EsCuDo Opublikowano 13 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Witam, mam problem z moim komputer. Od jakiegoś czasu zaczął on tracić łączność z routerem WiFi (Livebox 2, stoi w pokoju obok). Dajmy przykład sytuację, że gram i wtedy internet się rozłącza, a modem jest stabilny, wszystko jesst tak jak powinno być. Oto logi z OTL, GMER niestety nie odpali się na x64. Pozdrawiam EsCuDo OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Logi nie wskazują by była tu jakaś infekcja. Temat zostaje przeniesiony do działu Sieci. Wykonaj raport z Net-log i przedstaw na forum. Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 18 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Przepraszam, że tak długo, ale byłem zajęty nauką i nie miałem czasu nawet usiąść do komputera. Oto log. Pozdrawiam EsCuDo net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Pobierz, zainstaluj i uruchom program inSSIDer: http://www.metageek.net/products/inssider/ Zrób screen z listy sieci i wrzuć na forum. Na razie mogę tylko powiedzieć, że najbardziej prawdopodobną przyczyną jest słaba siła sygnału. Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Przepraszam za bardzo długi okres zwłoki, jednak byłem mocno pochłonięty przez naukę. Oto screen. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Niska moc dochodzącego do Ciebie sygnału. Stawiałeś w okolicy Liveboksa jakieś urządzenia elektryczne, które mogłyby generować promieniowanie elektromagnetyczne. Chodzi o np. głośniki, kuchenki mikrofalowe, sprzęt RTV itd. Kliknij Windows+R, wpisz devmgmt.msc i w otwartym oknie Menedżera urządzeń znajdź swoją kartę sieciową. Z menu kontekstowego wybierz Właściwości, potem przejdź do karty Zaawansowane. Spisz wszystkie właściwości wraz z ustawionymi parametrami. Przejdź do karty Szczegóły, znajdź Identyfikatory sprzętu i wrzuć tutaj screen. Tak samo zakładki Sterownik. Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Masz rację, w drodze od Liveboxa do mojej karty bezprzewodowej-sieciowej stoją na drodze głośniki, ponieważ karta jest dołączona z tyłu komputera. Oto wartości z okienka Właściwości: 802.11b Preamble wartość Long and Short Network Address wartość nieobecna Receive Buffers wartość 256 Scan Valid Internal wartość 60 Transmit Buffers wartość 256. Oto okienko z karty Indentyfikatory sprzętu. oraz okno Sterowniki PS. Dodam, że mój ping w grach typu League of Legends jest okropnie duży... (nigdy taki nie był) Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Jaką masz mniej więcej odległość od Liveboksa? Ile ścian lub innych przeszkód znajduje się pomiędzy Twoim komputerem a routerem? Masz rację, w drodze od Liveboxa do mojej karty bezprzewodowej-sieciowej stoją na drodze głośniki, Wyłącz. ponieważ karta jest dołączona z tyłu komputera. To jest USB? Ma jakieś oznaczenia? W konfiguracji karty WiFi nie widzę żadnych parametrów, które trzeba byłoby zmieniać. Można spróbować aktualizacji sterowników, nie chcę się jednak podejmować szukania nowych przed podaniem przez Ciebie oznaczeń karty. Urządzenia USB są dosyć często błędnie wykrywane. PS. Dodam, że mój ping w grach typu League of Legends jest okropnie duży... (nigdy taki nie był) To wynika z niskiej mocy sygnału, który do Ciebie dociera, ewentualnie zakłóceń. Jeśli spojrzysz na wykres RSSI (parametr obrazujący siłę sygnału), to zauważysz dwie rzeczy. Po pierwsze, siła sygnału oscyluje w zakresie 60 - 70, czyli jest niestabilna, a po drugie jest dosyć niska. Można doświadczalnie wyznaczyć bezpieczny zakres RSSI gdzieś tak do 55 - 60 (im niższa wartość, tym lepiej), potem jest już loteria. Pamiętaj, że nie tylko moc nadajnika Liveboksa się liczy. Oba urządzenia muszą zarówno nadawać, jak i odbierać dane. Co z tego, że np. router będzie miał nadajnik o mocy 1 W (MikroTik RB751G-2HnD tak ma), skoro większość kart sieciowych w komputerach nie przekracza 100 mW mocy. Sygnał z routera będzie spokojnie docierać, ale odpowiedź będzie niemożliwa. Zastanów się, czy coś bezpośrednio przed wystąpieniem problemów zmieniałeś w konfiguracji routera albo jego otoczeniu. Może postawiłeś jakieś nowe urządzenie, które powoduje zakłócenia? Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Od pewnego czasu internet zaczął właśnie fiksować. Wszystko było bardzo dobrze, aż pewnego dnia zaczął się psuć na kompie i smartfonach. W Liveboxie nic nie było zmieniane, po jego wymianie właśnie na trafną Dwójkę internet zwolnił, a teraz zwolnił jeszcze bardziej.. PS. Karta sieciowa nie jest na USB (przynajmniej ta, która jest umieszczona w komputerze) Odległość Liveboxa to odległość pomiędzy dwoma pokojami jakieś 1-2 m. Czyli co mam zrobić? Pudełko od karty bezprzewodowej i specyfikacja poniżej. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Czyli bezprzewodówka źle działa na wszystkich urządzeniach w sieci, które komunikują się po WiFi? Nawet bez względu na odległość od Liveboksa? Możesz sprawdzić działanie Internetu po kablu podpiętym do routera? Czy wtedy jest tak samo źle? Ta karta WiFi od TP-Link ma dosyć skromne oznaczenia. Byłbym wdzięczny, gdybyś zdjął obudowę i zrobił zdjęcie oznaczeniom. Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 tak, mój tata oglądał dzisiaj film na YT (siedział przy liveboxie) i okropnie się cięło. Diody Liveboxa są okej, ale w jakim sensie po kablu do routera? Już robię zdjęcia mojej karty. PS. niestety nie mam możliwości sfotografowania mojej karty sieciowej , ponieważ jest schowana w gąszczu kabli Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Podpiąć komputer kablem do Liveboksa zamiast bezprzewodowo i sprawdzić, czy Internet dalej się tnie. Ok, pudło wystarczy. Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 nie ma możliwości podpięcia go przewodowo, ponieważ mam zepsute łącze Ethernet. (prawdopodobnie spalone) Jedyne co to mogę powiedzieć, że lepiej było przewodowo, ale cóż nie miałem możliwości - albo WiFi albo nic. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 W Livebox czy w komputerze? Masz dostęp do konfiguracji Liveboksa? Powinna być pod adresem http://192.168.1.1/ Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 W komputerze. Do Liveboxowej konfiguracji mam dostęp. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Znajdź statystyki ADSL i zrób screen. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/3441905100_1345034721.png Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Proszę bardzo. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Wartość SNR Margin dla pobierania danych (6 dB) jest bardzo niska, praktycznie na granicy działania. Zauważalnie duże tłumienie na pobieraniu (45 dB). Zgłoś błąd do Orange. Możesz przez numer informacyjny 801 505 505 (płatny 30 gr/min) lub http://orange.pl (musisz mieć założone konto na stronie). Masz bardzo dużo błędów połączenia między Liveboksem a centralką TP/Orange. Sprawdź jeszcze, czy masz dobrze wpięty kabel do routera i czy mikrofiltr przy telefonie/telefonach nie jest wpięty odwrotnie. Kabelek z niego wychodzący ma być w kierunku gniazda telefonicznego, do wejścia w mikrofiltrze wpinasz kabel od telefonu. Odwrotne założenie go powoduje często takie problemy, jak masz Ty teraz. Powinno być tak jak na poniższym obrazku: Jeszcze, żebyśmy mieli pewność. Uruchom Wiersz poleceń, wpisz komendę pathping 192.168.1.1 > C:\cmd_log.txt i po wykonaniu się polecenia (około 30 sekund) wrzuć na forum plik C:\cmd_log.txt. Gdyby Ci TP/Orange proponowało migrację na niższe pasmo Neostrady (często podstawowe stosowane przez nich rozwiązanie problemów z działaniem ADSL), to zapytaj, czy nie mogą Cię przełączyć na ADSL2+, wtedy jest szansa, że Internet będzie funkcjonował w miarę stabilnie. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 ... po jego wymianie właśnie na trafną Dwójkę internet zwolnił, a teraz zwolnił jeszcze bardziej.. Livebox'y szczególnie w wersji 2 nie cieszą się najlepszą opinią użytkowników. O ile masz taką możliwość pożycz od kogoś znajomego "normalny" router i spróbuj, czy będzie lepiej działał. Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Przy wierszu poleceń wyskakuje mi Odmowa dostępu. Zaraz zadzwonię do Orange. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator. Teraz wpisz polecenie. Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 —ledzenie trasy do livebox.home [192.168.1.1] z maksymalnĄ liczbĄ 30 przeskok˘w: 0 admin-Komputer.home [192.168.1.11] 1 livebox.home [192.168.1.1] Wyliczanie statystyk dla 25 sekund... Ł¤r˘dˆo Ten w©zeˆ/Ł¥Ącze Przeskok RTT Zgubione/wysˆane = Pct Zgubione/wysˆane = adres Pct 0 admin-Komputer.home [192.168.1.11] 1/ 100 = 1% | 1 18ms 1/ 100 = 1% 0/ 100 = 0% livebox.home [192.168.1.1] —ledzenie zakoäczone. Oto log. W Orange kazali wymienić modem, jednak nie jestem pewien czy po wymianie modemu wszystko będzie dobrze... Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 W logu widać dosyć wysoki czas odpowiedzi Liveboksa na pingi. Podsumowując: 1. Nie działa połączenie Livebox-centralka Orange/TP. 2. Nie działają połączenia WiFi z Liveboksem. 3. Sygnał WiFi z Liveboksa jest niestabilny. Punkt wspólny tych trzech problemów: Livebox. Według mnie wymiana powinna wystarczyć, tylko najlepiej nie na Livebox. Zależy, ile masz kasy na nowy router, ale generalnie proponuję jedno z dwóch rozwiązań: Siemens SpeedStream 4101 (jak będziesz kupował, to sprawdź, czy obsługuje ADSL2+, nie każdy to robi) + MikroTik RB751G-2HnD (bardzo duża możliwość konfiguracji i silna bezprzewodówka), czyli tak jak u mnie obecnie. NetGear DGN2200. Dobrze radzi sobie z połączeniami ADSL2+, kilku znajomych ma i nie narzeka. Odnośnik do komentarza
EsCuDo Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Mam pytanie, ja posiadam ADSL+2 czy normalne ADSL? Co myślisz o routerach TP-Linku? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Aktualnie wygląda na to, że masz normalne ADSL (oceniam "na oko" na podstawie parametrów, musiałbyś w konfiguracji znaleźć, co jest podane w "ADSL Mode", nie mam Liveboksa pod ręką i nie wiem, gdzie tego szukać). Jednak warto mieć zawsze obsługę ADSL2+, ponieważ TP modernizuje dużo swojej infrastruktury, a ADSL pozwala na maksymalnie 8 Mb/s. Każdy router, który obsługuje ADSL2+, obsługuje jednocześnie ADSL. No i najważniejsze, ADSL2+ ma trochę większą tolerancję na duże tłumienie na łączu. Co myślisz o routerach TP-Linku? Średnie. Zdarzają im się większe lub mniejsze wpadki: http://niebezpiecznik.pl/post/masz-router-tp-linka-mozesz-miec-problem/ http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1804375.html http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1611439.html Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się