Skocz do zawartości

Zablokowany komputer


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W trybie normalnym i w awaryjnym brak dostępu do systemu - cały ekran jest w kolorze piaskowym, jest tylko wskaźnik myszy.

Raz zobaczyłem ikony pulpitu gdy wybrałem przy uruchamianiu "Ostatnia znana dobra konfiguracja" - ale i nawet wtedy pulpit widziałem przez około minutę i później znów piaskowo :)

 

Logi zrobione z OTLPE z systemu tak, jak go zastałem - ja nic więcej, ponad to co powyżej, nie robiłem i niewiem czy było coś robione wcześniej. Wiem tylko, że komputer był ponoć "zablokowany przez policję" ale obecnie niema śladu po tym komunikacie.

 

Widzę, że są np. dwa antywirusy (Avira i Avast) trochę wpisów ConduitEngine (np. linie 111,118). Jeżeli uda Wam się wypatrzeć "zło" będę wdzięczny za wskazówki.

 

Pozdrawiam

Łukasz

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Rzeczywiście są ślady infekcji Weelsof, a co do tych dwóch antywirusów to jeden pójdzie do usunięcia bo tak nie wolno robić i męczyć systemu, to jednak zrobisz później.

 

1. Z poziomu OTLPE uruchom OTL i w oknie Custom scans/Fixes wklej:

 

:Files
C:\Users\TOSHIBA\AppData\Roaming\msconfig.ini
C:\Users\TOSHIBA\AppData\Roaming\msconfig.dat
 
:Reg
[HKEY_USERS\TOSHIBA_ON_C\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Shell"=-
 
:Commands
[emptytemp]

 

Kliknij w Run Fix i zatwierdź restart.

 

2. Spróbuj normalnie wejść do systemu i wykonać raporty z OTL

Odnośnik do komentarza

To teraz jeszcze małe poprawki do wykonania.

 

1. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] --  -- (Tosrfcom)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\ewusbdev.sys -- (hwusbdev)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\ewusbmdm.sys -- (hwdatacard)
IE - HKLM\..\SearchScopes\{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD22}: "URL" = "http://search.bearshare.com//web?src=ieb&appid=20&systemid=2&sr=0&q={searchTerms}"
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - 10 - No CLSID value found.
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

2. Przez Panel sterowania odinstaluj: MediaBar / Conduit Engine / IncrediMail MediaBar 2 Toolbar

 

3. Uruchom AdwCleaner z opcji Delete

 

4. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras)

Odnośnik do komentarza

To by było tyle z usuwania. Przejdź do finalizacji tematu:

 

1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL.

 

2. Opróżnij przywracanie systemu: KLIK

 

3. Odinstaluj jednego z obecnych w systemie antywirusów Avire lub Avasta.

 

4. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji:

 

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216033FF}" = Java 6 Update 22

"Mozilla Firefox 8.0.1 (x86 pl)" = Mozilla Firefox 8.0.1 (x86 pl)

 

Szczegóły aktualizacyjne: KLIK

 

5. Dla bezpieczeństwa zmień hasła logowania do serwisów w sieci.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...