabled!)

Internet Explorer 9

``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````

WMI entry may not exist for antivirus; attempting automatic update.

`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````

Auslogics Registry Cleaner

JavaFX 2.1.1

Java 7 Update 7

Adobe Flash Player 11.4.402.287

Adobe Reader X (10.1.4)

Mozilla Firefox (16.0.1)

Mozilla Thunderbird 14.0. Thunderbird out of Date!

Google Chrome 21.0.1180.83

Google Chrome 21.0.1180.89

Google Chrome 22.0.1229.79

Google Chrome 22.0.1229.92

Google Chrome 22.0.1229.94

````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````

`````````````````System Health check`````````````````

Total Fragmentation on Drive C:

````````````````````End of Log``````````````````````

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat zmienia dział. A z logów nic nie wynika pod kątem problemu zasadniczego. Drobne uwagi:

 

1. W Dzienniku zdarzeń powtarza się taki błąd braku odpowiedzi:

 

Error - 2012-10-10 12:21:23 | Computer Name = Rostov-Komputer | Source = Service Control Manager | ID = 7011

Description = Upłynął limit czasu (30000 ms) podczas oczekiwania na odpowiedź transakcji

z usługi SftService.

 

Zgłasza go usługa aplikacji Dell DataSafe Local Backup:

 

SRV - [2011-08-18 18:05:46 | 001,692,480 | ---- | M] (SoftThinks SAS) [Auto | Running] -- C:\Program Files (x86)\Dell DataSafe Local Backup\sftservice.EXE -- (SftService)

 

Nie wiem czy tu coś można zdziałać, bo to aplikacja do kopii zapasowych: KLIK. Sprawdź czy Dell nie udostępnia aktualizacji tego.

 

2. Możesz wyłączyć kilka zbędnych wpisów ze startu. Do ręki Autoruns i w karcie Logon odznacz:

 

O4 - HKLM..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 10.0\Reader\Reader_sl.exe (Adobe Systems Incorporated)

O4 - HKLM..\Run: [Dell Webcam Central] C:\Program Files (x86)\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell2.exe (Creative Technology Ltd)

O4 - HKLM..\Run: [Desktop Disc Tool] c:\Program Files (x86)\Roxio\OEM\Roxio Burn\RoxioBurnLauncher.exe ()

O4 - HKLM..\Run: [RoxWatchTray] c:\Program Files (x86)\Common Files\Roxio Shared\OEM\12.0\SharedCOM\RoxWatchTray12OEM.exe (Sonic Solutions)

 

W karcie Services odznacz:

 

SRV:64bit: - [2009-07-14 03:41:27 | 001,011,712 | ---- | M] (Microsoft Corporation) [Auto | Running] -- C:\Program Files\Windows Defender\MpSvc.dll -- (WinDefend)

SRV - [2012-07-27 13:51:26 | 000,063,960 | ---- | M] (Adobe Systems Incorporated) [Auto | Running] -- C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe -- (AdobeARMservice)

SRV - [2012-07-13 13:28:36 | 000,160,944 | R--- | M] (Skype Technologies) [Auto | Stopped] -- C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe -- (SkypeUpdate)

SRV - [2010-11-25 13:34:18 | 000,219,632 | ---- | M] (Sonic Solutions) [Auto | Stopped] -- c:\Program Files (x86)\Common Files\Roxio Shared\OEM\12.0\SharedCOM\RoxWatch12OEM.exe -- (RoxWatch12)

SRV - [2010-11-25 13:33:18 | 001,116,656 | ---- | M] (Sonic Solutions) [On_Demand | Stopped] -- c:\Program Files (x86)\Common Files\Roxio Shared\OEM\12.0\SharedCOM\RoxMediaDB12OEM.exe -- (RoxMediaDB12OEM)

 

3. Rozważ deinstalację zintegrowanych firmowo aplikacji, np. Roxio.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Trochę nie po kolei:

 

Ad 2 - usunąłem, co poleciłaś i... Pomogło w 99%, bo teraz to opóźnienie jest jedynie 1-2 sekundowe. Czyli nadal jakby usługa Windows Audio ładowała się w późniejszej kolejności.

 

