woytas2001 Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Witam serdecznie, Bardzo proszę o sprawdzenie logów z komputera zarażonego weelsofem. Częściowo udało mi się go usunąć Kaspersky Rescue Disk 10, ale nadal coś w nim siedzi. Możliwe są ingerencje innych programów np. Combofix itp.(wielu "mądrych" próbowało coś zdziałać przy tym komputerze). Z góry bardzo dziękuję za pomoc. OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Według logów infekcja nadal jest tutaj aktywna. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst: :OTL IE - HKU\S-1-5-21-2025429265-2111687655-1957994488-1003\..\SearchScopes\{ED3EEB50-AF97-4731-B0F8-0F53B397222C}: "URL" = "http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=100000027&src=crm&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=U3&apn_dtid=OSJ000SUPL&apn_uid=85B661B8-5700-4005-BE76-205BBAB86D28&apn_sauid=D08D3552-7210-447E-A0AE-3FCE83B170C2" O2 - BHO: (no name) - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - No CLSID value found. O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - No CLSID value found. O4 - HKLM..\Run: [gonaji] C:\WINDOWS\system32\jazeli.exe File not found O4 - HKLM..\Run: [sqlServerSpatial] C:\Documents and Settings\Feliks\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Microsoft\Windows\2074\SqlServerSpatial.exe (SEIKO EPSON CORP.) O4 - HKU\S-1-5-21-2025429265-2111687655-1957994488-1003..\Run: [00021562] C:\DOCUME~1\Feliks\USTAWI~1\Temp\00021562.tmp File not found O4 - HKU\S-1-5-21-2025429265-2111687655-1957994488-1003..\Run: [0005a570] C:\DOCUME~1\Feliks\USTAWI~1\Temp\0005a570.tmp File not found O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\run: 40230 = C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\LOCALS~1\Temp\msdubmna.com [2011-08-26 21:57:31 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Ask :Files C:\Documents and Settings\Feliks\Dane aplikacji\Umty C:\Documents and Settings\Feliks\Dane aplikacji\Qauve C:\Documents and Settings\Feliks\Dane aplikacji\Ibgyf C:\Documents and Settings\Feliks\Dane aplikacji\azerty.exe C:\Documents and Settings\Feliks\Dane aplikacji\hellomoto C:\Documents and Settings\Feliks\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Microsoft\Windows\2074 :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras) Odnośnik do komentarza
woytas2001 Opublikowano 14 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Wykonane. System po restarcie potrafi zawiesić się (pomaga tylko hard reset) w różnych momentach (raz na starcie, czasem podczas pracy). OTL.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 System po restarcie potrafi zawiesić się (pomaga tylko hard reset) w różnych momentach (raz na starcie, czasem podczas pracy). Nie powinno się tak dziać bo infekcję masz usuniętą i log obecny jest czysty. Sprawdź czy ten problem masz np. w trybie awaryjnym. Odnośnik do komentarza
woytas2001 Opublikowano 14 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 W trybie awaryjnym tego nie zaobserwowałem. Coś mi się wydaje, że zawiechy te spowodowane są bardziej konfiguracją sprzętową niż programową (prawdopodobnie błędy HDD). Czyli na tym kończymy operację czyszczenia infekcji ? Pozdrawiami dziękuję serdecznie Dotacja wkrótce doleci. Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Wykonaj jeszcze na koniec te czynności: 1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL. 2. Opróżnij przywracanie systemu: KLIK 3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji: "{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216033FF}" = Java 6 Update 29 "{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A95000000001}" = Adobe Reader 9.5.2 - Polish Szczegóły aktualizacyjne: KLIK 4. Dla bezpieczeństwa zmień hasła logowania do serwisów w sieci. W trybie awaryjnym tego nie zaobserwowałem. Coś mi się wydaje, że zawiechy te spowodowane są bardziej konfiguracją sprzętową niż programową (prawdopodobnie błędy HDD) A ja bym testowo odinstalował AVG i sprawdził efekty. Bo jeśli w awaryjnym jest w porządku to musi być powodem coś co ładuje się w trybie normalnym. Odnośnik do komentarza
woytas2001 Opublikowano 14 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 A ja bym testowo odinstalował AVG i sprawdził efekty. Bo jeśli w awaryjnym jest w porządku to musi być powodem coś co ładuje się w trybie normalnym. Tak zrobię. Polecisz jakiś inny darmowy antywirus w miejsce AVG ? Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Może Avast lub Avira, ewentualnie Microsoftowy MSSE Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi