FidoVelFidel Opublikowano 5 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Witam, Mam problem z wirusem UKASH, komputer został zblokowany. Komputer posiada dwa zainfekowane konta użytkownika (w.sadren) oraz administratora. Nie wiem jak komputer, pewnie przez jakąś stronę www. Logi z OTL załączyłem do postu. Nadmienię, że komputer jest członkiem domeny windows. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Extras.Txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 5 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Komputer posiada dwa zainfekowane konta użytkownika (w.sadren) oraz administratora. Logi muszą pochodzić z konta na którym jest problem. Konta mają kompletnie inne rejestry i foldery, co oznacza niewidzialność wpisów infekcji z poziomu innego konta, jeśli infekcja działa po stronie bieżącego użytkownika. I tak też tu jest. Proszę o przelogowanie się na zainfekowane konto i zrobienie nowych raportów OTL. Jeśli w Trybie awaryjnym na tym koncie ujawni się blokada, wybierz Tryb awaryjny z obsługą Wiersza polecenia. . Odnośnik do komentarza
FidoVelFidel Opublikowano 8 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Witam, Dziękuję za odpowiedź, na komputerze jest jedno konto zainfekowane (w.sadren) jest to konto domenowe, wirus uaktywnia się też w trybie awaryjnym, natomiast tryb awaryjny z obsługą wiersza polecenia pozwala na logowanie się na lokalne konta użytkowników. Brak logowania w trybie awaryjnym z obsługą wiersza poleceń na koncie w.sadren uniemożliwia mi wykonanie logów z OTL na tym koncie. Istnieje jakaś inna opcja wygenerowania tych logów na zainfekowanym koncie? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 8 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Nie, w takiej sytuacji wiarygodnych logów spod systemu nie zrobisz. W obliczu braku dostępu do konta właściwego żmudniejsza metoda ręczna. Z poziomu Administratora skopiuj ten plik rejestru drugiego konta: C:\Documents and Settings\w.sadren\NTUSER.DAT Spakuj go do ZIP, shostuj gdzieś i na PW wyślij link do niego. Podmontuję to w swoim rejestrze i zorientuję się w jaki sposób ta infekcja się ładuje na koncie. EDIT: Rejestr otrzymałam. Infekcja ładuje się poprzez klucz Shell bieżącego użytkownika. Przejdź do usuwania ręcznego: 1. Z poziomu konta Administrator Start > Uruchom > regedit i w edytorze: Podświetl gałąź HKEY_USERS, z menu Plik > Załaduj gałąź rejestru > wskaż plik C:\Documents and Settings\w.sadren\NTUSER.DAT > na pytanie o nazwę wpisz NAPRAWA. Przejdź do klucza:HKEY_USERS\NAPRAWA\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinlogonZe środka skasuj wartość o nazwie Shell. Podświetl klucz HKEY_USERS\NAPRAWA, z menu Plik > Zwolnij gałąź rejestru. 2. Przez SHIFT+DEL skasuj te pliki z dysku: C:\Documents and Settings\w.sadren\Dane aplikacji\msconfig.dat C:\Documents and Settings\w.sadren\Dane aplikacji\msconfig.ini 3. Zresetuj system, blokada na koncie w.sadren zniknie. . Odnośnik do komentarza
FidoVelFidel Opublikowano 8 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Konto użytkownika w.sadren zostało odblokowane. Załączam logi OTL z odblokowanego konta. Extras.Txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 8 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Te logi nie były mi już właściwie potrzebne (dlatego o nie nie pytałam), gdyż cały rejestr bieżącego użytkownika sprawdziłam, a rejestr globalny jest w pierwszych logach z konta Administrator. Zakończ temat: 1. Uwaga: posługujesz się wadliwą wersją OTL 3.2.70.2, która skutkuje: KLIK. Skasuj tę wersję z dysku, pobierz ponownie OTL (pod linkami już starsza poprawna wersja): KLIK. Skrypt kosmetyczny na inne odpadki + czyszczenie lokalizacji tymczasowych. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :OTL DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\lmimirr.sys -- (lmimirr) DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\DOCUME~1\ADMINI~1.KO~\USTAWI~1\Temp\catchme.sys -- (catchme) O4 - HKU\S-1-5-21-2285557862-609683106-1543088294-1115..\Run: [] File not found [2012-09-10 12:03:51 | 000,000,000 | -HSD | C] -- C:\found.000 :Commands [emptytemp] Klik w Wykonaj skrypt. Po restarcie zastosuj Sprzątanie w OTL. 2. Zaktualizuj wyliczone poniżej aplikacje: KLIK. W systemie widoczne wersje: ========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ========== [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216020FF}" = Java 6 Update 24"{89F4137D-6C26-4A84-BDB8-2E5A4BB71E00}" = Microsoft Silverlight"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A94000000001}" = Adobe Reader 9.4.6 - Polish"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 10 ActiveX (wtyczka dla IE)"Google Chrome" = Google Chrome 18.0.1025.142 CHR - plugin: Silverlight Plug-In (Enabled) = C:\Program Files\Microsoft Silverlight\4.1.10111.0\npctrl.dll 3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. . Odnośnik do komentarza
FidoVelFidel Opublikowano 8 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Wszystkie kroki już wykonałem, komputer działa normalnie. Dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi