Skocz do zawartości

Problemy z modemem Thomson TWG870UG i kartą bezprzewodowa Intel® Centrino® Wireless-N 1030


nasia

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam.

 

Na wstępie zaznaczam, iż moja wiedza kompterowa jest elementarna.

 

Modem Thomson TWG870UG

 

Komputer: Samsung 300E5A-S06

 

Laptop Windows 7 Home Premiun 64-bit SP1

 

Karta bezprzewodowa Intel® Centrino® Wireless-N 1030

 

Communic: intel 802.11bgn(1X1) + Bt3.DHS

 

Parametry usługi internetowej: UPC pobieranie-60Mb/s , wysyłanie - 6Mb/s

 

Antywirus Avast Free 7.0.1466.

 

Sieć przewodowa pracuje bez zastrzeżeń w ramach parametrów wykupionej usługi,

co potwierdza inny laptop z kartą sieciową Broatcom 80211n

 

Notomiast na drugim laptopie Samsunga na speed testach prędkośc to D max 30 mb/s, U 1,5 Mb/s.

Ponadto bardzo często jest problem, że internet nie działa albo działa katastrofalnie słabo.

 

Jak do tej pory zmieniłem ustawienia modemu udostępniajac port do u torenta i włączyłem Upnp i dodatkowo wyłączyłem faierwalla. Na laptobie Lenovo torent ściągaja w ramach działania usługi.

 

Dodatkowo sprawa wygląda tak samo beznajdziejnie jak podłącze laptopa bezpośrednio do Modemu. Jednakże wtedy już jestem w stanie osignąć prędkość D 50 mb/s U 3 mb/s.

 

Upload jest więc i tak dwa razy mniejszy niż być powinnien. Natomiast download jest na normalnym poziomie.

 

 

Proszę o pomoc.

 

 

W załączeniu net - log

net-log.txt

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Zrobiłem bardziej dokładne testy internetu podłączonego bezpośrednio przez kabel.

Teraz twierdzę że internet jest bliski max wykupionej usługi. Torrent sciągał się prędkością 3 mb/s. Testy internetu przez wi-fi wygladały natomiast tak samo katastrofalnie. Speed testy częto nie konczyły testu na upload. Coś okropnego. Dowlolad za każdym razem pokazuje rózne wyniki raz 4 mb/s raz 20 mb/s

Odnośnik do komentarza

Kliknij Windows+R, wpisz devmgmt.msc i w otwartym oknie Menedżera urządzeń znajdź swoją kartę sieciową. Z menu kontekstowego wybierz Właściwości, potem przejdź do karty Zaawansowane. Spisz wszystkie właściwości wraz z ustawionymi parametrami. Przejdź do karty Szczegóły, znajdź Identyfikatory sprzętu i wrzuć tutaj screen. Tak samo zakładki Sterownik.

 

Pobierz, zainstaluj i uruchom program inSSIDer:

http://www.metageek.net/products/inssider/

Zrób screen z listy sieci.

Odnośnik do komentarza

O ten fragment:

 

Kliknij Windows+R, wpisz devmgmt.msc i w otwartym oknie Menedżera urządzeń znajdź swoją kartę sieciową. Z menu kontekstowego wybierz Właściwości, potem przejdź do karty Zaawansowane. Spisz wszystkie właściwości wraz z ustawionymi parametrami.

 

To wygląda mniej więcej tak:

 

nic_config.png

 

Masz spisać, co jest ustawione pod każdym parametrem.

Odnośnik do komentarza

80211n Channel Widht For Band 2,4 - 20mzh Only (można przestawić na Auto),

80211n Mode - Enabled (można przestawić na Disabled),

Ad Hoc Channel 80211b/g - Wartość 11,

Ad Hock Qos Mode - WMM Disabled (można przestawić na Enabled),

Bluetooth® AMP - Enabled (można przestawić na Disabled),

Fat Channel Intolerant - Disabled (można przestawić na Enabled),

Mixed Mode Protection - CTS-to Self -Enabled (moża przestawić na RTS/CTS Enabled),

Roaming Agressiveness - 3 Medium (można przestawić na 1,2 i 4-5),

Transmit Power - 5 Highest (można przestawić na 1-4),

Wireless Mode - 3.80211b/g (moża przestawić na 2.80211g oraz 1.80211b)

Odnośnik do komentarza

Masz dostęp do konfiguracji routera? Powinien być pod adresem http://192.168.0.1, domyślne hasło zapewne admin. Jeżeli tak, to zmień ustawienie kanału sieci bezprzewodowej (prawdopodobnie będzie się nazywać Wireless channel lub coś podobnego) na wartość 1. Na Twoim aktualnym paśmie (kanał 6, czyli 2437 MHz) działa już sieć ALDl-524, która może powodować zakłócenia.

 

Zainstaluj sterowniki stąd:

http://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/21045/eng/Wireless_14.3.1_Ds64.exe&lang=eng&Dwnldid=21045&DownloadType=%0A%09%09%09%09%09%09%09Software+Applications%0A%09%09%09%09%09%09&OSFullname=Windows+7+%2864-bit%29*

Zaznacz "I accept the terms in the license agreement", a potem pobierz plik.

 

Z osiągnięciem pełnego pasma na tej karcie bezprzewodowej będzie problem. Intel w wielu swoich urządzeniach miał problem z pełną obsługą technologii 802.11n. Niemniej jednak możemy coś spróbować wyciągnąć:

 

80211n Channel Widht For Band 2,4 - 20mzh Only (można przestawić na Auto)

 

Ustaw na Auto.

 

Potem Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator.

Wpisz komendę netsh int ip reset reset.log i po jej wykonaniu uruchom ponownie komputer.

 

Nawiasem mówiąc, mam wrażenie, że grzebałeś w logu i wymazywałeś SSID sieci. Zupełnie niepotrzebnie. Ich podanie w żaden sposób nie zmniejsza Twojego bezpieczeństwa, a "cenzura" tylko utrudnia mi analizę.

Odnośnik do komentarza

Tak wymazywałem dane z logu.

Uczyniłem wszystko zgodnie z instruckcją. Nie wiem co konkretnie pomogło ale teraz działa internet przez wiFi w granicach usługi. Porównywałem z drugim komputerem na którym od początku było dobrze z kartą sieciową Broatcom 80211n i mój komputer wypadł bardzo porównywalnie choć zarówno przy speed testach jak i sciąganiu torentów mójkomputer wypadał gorzejj.

Dzisiaj badając łącze przez ponad godzinę mam Download 30-40 mb/s a Upload nie schodzi poniżej 5,5 mb/s z reguły jest 6,5. Przypopmnę wcześniej Uploadu nie chciało mi skonczyć testu a od czasu do czasu pokazywało 3 mb/s. Nie zacinają się filmiki na yutubie, znacznie lepiej mecze oglądane z netu. Internet nie zanika tak ja wcześniej.

Myśle że problem rozwiązany.

Wielkie dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez DawidS28
Ok, temat zamykam jako rozwiązany.
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...