Ad 3 - usunąłem Roxio, ale nie za bardzo wiem, które aplikacje masz jeszcze na myśli... Nie chcę wybierać i usuwać niczego na własną rękę, co by się potem nie okazało, że dokonałem złego wyboru i usunąłem coś, co jednak było potrzebne.

 

Ad 1 - z aplikacją Dell DataSafe Local Backup mam natomiast problem następujący: jest to aplikacja, która została zainstalowana z 6-miesięczną, darmową licencją, która już się skończyła. Aby teraz ją uaktualnić, trzeba zapłacić około 200zł, czego robić nie zamierzam. Niestety, nigdzie nie mogę znaleźć, jak tę aplikację ODINSTALOWAĆ, bo nie jest mi ona do niczego potrzebna. Jeśli wiedziałabyś, jak to zrobić, byłbym zobowiązany.

 

Jest jeszcze jedna sprawa - podczas ładowania się treści pulpitu, gdy już wszystkie ikony się na nim ukażą, za chwilę wszystkie robią się białe, co trwa 5-10 sekund, aż w końcu ukazują się w normalnej postaci, dopiero potem mam ikonę na pasku Start, że nawiązanie z netem zostało nawiązane i mogę normalnie korzystać z kompa. Jak temu zaradzić.

 

PS Problem z netem, to chyba była jednak wina TP, bo od dłuższego czasu jest już ok. :)

Odnośnik do komentarza
Ad 1 - z aplikacją Dell DataSafe Local Backup mam natomiast problem następujący: jest to aplikacja, która została zainstalowana z 6-miesięczną, darmową licencją, która już się skończyła. Aby teraz ją uaktualnić, trzeba zapłacić około 200zł, czego robić nie zamierzam. Niestety, nigdzie nie mogę znaleźć, jak tę aplikację ODINSTALOWAĆ, bo nie jest mi ona do niczego potrzebna. Jeśli wiedziałabyś, jak to zrobić, byłbym zobowiązany.

 

1. Skoro na widoku deinstalacja, to nie krępuj się i w Autoruns w karcie Services wyłącz uruchamianie usługi SftService. Dodatkowo, sprawdź w karcie Scheduled Tasks czy ten system nie utworzył tam jakiegoś dodatkowego zadania.

 

2. Hmmm, nie widzisz tego na liście zainstalowanych? Ja widzę taką pozycję w rejestrze:

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{0ED7EE95-6A97-47AA-AD73-152C08A15B04}" = Dell DataSafe Local Backup

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 14:27 on 16/10/2012 by Rostov
Administrator - Elevation successful
========== reg ==========
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{0ED7EE95-6A97-47AA-AD73-152C08A15B04}]
"DisplayIcon"="C:\Program Files (x86)\Dell DataSafe Local Backup\DataSafe.exe,0"
"LogFile"="C:\Program Files (x86)\InstallShield Installation Information\{0ED7EE95-6A97-47AA-AD73-152C08A15B04}\setup.ilg"
"InstallLocation"="C:\Program Files (x86)\Dell DataSafe Local Backup"
"ProductGuid"="{0ED7EE95-6A97-47AA-AD73-152C08A15B04}"
"DisplayName"="Dell DataSafe Local Backup"
"Publisher"="Dell"
"URLInfoAbout"="www.dell.com"
"RegCompany"="Microsoft"
"RegOwner"="Microsoft"
"NoModify"= 0x0000000001 (1)
"NoRemove"= 0x0000000000 (0)
"NoRepair"= 0x0000000001 (1)
"InstallDate"="20111216"
"Language"= 0x0000000015 (21)
"DisplayVersion"="9.4.60"
"Version"= 0x000904002f (151257135)
"MajorVersion"= 0x0000000009 (9)
"MinorVersion"= 0x0000000004 (4)
"LogMode"= 0x0000000001 (1)

-= EOF =-

Odnośnik do komentarza

Hmmm, nie ma tu widocznej komendy deinstalacji, choć są wartości powodujące blokadę tego wejścia na liście zainstalowanych.

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Windows Registry Editor Version 5.00
 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{0ED7EE95-6A97-47AA-AD73-152C08A15B04}]
"NoModify"=dword:00000000
"NoRepair"=dword:00000000

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.REG > z prawokliku Scal

 

Sprawdź czy po tej operacji pozycja się uwidoczni na liście i czy będzie na cokolwiek reagować (wątpię). Jeśli nie:

 

2. Wypróbuj tę komendę deinstalacji: KLIK. Tylko najpierw sprawdź co jest w tym katalogu Dell, czy istnieje tam setup.exe:

 

C:\Program Files (x86)\InstallShield Installation Information\{0ED7EE95-6A97-47AA-AD73-152C08A15B04}

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Sprawdź czy po tej operacji pozycja się uwidoczni na liście i czy będzie na cokolwiek reagować (wątpię).

 

Tak jak przeczuwałaś, nie pomogło.

 

Tylko najpierw sprawdź co jest w tym katalogu Dell, czy istnieje tam setup.exe:

 

W folderze programu nie ma pliku setup.exe.

 

C:\Program Files (x86)\InstallShield Installation Information

 

Ten folder u mnie jest pusty, mimo zaznaczonej opcji "Pokaż ukryte pliki, foldery i dyski" oraz odznaczonej "Ukryj chronione pliki systemu operacyjnego".

Odnośnik do komentarza
W folderze programu nie ma pliku setup.exe.

 

Ten plik ma rezydować w C:\Program Files (x86)\InstallShield Installation Information\{0ED7EE95-6A97-47AA-AD73-152C08A15B04}. Katalog InstallShield Installation Information jak twierdzisz pusty. Z tego wynika, że ta aplikacja jest pozbawiona danych deinstalacyjnych. Proponuję ściągnąć instalator tej aplikacji ze strony producenta i przebić bieżącą instalację, tak by się uzupełniły pliki, po tym skorzystać z deinstalatora (oby się uwidocznił na liście). Podobno to działa, tu na Google wyszukałam taki komentarz (KLIK):

 

I managed to find a solution, very easy, but it takes some time. You can't delete datasafe only if you have created the recovery discs. So you can create the recovery backup, reinstall it at the purchase point, and before making any additional changes, you are allowed to uninstall it using windows uninstaller. That's what I did and got rid of all the dell ****.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Rostov, przypominajki są tu niemile widziane. Jeśli nikt nie reaguje od razu, to widocznie nie ma nic do powiedzenia.

 

 

Ściągnąłem instalator programu ze strony Dell. Niestety, w czasie próby instalacji wyskoczył mi następujący komunikat

 

To może spróbuj pociąć aktualny Dell DataSafe, by instalator go przestał widzieć i nadpisał te szczątki uzupełniając właściwy deinstalator. Działam na oko, ponieważ nie mam żadnego materiału testowego.

 

1. Wyeksportuj do kopii zapasowej REG te klucze, a następnie je usuń:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{0ED7EE95-6A97-47AA-AD73-152C08A15B04}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SftService

 

Przenieś w inne izolowane miejsce ten katalog:

 

C:\Program Files (x86)\Dell DataSafe Local Backup

 

2. Reset systemu. Ponów próbę z instalatorem ...

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Rostov, przypominajki są tu niemile widziane. Jeśli nikt nie reaguje od razu, to widocznie nie ma nic do powiedzenia.

 

Przepraszam, więcej się to nie powtórzy.

 

To może spróbuj pociąć aktualny Dell DataSafe, by instalator go przestał widzieć i nadpisał te szczątki uzupełniając właściwy deinstalator. Działam na oko, ponieważ nie mam żadnego materiału testowego.

 

Pomogło. :) Dla pewności załączam jeszcze logi.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...